Hei kaikille.
Kotiakku asenneltiin viime viikon perjantaina ja applikaatioon se ilmestyi näkyviin maanantaina. Koko tämän ajan laitteesta on saanut hyvin vähän tietoja. Ihan kuin yhteydet pätkisivät. Joudun kirjautumaan applikaatioon uudestaan 3-5 kertaa päivässä - melkein aina kun katson sitä. Tapahtuuko tätä muilla?
Akku on käyttäytynyt tasan päinvastoin kuin olettaisi. Kun ohjaus hetken toimi tiistaina se latasi itsensä 80% 9-10snt tunneilla, juuri kun hinnat nousi. Yön 0-2snt tunneilla ei tapahtunut mitään. klo 18 akku alkoi kompensoimaan kustannuksia ja jatkoi sitä “iloisesti” siihen saakka kun virta loppui, eli se kompensoi 10 snt hintaisella sähköllä 4-5 snt hintaista sähköä yöllä, mukaanlukien vesivaraajaa. Keskiviikkona klo 8 on tullut viimeiset tiedot laitteesta ja siitä saakka se on ollut “kuollut kivi”. Tällä hetkellä appi ei näytä mitään ja kertoo että laitteesta ei saada tietoja.
Tein vikailmoituksen tiistaina, koska tämä näyttää siltä kuin yhteys pätkisi. Tavallaan kivi on parempi kuin “aktiivinen”,sillä nyt se ainakaan nosta sähkön keskihintaa, mutta ei tämä ihan sitä ole mistä on maksettu :D
Onko muilla vastaavaa pätkimistä/datan puutetta? Minun oma kotiautomaatio näyttää talon virrankulutuksen, mistä syystä näen milloin akku on kompensoinut kulutusta tai ladannut itseään vaikka Elisan appi on vailla järkevää dataa.
EDIT: 2.10.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -eepuska


