Vastattu

Ääni kuuluu, kuva ei näy.

  • 2 April 2022
  • 49 kommenttia
  • 1808 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Heipähei.

Viihde Premium boksi. Käynnistäessä stanby-tilasta ääni kuuluu, mutta kuva ei näy → Virrat pois hetkeksi, niin kuvakin tulee. Tapahtuu päivittäin. Tehdasasetukset palautettu, ja modeemi sekä tukiasema (Asus RT AX-55) uudelleenkäynnistetty, mutta ei auttanut. 

Kytkentä Elisan kuitupäätteestä ethernet kaapelilla tukiaseman kautta boksille.

Kaapelien kytkennät OK. 

Viikon pari ollut tilanne päällä. Veteleeköhän boksi viimeisiään?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 2 April 2022, 10:47

Katso alkuperäinen viesti

49 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Voihan sitä vielä kokeilla tuolta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/#sisainen-muisti-alustus

Manuaalinen digiboksin ohjelmistopäivityksen tarkistaminen

Voi olla ettei autakaan, mutta onpahan kaikki kokeiltu.  Sitten vaan yhteyttä asiakaspalveluun.Takuuhan boksissa on niin kaun, kuin sopimus voimassa.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chatti avoinna viikonloppunakin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Oletko kokeillut vaihtaa hdmi piuhaa ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

@tappendaali laitoin boksillesi tulemaan uudemman ohjelmistoversion 8.4.25-9. Tuossa on korjauksia tuohon mainitsemaasi ongelmaan. Kerrothan tänne sitten,  auttoiko! Kiitos.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Tällä myös samaa ongelmaa että ääni kuuluu mutta kuvaa ei näy kun käynnistää digiboksin.  Virtojen pois käyttö boksista auttaa. 

 

Televisio: Philips 43pus8545 4k UHD

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

@Docento uusi ohjelmistoversio laitettu sinullekin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

@Docento uusi ohjelmistoversio laitettu sinullekin.

Pitää kokeilla miten toimii kun pääsen kotiin. Kiitos nopeasta toiminnasta 👍

Käyttäjätaso 1

@tappendaali laitoin boksillesi tulemaan uudemman ohjelmistoversion 8.4.25-9. Tuossa on korjauksia tuohon mainitsemaasi ongelmaan. Kerrothan tänne sitten,  auttoiko! Kiitos.

Ei ollut apua päivityksestä, eikä tehdasasetusten palautuksesta, eikä muistin alustuksesta. Vielä kokeilematta tuo HDMI-piuhan vaihto. Seuraava toimenpide taitaa olla boksin vaihtaminen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

@Docento uusi ohjelmistoversio laitettu sinullekin.

Nyt boksi toimii taas niin kuin pitääkin. 

Kiitos nopeasta toiminnasta 👍🙂

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

@tappendaali laitoin boksillesi tulemaan uudemman ohjelmistoversion 8.4.25-9. Tuossa on korjauksia tuohon mainitsemaasi ongelmaan. Kerrothan tänne sitten,  auttoiko! Kiitos.

Ei ollut apua päivityksestä, eikä tehdasasetusten palautuksesta, eikä muistin alustuksesta. Vielä kokeilematta tuo HDMI-piuhan vaihto. Seuraava toimenpide taitaa olla boksin vaihtaminen.

Ikävä kuulla, ettei tuosta ollut apua. Tuo HDMI-piuhan vaihto kannattaa vielä tosiaan testailla, jos ei ole apua niin huikkaile tähän ketjuun!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

@tappendaali Laitoin nyt boksillesi tulemaan vielä uudemman ohjelmistoversion (8.4.25-11). Jos tuokaan ei auta, niin tosiaan HDMI-piuhan vaihto kannattaisi kokeilla.

Käyttäjätaso 1

@tappendaali Laitoin nyt boksillesi tulemaan vielä uudemman ohjelmistoversion (8.4.25-11). Jos tuokaan ei auta, niin tosiaan HDMI-piuhan vaihto kannattaisi kokeilla.

Ei auttanut tuokaan päivitys. Ei myöskään HDMI-piuhan vaihto. Onko enää muita konsteja kuin boksin vaihto?

Käyttäjätaso 5

@tappendaali Laitoin nyt boksillesi tulemaan vielä uudemman ohjelmistoversion (8.4.25-11). Jos tuokaan ei auta, niin tosiaan HDMI-piuhan vaihto kannattaisi kokeilla.

Ei auttanut tuokaan päivitys. Ei myöskään HDMI-piuhan vaihto. Onko enää muita konsteja kuin boksin vaihto?

Laitatko @OmaYhteisö-tiimi:lle yksäriä tulemaan, niin katsotaan tätä asiaa eteenpäin. 👍

Käyttäjätaso 1

@tappendaali Laitoin nyt boksillesi tulemaan vielä uudemman ohjelmistoversion (8.4.25-11). Jos tuokaan ei auta, niin tosiaan HDMI-piuhan vaihto kannattaisi kokeilla.

Ei auttanut tuokaan päivitys. Ei myöskään HDMI-piuhan vaihto. Onko enää muita konsteja kuin boksin vaihto?

Laitatko @OmaYhteisö-tiimi:lle yksäriä tulemaan, niin katsotaan tätä asiaa eteenpäin. 👍

Ei auttaneet mitkään täällä esitetyt konstit.Aspa lähetti uuden uuden boksin joka toimii.

Kiitos kaikille.

Moi,

Täsmälleen samaa ongelmaa ollut boksissa. Muistit on alustettu ja tehdasasetukset palautettu, mutta vain virtajohtobuutti auttaa ongelmaan. HDMI kaapeli on se sama, joka boksin mukana tuli.

Käyttäjätaso 1

Moi,

Täsmälleen samaa ongelmaa ollut boksissa. Muistit on alustettu ja tehdasasetukset palautettu, mutta vain virtajohtobuutti auttaa ongelmaan. HDMI kaapeli on se sama, joka boksin mukana tuli.

Terve

Itse otin yhteyden asiakaspalveluun, kun täällä ehdotetut keinot eivät auttaneet. Sieltä lähetettiin uusi boksi joka on toiminut ilman ongelmia.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Tänää kans ekaa kertaa kävi et standbytest premiun boksi päälle kuvaa ei näy ääni kuuluu. Virtapiuhan lepuutus autto. Katsellaa jatkuuko vika.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

@tappendaali Laitoin nyt boksillesi tulemaan vielä uudemman ohjelmistoversion (8.4.25-11). Jos tuokaan ei auta, niin tosiaan HDMI-piuhan vaihto kannattaisi kokeilla.

Laita tänne nyt kans. Ei löydy tota versioo boksist

Softa päivittyi muutama päivä sitten versioon 8.4.25-9, mutta ongelmat ovat edelleen jatkuneet. Taas kerran piti repiä virtajohto irti seinästä, jotta kuvan sai näkyviin. Sinänsä erikoinen ongelma, kun valikot näkyvät jos ei ole tv-kuva näkyvissä (esim. pikkukuva kotinäkymässä).

Käyttäjätaso 1

Hmm. Täällä sama juttu:

Iltasella kun laittaa päälle ensimmäistä kertaa niin ääni kuuluu, kuva ei näy. Standby-tilaan ja takaisin päälle laittaminen ei auta, pitää nykäistä sähköt pois.

 

Tästä herättyään taas valittaa että “vaatii HDPC-tuen” joka poistuu sillä että laittaa standby-tilaan ja takaisin päälle.  Vasta näiden temppujen jälkeen onnistuu töllön katselu.

AV-vaffari + töllö toimivat oikein muilla laitteilla, samoin hdmi-kaapeli testattu toimivaksi toisella laitteella. Elisa premium on 4K60 asetuksella jos sillä on väliä.

Marantz SR7015, Sony A80J, toiminta ja kaapelit testattu Nvidis Shieldillä samoin 4K60 tilassa. Elisan purkki on firmiksessä 8.4.25-9, uudempaa ei löydy erikseen haettaessakaan.

Täysin sama juttu vaivannut Premium-boksia ja ongelma tuntuu vain yleistyvän koko ajan, nyt toistuu monta kertaa päivässä. Käynnistettäessä tv-kuva jää mustaksi mutta ääni kuuluu. Virtajohdon irrottaminen ainoa korjaava toimenpide. Oliko tähän korjaavaa päivitystä, boksi näyttää päivitysten olevan ajan tasalla? 

Täällä ollut myös jo muutaman kuukauden sama vika Viihde Premium boksilla. Virtajohto irti auttaa, mutta ei mikään muu. Olisko apuja tarjolla?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Tätä vikatilannetta on seurattu erillisessä testiryhmässä ja testiryhmälle on tarkoitus huomenna päivittää uusin ohjelmistoversio. Pääset mukaan tähän ryhmään ilmoittamalla minulle yksityisviestinä digiboksisi MAC-osoitteen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Tätä vikatilannetta on seurattu erillisessä testiryhmässä ja testiryhmälle on tarkoitus huomenna päivittää uusin ohjelmistoversio. Pääset mukaan tähän ryhmään ilmoittamalla minulle yksityisviestinä digiboksisi MAC-osoitteen.

Laitettu yksityisviestillä digiboksin MAC-osoite

Ajossa muutama päivä sitten päivitetty softa 8.4.25-12, joka ei ole auttanut ongelmiin. YV:tä laitettu @BK_viihde .

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Uusin ohjelmistoversio on 8.4.25-15 ja se on nyt saatavilla testiryhmässä. 

Osallistu keskusteluun