Koettu on nämä lukuisat ongelmat, mitä muillakin asiakkailla on ollut tässä kuukausien kuluessa, eli on ollut äänen ja kuvan pätkimistä, niiden epäsynkkaa, boxin jumiutumista…
Ja kyllä. Kaikki on käynnistelty ja päivitelty ja varmisteltu. Kerta toisensa jälkeen. On bootannut ja irrotellut piuhoja. Tarkistanut kaikki kiinnitykset, kaiken mahdollisen. Piuhoilla ja wifillä.
Olen myös reklamoinut tästä Elisaa - muutamaankin kertaan. Minullahan kyse ei ole vain näiden muutamien kuukausien uusista ongelmista, vaan vuosia jatkuneista ongelmista, joiden päälle nykyiset ovat tulleet. Vastauksina on ollut mm. “väitätkö, että ongelmat ovat meidän päässä” ja “kokeilepa vielä liittää… ja bootata… ja ota sitten uudelleen yhteyttä, jos ongelmat jatkuvat...”.
Samoin minulta on tivattu, mitä muutoksia täällä päässä on tapahtunut. No, ei kerrassaan mitään. Edelleen sama talo. Samat seinät. Samat piuhat. Samat välimatkat sisällä ja ulkona.
Viime viikkojen vakio-ongelmia on ollut se, kun haluaisin katsoa illalla kuuden tai seitsemän uutiset. Lähtökohtaisesti boksi tilttaa juuri tuohon aikaan illalla. Jos näin tapahtuu, niin se ei enää yleensä suostu käynnistymään kohtuullisessa ajassa uudelleen - pisimmällään olen ihan testimielessä veivannut päälle ja pois boksia ja modeemia aina silloin tällöin noin puolitoista tuntia.
Nyt en enää viitsi veivata laitteiden kanssa iltojani, joten jos boksi tilttaa, se saa olla. Harmittaa vain, että edelleen joudun maksamaan täyttä hintaa tästä palvelusta, jossa käyttöaika on kovin rajallinen omaan tarpeeseen nähden.
Nyt yllättäen, aivan uutena ongelmana on se, että boksi ei enää tilttaa niin, että kuva tai ääni jäisi jumiin, vaan nyt ruutu vain menee yhtäkkiä - ilman minkäänlaista varoitusta - mustaksi, ja siihen loppuu katsominen.
Tänään olen yrittänyt katsoa tallenteista yhtä sarjaa, mutta se on ollut aivan mahdotonta, sillä boksi tiputtaa jatkuvasti näytön mustaksi. Kun saan sen suurella vaivalla takaisin linjoille, parin minuutin sisällä ruutu on taas pimeä. Eikä palaudu itsekseen.
Uskoakseni kyse on (jälleen ja edelleen) digiboksista johtuvasta (N7800) ongelmasta, sillä samaan aikaan wifin päässä olevat muut laitteet toimivat edelleen ja TVstä voi katsoa esim. Disney+ -palvelua.
En olisi uskonut, että kaikkien jo nähtyjen ja koettujen ongelmien jälkeen, tulee vielä jotain aivan uutta, mutta uskottava se on.