MULTISIM

MultiSIM palaa Elisan valikoimiin – saatavilla Apple Watch -älykelloihin

  • 20 March 2020
  • 60 kommenttia
  • 19986 katselukerrat
MultiSIM palaa Elisan valikoimiin – saatavilla Apple Watch -älykelloihin

Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

60 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Laite- ja ohjelmistoversiot kunnossa, puhelimen ja kellon paritus onnistui, mutta sivulla https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/multisim/ kerrotun (sinänsä ihanan simppelin) käyttöönotto-ohjeen toteutus hyytyy kohtaan 6, eli valintaa MultiSIM 10 Mbit/sek ei pysty mistään tekemään. Asiasta on soitettu jo asiakaspalveluun, jossa kului toista tuntia (yleinen aspa → liittymäaspa → tekninen tuki) ja tuli mm. liittymäaspan ekana kommenttina kuultua väite, ettei multiSIM -palvelua ole edes tarjolla yksityisasiakkaille.

Lopputulemana se, että edelleen itse ongelma on ratkaisematta, multiSIM-tilausta ei siis ole saatu tehtyä, ja nyt viimeisenä konstina pitäisi mennä liikkeeseen selvittämään asiaa. Jos liittymä-aspa ja tekninen tuki eivät sitä saaneet hoidettua, niin vähäsen epäilyttää mahtaako myymälässä onnistua sen paremmin... 

Moi @wdfgts ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Pahoittelen alkuun tuota pitkäksi venähtänyttä selvitystä puhelimen puolella jossa ei maaliin asti päästy. Eli kohdassa 6. (Valitse sopimus MultiSIM 10 Mbit/s.) tulee seinä vastaan? Eli OmaElisasta tuota kohtaa ei löydy vain onko se vain ettei voi valita (ns. grayed out)? Sinun laitteesi ja liittymäsi kuitenkin vastaa näitä vaatimuksia?

  • Apple Watch Series 3, 4 tai 5 GPS + Cellular -älykello
  • Apple iPhone 6 tai uudempi puhelin ja aina uusin saatavilla oleva ohjelmistoversio
  • Elisan Saunalahti -puhelinliittymä, jossa käytössä 4G-puhelut (VoLTE)

Oletko tarkastanut vielä tuota liittymäsi yhteensopivuutta laittamalla tekstaria INFO MULTISIM numeroon 18258? 

 

Laite- ja ohjelmistoversiot kunnossa, puhelimen ja kellon paritus onnistui, mutta sivulla https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/multisim/ kerrotun (sinänsä ihanan simppelin) käyttöönotto-ohjeen toteutus hyytyy kohtaan 6, eli valintaa MultiSIM 10 Mbit/sek ei pysty mistään tekemään. Asiasta on soitettu jo asiakaspalveluun, jossa kului toista tuntia (yleinen aspa → liittymäaspa → tekninen tuki) ja tuli mm. liittymäaspan ekana kommenttina kuultua väite, ettei multiSIM -palvelua ole edes tarjolla yksityisasiakkaille.

Lopputulemana se, että edelleen itse ongelma on ratkaisematta, multiSIM-tilausta ei siis ole saatu tehtyä, ja nyt viimeisenä konstina pitäisi mennä liikkeeseen selvittämään asiaa. Jos liittymä-aspa ja tekninen tuki eivät sitä saaneet hoidettua, niin vähäsen epäilyttää mahtaako myymälässä onnistua sen paremmin... 

Moi @wdfgts ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Pahoittelen alkuun tuota pitkäksi venähtänyttä selvitystä puhelimen puolella jossa ei maaliin asti päästy. Eli kohdassa 6. (Valitse sopimus MultiSIM 10 Mbit/s.) tulee seinä vastaan? Eli OmaElisasta tuota kohtaa ei löydy vain onko se vain ettei voi valita (ns. grayed out)? Sinun laitteesi ja liittymäsi kuitenkin vastaa näitä vaatimuksia?

  • Apple Watch Series 3, 4 tai 5 GPS + Cellular -älykello
  • Apple iPhone 6 tai uudempi puhelin ja aina uusin saatavilla oleva ohjelmistoversio
  • Elisan Saunalahti -puhelinliittymä, jossa käytössä 4G-puhelut (VoLTE)

Oletko tarkastanut vielä tuota liittymäsi yhteensopivuutta laittamalla tekstaria INFO MULTISIM numeroon 18258? 

Hei, kaikki tekniset edellytykset olivat kunnossa laitteiden ja liittymien osalta. OmaElisasta ei vaan löytynyt kohtaa tilauksen tekemiseksi. Asia ratkesi lopulta liikkeessä, kun molempiiin laitteisiin ajettiin varmuuden vuoksi ohjelmistopäivitykset (vaikka käytössä oli automaattinen päivitys ja uusimpien piti siis olla käytössä) ja laitteiden paritus nollattiin ja tehtiin uudestaan. Jäi tavallaan ikuiseksi mysteeriksi miksei homma ollut onnistunut alun perin, myymälän henkilön vahva veikkaus oli että kellon järjestelmän päivitys oli ratkaiseva tekijä.

Käyttäjätaso 5

 

 

Hei, kaikki tekniset edellytykset olivat kunnossa laitteiden ja liittymien osalta. OmaElisasta ei vaan löytynyt kohtaa tilauksen tekemiseksi. Asia ratkesi lopulta liikkeessä, kun molempiiin laitteisiin ajettiin varmuuden vuoksi ohjelmistopäivitykset (vaikka käytössä oli automaattinen päivitys ja uusimpien piti siis olla käytössä) ja laitteiden paritus nollattiin ja tehtiin uudestaan. Jäi tavallaan ikuiseksi mysteeriksi miksei homma ollut onnistunut alun perin, myymälän henkilön vahva veikkaus oli että kellon järjestelmän päivitys oli ratkaiseva tekijä.

Aivan. Mukava kuulla, että myymälässä saatiin ongelma korjailtua 🙂 Vähän kyllä henkimaailman jutulta kuulostaa, mutta ehkä jos jotain syntipukkia etsitään niin voidaan syyttävä sormi päivityksiin osoittaa. Siitäkään ei tietenkään satavarmuutta ole.

Kuitenkin noiden toimenpiteiden jälkeen tuo tilausvaihtoehto hyppäsi OmaElisaan näkyviin?

Käyttäjätaso 1

Monella on työnantajan maksama yritysliittymä sekä henkilökohtainen Apple Watch kello. Uskon että eSIM mahdollisuudesta moni maksaisi itse. Elisa, make it happen!

Moi @Electric Citizen, tuki myös yritysliittymille tulee kyllä aikanaan, mutta vielä ei valitettavasti ole aikataulua kerrottavaksi. :confused:

Olisiko jo nyt mitään aikataulua antaa?

Käyttäjätaso 2

Juu @aink, aivan varmasti tarvetta olisi! :confused:  En tiedä tarkalleen mistä johtuu että palvelu saatiin henkilöasiakkaille nopsemmin, toki tuotteistus ja tuoterakenteet ovat yritys- ja henkilöasiakaspuolella hieman erilaiset. Mutta yrityspuolen kollegoiden kanssa kun asiasta juttelin niin kova hinku olisi heilläkin jo saada nämä ominaisuudet valikoimiin, toivottavasti tapahtuu nopsemmin mieluummin kuin hitaammin! Sormet ristissä :four_leaf_clover:

 

Tästäkin on jo 4 kuukautta aikaa. Ehtii ihmisten kellot ja mallit vanhentua ennen kuin Elisa ehtii asialle mitään tehdä.

 

Teknologia on jo olemassa, niin en ymmärrä miksi yritysasiakkaiden pitää odottaa näinkin kauan sitä, että saan esimin & Apple Watchin toimimaan yritysliittymäni kanssa? Ja tuo on naurettavaa, että asiakkaan pitää ostaa erikseen Multisim palvelu ja Apple Watchin nopeus on rajoitettu 10M .. Mitä järkeä tässä on? Eikö palveluiden pitäisi olla asiakkaan tueksi ja asioiden helpottamiseksi? Ei missään muissakaan maissa nopeutta ole rajoitettu. Sen takia Apple Watch tukee 3G ja 4G yhteyksiä, mutta Elisa päättää rajoittaa nopeuden 10M ja pistää yritys asiakkaat odottamaan useita kuukausia palveluita. 

Voisitteko ystävällisesti kertoa seuraavat asiat:

  • Miksi nopeus on rajoitettu 10M +
  • Miksi yritys asiakkaat joutuvat odottamaan näin kauan?
  • Mitä teknillisiä ominaisuuksia, tai muutoksia teidän täytyy tehdä? Eikait pyörää tarvitse keksiä enää uudestaan?

Vastauksia odottelen @MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

Yritysliittymä täälläkin. Jos nyt edes Series 6 kellolle tuon saisi… vaikka maksaisin itse työnantajalle, ellei Elisalta onnistu erillislaskutus

Käyttäjätaso 1

Juu @aink, aivan varmasti tarvetta olisi! :confused:  En tiedä tarkalleen mistä johtuu että palvelu saatiin henkilöasiakkaille nopsemmin, toki tuotteistus ja tuoterakenteet ovat yritys- ja henkilöasiakaspuolella hieman erilaiset. Mutta yrityspuolen kollegoiden kanssa kun asiasta juttelin niin kova hinku olisi heilläkin jo saada nämä ominaisuudet valikoimiin, toivottavasti tapahtuu nopsemmin mieluummin kuin hitaammin! Sormet ristissä :four_leaf_clover:

 

Tästäkin on jo 4 kuukautta aikaa. Ehtii ihmisten kellot ja mallit vanhentua ennen kuin Elisa ehtii asialle mitään tehdä.

 

Teknologia on jo olemassa, niin en ymmärrä miksi yritysasiakkaiden pitää odottaa näinkin kauan sitä, että saan esimin & Apple Watchin toimimaan yritysliittymäni kanssa? Ja tuo on naurettavaa, että asiakkaan pitää ostaa erikseen Multisim palvelu ja Apple Watchin nopeus on rajoitettu 10M .. Mitä järkeä tässä on? Eikö palveluiden pitäisi olla asiakkaan tueksi ja asioiden helpottamiseksi? Ei missään muissakaan maissa nopeutta ole rajoitettu. Sen takia Apple Watch tukee 3G ja 4G yhteyksiä, mutta Elisa päättää rajoittaa nopeuden 10M ja pistää yritys asiakkaat odottamaan useita kuukausia palveluita. 

Voisitteko ystävällisesti kertoa seuraavat asiat:

  • Miksi nopeus on rajoitettu 10M +
  • Miksi yritys asiakkaat joutuvat odottamaan näin kauan?
  • Mitä teknillisiä ominaisuuksia, tai muutoksia teidän täytyy tehdä? Eikait pyörää tarvitse keksiä enää uudestaan?

Vastauksia odottelen @MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

 

Amen @jaskajokunen2020 – kiteytit tuntemukseni ja varmasti monen muunkin. Mieluusti palauttaisin tämän cellular-mallin kellon Elisalle, kun eivät pysty siihen tuota palvelua tarjoamaan.

Siis jo on kumma. Juuri tilasin Apple Watch serie 6 cellular version ja pidin itsestään selvyytenä, että multisim palvelu onnistuu yritysliittymiin.

mitenköhän tämän asian saa ratkaistua?

nyt olisi hyvät vinkit tarpeen

Käyttäjätaso 2

Siis jo on kumma. Juuri tilasin Apple Watch serie 6 cellular version ja pidin itsestään selvyytenä, että multisim palvelu onnistuu yritysliittymiin.

mitenköhän tämän asian saa ratkaistua?

nyt olisi hyvät vinkit tarpeen

 

Jep, eikö olekin kiva, että Elisa mainostaa näitä ja sit liittymät ja palvelut eivät toimikaan? En ymmärrä miten Elisa voi olla näin jälkeenjäänyt näissä ratkaisuissa.

Vastauksia odottelen @MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

Käyttäjätaso 2

Juu @aink, aivan varmasti tarvetta olisi! :confused:  En tiedä tarkalleen mistä johtuu että palvelu saatiin henkilöasiakkaille nopsemmin, toki tuotteistus ja tuoterakenteet ovat yritys- ja henkilöasiakaspuolella hieman erilaiset. Mutta yrityspuolen kollegoiden kanssa kun asiasta juttelin niin kova hinku olisi heilläkin jo saada nämä ominaisuudet valikoimiin, toivottavasti tapahtuu nopsemmin mieluummin kuin hitaammin! Sormet ristissä :four_leaf_clover:

 

Tästäkin on jo 4 kuukautta aikaa. Ehtii ihmisten kellot ja mallit vanhentua ennen kuin Elisa ehtii asialle mitään tehdä.

 

Teknologia on jo olemassa, niin en ymmärrä miksi yritysasiakkaiden pitää odottaa näinkin kauan sitä, että saan esimin & Apple Watchin toimimaan yritysliittymäni kanssa? Ja tuo on naurettavaa, että asiakkaan pitää ostaa erikseen Multisim palvelu ja Apple Watchin nopeus on rajoitettu 10M .. Mitä järkeä tässä on? Eikö palveluiden pitäisi olla asiakkaan tueksi ja asioiden helpottamiseksi? Ei missään muissakaan maissa nopeutta ole rajoitettu. Sen takia Apple Watch tukee 3G ja 4G yhteyksiä, mutta Elisa päättää rajoittaa nopeuden 10M ja pistää yritys asiakkaat odottamaan useita kuukausia palveluita. 

Voisitteko ystävällisesti kertoa seuraavat asiat:

  • Miksi nopeus on rajoitettu 10M +
  • Miksi yritys asiakkaat joutuvat odottamaan näin kauan?
  • Mitä teknillisiä ominaisuuksia, tai muutoksia teidän täytyy tehdä? Eikait pyörää tarvitse keksiä enää uudestaan?

Vastauksia odottelen @MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

 

Amen @jaskajokunen2020 – kiteytit tuntemukseni ja varmasti monen muunkin. Mieluusti palauttaisin tämän cellular-mallin kellon Elisalle, kun eivät pysty siihen tuota palvelua tarjoamaan.

 

Jep, operaattori kauppaa Cellular malleja, mutta ei tue palvelua kaikille käyttäjilleen 😃 eikö ole aika ironista!!! 

Vastauksia odottelen @MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Minä kun niiiiiin mielelläni kertoisin että nyt eikun MultiSIM tilaukseen myös yritysliittymiin, mutta valitettavasti vielä en tätä voi tehdä. :pensive: Palvelu on tulossa, mutta kehitys tuntuu nyt ottavan oman aikansa.

Toki asiaa voi miettiä siltäkin kantilta, että mieluummin julkaistaan palvelu vasta sitten kun se on oikeasti valmis, eikä tehdä hommia kiireellä. :slight_smile: Tätä palvelua on paljon kysytty ja sitä ei siis missään tapauksessa ole unohdettu!

Käyttäjätaso 2

Kiitos @roopeg vastauksestasi. Ymmärtäisin, jos palvelu ei olisi käytössä jo kuluttaja-asiakkaille, saatikka muissa maissa (?) niin en ymmärrä sitä et mikä ihme meillä täällä Suomen maankamaralla on vikana kun tässä asiassa kestää näin kauan. Apple Watch Series 3 oli ensimmäinen malli, jossa oli Cellular. Eli 3 vuotta sitten, on lanseerattu tuote, jota Elisa ei tue vieläkään yritysasiakkaiden osalta? Eli mikään teknologinen este tämä tuskin on, vaan on kyse teidän omista sisäisistä prosessi-sopimus-pykälä-byrokratista, jonka ei pitäisi 3 vuotta viedä.

 

Muutamaan asiaan haluaisin vielä vastauksen:

  • Teillä on yritysasiakkaille ja heidän työntekijöilleen olemassa jo “Oma Lasku” - palvelu, jolla yritysliittymän käyttäjä voi maksaa ns. ylimääräiset kustannukset? Miksi tämä ei voisi olla osa tätä? Tai miksi ette tarjoa tätä samalla tavalla, kuin tarjositte eSim mahdollisuutta täysin ilmaiseksi. 
  • Minun ei Cellular versio Watch on yhteydessä muutenin mun iPhoneen ja käyttää sen dataa, niin miksi mun Cellular versio ei voisi käyttää vaan automaattisesti samaa “datapakettia” vaan siitä pitäisi maksaa erikseen?
  • Miksi nopeus on rajoitettu 10M? Apple Watchit tukevat 4G/LTE nopeuksia, niin tämä 10M nopeusrajoitus on ihan naurettavaa. JA siitä pyydätte vielä asiakasta maksamaan 7,90€/kk ? Hei haloo! Mun äidin kolmepyöräisessä kottikärrysäkin on nopeampi netti. Rahastuksen makua sanoisin mä.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Onko tää foorumi keskusteluyhteisö vai elisamyynnin jatke ?

Käyttäjätaso 2

@MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

 

Tehän voisitte kysyä Telialta apua tähän, jos teillä ei löydy tarpeeksi osaamista tähän? Heillä näyttäisi asia olevan jo kunnossa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

 

Tehän voisitte kysyä Telialta apua tähän, jos teillä ei löydy tarpeeksi osaamista tähän? Heillä näyttäisi asia olevan jo kunnossa?

Ymmärrän että harmittaa kun toivomaansa palvelua ei vielä saa, mutta moderaattorien massapingailu ja trollaaminen ei asiaa edistä. Sen verran tilannetietoa sain aiheesta kaivettua että kehitystyö tulee ottamaan vielä aikansa, eli toistaiseksi kannattaa ihan rauhakseen vielä hengitellä :/

Mikähän mahtaa olla vialla, kun yritän ottaa lapsen uusimman Apple Watchin liittymän käyttöön, niin ruutuun pelmahtaa ilmoitus:

 

Hups, tilaus epäonnistui. Yritä uudelleen muutaman minuutin kuluttua. 
 

Olen yrittänyt saada asian hoidettua jo parin päivän ajan eikä homma etene tuosta. Kellossa ja puhelimessa on uusimmat ohjemistoversiot ja operaattoripäivitys on viimeisin. Tyhjensin myös kellon ja aloitin asennuksen ihan alusta, mutta tätä ei saa silti toimimaan. 
 

Vinkkejä otetaan vastaan. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

@MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

 

Tehän voisitte kysyä Telialta apua tähän, jos teillä ei löydy tarpeeksi osaamista tähän? Heillä näyttäisi asia olevan jo kunnossa?

Ymmärrän että harmittaa kun toivomaansa palvelua ei vielä saa, mutta moderaattorien massapingailu ja trollaaminen ei asiaa edistä. Sen verran tilannetietoa sain aiheesta kaivettua että kehitystyö tulee ottamaan vielä aikansa, eli toistaiseksi kannattaa ihan rauhakseen vielä hengitellä :/


Niin, en ymmärrä miksi tätä pitää elisalta tivata, hakee vaan telialta, no problem.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

No jopas, @hipetihei laittaisitko vaikka vielä yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta? :confused:  Jos kyseessä on ihan henkilötunnuksellisen yksityishenkilön asiakkuuden liittymistä niin palvelun pitäisi pelittää tuettujen laitteiden kanssa, joten tutkittaisiin mieluusti kanssasi tarkemmin mistä kiikastaa. :thumbsup_tone2:

Minulla täsmälleen sama ongelma kuin hipetiheillä eli mobiilidatan käyttöön otto uudelle kellolle.

Kello on Watch SE. Kaikki menee Elisan ohjeen mukaan ja päättyy ilmoitukseen:

Hups, tilaus epäonnistui. Yritä uudelleen muutaman minuutin kuluttua.

Vanhan, sim-kortillisen liittymäni vaihdoin e-simmiksi aspasta saamani ohjeen mukaan. Sieltä myös sanottiin, että uudet kellot eli Watch 6 ja SE ovat tuettuja, vaikka missään sitä ei Elisan sivuilla mainitakaan. Elisa itsekin markkinoi uusia kelloja täyttä häkää tällä cellular ominaisuudella.

Olen uudelleen parittanut puhelinta ja kelloa, bootannut kumpaakin wifissä ja ilman mutta aina tulee sama ilmoitus. Kummassakin on viimeisin ohjelmapäivitys eli ios14 ja watch7.

Liittymääni pystyy Elisan mukaan tilaamaan Saunalahti MultiSim 10M palvelun. 

Elisan myymälässä ei asiassa osattu auttaa ja käskettiin ottaa yhteyttä Appleen. Soitin sinne ja kellosta ajettiin diagnostiikka. Kaikki kunnossa ja käskettiin ottaa yhteyttä Elisaan.

Ainoa vinkki minkä Applelta sain oli, että kellon ICCID numero oli tyhjä, eli ilmeisesti kellon piirin rekisteröinti Elisalle ei onnistu.

Alkaa konstit loppumaan joten toivottavasti täältä löytyisi jeesiä...

 

 

@draakki Kiitos avuntarjouksesta, mutta soitin tänään aspaan, josta jätettiin soittopyyntö tekniseen tuleen ja josta oltiin minuun yhteydessä. Teknisen tuen mukaan ”ongelma liittyy liittymään ja on korjattavissa” jonkun tahon tekemillä muutoksilla. Minuun luvattiin olla yhteydessä, kun asia on reilassa ja tämä tapahtunee mahdollisesti huomenna tai viikonlopun jälkeen. Toivottavasti asia tulee kuntoon. 
 

@Pielinen emme ole ilmeisesti yksin tämän ongelman kanssa, koska teknisen tuen kaveri kertoi järjestelmissä näkyvän useita samanlaisia ilmoituksia MultiSimin aktivoimisen ongelmista. Soittele sinäkin aspaan ja toivottavasti meidän kummankin asiaan löytyy ratkaisu liittymäteknisellå jumpalla. 

@hipetihei Kiitos tiedosta.

Arvelinkin vähän, että en ole ainoa. Täytyypi huomenna soitella aspaan. 

Eiköhän se “jokin taho” :relaxed: saa asian pian korjattua, varsinkin jos tämä ongelma koskee kaikkia uusia kellomalleja. Nythän niitä vasta alkaa ihmisille saapumaan.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Jep tosiaan yleisempää häikkää tuntuu nyt olevan liikkeellä tuon MultiSIM aktivoinnin kanssa, tämä on tutkinnassa kovaa vauhtia. :slight_smile:

Hei!

 

Täällä myös hakattu päätä seinään tuon hups -ilmoituksen johdosta.

 

Kerrottu, että on yleisempi vika niin tarvitseeko tässä erikseen itse soitella aspaan vai malttaa odotella ja kokeilla välillä uudelleen? Onko liittymäkohtainen vika vai?

Hei!

 

Täällä myös hakattu päätä seinään tuon hups -ilmoituksen johdosta.

 

Kerrottu, että on yleisempi vika niin tarvitseeko tässä erikseen itse soitella aspaan vai malttaa odotella ja kokeilla välillä uudelleen? Onko liittymäkohtainen vika vai?

 

@JuusoT voisi varmaankin olla hyvä, että olisit aspaan yhteydessä, jotta heille tulee tieto siitä, että tämä ongelma on monella asiakkaalla ja saat suoran yhteydenoton, kun asia on kunnossa. En ole Elisan työntekijä ja tältä palstalta saat elisalaisilta tähän kysymykseen oikean vastauksen, mutta jos olisin itse Elisalla töissä, niin varmasti arvostaisin sitä, että asiakkaat olisivat yhteydessä, jotta ongelmaan laajuus selviäisi.

 

Minun ei oltu yhteydessä perjantaina ja odottelen tänään yhteydenottoa. Mikäli yhteydenottoa ei tule, niin soittelen itse aspaan ja kyselen, mitä asialle kuuluu. 

 

Mielenkiintoista olisi tietää, mikä meidän “epäonnistujien”:grinning: liittymien yhteinen nimittäjä on. Yritin etsiä netin kautta vastaavia esimerkkejä kotimaasta tai ulkomailta ja löysin yhden jenkkioperaattorin, jonka asiakkailla oli vastaavia ongelmia aktivoinnin kanssa ja jotkut asiakkaista olivat joutuneet odottamaan ratkaisua ongelmaansa kuukausikaupalla. Meillä asia toivottavasti ratkeaa päivien kuluessa. Joillain ongelma oli ratkennut sillä, että sim oli vaihdettu uuteen. 

 

Odotellaan ratkaisua. Ilmoitan tänne, jos tähän omaan ongelmaan löytyy ratkaisu ja toivoisin muiltakin samanlaista ilmoitusta.