Skip to main content
Vastattu

Elisa Kotiakun asennus

  • May 31, 2026
  • 10 kommenttia
  • 241 katselukerrat

Koti akku asennettu 2 viikkoa ja vieläkin sovelluksessa teksi:  Asennus ei ole viellä valmis.

Kauanko asennukseen vielä menee? 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eepuska

Lähtökohtaisesti akun + sovelluksen tulisi olla heti käyttövalmiina asennuksen jälkeen.🤔

Tässä tapauksessa olisi hyvä ottaa yhteyttä suoraan Kotiakkuun erikoistuneeseen asiakaspalveluun, jonka yhteystiedot löydät tältä sivulta.

 

Ja lämpimästi tervetuloa mukaan yhteisöön ​@Sähkönsäästäjä !💙

10 kommenttia

eepuska
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • June 2, 2026

Lähtökohtaisesti akun + sovelluksen tulisi olla heti käyttövalmiina asennuksen jälkeen.🤔

Tässä tapauksessa olisi hyvä ottaa yhteyttä suoraan Kotiakkuun erikoistuneeseen asiakaspalveluun, jonka yhteystiedot löydät tältä sivulta.

 

Ja lämpimästi tervetuloa mukaan yhteisöön ​@Sähkönsäästäjä !💙


Moi, yhteys otettu ja luvattu hoitaa mutta eipä vaan toimi. Mitähän tälle tehdään kun en viitsi istua puhelimessa ja jonottaa että joku ehtisi vastata


Fannytastic
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+7
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 8, 2026

Ähh ikävä kuulla, että edelleen ongelmaa tuon osalta. Tässä tilanteessa kuitenkin paras ratkaisu olisi ottaa uudelleen yhteyttä kotiakkuun erikoistuneeseen asiakaspalveluun, jotta asia saataisiin viimeinkin ratkaistua. 🙏


  • Keskustelija
  • June 8, 2026

Mitä tarkalleen tarkoittaa että akun tulisi olla käyttövalmiina asennuksen jälkeen?

Meille asennettiin akku tänään.Kirjasin laitteen sovellukseen QR-koodilla ja salasanalla. Sovellus kertoo että “Tietojen haku epäonnistui”. Sovelluksen uudelleen käynnistäminen ei muuta tilannetta.

Asentajan mukaan voi kestää päiviä että data näkyy sovelluksessa, mutta ilmeisesti nykyään pitäis näkyä heti?

Mistä voin tarkistaa että yhteys reitittimen ja Elisan välillä toimii? 


  • Keskustelija
  • June 9, 2026

Asennuksen jälkeen akku purki itsensä 5%:iin ja jäi tähän tilaan yöksi. Soitin kotiakun asiakaspalveluun, ja sieltä saivat laitettua latauksen päälle 20%:iin asti. Heti latauksen jälkeen akku purki taas itsensä 5%:iin.

Toisen soiton aikana asiakaspalvelija asetti akun varauksen alarajaksi 20% ja laittoin akun lataamaan. Sen jälkeen akku latasi itsensä 20%:iin ja sovelluksessa alkoi näkyä dataa. 

Sen jälkeen akku ei ole tehnyt mitään, ei latauksia tai purkuja. Olisi varmaan kannattanut ladata keskellä päivää halvemman sähkön aikaan ja purkaa illalla kalliin sähkön aikaan.

Hieman takeltelevaa on akuston käyttöönotto, ainakin toistaiseksi. Nyt sentään sovelluksesta näkee akun tilan, ja että sähköä käytetään normaalisti suoraan verkosta.


Forum|alt.badge.img+5
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 10, 2026

Asennuksen jälkeen akku purki itsensä 5%:iin ja jäi tähän tilaan yöksi. Soitin kotiakun asiakaspalveluun, ja sieltä saivat laitettua latauksen päälle 20%:iin asti. Heti latauksen jälkeen akku purki taas itsensä 5%:iin.

Toisen soiton aikana asiakaspalvelija asetti akun varauksen alarajaksi 20% ja laittoin akun lataamaan. Sen jälkeen akku latasi itsensä 20%:iin ja sovelluksessa alkoi näkyä dataa. 

Sen jälkeen akku ei ole tehnyt mitään, ei latauksia tai purkuja. Olisi varmaan kannattanut ladata keskellä päivää halvemman sähkön aikaan ja purkaa illalla kalliin sähkön aikaan.

Hieman takeltelevaa on akuston käyttöönotto, ainakin toistaiseksi. Nyt sentään sovelluksesta näkee akun tilan, ja että sähköä käytetään normaalisti suoraan verkosta.


Jos tuossa toiminnassa koet ettei toimi vieläkään niin kuin kuuluu, niin uudestaan vaan yhteyttä Kotiakun asiakaspalveluun


  • Keskustelija
  • June 23, 2026

Sittemmin akku on alkanut ajoittain ladata itseään edullisilla tunneilla, mutta vain 60% asti, joka ei ole kattanut kulutusta korkeampien hintojen tunteina. Hieman ihmetyttää miksi akku ei lataudu täydemmäksi vaikka pörssisähkön hinta olisi 0,1-0,2 senttiä kWh.

Esim eilisen koko päivän, ja tänään aamuun asti pörssisähkön hinta oli 0,2 senttiä. Akku ei ladannut missään vaiheessa, vaikka sähkön hinta nousi ja nousee 10 senttiin / kWh iltaa kohden.

Olisi hienoa jos tuohon sovellukseen saisi yksinkertaisen napin jolla ladata / purkaa akkua annettuun raja-arvoon, siltä varalta että Ellu ei ole hereillä :)


Forum|alt.badge.img+1
  • Avulias
  • June 23, 2026

Sittemmin akku on alkanut ajoittain ladata itseään edullisilla tunneilla, mutta vain 60% asti, joka ei ole kattanut kulutusta korkeampien hintojen tunteina. Hieman ihmetyttää miksi akku ei lataudu täydemmäksi vaikka pörssisähkön hinta olisi 0,1-0,2 senttiä kWh.

Esim eilisen koko päivän, ja tänään aamuun asti pörssisähkön hinta oli 0,2 senttiä. Akku ei ladannut missään vaiheessa, vaikka sähkön hinta nousi ja nousee 10 senttiin / kWh iltaa kohden.

Olisi hienoa jos tuohon sovellukseen saisi yksinkertaisen napin jolla ladata / purkaa akkua annettuun raja-arvoon, siltä varalta että Ellu ei ole hereillä :)

Pelkkä akusto ilman voimalaa?


  • Keskustelija
  • June 23, 2026

Tänään selvisi todennäköinen syy lataamattomuudelle: Elluun oli konfiguroitu asentamaton aurinkovoimala, joka päästiin asentamaan tänään. Asiakaspalvelun mukaan tämä oli syynä miksi tekoäly ei ladannut akkua verkosta.

 

Oletettavasti nyt akun lataus sitten toimii. Latasi ainakin nyt iltapäivällä akun verkkovirralla 90-prosenttiin kun paneeleilta ei tullut kuin satoja watteja.


Forum|alt.badge.img+1
  • Avulias
  • June 23, 2026

Tänään selvisi todennäköinen syy lataamattomuudelle: Elluun oli konfiguroitu asentamaton aurinkovoimala, joka päästiin asentamaan tänään. Asiakaspalvelun mukaan tämä oli syynä miksi tekoäly ei ladannut akkua verkosta.

 

Oletettavasti nyt akun lataus sitten toimii. Latasi ainakin nyt iltapäivällä akun verkkovirralla 90-prosenttiin kun paneeleilta ei tullut kuin satoja watteja.

Hyvä että syy löytyi ja tuo olisi ollut seuraava kysymykseni, että onko se rajattu ulos että toimii akusto moodissa, ei akusto+voimala, kun 60% viittaa vahvasti jälkimmäiseen (tuotannon tilavaraus).