Vastattu

Elisa Viihde Premium ongelmat

  • 4 December 2022
  • 52 kommenttia
  • 2162 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

52 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ainakin vielä toimii, mutta johtuen edellisviikon verkkohäiriöstä, olen joutunut käynnistelemään kaikki uudelleen. 

Loppuviikosta voin antaa lisää tietoa, kun käyttökokemusta tulee vielä enemmän.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Näyttäisi vahvasti siltä, että uudella ohjelmistolla ongelmaa ei esiinny enää. Eli boksi ei ole jäänyt enää jumiin kanavalistan päivitykseen.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Näyttäisi vahvasti siltä, että uudella ohjelmistolla ongelmaa ei esiinny enää. Eli boksi ei ole jäänyt enää jumiin kanavalistan päivitykseen.

Hyvä kuulla ja toivotaan, että ongelmat pysyvät poissa. Onko muita oikkuja vielä jäänyt tuon päivityksen jälkeen?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Muita oikkuja ei ole vielä tullut eteen, joskus netin yli tulevat kanavat ovat huonolaatuista mutta laatu paranee kun odottelee. Tätä kyllä tapahtuu harvemmin. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

Muita oikkuja ei ole vielä tullut eteen, joskus netin yli tulevat kanavat ovat huonolaatuista mutta laatu paranee kun odottelee. Tätä kyllä tapahtuu harvemmin. 

Tuota kannattaa peukuttaa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Muita oikkuja ei ole vielä tullut eteen, joskus netin yli tulevat kanavat ovat huonolaatuista mutta laatu paranee kun odottelee. Tätä kyllä tapahtuu harvemmin. 


Hmm, aivan. Esiintyykö tuota tallenteissa? Oliko netti digiboksissa langattomasti vai verkkopiuhalla?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ongelma esiintyy lähinnä kanavalla 501, eli Yle1:llä. Mutta ei muilla kanavilla ja poistuu käy toisella kanavalla. Wifillä boksi on kiinni verkossa. Tätä ongelmaa esiityy verrattain harvoin, jotta voisi mitään sanoa säännöllisyydestä. Ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Hyvä juttu, että kyseessä on harvinaisesta viasta. Jos alkaa yleistymään niin laitahan viestiä, tutkitaan tarvittaessa lisää. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ta-daa, boksi totaalisen jumissa. Tv-nappula ei taaskaan toiminut ja kanavalistaa päivitetään mutta vain hetken aikaa. Virtapiuhan tuulettaminen epäsoveliaista elektroneista ei auttanut, mutta jumi laukesi kun numeronäppäimillä valitsi kanavan. Sen jälkeen boksi alkoi toimimaan

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Ta-daa, boksi totaalisen jumissa. Tv-nappula ei taaskaan toiminut ja kanavalistaa päivitetään mutta vain hetken aikaa. Virtapiuhan tuulettaminen epäsoveliaista elektroneista ei auttanut, mutta jumi laukesi kun numeronäppäimillä valitsi kanavan. Sen jälkeen boksi alkoi toimimaan

Johan menee erikoiseksi. Saatko digiboksiin laitettua verkkokaapelia kiinni joksikin aikaa, niin nähtäisiin esiintyykö ongelmaa vielä silloin?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Joo, kytken boksin kaapelilla lähiaikoina.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Enpä sitten ole saanut aikaiseksi kokeilla kaapelilla, kun langattomana on toiminut yli viikon verran. Tuo langaton yhteys on sikäli mielenkiintoinen, että jos käynnistää reitittimen syystä tai toisesta uudelleen, niin boksi ei välttämättä löydä langatonta yhteyttä. Vika vai ominaisuus?
Ja toinen kysymys: mitä ihmettä on tapahtunut Yle Areena sovellukselle? Se on hidas käynnistymään ja toistossa aiemmin muistaakseni oli toimintoja, kuten pystyi sarjassa hyppäämään seuraavaan jaksoon . Nyt toisto pitää lopettaa ja palata toistettavan sarjan esittelyvalikkoon ja sieltä valittava oikea jakso. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Enpä sitten ole saanut aikaiseksi kokeilla kaapelilla, kun langattomana on toiminut yli viikon verran. Tuo langaton yhteys on sikäli mielenkiintoinen, että jos käynnistää reitittimen syystä tai toisesta uudelleen, niin boksi ei välttämättä löydä langatonta yhteyttä. Vika vai ominaisuus?
Ja toinen kysymys: mitä ihmettä on tapahtunut Yle Areena sovellukselle? Se on hidas käynnistymään ja toistossa aiemmin muistaakseni oli toimintoja, kuten pystyi sarjassa hyppäämään seuraavaan jaksoon . Nyt toisto pitää lopettaa ja palata toistettavan sarjan esittelyvalikkoon ja sieltä valittava oikea jakso. 

Ei tuo ominaisuus ole. 🤔 Tuossa olisi hyvä testata tuota kaapelia ja tehdä vaikka sama reitittimen sammutus, että herääkö yhteys kaapelillakaan sen jälkeen itsekseen kuten kuuluu. Yle areenaan liittyen tarkoitatko siis, että toistaessa sisältöä sovellus tarjosi automaattisesti seuraavaan jaksoon siirtymistä sekä siirtyi automaattisesti siihen kyseisen jakson päätyttyä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Laitoin reitittimen käynnistymään joka päivä uudelleen, jolloin on hyvä seurata katoaako yhteys. Jostain syystä reititinkin on ollut vähän oikukkaalla päällä viime aikoina, takuuaikakin loppui sopivasti.

 

Yle Areena ongelmaan, niin muistelisin että aluksi oli noiden kolmen kuvakkeen lisäksi ainakin pari muuta joilla pystyi hyppäämään seuraavaan tai edelliseen jaksoon. Taisi olla vielä 10 sekunnin pikakelauskin. Netflixissä nämä toiminnot ovat ja toimivat.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Aivan, sovellus on Ylen käsialaa, joten siitä menee palaute sinne nyt tuosta. 🤔 Enpä ollut huomannut itse muutosta ennen kuin laitoit kuvan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Nyt taas päivitteli kanavalistaa ja tv-nappula jumissa. Boksi on nyt piuhalla kiinni suoraan sillatussa kaapelimodeemissa ja testaukset jatkuu. 

Tuli vain mieleen, että voisiko nuo wifi-ongelmat johtua siitä, että minulla on ollut saman SSID kummallakin taajuudella. Nyt muutin eri taajuuksille omat nimet ja reitittimen “Smart connect”-toiminto on pois päältä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Itseasiassa tuo aiheuttaa erilaisia ongelmatilanteita, kun 5ghz ja 2,4ghz wifien nimet ovat samat. 🤔 Boksi ei myöskään ole innoissaan sillatusta yhteydestä, joten onko siulla joku toinen reititin kaapelimodeemin jatkona, jonka kautta saataisiin reititetty yhteys johtoa pitkin?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

No johan on ”kranttu” laite 😂

Ei taida IOS laitteetkaan kyllä tykätä samasta SSID:stä eri taajuuksilla.

Vaihdoin yhteyden kulkemaan reitittimen kautta piuhalla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ja sitten perjantai-illan ratoksi kanavalistaa päivitellään. 

Eiköhän nyt ole aika kokeilla jo uutta boksia?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Nyt aamulla boksi toimi taas oikein, vaikka en illalla tuulettanut virtajohtoa. Boksilla oli koko yö aikaa päivitellä kanavalistaa ja näemmä oli päivittänyt. Vähän vaan hidasta tuntuu olevan...

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Ja sitten perjantai-illan ratoksi kanavalistaa päivitellään. 

Eiköhän nyt ole aika kokeilla jo uutta boksia?

Tuosta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme suoraan soittamalla tai vaikka soittopyynnön kautta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ .

Käyttäjätaso 1

Näin muutaman kuukauden Elisa Viihde Premiumia käyttäneenä en ole ollut kovinkaan tyytyväinen katselukokemukseeni.Käytössäni on taloyhtiön ilmainen laajakaista joka ei nopeudeltaan ole kummoinen mutta ihan hyvin sen kanssa olen tullut toimeen noin muuten.Television kuvanlaadussa sen sijaan on ollut häiriöitä.Kuva pysähtelee aika ajoin ja kuvan laatu heikkenee välillä itsekseen palatakseen taas normaaliksi hetken päästä.Joskus täytyy käväistä toisella kanavalla ja palata takaisin että kuva terävöityy.Johtuuko tämä kaikki nettiyhteydestäni ja sen hitaudesta? Jos on niin en halua maksaa lisää päivittääkseni nettiyhteyksiäni.Olisiko mitään apua jos liittäisin boxin verkkokaapelilla modeemiin?Myös digiboxin kaukosäädin on käytettävyydeltään huono.Varsinkin hämärässä oikeaa nappulaa on vaikea löytää koska ne kaikki ovat yhtä samaa litteää pintaa.Olenkin hieman tuunannut sitä liimaamalla pieniä kalansilmiä tiettyihin kohtiin ohjaamaan sormeani oikeaan suuntaa.Toimii. Aikaisemmin käytössäni oli kanavakortti jonka kautta katselin tilaamiani kanavia.Olenkin ajatellut palaavani takaisin tähän systeemiin.Ei häiriöitä,viiveitä eikä muutakaan lagittamista.Talennukset voin tehdä edelleenkin boxin kautta.Rahapussia joutuu valitettavasti taas kaivamaan esiin koska sama kanavapaketti pitää ostaa erikseen kortille mutta katson että se on kuitenkin sen arvoista.Irtisanoisin Viihteen välittömästi jos se olisi mahdollista.

 

EDIT 6.2.2023 // Siirretty olemassa olevan langan jatkoksi. -Burnett
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Näin muutaman kuukauden Elisa Viihde Premiumia käyttäneenä en ole ollut kovinkaan tyytyväinen katselukokemukseeni.Käytössäni on taloyhtiön ilmainen laajakaista joka ei nopeudeltaan ole kummoinen mutta ihan hyvin sen kanssa olen tullut toimeen noin muuten.Television kuvanlaadussa sen sijaan on ollut häiriöitä.Kuva pysähtelee aika ajoin ja kuvan laatu heikkenee välillä itsekseen palatakseen taas normaaliksi hetken päästä.Joskus täytyy käväistä toisella kanavalla ja palata takaisin että kuva terävöityy.Johtuuko tämä kaikki nettiyhteydestäni ja sen hitaudesta? Jos on niin en halua maksaa lisää päivittääkseni nettiyhteyksiäni.Olisiko mitään apua jos liittäisin boxin verkkokaapelilla modeemiin?Myös digiboxin kaukosäädin on käytettävyydeltään huono.Varsinkin hämärässä oikeaa nappulaa on vaikea löytää koska ne kaikki ovat yhtä samaa litteää pintaa.Olenkin hieman tuunannut sitä liimaamalla pieniä kalansilmiä tiettyihin kohtiin ohjaamaan sormeani oikeaan suuntaa.Toimii. Aikaisemmin käytössäni oli kanavakortti jonka kautta katselin tilaamiani kanavia.Olenkin ajatellut palaavani takaisin tähän systeemiin.Ei häiriöitä,viiveitä eikä muutakaan lagittamista.Talennukset voin tehdä edelleenkin boxin kautta.Rahapussia joutuu valitettavasti taas kaivamaan esiin koska sama kanavapaketti pitää ostaa erikseen kortille mutta katson että se on kuitenkin sen arvoista.Irtisanoisin Viihteen välittömästi jos se olisi mahdollista.

 

EDIT 6.2.2023 // Siirretty olemassa olevan langan jatkoksi. -Burnett

Moikka @Nord ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊

Kannattaa ehdottomasti kokeilla miten toimivuus muuttuu, kun laitat verkkokaapelilla boksin kiinni modeemiin. Mikäli ongelmat jatkuu, kannattaa olla herkällä liipasimella yhteydessä vikapalveluumme, että voimme auttaa asiassa. 🤔 https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Nyt on menty reilu viikko ilman ongelmia. Eli boksi on piuhalla kiinni reitittimeen ja reititin käynnistyy joka yö uudelleen. Voisin tässä vaikka loppuviikosta kokeilla laittaa boksin takaisin 5GHz wifi-verkkoon. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Nyt olen käyttänyt boksia pitkään ilman antennikaapelia ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Jopa taannoisesta Viihteen toimintahäiriöstä boksi nousi tulille ilman ongelmia.

Eli jostain syystä kun boksiin on liittänyt antennikaapelin ja listan alkupään kanavat on virittänyt antennikaapelille, esiintyy tuota kanavalistaasi päivitetään ongelmaa. Ongelma esiintyi nimenomaan IPTV-kanavilla, ei antennikanavilla.

Nyt kun boksi on viritetty pelkästään nettikäytölle, kaikki toimii eikä kanavalistaa päivitetä.

Osallistu keskusteluun