Vastattu

Laitteen osto verkkokaupasta kk-maksulla

  • 2 January 2024
  • 4 kommenttia
  • 162 katselukerrat

Joulun välipäivinä yritin ostaa Macbookin kk-maksulla, mutta tilaus jäi johonkin  ihme limboon, ja tätä kirjoittaessa en tiedä, mikä on lopputulos: jäänkö ilman konetta vai pitääkö vain odotella.

Mikä kokemus teillä muilla vakavaraisilla ja luotto-ongelmattomilla Elisa-asiakkailla on: onko 3500€ laiteostos hyväksytty kk-maksullisena?

En ymmärrä, mistä oma ostoni kiikastaa. Ei ole luottovelkoja eikä mitään maksuhäiriöitä taustalla.

Elisalta tulee vain automaattivastaus. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Exhaustio 2 January 2024, 13:12

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Joulun välipäivinä yritin ostaa Macbookin kk-maksulla, mutta tilaus jäi johonkin  ihme limboon, ja tätä kirjoittaessa en tiedä, mikä on lopputulos: jäänkö ilman konetta vai pitääkö vain odotella.

Mikä kokemus teillä muilla vakavaraisilla ja luotto-ongelmattomilla Elisa-asiakkailla on: onko 3500€ laiteostos hyväksytty kk-maksullisena?

En ymmärrä, mistä oma ostoni kiikastaa. Ei ole luottovelkoja eikä mitään maksuhäiriöitä taustalla.

Elisalta tulee vain automaattivastaus. 

Eiköhän selviä, mistä kiikastaa, kun

otat vaan yhteyttä asiakaspalveluun:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Pieni vinkki:

Pääset Botista eroon kirjoittamalla jotakin ongelmasta viestikenttään.

Käväise jollakin Botin esittämällä sivulla ja heti takaisin.

Vastaa Botin esittämään kysymykseen: Oliko hyötyä. Ei.

Nyt pääset asiakaspalvelijan pakeille.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Keskusteltua useamman chat-aspan, puhelin-aspan ja myymälähenkilön kanssa: viimeinen chat-aspa juuri selitti, että näin hintaville laitteille (3550€) ei välttämättä tehdä luottosopimusta, vaikka mitään luottohäiriötä ei olekaan. Minulta puuttuu maksuhistoria Elisalle, eli he eivät halua ottaa riskiä, että olisinkin huono asiakas. :D Hyvistä luotto-ominaisuuksistani huolimatta.

Ja tätä ei 5 Elisan aspaa pystynyt kertomaan aiemmin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Keskusteltua useamman chat-aspan, puhelin-aspan ja myymälähenkilön kanssa: viimeinen chat-aspa juuri selitti, että näin hintaville laitteille (3550€) ei välttämättä tehdä luottosopimusta, vaikka mitään luottohäiriötä ei olekaan. Minulta puuttuu maksuhistoria Elisalle, eli he eivät halua ottaa riskiä, että olisinkin huono asiakas. :D Hyvistä luotto-ominaisuuksistani huolimatta.

Ja tätä ei 5 Elisan aspaa pystynyt kertomaan aiemmin.

Olenkin miettinyt miten nämä yritykset, kuten Elisa noita tietoja saa asiakkaasta. Suomesta kun puuttuu positiivinen luottorekisteri, niin täällä on käytännössä vain luottotiedot tai sitten niitä ei ole. Toisissa maissa on tärkeää kasvattaa positiivisiä pisteitä, jolla sitten voi “todistaa” olevansa hyvä asiakas. Täällä se ilmeisesti jää tuohon asiakkuus historiaan kyseisen yrityksen kanssa ja siihen, että on ne luottotiedot olemassa. Aika vaikealta vaikuttaa kyllä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Positiivinen luottorekisteri on verkosta löytyvien uutisointien perusteella tulossa tämän vuoden huhtikuussa käytettäväksi.

Osallistu keskusteluun