Kiinnitetty keskustelu MULTISIM

MultiSIM palaa Elisan valikoimiin – saatavilla Apple Watch -älykelloihin

  • 20 maaliskuu 2020
  • 34 kommenttia
  • 8568 katselukerrat
MultiSIM palaa Elisan valikoimiin – saatavilla Apple Watch -älykelloihin
Käyttäjätaso 4
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 74 kommenttia

MultiSIM on herättänyt keskustelua OmaYhteisössä vuosien varrella. Tuommekin ensi viikolla myyntiin Elisan Saunalahti MultiSIM 10M -liittymän, joka mahdollistaa puhelinnumerosi käytön useammalla laitteella samanaikaisesti. Voit käyttää samaa numeroa esimerkiksi puhelimessa ja älykellossa. Elisan Saunalahti MultiSIM 10M on saatavilla kuluttaja-asiakkaiden Elisan Saunalahti -liittymiin ja se toimii toistaiseksi vain eSIMIä tukevissa Apple Watch -älykelloissa. :apple::green_apple:

Uusien Apple Watch Series 5 GPS + Cellular -älykellojen ennakkomyynti alkoi tänään ja kellojen toimitukset aloitetaan 27.3.2020. Samana päivänä voi myös tehdä tilauksen Elisan Saunalahti MultiSIM 10M -liittymästä, joka on tilattavissa iPhonen Watch-sovelluksesta kellon käyttöönoton yhteydessä. MultiSIM aktivoituu kelloon tilauksen jälkeen automaattisesti.

Elisalla myynnissä olevat Apple Watchit löydät kaupastamme.
:point_right:Tästä kauppaan

Lisätietoa löytyy ohjeesta elisa.fi/multisim.

EDIT 1.4.2020: MultiSIM vaatii iPhonen ja Apple Watchin uusimman ohjelmistoversion. Puhelimessa tulee olla iOS 13.4 ja kellossa watchOS 6.2.
 

Uusi MultiSIM-lisäpalvelu vielä lyhyesti:

  • mahdollistaa saman numeron käytön Apple Watch -älykellossasi
  • puhelut, viestit ja roaming-käyttö veloitetaan pääliittymän hinnoittelun mukaan
  • nettiyhteys max. 10 Mbit/s nopeudella
  • saatavilla toistaiseksi vain eSIMIä tukeviin Apple Watch (Series 3, 4, ja 5) GPS + Cellular -älykelloihin
  • MultiSIM -lisäpalvelu tilataan suoraan iPhonen Watch-sovelluksen kautta

Onko Apple Watch käytössä ja kiinnostaako MultiSIM?


34 kommenttia

Moi

Koitin tätä palvelua aktivoida. Tulee ilmoitus "Mobiililiittymä ei ole saatavilla. Elisa ei tällä hetkellä tule Apple Watchia.”

:disappointed_relieved:

Mitäs tässä kuuluisi tehdä. Kellona Apple Watch 5 + cellular. Puhelimena iPhone 11.

 

T: Teemu

Onko iPhonessa uusin Elisan operaattoripäivitys 41.1? Tuon voi tarkistaa puhelimen asetuksista kohdasta Yleiset ja sieltä Tietoja. Samalla se tarjoaa uutta operaattoripäivitystä jos sellainen on saatavilla. Voi olla että vaatii tuon uusimman ennen kuin kello tukee Elisaa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Moi

Koitin tätä palvelua aktivoida. Tulee ilmoitus "Mobiililiittymä ei ole saatavilla. Elisa ei tällä hetkellä tule Apple Watchia.”

:disappointed_relieved:

Mitäs tässä kuuluisi tehdä. Kellona Apple Watch 5 + cellular. Puhelimena iPhone 11.

 

T: Teemu


Moikka @LND ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Missä vaiheessa tuo ilmoitus tulee? Onko kellossa ja puhelimessa tuorein ohjelmistoversio päivitettynä? Oliko kello paritettuna tuon iPhone 11-laitteen kanssa?  :thinking:

Terve ja kiitoksia!

 

Pahoittelut, että vastaan viivellä. Ongelma ratkesi juurikin sekä iPhonen että Apple Watchin päivittämisillä uusimpiin. Luulin, että olisin sen tehnyt jo - vaan en ollut. Melko perinteinen :nerd:

 

  1. Teemu
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Terve ja kiitoksia!

 

Pahoittelut, että vastaan viivellä. Ongelma ratkesi juurikin sekä iPhonen että Apple Watchin päivittämisillä uusimpiin. Luulin, että olisin sen tehnyt jo - vaan en ollut. Melko perinteinen :nerd:

 

  1. Teemu

Kiva juttu, että lähti toimimaan :thumbsup: Miten on laite ja MultiSIM pelittänyt? :slight_smile:

Hei!

Tilaus on tehty ja näkyy OmaElisassa oikein. Kello on päivitetty ja Watchin kautta tehty kaikki kuten ohjeistettu. Kello kuitenkin Asetukset→Mobiilidata -kohdassa sanoo Ei SIMiä ja Ei yhteyttä.

Käyttäjätaso 4

Hei @Jynkky 

 

kerrotko vielä tarkempia speksejä:

  • Mikä liittymä käytössäsi on?
  • Mikä kello ja mikä puhelin merkiltään ja malliltaan
  • Puhelimen ohjelmistoversio sekä kellon ohjelmistoversio

Hei @Jynkky 

 

kerrotko vielä tarkempia speksejä:

  • Mikä liittymä käytössäsi on?
  • Mikä kello ja mikä puhelin merkiltään ja malliltaan
  • Puhelimen ohjelmistoversio sekä kellon ohjelmistoversio

Huoleton 150M

Apple Watch 3 GPS+Cellular

iOS uusin mahdollinen 13.4. ja Watchissa 6.2 (17T529)

Hei!

Tilaus on tehty ja näkyy OmaElisassa oikein. Kello on päivitetty ja Watchin kautta tehty kaikki kuten ohjeistettu. Kello kuitenkin Asetukset→Mobiilidata -kohdassa sanoo Ei SIMiä ja Ei yhteyttä.

Saatu toimimaan aspan ohjeistuksella, eli poistettu laitepari ja otettu käyttöön uutena niin, että tuo tilaus Elisan systeemiin tehtiin käyttöönoton yhteydessä. Nyt näyttäisi toimivan.

Käyttäjätaso 4

Hei!

Tilaus on tehty ja näkyy OmaElisassa oikein. Kello on päivitetty ja Watchin kautta tehty kaikki kuten ohjeistettu. Kello kuitenkin Asetukset→Mobiilidata -kohdassa sanoo Ei SIMiä ja Ei yhteyttä.

Saatu toimimaan aspan ohjeistuksella, eli poistettu laitepari ja otettu käyttöön uutena niin, että tuo tilaus Elisan systeemiin tehtiin käyttöönoton yhteydessä. Nyt näyttäisi toimivan.

Jes, hyvä että tuli sitä kautta kuntoon ja kello alkanut pelittämään 🤗

Milloin saadaan tuki myös elisan yritysliittymille?

Painaessa watch-appsissa “ota käyttöön mobiilidata”, tulee ilmoitus: “Hups, MultiSIM ei ole saatavilla liittymälle”

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Moi @Electric Citizen, tuki myös yritysliittymille tulee kyllä aikanaan, mutta vielä ei valitettavasti ole aikataulua kerrottavaksi. :confused:

Moi @roopeg ! Samaa asiaa kyselen kuin @Electric Citizen - onko yritysliittymien tuesta tietoa, joko onnistuu tai onko tietoa aikataulusta? 

Käyttäjätaso 4

Morjes @aink ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush:

Harmillisesti aikataulu on yhä avoin :confused:  eli yhä työn alla on, mutta valitettavasti mitään tarkempaa aikataulua en pysty tähän hätään antamaan. 

 

Moikka @draakki ja kiitos kun palailit asiaan! Onpa ihme homma, että yritysasiakkaalle on huonommat palvelut tarjolla kuin yksityiselle 😞 Toivottavasti asia etenisi, kyllä nykyaikaiset yritykset varmasti tällaisia palveluita kaipaavat!

Käyttäjätaso 4

Juu @aink, aivan varmasti tarvetta olisi! :confused:  En tiedä tarkalleen mistä johtuu että palvelu saatiin henkilöasiakkaille nopsemmin, toki tuotteistus ja tuoterakenteet ovat yritys- ja henkilöasiakaspuolella hieman erilaiset. Mutta yrityspuolen kollegoiden kanssa kun asiasta juttelin niin kova hinku olisi heilläkin jo saada nämä ominaisuudet valikoimiin, toivottavasti tapahtuu nopsemmin mieluummin kuin hitaammin! Sormet ristissä :four_leaf_clover:

@draakki Kiva, että asia on kuitenkin edes to do -listalla 😊 Kiitos kun vastasit ja toivotaan, että homma toimii pian kaikilla puolilla!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

MultiSIM on herättänyt keskustelua OmaYhteisössä vuosien varrella. Tuommekin ensi viikolla myyntiin Elisan Saunalahti MultiSIM 10M -liittymän, joka mahdollistaa puhelinnumerosi käytön useammalla laitteella samanaikaisesti. Voit käyttää samaa numeroa esimerkiksi puhelimessa ja älykellossa. Elisan Saunalahti MultiSIM 10M on saatavilla kuluttaja-asiakkaiden Elisan Saunalahti -liittymiin ja se toimii toistaiseksi vain eSIMIä tukevissa Apple Watch -älykelloissa. :apple::green_apple:

 

Onko siis niin, että mikään nopeampi liittymä ei käy?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

MultiSIM on herättänyt keskustelua OmaYhteisössä vuosien varrella. Tuommekin ensi viikolla myyntiin Elisan Saunalahti MultiSIM 10M -liittymän, joka mahdollistaa puhelinnumerosi käytön useammalla laitteella samanaikaisesti. Voit käyttää samaa numeroa esimerkiksi puhelimessa ja älykellossa. Elisan Saunalahti MultiSIM 10M on saatavilla kuluttaja-asiakkaiden Elisan Saunalahti -liittymiin ja se toimii toistaiseksi vain eSIMIä tukevissa Apple Watch -älykelloissa. :apple::green_apple:

 

Onko siis niin, että mikään nopeampi liittymä ei käy?

Pääliittymä voi olla nopeempikin, tuo MultiSIM liittymä sen kyljessä kelloa varten on toistaiseksi tarjolla vain 10M nopeudella

Ilmeisesti ei saa vielä Samsungin puhelimeen, jossa e-sim on. Liittymä kyllä tukee multisimmiä.

 

Kun tietäisi hiukan aikataulua, kun ei aina viitsi siirtää liittymiä operaattorien välillä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Ilmeisesti ei saa vielä Samsungin puhelimeen, jossa e-sim on. Liittymä kyllä tukee multisimmiä.

 

Kun tietäisi hiukan aikataulua, kun ei aina viitsi siirtää liittymiä operaattorien välillä.



Valitettavasti MultiSIM 10M -lisäpalvelu on toistaiseksi saatavilla ainoastaan Apple Watch Series 3,4 tai 5 + Cellular -mallisiin älykelloihin. Ei ole tarkempaa tietoa vielä sen osalta, onko tätä tulossa myös muihin laitteisiin. Vien tästä kuitenkin toivomusta eteenpäin. :)

Eilen kun kyselin, niin asiakaspalvelun mukaan onnistuu. Ja kyllähän tuolla sivuilla annetaan ainakin ymmärtää sen toimivan.

 

Tämä on tosiaan sääli, kun niiden perusteella tämän kellon ostin. 

Käyttäjätaso 4

Hmm, niin siis eSIM kyllä onnistuu myös esim. Samsungin älykelloon tulevaan liittymään, mutta tuo multiSIM-palvelu on parhaillaan vain Applen kelloihin :thinking:  pahoittelut jos olet jotain väärää tietoa saanut asiakaspalvelusta!

Oliko meidän sivuilla siis jokin virhe? :open_mouth:  Nopsaan kun kurkkasin niin tällä sivulla palvelun laitevaatimuksissa on mainittu nuo Apple Watch Series 3, 4 tai 5 GPS + Cellular -älykellot. Tottakai jos jokin virhe tiedoissa löytyy niin korjataan se mahdollisimman nopsaan :thumbsup_tone2:

Voisko tääki palvelu tulla jo android laitettiin eikä aina iphoneihi kaikki. Teliallaki ollu varmaan jo vuoden toiminnas android kellois ei jeesus elisa. Nyt ryhtiä vähäsen kiiitoos

Laite- ja ohjelmistoversiot kunnossa, puhelimen ja kellon paritus onnistui, mutta sivulla https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/multisim/ kerrotun (sinänsä ihanan simppelin) käyttöönotto-ohjeen toteutus hyytyy kohtaan 6, eli valintaa MultiSIM 10 Mbit/sek ei pysty mistään tekemään. Asiasta on soitettu jo asiakaspalveluun, jossa kului toista tuntia (yleinen aspa → liittymäaspa → tekninen tuki) ja tuli mm. liittymäaspan ekana kommenttina kuultua väite, ettei multiSIM -palvelua ole edes tarjolla yksityisasiakkaille.

Lopputulemana se, että edelleen itse ongelma on ratkaisematta, multiSIM-tilausta ei siis ole saatu tehtyä, ja nyt viimeisenä konstina pitäisi mennä liikkeeseen selvittämään asiaa. Jos liittymä-aspa ja tekninen tuki eivät sitä saaneet hoidettua, niin vähäsen epäilyttää mahtaako myymälässä onnistua sen paremmin... 

Osallistu keskusteluun