Pidän erinomaisena toimintamallina, että voi saada korvauksen vanhasta laitteesta, jonka taso toki vaihtelee ominaisuuksien, mutta varsinkin laitteen ulkoisen kunnon puitteissa.
Olen kuitenkin törmännyt lyhyen ajan sisällä kahteen tapauksen, jossa laite näyttää olevan päälliisin puolin erinomaisessa kunnossa (toisessa tapauksessa iPhone 14). Laitteelle annetaan myymälässä hyvitysarvo. Tässä tapauksessa annettiin 340€. Kun lopullinen arvio tuli se olikin 140€. Perusteluksi oli laittettu, että laitteen lasissa oli naarmuja.
Ymmärrän jos tämä olisi ollut totta, mutta laitetta on aina pidetty suojakotelossa ja sen näytön suojana on ollut 100% käyttöajasta erillinen panssarilasi, joten näyttö ei voi olla naarmuuntunut.
Emme tietenkään hyväksy vaihtotarjousta vaan laite menee toiseen yritykseen arvioitavaksi. Tässä kuitenkin tulee pahasti huijattu olo, koska tiedän laitteen olevan erinomaisessa kunnossa ulkoisesti.
Toivottavasti tästä ei ole tullut alan tapa, että uutta puhelinta ostetaessa annettaan liiankin hyvä arvio vaihtohinnaksi, joka sitten automaattisesti puolitetaan, kun ajatellaan että asiakas ei kuitenkaan viitsi pyytää laitetta takaisin. Vaan tyytyy halvempaan hintaan.
T: Tuokki