Skip to main content
Vastaus

Tilausvahvistuksen ja hylkäyksen ristiriita

  • May 17, 2025
  • 2 kommenttia
  • 115 katselukerrat

Tein 17.5.2025 tilauksen verkkokaupassa ja sain sen jälkeen kaksi keskenään ristiriitaista sähköpostiviestiä.

 

Ensimmäisessä viestissä ilmoitettiin, että maksuhäiriömerkinnän vuoksi tilausta ei voida hyväksyä osamaksulla vaikka verkkokauppa vaatii vahvan tunnistautumisen tilausta tehdessä, ja antoi ongelmitta valita maksutavaksi osamaksun. Tämä ensimmäinen viesti saapui pian tilauksen jälkeen.

 

Tämän jälkeen – useita minuutteja myöhemmin – sain kuitenkin varsinaisen tilausvahvistuksen, jossa käytiin läpi tilaamani tuotteet, maksuerät, toimitustapa ja sopimusehdot normaalin toimitusprosessin mukaisesti. Vahvistusviestissä ei ollut mitään mainintaa hylkäyksestä, maksuhäiriöstä tai virheestä, vaan se antaa selkeän vaikutelman, että tilaus on hyväksytty ja sopimus syntynyt. Lisäksi sain tekstiviestitse lähetyksen seurantakoodin jonka mukaan pakettia ollaan kuljettamassa postiin. 
 

Mitähän tässä pitäisi ajatella, onko tilaus tulossa vaiko eikö? 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jaakop

Saitko tarkistettua tilauksen tilanteen Omaelisasta? Tervetuloa OmaYhteisön pariin ​@Mikelitoris! 😊

2 kommenttia

  • May 18, 2025

Näyttää siltä, että tulossa on.

Tarkista OmaElisasta vielä tilauksen tila:

Omaelisa/Tuotteesi ja tilauksesi/Tilausten seuranta

Tuosta suoraan:

Siirry OmaElisan tilausten seurantaan

Voi olla, että ei tänään vielä näy: Lähetetty/toimitettu, mutta huomenissa kyllä.

 


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • May 20, 2025

Saitko tarkistettua tilauksen tilanteen Omaelisasta? Tervetuloa OmaYhteisön pariin ​@Mikelitoris! 😊