Vastattu

Elisa Viihde plus ZTE B866 Android boksi

  • 1 January 2024
  • 7 kommenttia
  • 580 katselukerrat

Kaksi kertaa oon onnistunu kieltäytymään teidän uudesta android pohjaisesta digiboksista. Eilen sain hyvät tarjoukset kaikkiin liittymiin, sillä että otin mukaan sen uuden mallin zte b866 digiboksin. Nyt olisi sellanen ongelma että en saa millään telkkarilla/näytöllä kuvaa pihalle. Boksissa palaa vihreä valo ja mitään eloa ei tule näytölle asti. Hdmi portilla tai kaapelilla ei ole mitään merkitystä. Kaikki muut laitteet toimivat ongelmitta kaapelista ja portista huolimatta. Hiukan jää tästä huijatun maku suuhun. Ja ohjeita sais melko rivakkaan laittaa tulemaan. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi 2 January 2024, 16:06

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Kaksi kertaa oon onnistunu kieltäytymään teidän uudesta android pohjaisesta digiboksista. Eilen sain hyvät tarjoukset kaikkiin liittymiin, sillä että otin mukaan sen uuden mallin zte b866 digiboksin. Nyt olisi sellanen ongelma että en saa millään telkkarilla/näytöllä kuvaa pihalle. Boksissa palaa vihreä valo ja mitään eloa ei tule näytölle asti. Hdmi portilla tai kaapelilla ei ole mitään merkitystä. Kaikki muut laitteet toimivat ongelmitta kaapelista ja portista huolimatta. Hiukan jää tästä huijatun maku suuhun. Ja ohjeita sais melko rivakkaan laittaa tulemaan. 

Noilla ohjeilla varmaan tehty:

Elisa Viihde Plus -palvelun ohjeet

 

Tuolla ongelmaohjeita.

Apua Elisa Viihteen ongelmatilanteissa

Elisa Viihde ei toimi ollenkaan.

1) Käynnistä modeemi sekä digiboksi uudelleen 

Käynnistä modeemi sekä digiboksi uudelleen ottamalla laitteesta virtajohto irti väh. minuutiksi.Kytke johdot sen jälkeen takaisin ja laita laitteet takaisin päälle.

Sammuta modeemista virta ennen johdon irroittamista.

2) Odota muutama minuutti.

 

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/poikkeusaukioloajat/

Sometiimiltä, (jos mahdollista kysäistä), saat apua tänäänkin vielä.

Sometiimimme auttaa klo 9-21

Kyllähän tuota on sammuteltu ees taas mennen tullen ja samoin reititintä. Ei herää eloon vaikka on verkkokaapeli kiinni. Ja ohjeen mukaanhan se ei ole välttämätön. Ohjeessa mainitaan verkkoyhteyden muodostamisesta jälkikäteen wlaniin. Ja kun mitään eloa ja alkuvalikkoa ei laitteeseen tule. Ainoa mitä tapahtuu niin boksiin syttyy vihreä valo etuosaan kun virtakaapelin kytkee laitteeseen. 

Käyttäjätaso 7

Kokeile piruuttaan tuolta:

Jumittaako digiboksi

Manuaalinen digiboksin ohjelmistopäivityksen tarkistaminen. Ns Virtabuutti.

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia).

 

Jos ei tokene, niin eipä siinä varmaan muuta, kuin huomenissa

yhteyttä asiakaspalveluun, niin selviää mistä kiikastaa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Tunnistaako TV, että laite on kytketty kiinni telkkariin? Jos ei, niin saatko manuaalisesti valittua telkkarista oikean HDMI-portin mistä kuvaa tulisi näyttää. Yleensä löytyy TV:n kaukosäätimestä Input/Source -painike, josta tuon valinnan saa tehtyä. Mukava saada siut myös OmaYhteisöön @Pekka37! 🙏

Kyllä. Kahdella eri telkkarilla ja tietokoneen näytöllä testattu ja kyllä tv kytketyn hdmi kaapelin tunnistaa. Aktivoi portin mutta ilmoittaa ei signaalia. Kaikki tv:t ja näyttö tekee saman. Kaikki muut kodin laitteet toimivat kaikilla piuhoilla ja porteilla. Elisa lähetti tänään uuden boksin. Ei muuta vaihtoehtoa ole kuin se, että laite on viallinen. 

Itselläni asennuksessa samaa vikaa, aikani käytettyäni laitteita pimeänä kirosanojen siivittämänä ja gurun puhelin numeroa näppäillessä ihme tapahtui, yhteys heräsi eloon.

Tuo helpoksi mainostettu aloitus ei kyllä pidä paikkansa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Hieno homma, että lähti toimimaan @Lakestone ! 👍 Ikävä kuulla, että sitä joutui kuitenkin ilmeisemmin enemmän tai vähemmän jumppaamaan ennen kuin lähti toimimaan. Jos palvelun käyttöönotossa tai käytössä tulee ongelmaa, niin suosittelen herkästi olemaan yhteydessä asiakaspalveluun. Voit jättää soittopyynnön yhteystieto-sivujen kautta.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Osallistu keskusteluun