Skip to main content
Vastaus

Onko muillakin yhteysongelmia Elisa Kotiakun kanssa?

  • October 2, 2025
  • 11 kommenttia
  • 228 katselukerrat

Hei kaikille.

 

Kotiakku asenneltiin viime viikon perjantaina ja applikaatioon se ilmestyi näkyviin maanantaina. Koko tämän ajan laitteesta on saanut hyvin vähän tietoja. Ihan kuin yhteydet pätkisivät. Joudun kirjautumaan applikaatioon uudestaan 3-5 kertaa päivässä - melkein aina kun katson sitä. Tapahtuuko tätä muilla?

Akku on käyttäytynyt tasan päinvastoin kuin olettaisi. Kun ohjaus hetken toimi tiistaina se latasi itsensä 80% 9-10snt tunneilla, juuri kun hinnat nousi. Yön 0-2snt tunneilla ei tapahtunut mitään. klo 18 akku alkoi kompensoimaan kustannuksia ja jatkoi sitä “iloisesti” siihen saakka kun virta loppui, eli se kompensoi 10 snt hintaisella sähköllä 4-5 snt hintaista sähköä yöllä, mukaanlukien vesivaraajaa. Keskiviikkona klo 8 on tullut viimeiset tiedot laitteesta ja siitä saakka se on ollut “kuollut kivi”. Tällä hetkellä appi ei näytä mitään ja kertoo että laitteesta ei saada tietoja.
Tein vikailmoituksen tiistaina, koska tämä näyttää siltä kuin yhteys pätkisi. Tavallaan kivi on parempi kuin “aktiivinen”,sillä nyt se ainakaan nosta sähkön keskihintaa, mutta ei tämä ihan sitä ole mistä on maksettu :D

Onko muilla vastaavaa pätkimistä/datan puutetta? Minun oma kotiautomaatio näyttää talon virrankulutuksen, mistä syystä näen milloin akku on kompensoinut kulutusta tai ladannut itseään vaikka Elisan appi on vailla järkevää dataa.

EDIT: 2.10.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -eepuska

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ingengör

Hei,

Pahoittelut kommunikaation puutteesta! Näitä kohteita ei saada etänä korjattua, ja tuo tehdasasetusten palauttaminen ei nähtävästi korjannut ongelmaa, joten vaativat asentajilta käynnin tilanteen korjaamiseksi. Asennusyhtiöille on ilmoitettu, ja pyydetty sopimaan käynti asiakkaan luona. Pyydämme asiakaspalvelua meidän puoleltamme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita tilanne koskee, niin tieto kulkee varmasti.

11 kommenttia

Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • October 2, 2025

Hei,

Meillä on pientä määrää uusia asiakkaita koskeva ongelma, joissa kommunikaatiodongle ei ole päivittynyt oikein, jolloin ohjausjärjestelmä ei saa luotettavaa yhteyttä invertteriin. Nämä kohteet on laitettu tilaan, jossa aurinkopaneelit lataavat akkua ylituotannosta, ja akkua puretaan, kun paneelien tuotanto ei kata talon kulutusta, jotta akustosta saadaan hyötyä myös silloin, kun ohjaus ei toimi.

Vikaa selvitetään korkealla prioriteetilla, ja asiakaspalvelua on pyydetty soittamaan kyseisille asiakkaille ratkaisun yrittämiseksi.


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 2, 2025

Hyvä, että tähän olikin jo tullut vastausta ja vika on selvityksessä!

Tervetuloa OmaYhteisöön ​@Leivo !💙


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 2, 2025

Jep

 

Minuun otti tänään yhteyttä tukihenkilö ja korjaus on työn alla.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 9, 2025

Laitetaas tännekin päivitystä, kun mitään ei ole tapahtunut, ettei jää virheellinen kuva toiminnan nopeudesta ja tehokkuudesta.

 

Viime torstaina, puoli tuntia tämän ketjun aloittavan viestin jälkeen minuun otettiin yhtyettä ja teimme tehdasasetusten palautusprosessin vikaantuneelle laitteelle. Minuun luvattiin ottaa yhtyettä seuraavana päivänä, jolloin tiedetään varmuudella toimiiko laite tämän jälkeen vai ei. Se on siitä tehdasasusten palautuksesta saakka vilkkunut punaista ja vihreää, eli ei toimi.
 

Kukaan ei ottanut yhteyttä perjaintana, soittelin asiakastukeen maanantaina tarkistaakseni että onko käynyt käpy ja soittopyyntö jäänyt merkkaamatta. Ei, ei ollut. Merkattiin toinen. Nyt on torstai, eli viikko kulunut ekasta viestini täällä, puolitoista viikkoa ekasta asiakaspalvelukontaktista eikä kukaan ole vieläkään soitellut tuon laitteen korjaamisen suhteen.


Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • Vastaus
  • October 9, 2025

Hei,

Pahoittelut kommunikaation puutteesta! Näitä kohteita ei saada etänä korjattua, ja tuo tehdasasetusten palauttaminen ei nähtävästi korjannut ongelmaa, joten vaativat asentajilta käynnin tilanteen korjaamiseksi. Asennusyhtiöille on ilmoitettu, ja pyydetty sopimaan käynti asiakkaan luona. Pyydämme asiakaspalvelua meidän puoleltamme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita tilanne koskee, niin tieto kulkee varmasti.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 16, 2025

Viikot vierii, päivät kuluu, mies vanhenee, poika kasvaa vaan akku pysyy kuolleena kivenä. Kukaan ei soittele asennusyhtiöstä, mitään edistystä ei tapahdu laitteiston korjaamisen suhteen.

Sellainen tilapäivitys :)


Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • October 16, 2025

Hei,

Olimme yhteydessä asennusyhtiöön, josta arvioivat puhelimitse, että ensi viikolla saadaan korjattua.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 23, 2025

Viikko taas mennyt, joten aika tilannepäivityksen.

Tällä viikolla (eilen) minulle soitteli asentaja ja sopi aikaa poikkeamiselle. Ehkäpä ensi viikon maanantaina saadaan jo laite toimintaan!


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • October 24, 2025

Kun myynti on saatu tehtyä, asiakas helposti unohtuu.


Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • October 24, 2025

Hei,

Yhtäkään näiden yhteysongelmien kanssa painivaa asiakasta ei ole unohdettu. Valitettavasti korjauskäynnin aikatauluttaminen on ollut asennusyhtiöille haastavaa, mutta kaikkiin ongelmista kärsiviin asiakkaisiin on pyydetty olemaan yhteydessä, jotta tietävät missä mennään, ja aikatauluttamaan korjaus niin pian kuin mahdollista.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 27, 2025

Noniin! Tänään aamulla kävi mies täällä ja tunnin tekemisen jälkeen saatiin laitteistoon eloa, niin että se näkyy minullakin saakka. Meni hieman tekemisen puolelle, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Nyt pääsen - toivottovasti - leikkimään excelin kanssa ja ihmettelemään akun kykyjä.