Missä 5G?

  • 30 October 2020
  • 38 kommenttia
  • 3513 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

38 kommenttia

SIM kortin vaihtaminen maksoi muuten ilmeisesti 7 eur vaikka tämän pitäisi kyllä mennä täysin Elisan piikkiin.

Käyttäjätaso 5

Omalla ruudulla lukee myös Saunalahti eikä kortti ole myöskään kovin vanha - ihan on valkoinen “Elisan väreissä”. Olisin tilannut OmaElisasta jo tilannut uuden simmin, mutta koska MultiSim niin se ei OmaElisasta onnistu. Se on vaan sitten taas MultiSimin kanssa sellaista säätöä ja hammasten kiristystä ennen kuin on taas säädöt kohdallaan, mutta ehkä siihen pitää sitten vaan ryhtyä. 

Aivan. Tosiaan toisella kohtalon toverilla macpeepillä tuo vaihto nähtävästi ongelman ratkaisi :thinking: Tässä taitaa seuraavana askeleena olla tuo vaihtoruljanssi edessä. 😓

Käyttäjätaso 5

SIM kortin vaihtaminen maksoi muuten ilmeisesti 7 eur vaikka tämän pitäisi kyllä mennä täysin Elisan piikkiin.

Voidaan tässä tapauksessa osana vianrajausta tuo 7€ hyvittää tuleville laskuille. Käytkö lisäämässä tuon asiakasnumerosi profiiliisi tuota varten :thumbsup:

SIM kortin vaihtaminen maksoi muuten ilmeisesti 7 eur vaikka tämän pitäisi kyllä mennä täysin Elisan piikkiin.

Voidaan tässä tapauksessa osana vianrajausta tuo 7€ hyvittää tuleville laskuille. Käytkö lisäämässä tuon asiakasnumerosi profiiliisi tuota varten :thumbsup:

Kiitos. Päivitin asiakasnumeron profiiliin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Lisäilin hyvityksen tulevaan laskutukseen :) 

Iltaa

 

Ilmeisesti sama ongelma itsellä kun ei näy 5G iphone 12 minissä. Kävin juuri Malmin myymälässä niin siellä ollut myyjä ei ollut tietoinen tästä mahdollisuudesta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @Zaltgear ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Sait  kuitenkin kortin vaihdatettua ja 5G:n nyt toimintaan? :) 

Moro @Zaltgear ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Sait  kuitenkin kortin vaihdatettua ja 5G:n nyt toimintaan? :) 

Kaaren liikkestä hain uuden kortin. Tosin piti itse sanoa että olisko vika sim-kortissa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Sain tänään uuden iphone 12 mini työpuhelimeksi. Liittymänä on Elisan yritysliittymä. Puhelin ei kuitenkaan kytkeydy 5G verkkoon. Ymmärsin jostain, että yritysliittymissä olisi 5G ominaisuus valmiina.  Työnantajan puolelta on turha tukea pyytää, kun Elisa ei ole varsinainen operaattori ja 5G voi olla sen verran uutta ja ihmeellistä, että ei taida riittää ymmärrys siellä. 
Voisiko joku bitti olla jossain poikkipäin vai eikö liittymä vain tue 5G:tä? 

Käyttäjätaso 5

Sain tänään uuden iphone 12 mini työpuhelimeksi. Liittymänä on Elisan yritysliittymä. Puhelin ei kuitenkaan kytkeydy 5G verkkoon. Ymmärsin jostain, että yritysliittymissä olisi 5G ominaisuus valmiina.  Työnantajan puolelta on turha tukea pyytää, kun Elisa ei ole varsinainen operaattori ja 5G voi olla sen verran uutta ja ihmeellistä, että ei taida riittää ymmärrys siellä. 
Voisiko joku bitti olla jossain poikkipäin vai eikö liittymä vain tue 5G:tä? 

Moro wellu_76! Olen ainakin käsittänyt että 5G toimisi yrityspuolen liittymissä samalla tapaa kuin henkilöpuolen liittymissä. :thinking:  Onhan tuo 5G-liittymän kortti puhelimen korttipaikassa 1? (tällä voi joskus olla vaikutusta laitteesta riippuen) Jos puhelimen puolelta on kaikki raksit ruudussa 5G:n osalta ja alueesi on 5G peittoalueellamme, niin sitten suosittelen olemaan tämän toimimattomuuden osalta yhteydessä meidän Yrityspuolen vikapalveluun: https://yrityksille.elisa.fi/yhteystiedot 🛠

Tähän vanhaan keskusteluun kommenttia, että itselläni on tuo sama ongelma päällä iPhone 12 Prolla.  Ajattelin aluksi, että ongelma olisi oman kodin alueella koska tämä alue on 5G kuuluvuuskartan mukaan melko reunalla. Kävin pääsiäisenä vielä kokeilemassa liittymää alueella, missä varmasti pitäisi olla 5G, mutta puhelin ei sitä listaa.  Liittymänä Saunalahti Huoleton 300M 5G. Aika hankalaa on tämä touhu näiden ns. “5G” liittymien suhteen. Puhelin on käynnistelty 100 kertaa uudelleen ja yritetty lentokonetilaa, SIM-korttia otettu pois ja takaisin → ei vaikutusta.

 

Tilasin tänään uuden SIM-kortin OmaElisasta jos se voisi auttaa asiaan.

Tähän vanhaan keskusteluun kommenttia, että itselläni on tuo sama ongelma päällä iPhone 12 Prolla.  Ajattelin aluksi, että ongelma olisi oman kodin alueella koska tämä alue on 5G kuuluvuuskartan mukaan melko reunalla. Kävin pääsiäisenä vielä kokeilemassa liittymää alueella, missä varmasti pitäisi olla 5G, mutta puhelin ei sitä listaa.  Liittymänä Saunalahti Huoleton 300M 5G. Aika hankalaa on tämä touhu näiden ns. “5G” liittymien suhteen. Puhelin on käynnistelty 100 kertaa uudelleen ja yritetty lentokonetilaa, SIM-korttia otettu pois ja takaisin → ei vaikutusta.

 

Tilasin tänään uuden SIM-kortin OmaElisasta jos se voisi auttaa asiaan.

Tänään tuli uusi SIM-kortti ja 5G näkyy. Eli jos on joku kivikautinen SIM-kortti niin 5G:tä ei välttämättä näy vaan pitää tilata uusi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Tuosta olisi hyvä olla maininta Elisan kauppasivuilla, että tarkista SIM-korttisi.

Osallistu keskusteluun