Skip to main content
Vastattu

Puhelinnumero ei rekisteröidy iPhoneen

  • March 12, 2023
  • 22 kommenttia
  • 1733 katselukerrat

Heippa! Vaihdoin Moin liittymästä (fyysinen SIM-kortti) Elisan liittymään (eSim) ja numero pysyi samana. Nyt puhelinnumero ei rekisteröidy/ole liitoksissa puhelimeen (iPhone 14). Viesti asetuksissa lukee näin ”Tämä numero on rekisteröity Apple ID:llesi, mutta sitä ei ole yhdistetty tähän puhelimeen. Voit jatkaa numeron käyttöä iMessagella ja FaceTimella kunnes se vanhenee”.
 

Löytyisikö täältä apua tilanteeseen? Päiviä enää 18 jäljellä ja yli tunnin säätämisten Applen it-henkilöiden kanssa, ei asia ratkennut.
 

Puhelinnumero on asetuksissa kansainvälisessä muodossa, oma numero on näkyvissä, on laitettu iMessaget ja facetimet pois päältä, käynnistetty puhelin uudestaan ja takas sovellukset päälle ja mikään ei auta.. hätä alkaa olla suuri. 😅

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi wellu_76

Kokeile kääntää FaceTime ja Message pois päältä asetuksista ja käynnistä puhelin uudeleen. Sen jälkeen käännä päälle FaceTime ja Message. Itselläni oli vähän vastaavaa ongelmaa kun otin käyttöön Elisan eSim:in ja siinä kesti jokusen päivän ennenkuin numero aktivoitui. Apple ID:nä oleva sähköposti kyllä aktivoitui lähes heti mutta numero ei.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

22 kommenttia

  • March 13, 2023

Heippa! Vaihdoin Moin liittymästä (fyysinen SIM-kortti) Elisan liittymään (eSim) ja numero pysyi samana. Nyt puhelinnumero ei rekisteröidy/ole liitoksissa puhelimeen (iPhone 14). Viesti asetuksissa lukee näin ”Tämä numero on rekisteröity Apple ID:llesi, mutta sitä ei ole yhdistetty tähän puhelimeen. Voit jatkaa numeron käyttöä iMessagella ja FaceTimella kunnes se vanhenee”.
 

Löytyisikö täältä apua tilanteeseen? Päiviä enää 18 jäljellä ja yli tunnin säätämisten Applen it-henkilöiden kanssa, ei asia ratkennut.
 

 

Liekö tuolta mitään apua:

eSIM:n tilaus ja käyttöönotto - Elisa

Esim:

Tee käyttöönotto uudelleen.

Kun Applen it- henkilöilläkään ei ratkennut.


Forum|alt.badge.img+16
  • Tietopankki
  • Vastaus
  • March 13, 2023

Kokeile kääntää FaceTime ja Message pois päältä asetuksista ja käynnistä puhelin uudeleen. Sen jälkeen käännä päälle FaceTime ja Message. Itselläni oli vähän vastaavaa ongelmaa kun otin käyttöön Elisan eSim:in ja siinä kesti jokusen päivän ennenkuin numero aktivoitui. Apple ID:nä oleva sähköposti kyllä aktivoitui lähes heti mutta numero ei.


  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • March 13, 2023

Kokeile kääntää FaceTime ja Message pois päältä asetuksista ja käynnistä puhelin uudeleen. Sen jälkeen käännä päälle FaceTime ja Message. Itselläni oli vähän vastaavaa ongelmaa kun otin käyttöön Elisan eSim:in ja siinä kesti jokusen päivän ennenkuin numero aktivoitui. Apple ID:nä oleva sähköposti kyllä aktivoitui lähes heti mutta numero ei.

Tän oon tosiaan tehny ja oli ainoo neuvo minkä löysin netin ihmeellisestä maailmasta. Ei auttanu. 😅 voisin koittaa vielä kolmannen kerran myöhemmin. 😊


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • March 14, 2023

Tervetuloa OmaYhteisöön @Minde90! Lähtikö pelittämään, kun uudemman kerran kokeilit? 🤔


  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • March 14, 2023

Tervetuloa OmaYhteisöön @Minde90! Lähtikö pelittämään, kun uudemman kerran kokeilit? 🤔

Ei lähteny ja päiviä jäljellä 17.. en löytäny mistään myöskään tapaa, millä olisin uudestaan voinut aktivoida eSimin, niin kuin Kimblez ehdotti. 🙄 eli hukassa ollaan edelleen. 😅


  • March 14, 2023

 

Tervetuloa OmaYhteisöön @Minde90 ! Lähtikö pelittämään, kun uudemman kerran kokeilit? 🤔

Ei lähteny ja päiviä jäljellä 17.. en löytäny mistään myöskään tapaa, millä olisin uudestaan voinut aktivoida eSimin, niin kuin Kimblez ehdotti. 🙄 eli hukassa ollaan edelleen. 😅

Tuolta se löytyy:

eSIM:n tilaus ja käyttöönotto - Elisa

Kohta: eSIM:n häiriötilanteet:

Tee käyttöönotto uudelleen - jos olet varmistanut yllä olevat asiat, poista eSIM-profiili laitteelta ja tee eSIM:n lataus ja aktivointi OmaElisassa uudestaan.

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • March 14, 2023

 

Tervetuloa OmaYhteisöön @Minde90 ! Lähtikö pelittämään, kun uudemman kerran kokeilit? 🤔

Ei lähteny ja päiviä jäljellä 17.. en löytäny mistään myöskään tapaa, millä olisin uudestaan voinut aktivoida eSimin, niin kuin Kimblez ehdotti. 🙄 eli hukassa ollaan edelleen. 😅

Tuolta se löytyy:

eSIM:n tilaus ja käyttöönotto - Elisa

Kohta: eSIM:n häiriötilanteet:

Tee käyttöönotto uudelleen - jos olet varmistanut yllä olevat asiat, poista eSIM-profiili laitteelta ja tee eSIM:n lataus ja aktivointi OmaElisassa uudestaan.

 

Kiitos! 💪 näin tein ja uusiks vielä noi Messaget ja FaceTime pois päältä ja uudelleen käynnistys.. ei vieläkään tapahtunu mitään. 🤷‍♀️ uskallan väittää että on nyt kyllä Applen päässä vika.


Forum|alt.badge.img+16
  • Tietopankki
  • March 14, 2023

Vika on ilmeisesti siellä Applen päässä. Sinulla on kuitenkin vielä tuo 17 päivää aikaa, joten odottele. Onko sinulla AppleID:ssä käytetty sähköpostiosoite toisena vaihtoehtona FaceTime ja Messagelle? Minulla se lähti aikoinaan heti toimimaan


  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • March 14, 2023

Vika on ilmeisesti siellä Applen päässä. Sinulla on kuitenkin vielä tuo 17 päivää aikaa, joten odottele. Onko sinulla AppleID:ssä käytetty sähköpostiosoite toisena vaihtoehtona FaceTime ja Messagelle? Minulla se lähti aikoinaan heti toimimaan

On kyllä sähköposti sama. 😊 näin appleltakin neuvottiin, että aikaa on ja jos aika loppuu ja ei toimi, nii uutta soittoo sitten vaan ja koittaa keksiä ratkasun. 😅


  • March 14, 2023

Vika on ilmeisesti siellä Applen päässä. Sinulla on kuitenkin vielä tuo 17 päivää aikaa, joten odottele. Onko sinulla AppleID:ssä käytetty sähköpostiosoite toisena vaihtoehtona FaceTime ja Messagelle? Minulla se lähti aikoinaan heti toimimaan

On kyllä sähköposti sama. 😊 näin appleltakin neuvottiin, että aikaa on ja jos aika loppuu ja ei toimi, nii uutta soittoo sitten vaan ja koittaa keksiä ratkasun. 😅

Taitaa olla tarpeetonkin kysymys, mutta onko kokeiltu

  • Lentotilan laittamista päälle ja sen jälkeen pois päältä.
  • Sen jälkeen puhelimen uudellenkäynnistys.
  • Sitten vaikka eSIMin käyttöönotto uudelleen.

 

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • March 14, 2023

Vika on ilmeisesti siellä Applen päässä. Sinulla on kuitenkin vielä tuo 17 päivää aikaa, joten odottele. Onko sinulla AppleID:ssä käytetty sähköpostiosoite toisena vaihtoehtona FaceTime ja Messagelle? Minulla se lähti aikoinaan heti toimimaan

On kyllä sähköposti sama. 😊 näin appleltakin neuvottiin, että aikaa on ja jos aika loppuu ja ei toimi, nii uutta soittoo sitten vaan ja koittaa keksiä ratkasun. 😅

Taitaa olla tarpeetonkin kysymys, mutta onko kokeiltu

  • Lentotilan laittamista päälle ja sen jälkeen pois päältä.
  • Sen jälkeen puhelimen uudellenkäynnistys.
  • Sitten vaikka eSIMin käyttöönotto uudelleen.

 

 

Ei oo, mutta pistetään kokeiluun sekin. 💪😅


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • March 17, 2023

Vähän oudompi keikka kyllä nyt. Jos tuo ei nyt lähde oikenemaan, niin olethan yhteydessä Elisan asiakaspalveluun:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Mietin pitääkö tuota käyttää perinteisen SIM-kortin kautta ja tämän jälkeen tehdä vaihdosta E-SIM. Johonkin puhelimen asetuksiin vaikuttaisi nyt viittaavan. 🤔


  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • March 17, 2023

Vähän oudompi keikka kyllä nyt. Jos tuo ei nyt lähde oikenemaan, niin olethan yhteydessä Elisan asiakaspalveluun:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Mietin pitääkö tuota käyttää perinteisen SIM-kortin kautta ja tämän jälkeen tehdä vaihdosta E-SIM. Johonkin puhelimen asetuksiin vaikuttaisi nyt viittaavan. 🤔

Olen kyllä jos ei Applelta selvyyttä löydy. 🙏 Mietin ihan samaa onko mennyt noissa SIM jutuissa sekasin, mutta selvittelen vielä. 😊


  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • March 27, 2023

Nyt tuli ilmoitus että numero vanhenee 5pvän päästä, että SIM pitää kytkeä uudelleen, että numero toimii noissa kahdessa sovelluksessa. Eli onko numeron siirto jotenkin epäonnistunut moi (SIM) → Elisa (ESim)? Oonko ite jotenkin vaihdon tehnyt väärin? Mites kun vanha SIM on pois käytöstä, toimiiko edes sillä enää? Voi apua… 😬🙈😅 ja tää eSimin uudestaan asennuskaan ei auttanut..


Forum|alt.badge.img+16
  • Tietopankki
  • March 27, 2023

Eihän sinulla ole mitään ulkomaanestoja liittymään aktivoitu? Ilmeisesti rekisteröinnin aikana puhelin lähettää ulkomaiseen numeroon jonkin viestin, jos olen asian oikein ymmärtänyt.


  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • March 27, 2023

Ei oo muita estoja kun viihdepuhelut. 😊


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • March 27, 2023

Morjes @Minde90, voi ei 😥 tuo pitää kyllä nyt ehdottomasti selvittää ennen kuin tuo aikaraja tulee vastaan. Kerkesitkö ottaa jo yhteyttä asiakaspalveluun? Voit tarvittaessa varata soittoajan täältä aiheella Asiakaspalvelu (mobiililiittymät), tai laittaa someasiakaspalveluun viestiä Facebookissa tai Twitterissä. 👍🏼


  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • March 27, 2023

Morjes @Minde90, voi ei 😥 tuo pitää kyllä nyt ehdottomasti selvittää ennen kuin tuo aikaraja tulee vastaan. Kerkesitkö ottaa jo yhteyttä asiakaspalveluun? Voit tarvittaessa varata soittoajan täältä aiheella Asiakaspalvelu (mobiililiittymät), tai laittaa someasiakaspalveluun viestiä Facebookissa tai Twitterissä. 👍🏼

Tarvii huomenna soitella. 👍 Tänään ei kerkiä enää. 😊


  • Tulokas
  • March 31, 2023

Minulla on täsmälleen sama ongelma iPhone13:n kanssa. Aikaa on jäljellä 4 päivää… Ratkesiko @Minde90 ongelma? Ja jos ratkesi, niin miten? 


  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • March 31, 2023

Minulla on täsmälleen sama ongelma iPhone13:n kanssa. Aikaa on jäljellä 4 päivää… Ratkesiko @Minde90 ongelma? Ja jos ratkesi, niin miten? 

Ei oo vielä ratkennu. 4pvän kohdalla Applelta sanottiin, että odottaa että menee nollille ja kattoo tapahtuuko mitään. Voi myös olla että itsestään numeron sinne aktivoi kun aika ummessa. Huomenna selviää tapahtuuko mitään. Fyysisen SIMin tilasin jo ja se sisään sitten jos lakkaa toimimasta ja koitan sillä. Muuten sitten uutta soittoo taas Applelle.. 😬🙈 kyllä on show ollu toi homma. Niin ja Elisalta ei osattu auttaa ja sieltäkin sanottiin että on kyllä Applen päässä jotain. 😅


  • Tulokas
  • March 31, 2023

Minulla on täsmälleen sama ongelma iPhone13:n kanssa. Aikaa on jäljellä 4 päivää… Ratkesiko @Minde90 ongelma? Ja jos ratkesi, niin miten? 

Ei oo vielä ratkennu. 4pvän kohdalla Applelta sanottiin, että odottaa että menee nollille ja kattoo tapahtuuko mitään. Voi myös olla että itsestään numeron sinne aktivoi kun aika ummessa. Huomenna selviää tapahtuuko mitään. Fyysisen SIMin tilasin jo ja se sisään sitten jos lakkaa toimimasta ja koitan sillä. Muuten sitten uutta soittoo taas Applelle.. 😬🙈 kyllä on show ollu toi homma. Niin ja Elisalta ei osattu auttaa ja sieltäkin sanottiin että on kyllä Applen päässä jotain. 😅

Okei eli jäämme jännityksellä odottamaan mitä tapahtuu. 🫣Taidanpa itsekin tilata fyysisen SIMin varmuuden vuoksi… 


  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • April 1, 2023

NE TOIMII! Eli nyt kun aika umpeutui, tuli ilmotus että ”poista SIM ja asenna uudelleen jos haluat että sovellukset iMessage ja FaceTime saa käyttää numeroa” tai muuta vastaavaa. Painoin ilmotusta ja täppäsin numeroa niin aktivoi ne uudelleen ja nyt ei ainakaan herjaa mitään päivistä tai muutakaan. Eli kaikki OK. 👍🙏🤩