Tein 17.5.2025 tilauksen verkkokaupassa ja sain sen jälkeen kaksi keskenään ristiriitaista sähköpostiviestiä.
Ensimmäisessä viestissä ilmoitettiin, että maksuhäiriömerkinnän vuoksi tilausta ei voida hyväksyä osamaksulla vaikka verkkokauppa vaatii vahvan tunnistautumisen tilausta tehdessä, ja antoi ongelmitta valita maksutavaksi osamaksun. Tämä ensimmäinen viesti saapui pian tilauksen jälkeen.
Tämän jälkeen – useita minuutteja myöhemmin – sain kuitenkin varsinaisen tilausvahvistuksen, jossa käytiin läpi tilaamani tuotteet, maksuerät, toimitustapa ja sopimusehdot normaalin toimitusprosessin mukaisesti. Vahvistusviestissä ei ollut mitään mainintaa hylkäyksestä, maksuhäiriöstä tai virheestä, vaan se antaa selkeän vaikutelman, että tilaus on hyväksytty ja sopimus syntynyt. Lisäksi sain tekstiviestitse lähetyksen seurantakoodin jonka mukaan pakettia ollaan kuljettamassa postiin.
Mitähän tässä pitäisi ajatella, onko tilaus tulossa vaiko eikö?

