Skip to main content
Vastaus

Elisa Viihde Premium N7950 ei reagoi

  • June 2, 2025
  • 5 kommenttia
  • 258 katselukerrat

Hei,

 

Vanhemmillani alkoi tänään ongelma. Aamulla toimi moiteetta, mutta nyt illalla ei enää.

 

N7950 ei reagoi kaukosäätimeen mitenkään. Ei sammu, kuin ottamalla johdon pois seinästä. Ruutuun tulee vain ohjemaopas.

On otettu kaikki kaapelit pois ja annettu “tuulettua” ja Käynnistyy uudelleen samaan ohjemaopas ruutuun. 

 

Vanhemmat asuavat 200km päässä niin ei ihan heti pääse katsomaankaan.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jaakop


Laite on kuulemma jo vanha, mutta ilmeisesti, sen saa vaihdettua Elisa myymälässä toiseen ?

 

Myymälään ei välttämättä kannata mennä, sillä mahdolliset laitevaihdot tehdään aina asiakaspalvelun vikapalvelun kautta. Eli jos tehdasasetuksiin palauttaminen ei tosiaan onnistu, niin suosittelen olemaan yhteydessä asiakasapalveluumme. Yhteystiedot lukeekin tässä ketjussa ylempänä. 😊​

5 kommenttia

  • June 2, 2025

Pyydä kokeilemaan uusilla paristoilla.

Tuolla ohjetta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/netgem-n7950/

 Kaukosäädin

Eikö bluetooth toimi, eikä Kaukosäädin-valintaa löydy digiboksin asetuksista?

 

  1. Pura bluetooth-kaukosäätimen linkitys pitämällä TXT-painiketta ja peruutus / kirjoitetun merkin pyyhkiminen -painiketta pohjassa n. 10 sekunnin ajan. Löydät nämä painikkeet kaukosäätimen alaosasta (katso kuva alla).
  2. Tämän jälkeen kaukosäädin ottaa automaattisesti uuden yhteyden digiboksiin.
  3. Merkkivalo (ledivalo) vilkkuu/palaa nyt vihreänä, jolloin kaukosäädin toimii bluetoothilla. Televisiolle yhdistämisen jälkeen äänipainikkeista ohjataan televisiota ja virtakatkaisin ohjaa sekä televisiota että digiboksia.
  4. Mikäli kaukosäädin ei vieläkään toimi bluetoothin kautta, voi kaukosäätimen palauttaa tehdasasetuksille seuraavasti:
    • Paina kuvalähteen valinta-nappia (input/source) nappia noin 2 sekunnin ajan, kunnes napin viereinen valo vilkkuu vihreänä
    • Paina tämän jälkeen neljä kertaa painiketta "9"
    • Tämän jälkeen irroita digiboksista hetkeksi aikaa virtajohto ja liitä se takaisin
  5. Digiboksin käynnistyksen jälkeen digiboksi yhdistää kaukosäätimeen uudelleen

(Jos kaukosäädin on rikki, niin siinähän takuu, kuten digiboksissakin, niinkauan, kuin sopimus voimassa.)

Yhteydenottoa vaan asiakaspalveluun:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Omaelisa oiva kanava:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 3, 2025

Melkeinpä palauttaisin tehdasasetukset boksille painamalla viisi kertaa laitteen vasemmalta kyljeltä karkeaa osaa (siinä on mikrokytkin alla), kun laite on päällä. Tämän jälkeen laitteen pääsee ottamaan uudelleen käyttöön, ja kirjautumiset suoratoistopalveluihin sekä käyttäjän tekemät muutokset katoavat, mutta ei kadota tallenteita. 😊


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • June 3, 2025

Hei,

Painettu 5 kertaa vasenta kylkeä, sininen valo muuttui punaiseksi, laite sammui (oletettavasti).

Muuta ei tapahtunut. Hetken päästä otettin virtapiuha irti, ja laitettiin takaisin.

Laite meni samaan tilaankuin aiemmin, ohjelmaoppaaseen. ja kaukosäätimeen laite ei reagoi.

 

Laite on kuulemma jo vanha, mutta ilmeisesti, sen saa vaihdettua Elisa myymälässä toiseen ?


  • June 3, 2025

Kokeilkaa vielä tehdasasetusten palautusta.

Pitäisi mennä virtapainikkeen painamisien jälkeen laitteen käyttöönottoon.

Tuolla muitakin ohjeita:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/viihde-laitteiden-uudelleenkaynnistys/

Elisa Viihde Premium -digiboksi  (Netgem 7950)

“Palauta digiboksin tehdasasetukset digiboksillesi. Se onnistuu painamalla digiboksin virtapainiketta viisi kertaa peräkkäin. Mallissa N7950 virtapainike on iso painike digiboksin vasemmassa reunassa (ohje). Tehdasasetusten palautus ei vaikuta tallenteisiin.

Tehdasasetusten palautuksen jälkeen pääset laitteen käyttöönottoon, jossa määrität laitteen uudelleen käyttöösi. Yhdistä digiboksi verkkojohdolla (Ethernet) modeemiin, jos mahdollista.”

Viallisen digiboksin tilalle saa uuden. 

Takuuhan siinä digiboksissa on niin kauan, kuin sopimus voimassa.

Yhteyttä vaan asiakaspalveluun, niin hoituu vaihto:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat Omaelisassa  ma-pe 8-19

Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21. 

Soittakaa minulle 

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa 

Tai: Omaelisa /Tuki/Varaa soittoaika

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • June 4, 2025


Laite on kuulemma jo vanha, mutta ilmeisesti, sen saa vaihdettua Elisa myymälässä toiseen ?

 

Myymälään ei välttämättä kannata mennä, sillä mahdolliset laitevaihdot tehdään aina asiakaspalvelun vikapalvelun kautta. Eli jos tehdasasetuksiin palauttaminen ei tosiaan onnistu, niin suosittelen olemaan yhteydessä asiakasapalveluumme. Yhteystiedot lukeekin tässä ketjussa ylempänä. 😊​