Itselle tuli yllätyksenä kun irtisanoin määräajan päätyttyä Elisaviihteen, että digiboksi pitää palauttaa.
Joutuuko kaikki sen palauttamaan vai osuiko minuun joku asiakaspalvelun "arvonta"?
Onko se pakko lähettää vai voinko kiikuttaa liikkeeseen?
Mitä Elisa tekee pari vuotta vanhalla boksilla?
Premium digiboksi pitää palauttaa.
Voit kiikuttaa sen liikkeeseen.
Tuolla ohjetta:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/viihde-laitteiden-palautus/
Elisa Viihde -laitteiden palautus
Mikäli sinulla Elisa Viihde Premium -palvelu, sen mukana toimitettavat laitteet on palautettava sopimuksen päättyessä takaisin Elisalle palvelun ehtojen mukaisesti. Palauttamattomista Elisa Viihde Premium -laitteista veloitamme hinnastomme mukaisen korvauksen.
Näin palautat digiboksisi
Pakkaa digiboksi, kaukosäädin, virtajohto, verkko- ja HDMI-kaapeli sopivaan laatikkoon tai kuljetuspussiin. Mikäli sopivaa laatikkoa tai kuljetuspussia ei löydy kotoasi, voit tilata palautuspussin (toimitusmaksu alk. 2,99 €) soittamalla Elisan asiakaspalveluun 010 190 240 mpm/pvm (avoinna ma-pe 8-18). Vaihtoehtoisesti voit palauttaa laitteet myös Elisan myymälään.
N7800 boksia ei ole pakko palauttaa, mutta N7950 pitää palauttaa.
N7800 boksia ei ole pakko palauttaa, mutta N7950 pitää palauttaa.
Mihin tämä perustuu, että N7950 pitää palauttaa, eikä 7800 tartte palauttaa? Ei mitään sitten kiertelyä ja kaartelua Elisan tapaan vaan fatkaa pöyään.
N7800 boksia ei ole pakko palauttaa, mutta N7950 pitää palauttaa.
Mihin tämä perustuu, että N7950 pitää palauttaa, eikä 7800 tartte palauttaa? Ei mitään sitten kiertelyä ja kaartelua Elisan tapaan vaan fatkaa pöyään.
Ei voi tarkemmin avata, mutta kyseessä on hankintasopimukseen liittyvät syyt.
Mitä ne tekevät toimimattomalla boksilla?
Mitä ne tekevät toimimattomalla boksilla?
Tutkitaan vikaa ja mikä sen olisi voinut aiheuttaa, ja onko se jotain mitä voisi kaikkiin tai ainakin uusiin digibokseihin korjata ennaltaehkäisevästi. Jotkut digiboksit voidaan saada myös korjattua takaisin toimintaan, jolloin ne voivat pelittää esim. testilaitteina kehityksessä, sekä häiriöilmoitusten ja viankorjauksen osastoilla. Tässä nyt pari esimerkkiä. Ei niillä toimimattomillakaan digibokseilla kannata heittää vesilintua, vähintään voimme varmistaa että rikkinäiset laitteet kierrätetään asianmukaisesti SER-jätteenä.
Kiva kun @Ellunkäyttäjä löysit tänne OmaYhteisöön, oikein lämpimästi tervetuloa vielä omasta puolestani!
Mitä ne tekevät toimimattomalla boksilla?
Elisan käyttämä rahoitusyhtiö saa varmaan kirjanpidossa jotakin veroetua verrattuna siihen, että olisivat lainanneet Elisalle raakoja euroja. Digiboksi saattaa siis olla rahoitusyhtiön omaisuutta.
Juurikin tätä sama asiaa pähkäilen. Vuosien jälkeen mun pitää palauttaa vanha boksi, joka on täysin museotavaraa nykyään. Siis pelkkää jätettä. Enkä ole edes varma onko se mulla enää tallella. Tää on niin outo tilanne
Juurikin tätä sama asiaa pähkäilen. Vuosien jälkeen mun pitää palauttaa vanha boksi, joka on täysin museotavaraa nykyään. Siis pelkkää jätettä. Enkä ole edes varma onko se mulla enää tallella. Tää on niin outo tilanne
Jos puhutaan vanhemmista Viihteistä, eli ei Premium tai Plus, niin N7800 mallin boksit toivotaan takaisin palautettavaksi, mutta sitä vanhempia (kuten N7700) ei tarvi palauttaa. Laitamalli lukee pohjan tarrassa
Niin, mulla on sellainen laite joka pitää palauttaa. En mä muuten tähän keskusteluun vaivautuisi kommentoida
Sopimuksessa lukee ”sisältää maksuton 4K digiboksi”. Josta sitten nyt halutaankin maksua 65€ jos ei sitä palauta.
Ja tiedän, se lukee sopimuksen tilausehtojen sivuilla 19-20, että laite pitää palauttaa, ja onkin vain käytännössä vain lainassa Elisalta. Eipä tullut luettua sivuilta 19-20 tilausehtoja. Hyvä Elisa!
Juurikin tätä sama asiaa pähkäilen. Vuosien jälkeen mun pitää palauttaa vanha boksi, joka on täysin museotavaraa nykyään. Siis pelkkää jätettä. Enkä ole edes varma onko se mulla enää tallella. Tää on niin outo tilanne
Jos puhutaan vanhemmista Viihteistä, eli ei Premium tai Plus, niin N7800 mallin boksit toivotaan takaisin palautettavaksi, mutta sitä vanhempia (kuten N7700) ei tarvi palauttaa. Laitamalli lukee pohjan tarrassa
Mistä lähtien pitää myös N7800 boksit palauttaa? Ei missään ole kaiketi tuollaista sanottu, aiemmin oli niin, että kaikki Classic-boksit, N7800 mukaanlukien, siirtyi asiakkaan omaisuudeksi määräaikaisuuden jälkeen. Ei sillä että ainakaan toistaiseksi olisi luopumassa Viihteestä mutta särähti tuo silmääni.
Juurikin tätä sama asiaa pähkäilen. Vuosien jälkeen mun pitää palauttaa vanha boksi, joka on täysin museotavaraa nykyään. Siis pelkkää jätettä. Enkä ole edes varma onko se mulla enää tallella. Tää on niin outo tilanne
Jos puhutaan vanhemmista Viihteistä, eli ei Premium tai Plus, niin N7800 mallin boksit toivotaan takaisin palautettavaksi, mutta sitä vanhempia (kuten N7700) ei tarvi palauttaa. Laitamalli lukee pohjan tarrassa
”toivotaan takaisin palautettaviksi”
Mitä tämä tarkoittaa, ei kai siellä vain toiveiden varassa niitä takaisin pyydetä?
Kyllä mulle ihan 65€ lasku tulee jos en löydä tätä vanhaa boksia ja palauta sitä. Ei kai tuossa toivomisesta voida puhua Elisan puolelta.
Juurikin tätä sama asiaa pähkäilen. Vuosien jälkeen mun pitää palauttaa vanha boksi, joka on täysin museotavaraa nykyään. Siis pelkkää jätettä. Enkä ole edes varma onko se mulla enää tallella. Tää on niin outo tilanne
Jos puhutaan vanhemmista Viihteistä, eli ei Premium tai Plus, niin N7800 mallin boksit toivotaan takaisin palautettavaksi, mutta sitä vanhempia (kuten N7700) ei tarvi palauttaa. Laitamalli lukee pohjan tarrassa
”toivotaan takaisin palautettaviksi”
Mitä tämä tarkoittaa, ei kai siellä vain toiveiden varassa niitä takaisin pyydetä?
Kyllä mulle ihan 65€ lasku tulee jos en löydä tätä vanhaa boksia ja palauta sitä. Ei kai tuossa toivomisesta voida puhua Elisan puolelta.
Tuolla on ne mitkä pitää palauttaa:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/viihde-laitteiden-palautus/
Mikäli sinulla on Elisa Viihde Premium tai Elisa Viihde Plus -palvelu, sen mukana toimitettavat laitteet on palautettava sopimuksen päättyessä takaisin Elisalle palvelun ehtojen mukaisesti. Palauttamattomista Elisa Viihde Premium -laitteista veloitamme hinnastomme mukaisen korvauksen.
Parikin kertaa mainittu aiempana ketjussa, että
N7800 digiboksia ei ole pakko palauttaa, mutta halutessaan voi.
N7700 digiboksia ei tarvitse missään tapauksessa.
Hinnastossakaan ei ole mainittu, kuin Premium ja Plus
Minulle sanottiin 2 vuotta sitten ettei tarvitse palauttaa, tänään 4 päivää päättymisen jälkeen tuli viesti palauta tai maksa.
Minulle sanottiin 2 vuotta sitten ettei tarvitse palauttaa, tänään 4 päivää päättymisen jälkeen tuli viesti palauta tai maksa.
Oliko kenties puhelinmyyjä kuka sanoi ja unohti mainita, että maksaa, jos ei palauta.
Premium boksi on pitänyt palauttaa silloinkin 2 vuotta sitten.