Skip to main content
Vastaus

Mikä on paras asiakaspalvelun kanava palautteille ja kehitysehdotuksille?

  • October 24, 2025
  • 1 kommentti
  • 43 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+1

Mikäs nyt olisi paras kanava saada palaute varmimmin Elisan käsittelyyn? Tämä ainakin itselle epäselvää…

Olen nyt ollut puolisen vuotta kotiakkuasiakkaana ja tätä omayhteisöä seuraillut. Täälläkin aika aktiivisesti keskustelua käydään, Elisan edustajien osallistuminen on välillä vaan hiukan vähänlaista. 

Välillä tääläkin neuvotaan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun tai antamaan palautetta kotiakku-sovelluksen kautta. 

Näiden lisäksi huomasin vasta kuluvalla viikolla erillisen ideapaja-osuuden täällä omayhteisössä, jossa toki kaikkia Elisan palveluita koskevat ideat samassa paikassa. Tämän löytyminen nyt vasta ei toki ole Elisan vika ja vaan käyttäjän kannattaa katsoa peiliin. 

Mielestäni tämä olisi nyt hyvä kirkastaa kaikille täälläkin keskuteleville. Tässä kuitenkin käsittääkseni ollaan kehitysvaiheessa ja ideoita kuuleman mukaan kaivataan ja odotellaan käyttäjiltä, nämä olisi hyvä keskittää/kohdistaa mahdollisimman tarkkaan ja saada myyjän edustaja aktiivisesti keskusteluun mukaan. Ettei ainakaan jää sen takia palaute tulematta perille, että ideoidaan ja visioidaan väärässä paikassa. Itse olen täällä ainakin huudellut usemmman kerran esim. Home Assistant integraation perään jne, mutta valitettavan satunnaista on ollut saatu palaute, en tiedä toimisiko ideapaja puolella paremmin? 🤔

Ja vielä pieni sivuhuomautus/avautuminen vielä tähän loppuun, tänään olin asiakaspalveluun yhteydessä ja minulle  kerrottiin että kotiakku yksistään ei oikeuta Elisan etuohjelman jäsenyyteen ja etuihin kunnei ole kuukausimaksullinen palvelu 🙄 Sinänsä ymmärrän ajatuksen, että osamaksusta pääasiassa puhutaan, mutta ollaanhan tässä kuitenkin Elisan talutusnuorassa akkujemme kanssa ja palvelu sinällään olisi kuukausimaksullinen, mutta tuohan kompensoidaan siinä yhteydessä kun annetaan akkujemme reservimarkkinoille osallistua Elisan hallinnassa... Ei nyt mikään ihan kohtuuton murhe sinänsä, mutta todella lapsellinen ja teennäinen rajaus, kun kuitenkin tämän hintaluokan hankinnasta puhutaan ja itse koen kyllä olevani asiakassuhteessa muutenkin kuin vain osamaksun osalta. 

Lisäksi kysyin mahdollisuutta saada tuleville laskuille vakioeräpäivä, että saisi tulevan 10 vuotta laittaa suoraan tilipäivänä e-laskulla veloituksen menemään automaattisesti. Tämän pyynnin esittäminen eteenpäin olisi maksanu 13,99€. Ei ihan kohtuuton kustannus olisi noinkaan, mutta kyllä pienellä saadaan suotta asiakkaalle turhautumista ja mielipahaa aikaan tämmöisillä venkuroinnella.

Porkkana 🤣

 

EDIT: 27.10.2025 // Muokattu kirosana pois. -Burnett

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Anspandeemus

Näin yleisesti sanottuna, niin paras tapa saada vietyä palaute eteenpäin Elisan tuotteista ja palveluista on lähettää OmaElisassa viesti, josta saadaan palaute ohjattua siitä vastaavalle taholle.

Tässä ollaan kokeiltu useampia eri tapoja vastaanottaa asiakaspalautteita, joista OmaYhteisössä oleva Ideapaja on yksi esimerkki. Ideapajan ideat nostetaan foorumin moderaattoreiden puolesta eteenpäin Elisalla sisäisesti. Elisan Kotiakun kohdalla ollaan nyt erikseen pyydetty, että palaute menisi Kotiakun-sovelluksen kautta. Keinoja on monia ja kaikista kyllä palaute menee etiäpäin.

Mitä tuohon laskun pysyvään eräpäivän muuttamiseen, niin näistä peritään kertaluonteinen maksu hinnaston mukaisesti.

1 kommentti

Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • October 28, 2025

Näin yleisesti sanottuna, niin paras tapa saada vietyä palaute eteenpäin Elisan tuotteista ja palveluista on lähettää OmaElisassa viesti, josta saadaan palaute ohjattua siitä vastaavalle taholle.

Tässä ollaan kokeiltu useampia eri tapoja vastaanottaa asiakaspalautteita, joista OmaYhteisössä oleva Ideapaja on yksi esimerkki. Ideapajan ideat nostetaan foorumin moderaattoreiden puolesta eteenpäin Elisalla sisäisesti. Elisan Kotiakun kohdalla ollaan nyt erikseen pyydetty, että palaute menisi Kotiakun-sovelluksen kautta. Keinoja on monia ja kaikista kyllä palaute menee etiäpäin.

Mitä tuohon laskun pysyvään eräpäivän muuttamiseen, niin näistä peritään kertaluonteinen maksu hinnaston mukaisesti.