Skip to main content

Alkaako puhelin olemaan tiensä päässä vai mikä on kun puhelimen netti hukassa eikä tule viestit perille? 
vai olenko onnistunut jonkun asetuksen vaihtamaan?

on siis applen puhelin

 

EDIT: 16.9.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett

Alkaako puhelin olemaan tiensä päässä vai mikä on kun puhelimen netti hukassa eikä tule viestit perille? 
vai olenko onnistunut jonkun asetuksen vaihtamaan?

on siis applen puhelin

Tarkista tilannetta, jos vain kotosalla tökkii tuolta:

Verkkoapuri ja häiriökartta

Kokeile  kommervenkkejä, esim:

  • Käynnistä puhelin uudelleen
  • Vaihda Wi-Fi- ja mobiiliyhteyden välillä (Mobiilidata pois päältä/Wi-Fi päälle ja päinvastoin)
  • Poista SIM -kortti ja laita se takaisin.
  • Verkkoasetusten nollaamista:

Nollaa verkkoasetukset

Jos käytössäsi on iOS tai iPadOS 15 tai sitä uudempi, napauta Asetukset > Yleiset > Siirrä tai nollaa slaite] > Nollaa > Nollaa verkkoasetukset.

Jos käytössäsi on iOS tai iPadOS 14 tai sitä vanhempi, napauta Asetukset > Yleiset > Nollaa > Nollaa verkkoasetukset.

Toimenpide nollaa myös aiemmin käyttämäsi Wi-Fi-verkot ja -salasanat, mobiilidata-asetukset sekä VPN- ja APN-asetukset.

 


Kiitos! Kaikki yllä olevat toimenpiteet suoritettu mutta ei vaikutusta. Netti tulee hetkeks ja sit taas häviää. 
ongelma on siis kaikkialla eikä vaan yhdessä tietyssä paikassa


Kiitos! Kaikki yllä olevat toimenpiteet suoritettu mutta ei vaikutusta. Netti tulee hetkeks ja sit taas häviää. 
ongelma on siis kaikkialla eikä vaan yhdessä tietyssä paikassa

Tuollaista löytyy Elisalta:

“Joskus netin toimimattomuus puhelimessa voi johtua virheellisistä yhteysasetuksista. Yhteysasetukset voivat toisinaan muuttua esimerkiksi puhelimeen tulevien päivitysten yhteydessä. Tärkein asetus on APN, eli yhteyspiste. Voit tarkistaa oikeat asetukset operaattoriltasi.”

Tuolla ohjeella varmaan voi kokeilla:

Internet-asetukset laitteelle iPhone 11

Voihan vaikka kysäistä asiakaspalvelusta, josko liittymässä jotain häikkää:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

 

 

 


Minkä mallin iphone kyseessä? 🤔 Suosittelen kokeilemaan sim-kortin toisessa laitteessa laitevian pois sulkemiseksi.


Koitin noita asetuksia taas kattoo ja oli tuo dataroaming väärässä asennossa. Nyt toivon että vika olis sit siinä. 
jos vielä jatkuu ongelma niin koitan tuota seuraavaa. Kiitos taas. 


Koitin noita asetuksia taas kattoo ja oli tuo dataroaming väärässä asennossa. Nyt toivon että vika olis sit siinä. 
jos vielä jatkuu ongelma niin koitan tuota seuraavaa. Kiitos taas. 

Ole hyvä. Eipä siellä paljoa tarvitse väärin olla.

Toivottavasti toiminta jatkuu.


Osallistu keskusteluun