Elisa viihde premium laajakaistalla paketti

  • 22 October 2021
  • 9 kommenttia
  • 1397 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Moikka,

osaakohan yhteisöläiset kertoa, neuvoa ja vääntää rautalangasta paremmin täällä. Chatin asiakaspalvelija ei tuntunut olleen kovin hyvällä tuulella.

Meillä on taloyhtiössä tulossa kaapeliverkossa palveluntarjoajan vaihto, jossa Elisa lähtee pois. Tämä on ilmeisesti kuitenkin ollut tiedossa operaattoreilla jo pidemmän aikaan, pidempää kuin asukkailla ainakin.
 

Meille keväämmällä myytiin pakettina ”Elisa Viihde premium laajakaistalla”, silloin kun tämä operaattorimuutos on jo ollut tiedoissa heillä, muttei meillä asiakkailla/asukkailla.
Nyt Elisa tosiaan lähtee kaapeliverkostamme pois, joten meille jää loppu määräaikaisuuden ajaksi maksettavaksi ”Elisa viihde premium laajakaistalla, ilman laajakaistaa”-paketti.

Ja vaikka mielestäni elisa viihde premium perustuu nettiominaisuuksiin, niin palvelu jää rullaamaan taustalle maksettavaksi. Nettiä emme todennäköisesti aio ottaa ollenkaan toistaiseksi elämäntilanteen vuoksi.

Ainakin vastaavissa tilanteissa mitä olen kuullut Telialla ja DNA:lla on purettu koko paketti.

Todennäköisesti tyhmyyttäni en vain ymmärrä koko kuviota, mutta tuntuu, että nyt on vähän apinaa koijattu.


9 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Vähänhän tuo haiskahtaa. Puhelinmyyjäkö myi? Samantapainen käynyt minullekin. Myytiin tieten tahtoen toimimatonta. Sain kuitenkin asian huomattuani peruttua , sikäli meni hyvin.

Luulisi tuonkin purun onnistuvan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Jos laajakaista irtisanotaan, niin silloin sopimus jatkuu Elisa Viihde Premium -pakettina ilman laajakaistaa, hintaan 24,90e /kk. Elisa Viihde Premium toimii minkä tahansa operaattorin laajakaistan kanssa, joten sopimus jatkuu yleisesti ottaen tuon vuoksi ennallaan. Suosittelen kuitenkin vielä olemaan asiakaspalveluumme asiasta yhteydessä, niin tilanne voidaan käydä tarkemmin läpi. 

Käyttäjätaso 1

Vähänhän tuo haiskahtaa. Puhelinmyyjäkö myi? Samantapainen käynyt minullekin. Myytiin tieten tahtoen toimimatonta. Sain kuitenkin asian huomattuani peruttua , sikäli meni hyvin.

Luulisi tuonkin purun onnistuvan.

Vastaus Kimblezille: puhelinmyyjä oli kyseessä kyllä.

Sekä yleisesti muille, joita voi ehkä kiinnostaa, jos ovat samankaltaisessa tilanteessa tai miettivät Elisa viihde premium pakettia.

Pähkinänkuoressa puhelu asiakaspalveluun
1. Ensin asiakaspalveluun soittaessa, teille annetaan toivoa, että ”näissä tilanteissa on pystytty kyllä neuvottelemaan sopimuksen kestosta ja sen irtisanomisesta, mutta siirrän sut vielä Viihde puolelle”
2. Viihdepuolella kerrotaan, että ei näitä sopimuksia yleensä pureta, kun on määräaikaisuus voimassa. Kun ei ole mitään irtisanomissyytä, mutta varmuudelta ”siirrän sut vielä sopimuspuolella tarkempaa läpikäyntiä varten”
3. Sopimuspuolelle todetaan suoraan, kolmannen aspalaisen toimesta, että kahen edellisen olisi jo pitänyt sanoa, että näitä sopimuksia ei pureta ollenkaan.

Kaapeliverkon palveluntarjoajan muutos on ollut tiedossa operaattoreilla, mutta tätä ei ilmoiteta myyjille/asiakaspalveluun, jotta myynti ei sakkaisi ja saadaan sitoutettua asiakas, jonka palvelut ovat siirtymässä pois. Ikävää, että sitouttaminen toteutetaan asiakaskokemuksen kustannuksella. Moni voi varmasti arvata, kuinka mielellään solmii jatkosopimuksia.

Operaattori, joka mainostaa määräaikaisuuksia mörköinä tekee niistä itse vielä isompia mörköjä.

Elämäntilanteen takia emme todennäköisesti nettiä ota, koska tiedossa ei ole edes kuinka kauan nykyisessä osoitteessa edes asutaan – jokainen asiakaspalvelija perustelee, että ” ei haittaa, tämä toimii kaikkien operaattorien netissä, niin ei ole irtisanomisperuste”

Puoliso aloittaa opiskelut ja luonnollisesti tämä vaikuttaa tulotasoon ja vastaukset ovat tasoa ”ikävää, mutta ei ole irtisanomisperuste”

Kärkkäästi ja hieman mieleni pahoittaneena tulin tulokseen, että ilmeisesti ainoa irtisanomisperuste on, että sopija asiakas kuolee, jonka jälkeen kuolinpesä saa sitten taistella irtisanomisen kanssa.

Sopimusvaiheessa myyjä käytti paljon aikaa hokeakseen, että älä sitten ihmettele, kun Elisa viihde premiumin osuus paketissa on lähes normaali hintainen, että me annamme nämä lähes kaikki alennukset sitten tuohon netin hintaan.
Tämä johtuu siitä, että jos tapahtuu jotain asiakkaasta riippumatonta, kuten laajakaista irtisanotaan asiakkaasta johtumattomista syistä, saadaan asiakkaalta silti rahat vielä määräaikaisen tuotteen perusteella.

Ymmärrän, että eivät operaattorit ole hyväntekeväisyyslaitoksia vaan tekevät bisnestä, mutta silloin kun tuo bisnes käydään asiakaskokemuksen kustannuksella on mielestäni joku ajattelumallissa vinksallaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hyvin hankala määräaikaisuutta irtisanoa, ennen oli helpompaa kun ole viihde ja netti oikeasti samassa paketissa ja se oli joskus jopa samanhintainen kuin pelkkä netti. Nykyään käsittääkseni jos viihteen ottaa niin se on netin kanssa jokatapauksessa kalliimpi kuin pelkkä saman nopeuksinen netti.

 

https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/puhelin--ja-laajakaistaliittymat/liittymasopimuksen-kesto-ja-irtisanominen/

Tuon perusteella helppo konsti olisi, siirrä viihde puolison nimiin (pitäisi oma Elisalla onnistua, ainakin puhelinliittymille onnistuu) Kun puolison opinnot alkaa niin eka laskun maksaa ja toisen osalta kertoo, ettei pysty maksamaan, koska tulotaso tippui niin paljon. Vaikka jos vielä työnantaja voisi antaa jonkinlaisen irtisanomis ilmoituksen, jossa ei näy, että itse irtisanoutunut.

 

Toinen konsti on se, että palvelu ei toimi myydyllä laadulla eikä ominaisuuksilla, eli esimerkiksi se, että palvelua ei enää saa toimimaan millään yhteydellä siedettävästi eli jaa vaikka puhelimesta vain 2G tilassa netti niin ei kyllä toimi kunnolla. Mutta sama tilanne kyllä tapahtuu myös 3G, 4G, ja 5G verkossa jos verkko ei vaan käyttöpaikassa kunnolla toimi ja myös kilpailijan kiinteässä yhteydessä voi olla jossain runkoyhteydessä hitautta, ettei vaan kaista riitä. Mutta nämä menee jo hankalaksi ja todistaminen vielä hankalaa. Enkä kyllä voi suositella kumpaakaan tapaa, enkä taata, että kumpikaan konsteista Elisan suhteen toimisi.

Varmasti toimiva konsti on muutto ulkomaille tai osoitteeseen, jossa ei oikeasti mikään netti toimi (niitä kyllä on).

 

Voit kyllä aina tilata kiinteän laajakaistan huoletta, vaikka määräaikaisena, jos muuttaa eri osoitteeseen niin sopimus raukeaa, ellei uuteen osoitteeseen sama operaattori samanlaista tarjoa. Samoin sähkösopimuksissa. Mutta koska kyseessä taloyhtiö niin saatko suoraan “ilmaisen” perusnopeuden?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

 Se viihdehän ei ole käyttöpaikkakohtainen, eli jos nyt et itse pysty käyttämään, niin anna vaikka sukulaiselle käyttöön. Muista tehdä irtisanomisilmoitus jo nyt, ellet ole jo tehnyt. Ettei käy ainakaan niin että tulee ylimääräinen irtisanomiskuukausi vielä päälle.

On kyllä aika joustamatonta toimintaa Elisalta, ja kalskahtaa kyllä koijaukselta jos asia ollut tiedossa.

Millainen kyseisen tekemäsi sopimuksen sisältö mahtaa olla ? Senhän saat omaelisasta. Jos on tarjottu Elisa Viihde premium laajakaistalla pakettia, niin se on nimensä mukaisesti yksi paketti, yksi sopimus. Siitä on puhelimessa sovittu. Olisi mielenkiintoista tietää onko omaelissa näkyvissä kaksi eri sopimusta ?

Käyttäjätaso 1

Nimenomaan ja eniten hiertää, että netti ja viihde myydään puhelimessa pakettina, vaikka todellisuudessahan ne eivät sitä oikeasti ole.

Tuo kkv:n linkki käsittelee liittymä ja laajakaistatilanteita, ei taida olla erillisiä linjauksia vedetty näistä viihdepaketeista. Pitäisi varmaan erikseen soittaa ja kysyä onko viihdetilanteista miten paljon aikaisempia esimerkkejä. Puhelinliittymillä pystyy käsittääkseni omistajan vaihtamaan, mutta viihde ja laajakastoissa se ei näytä onnistuvan.

Nettihän ei ole sinällään se ongelma, koska perusteluhan Elisalla on aina se, että laatikko on täysin toimintakykyinen myös ilman nettiä, mikä ei siis pidä paikkaansa tietenkään.
Tähän myös sellainen lisähuomio, että kun nettisopimus päättyi, niin uutena yllätyksenä oli, että kun puhelimella jakaa nettiyhteyden (ei Elisan liittymä) niin nelosen kanavat eivät näy. Asiasta ei mainittu erikseen myyntitilanteessa.

Elisa viihteellä ei tosiaan nelosen kanavat näy, mikäli ei ole antennijohtoa kiinni TAI Elisan omaa nettiyhteyttä. Tämä tuli tosiaan yllätyksenä ja hetken yhteisöä selattuani löysin tosiaan Elisan vahvistuksen tähän.

Se missä muodossa nuo sopimukset olivat en muista, koska toinen irtisanoutui ja toinen tuote päivittyi muutospäivän yhteydessä eivätkä näytä enää täysin samoilta. Erillisinä tuotteina olivat kyllä, kun nuo tuotteet/palvelut ”eritellään”, mutta sopimus nykymuodossa aiheuttaa ihan yhtä paljon kysymysmerkkejä kuin Elisan toiminta.

Tuotteen Elisa Viihde Premium allahan ilmoitetaan vieläkin näin
Liittyvät kampanjat: Viihde Premium laajakaistalla 1000M 29,90e/kk 24kk. Samalla rivillä ilmoitetaan hinnaksi 19,90 €/kk. Norm. 24,90 €/kk. Yhden tuotteen rivillä on siis kolme eri hintaa sekä maininta tuotteesta, jota minulla ei enää edes ole.

Vanhalla laskulla ”paketti” ilmoitettiin näin. Kuten se myös myytiin
”Viihde Premium laajakaistalla 1000M 29,90e/kk 24kk”.

Sen verran selailin myös noita suljettuja sopimuksia mitä siellä oli, niin näyttää siltä, että aivan kaikki tuotteet ja palvelut ovat omalla sopimusnumerollaan, vaikka aikaisemminkin on ollut käytössä esimerkiksi kiinteä + mobiililaajakaista pakettia.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tuotteen Elisa Viihde Premium allahan ilmoitetaan vieläkin näin
Liittyvät kampanjat: Viihde Premium laajakaistalla 1000M 29,90e/kk 24kk. Samalla rivillä ilmoitetaan hinnaksi 19,90 €/kk. Norm. 24,90 €/kk. Yhden tuotteen rivillä on siis kolme eri hintaa sekä maininta tuotteesta, jota minulla ei enää edes ole.

Vanhalla laskulla ”paketti” ilmoitettiin näin. Kuten se myös myytiin
”Viihde Premium laajakaistalla 1000M 29,90e/kk 24kk”.

KKV ei suoraa esimerkkiä ole, mutta ota KKV:hen yhteyttä kuitenkin ja kerro mitä olet Elisan kanssa saanut selvitettyä, myynti ja laskutus on ainakin liian harjaanjohtavaa.

Kannattaa mainita, että viihde laajakaistalla hankittiin juurikin edullisen laajakaistan vuoksi, ei viihde palvelun takia. Sopimuksen tekovaiheessa ei käynyt ilmi, että kyseessä on kaksi erillistä sopimusta ja että viihde palvelu jää voimaan, vaikka Elisa ei pystyisi toimittamaan laajakaistaa (taloyhtiö vaihtoi operaattoria yllättäen). Lisäksi on havaittu puutteena, ettei nelosen kanavat näy toisen operaattorin yhteydellä, joka ei käynyt ilmi myyntitilanteessa.

 

Laskusta kannattaa toki mainita, että se näkyy vain yhtenä pakettina, ei kahtena erillisenä, joissa olisi yhteinen kampanja, joten laskustakin käy ilmi, että kyseessä on yksi tuote. Kerrot, että tuotteessa tapahtuu niin merkittävä huononnus (laajakaista + nelosen kanavat jää pois), että mielestäsi se oikeuttaa koko paketin irtisanomiseen.

Kiinnostaisi tietää miten tämä päättyi koska jouduin hieman samanlaiseen tilanteeseen.

 

EDIT 31.10.2022 // Siistitty tekstiä OmaYhteisön sääntöjen mukaisesti. -Burnett
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Moikka @Edams ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Voit myös avata asiaa meille yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi 🙂

Osallistu keskusteluun