Vastattu

Elisa Viihde, 7700 ja HD kanavat pelkkää pikselimössöä

  • 2 December 2021
  • 9 kommenttia
  • 327 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

1.12.2021 lähtien tämä Elisa Viihde NTG-7700 (versio 8.4.03-135) pikselöi kaikki HD-kanavat katselukelvottomaksi ja varsinkin iltaisin.  Päivällä ongelma on ajoittain havaittavissa, mutta nyt toista iltaa peräkkäin signaalitiedot näyttävät esim. Yle TV1 HD:ssa seuraavilta:
Alue: Elisa Helsinki
Järjestelmän tyyppi:cab
Taajuus: 257.999MHz
Vahvuus: 86%
Laatu: 0%
SNR:28.6 dB
BER: vaihtelee, 21-26.000 (10E-4)
Demod:256 QAM 6.900
MSym/s 8MHz

Ongelman voi kiertää ainoastaan siten, että vaihtaa HD:n IP ADAPTIVE-moodiin. 

Valokuitunetti toimii 93/10 nopeudella ilman ongelmia ja erityisen huomattavaa on se, että samassa taloudessa olevat muut vain kaapelissa kiinni olevat TV:t eivät pikselöidy lainkaan vaan tämä vika tulee esiin vain tässä Elisan viihde boksissa. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JMann 22 December 2021, 10:05

Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Tehty

  1. Vaihdettu antennikaapeli, haettu kanavat uudestaan - sama mössö 
  2. Poistettu antennikaapeli, boxi on verkkossa kiinni ethernet-kaapelilla  muutenkin. Hain sitten kanavat uudestaan ja 0 kanavaa löytyi - mössö poistui
  3. Laitettu antennikaapeli suoraan TV (LG NANO75) ja haettu kanavat uudestaan - kaikki HD-kanavat antavat ilmoituksen “Vain data” ja ainoastaan 21, 22, 23 jne kanavat näkyy. 

Homma laajeni myös muihin vain kaapelissa kiinni oleviin vastaanottimiin ja tämä Elisan HD muutos ei kyllä näytä yhtään terveeltä. Asiakaspalvelun Chat ei toiminut eikä myöskään edes ajanvaraus, joka antoi “Erikoismerkit eivät kelpaa” herjaa ilman erikoismerkkejä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

@JMann Hmm, eli siis HD-kanavat eivät näy normaalisti myöskään ilman että Elisa Viihdettä oli välissä, ja ongelma esiintyy useammalla telkkarilla? Kyllä tämä vahvasti haiskahtaa nyt siltä, että Kaapeli-TV:n puolesta olisi hyvä tehdä vikailmoitus. Voit laittaa asiasta yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle 🙂 Meillä ei nyt viikonloppuna tai itsenäisyyspäivänä ole päivystystä, mutta meidät tavoittaa puhelimitse numerosta 010190240 tai vaikkapa Facebookin/Twitterin kautta myös viikonloppuna.

Käyttäjätaso 1

Tein kyllä vikailmoituksen aamulla ja Kaapeli-TV:n ongelmasta on kyse. HD-kanavat ovat edelleen  samanlaista sotkua :( kuvan ja äänenkin puolesta. Muutamia hetkiä menee normaalisti ja sitten laatu putoaa nollaan prosenssiin ja pysyy siinä sitten minuutteja. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Tein kyllä vikailmoituksen aamulla ja Kaapeli-TV:n ongelmasta on kyse. HD-kanavat ovat edelleen  samanlaista sotkua 😞 kuvan ja äänenkin puolesta. Muutamia hetkiä menee normaalisti ja sitten laatu putoaa nollaan prosenssiin ja pysyy siinä sitten minuutteja. 


Aivan, hyvä homma että teit vikailmoituksen! Varmasti sitä kautta vika tulee sitten kuntoon, kun vikailmoitus on käsitelty :thumbsup:

Käyttäjätaso 1

Tein kyllä vikailmoituksen aamulla ja Kaapeli-TV:n ongelmasta on kyse. HD-kanavat ovat edelleen  samanlaista sotkua 😞 kuvan ja äänenkin puolesta. Muutamia hetkiä menee normaalisti ja sitten laatu putoaa nollaan prosenssiin ja pysyy siinä sitten minuutteja. 


Aivan, hyvä homma että teit vikailmoituksen! Varmasti sitä kautta vika tulee sitten kuntoon, kun vikailmoitus on käsitelty :thumbsup:

Mites kauan normaalisti näissä menee? 

Vikailmoituksen johdosta tuli kyllä viesti, että on otettu selvitykseen jo perjantaina, mutta mitään parannusta ei kuitenkaan tuon jälkeen ole tapahtunut eikä muutakaan yhteydenottoa. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tein kyllä vikailmoituksen aamulla ja Kaapeli-TV:n ongelmasta on kyse. HD-kanavat ovat edelleen  samanlaista sotkua 😞 kuvan ja äänenkin puolesta. Muutamia hetkiä menee normaalisti ja sitten laatu putoaa nollaan prosenssiin ja pysyy siinä sitten minuutteja. 


Aivan, hyvä homma että teit vikailmoituksen! Varmasti sitä kautta vika tulee sitten kuntoon, kun vikailmoitus on käsitelty :thumbsup:

Mites kauan normaalisti näissä menee? 

Vikailmoituksen johdosta tuli kyllä viesti, että on otettu selvitykseen jo perjantaina, mutta mitään parannusta ei kuitenkaan tuon jälkeen ole tapahtunut eikä muutakaan yhteydenottoa. 

Vähän tietysti tuossa viikonloppua ja itsenäisyyspäivä viivästyttää mutta tuo vika on nyt alihankkijalla selvityksessä ja se kyllä pyritään korjaamaan mahdollisimman pian. 
Tarkempaa aikataulua ei nyt tällähetkellä ole antaa :(

Käyttäjätaso 1

Vähän tietysti viikonloput ja tuleva joulukin tässä varmaan viivästyttää, mutta mites tämän selvityksen kanssa nyt tilanne oikeasti on? 

Käyttäjätaso 5

Pahoittelut @JMann että olet joutunut odottelemaan tämän kanssa! :disappointed_relieved:  Hoputtelin tämän selvitystä lisää, ja meidän viankorjauksesta tuli toivetta että voitaisiin jumpata sinun kanssa vielä muutamat lisätiedot mitkä jouduttaisi tutkintaa. Sopiiko jos laittelet meille vielä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta yksityisviestiä niin jatkettaisiin sitä kautta sitten? :slight_smile:  Voi olla että on nopsin jos meiltä ihan soitellaan sinulle, niin voit samaan viestiin laittaa että miten olisit vaikka ensi viikolla puhelimitse tavoitettavissa jos tarve on, emme aktiivisesti päivystele viikonloppuisin täällä OmaYhteisön puolella niin saat tarvittaessa meiltä apua myös Facebookin tai Twitterin puolella myös viikonlopun aikana.

Käyttäjätaso 1

Jos tämä olisi ollut merkittävä ongelma niin varmaankin olisin ollut itsekin aktiivisempi. Tämä ongelma on nyt kuitenkin onnellisesti saatu ratkaistua. 

  • Asentaja tuli eilen paikalle ja teki ensin mittauksen ja laatu osoittautui huonoksi jo ennen talon omaa verkkoa.
  • Sitten mittasi kaapelikuidun ja sen tasot eivät olleet ihan siellä, missä ilmeisesti  pitäisi, joten jotain vaimennusta tulee jossakin kauempaa.
  • Kuidun pään puhdistus ei tuonut toivottua vaikutusta sekään, mutta kokeili vielä mukana olevalla toisella samalla vahvistimella ja niin signaalin laatu nousi sitten merkittävästi. Vika siis löytyi ja ko. vahvistimen vaihdolla selvittiin. 

Osallistu keskusteluun