Skip to main content
Vastattu

Elisa Viihteen irtisanominen

  • September 23, 2025
  • 17 kommenttia
  • 407 katselukerrat

Haluaisin lopettaa elisa viihde tilaukseni enkä löydä mistään tietoa miten voin sen lopettaa. Minulla ei ole tullut sirä käytettyä kertaakaan enkä aijokkaan johen turhaan siitäkin maksanut.

EDIT: 23.9.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -eepuska

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Haluaisin lopettaa elisa viihde tilaukseni enkä löydä mistään tietoa miten voin sen lopettaa. Minulla ei ole tullut sirä käytettyä kertaakaan enkä aijokkaan johen turhaan siitäkin maksanut.

Tuolla ohjetta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/sopimukset/irtisanominen/

Elisa viihde tv- palveluiden irtisanominen: Elisa Viihde Plus, Elisa Premium, Elisa viihde digiboksilla

Elisa Viihde digiboksilla

Voit irtisanoa määräajattoman Elisa Viihde -palvelun ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Määräaikainen Elisa Viihde -palvelu on irtisanottavissa määräajan päättymisen jälkeen.

  • Irtisanomisaika on 14 tai 30 vuorokautta riippuen tilausajankohdasta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin ja OmaElisaan. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta liittymästä, mikäli käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.
  • Jos irtisanoit Elisa Viihde Premium tai Elisa Viihde Plus -palvelun, palauta laitteesi. Palauttamattomasta laitteesta perimme asiakaspalveluhinnaston mukaisen maksun. 

(Premium N7950 ja TV-boksi ZTE B866 pitää palauttaa, muita ei.)

Ohjeet Elisa Viihde -digi/tv-boksin palautukseen

 

 

 

 

17 kommenttia

  • Vastaus
  • September 23, 2025

Haluaisin lopettaa elisa viihde tilaukseni enkä löydä mistään tietoa miten voin sen lopettaa. Minulla ei ole tullut sirä käytettyä kertaakaan enkä aijokkaan johen turhaan siitäkin maksanut.

Tuolla ohjetta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/sopimukset/irtisanominen/

Elisa viihde tv- palveluiden irtisanominen: Elisa Viihde Plus, Elisa Premium, Elisa viihde digiboksilla

Elisa Viihde digiboksilla

Voit irtisanoa määräajattoman Elisa Viihde -palvelun ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Määräaikainen Elisa Viihde -palvelu on irtisanottavissa määräajan päättymisen jälkeen.

  • Irtisanomisaika on 14 tai 30 vuorokautta riippuen tilausajankohdasta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin ja OmaElisaan. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta liittymästä, mikäli käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.
  • Jos irtisanoit Elisa Viihde Premium tai Elisa Viihde Plus -palvelun, palauta laitteesi. Palauttamattomasta laitteesta perimme asiakaspalveluhinnaston mukaisen maksun. 

(Premium N7950 ja TV-boksi ZTE B866 pitää palauttaa, muita ei.)

Ohjeet Elisa Viihde -digi/tv-boksin palautukseen

 

 

 

 


  • Keskustelija
  • October 7, 2025

Tuo linkki “ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun” on täyttä humppaa. Sieltä löytyvistä kohdista ei yhdessäkään löydy kohtaan, jossa voi irtisanomisen tehdä, ei edes asiakaspalvelun puhelin numeroa. Loppu kesällä KKV antoi Elisan toiminnasta päätöksen, jossa Elisaa velvoitetiin muuttamaan palveluiden irtisanomista niin, että se onnistuu myös ilman soittamista tai liikkeessä käyntiä. No eipä ole Elisa vielä saanut muutosta aikaiseksi. Itse pääsen irtisanomaan sopimuksen ensi kuussa, ja saa nähdä millainen teatteri esitys siitä syntyy paikallisessa Elisa myymälässä?


  • October 7, 2025

Tuo linkki “ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun” on täyttä humppaa. Sieltä löytyvistä kohdista ei yhdessäkään löydy kohtaan, jossa voi irtisanomisen tehdä, ei edes asiakaspalvelun puhelin numeroa.

Onhan siellä asiakaspalvelun numerokin.

Kyllä sieltä voi irtisanoa Viihteen, soittoajan varauksessa esim. valitsee vaan: Asiakaspalvelu(muut). Chatissakin ja Somessa  onnistuu.

OmaElisan kautta onnistuu vallan mainiosti.

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>Uusi viesti

>Palvelumuutokset>Elisa Viihde


  • Keskustelija
  • October 14, 2025

Ei onnistu mitenkään ilman soittamista. Liekö miten laillinen toimintamalli. 


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • October 14, 2025

Haluaisin lopettaa elisa viihde tilaukseni enkä löydä mistään tietoa miten voin sen lopettaa. Minulla ei ole tullut sirä käytettyä kertaakaan enkä aijokkaan johen turhaan siitäkin maksanut.

Tuolla ohjetta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/sopimukset/irtisanominen/

Elisa viihde tv- palveluiden irtisanominen: Elisa Viihde Plus, Elisa Premium, Elisa viihde digiboksilla

Elisa Viihde digiboksilla

Voit irtisanoa määräajattoman Elisa Viihde -palvelun ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Määräaikainen Elisa Viihde -palvelu on irtisanottavissa määräajan päättymisen jälkeen.

  • Irtisanomisaika on 14 tai 30 vuorokautta riippuen tilausajankohdasta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin ja OmaElisaan. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta liittymästä, mikäli käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.
  • Jos irtisanoit Elisa Viihde Premium tai Elisa Viihde Plus -palvelun, palauta laitteesi. Palauttamattomasta laitteesta perimme asiakaspalveluhinnaston mukaisen maksun. 

(Premium N7950 ja TV-boksi ZTE B866 pitää palauttaa, muita ei.)

Ohjeet Elisa Viihde -digi/tv-boksin palautukseen

 

 

 

 

HUOM! Jos boksia ei noissa laitteissa palauta niin perivät 65 euron maksun, eli koskee siis noita Premium N7950 ja Viihde Plus ZTE B866 bokseja.


N7700 ja N7800 siirtyvät asiakkaan omistukseen joten niitä ei tarvi palauttaa eikä niistä peritä maksujakaan.


  • Keskustelija
  • October 14, 2025

Kiitos JV0600 ohjeista. Ne selventävät sitä, että mm. Elisa Viihteen voi irtisanoa vain soittamalla teidän asiakaspalveluun. Ei siis millään muulla tavalla. Ja kun teidän asiakaspalveluun soittaa on itse asian hoitaminen välillä tuskaisen vaikeaa, kun asiakaspalvelijat on pakotettu kauppaamaan tätä ja tuota, vaikka soittaja ei niistä ole pätkään kiinnostunut. Katsoin miten Telialla saa Telia TV: n irtisanottua (en omista sellaista, enkä tule omistamaankaan) ja se onnistuu heidän chat robotin avulla. Ei tarvitse soitella minnekään. Miksi itse olen irtisanomassa Elisa Viihteen? Elisa viihteessä kuten Telia TV: ssä tai DNA: n vastaavassa palvelussa ei ole mitään sellaista lisuketta, mitä ei saisi asennettua nykyisiin TV: n. Niihin voi ladata aivan samat MTV Katsomot, Viasatit, Ruutu + ym. palvelut jos haluaa.  Ja silloin asiakas maksaa vain niiden käytöstä. Nuo operaattoreiden TV palvelut ovat olleet vuosia sitten tosi hyviä palveluita, siitä täytyy kiitos antaa, mutta nyt TV tekniikka on ajanut niistä ohi. Ja mielenkiintoiset ohjelmat löytyvät myös noiden ohjelman tarjoajien sivuilta myös myöhemmin katsottavana - jos sitten niiden katsomiseen riittää mielenkiintoa. Ja jos sitten haluaa jonkun laatikon laittaa TV: n viereen niin kunnollisen IPTV- boksin (Apple TV) saa jo vähän yli satasella.


eepuska
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+9
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 14, 2025

Ei onnistu mitenkään ilman soittamista. Liekö miten laillinen toimintamalli. 

Tämä ei aivan pidä paikkansa niin tulin heti vinkkaamaan meidän asiakaspalvelukanavista laajemmin.😊

Löydät täältä meidän asiakaspalvelun yhteystiedot. Viihteen irtisanominen voidaan käsitellä ilman puhelinsoittoa mm. asiakaspalvelun chatissa (löytyy OmaElisan kautta), OmaElisan viestin kautta (kirjautumalla OmaElisaan selaimella) tai laittamalla yksityisviestiä esim. X:n tai Facebookin kautta.✅

Tervetuloa yhteisöön ​@Sala !💙


  • Keskustelija
  • October 14, 2025

Ei onnistunut. Chatissa oli robotti, joka totesi että ei onnistu. Kun pyysin yhdistämän ihmiselle, niin ilmoitti että on ruuhkaa ja jätti asian siihen. Kun pyysin uudestaan, niin sama homma. Ja robotti jankutti vaan, että ei voi irtisanoa suoraan vaan ainoastaan puhelulla. Vihjaili vielä jossain yhteydessä netti ja puhelinliittymien irtisanomisella, joka kyllä alkaa hetki hetkeltä tuntua oikein hyvältä idealta.

Kun kysyin että miten esim. kuuro ihminen voi asioida, niin ehdotti edunvalvontasopimusta, mikä taas on aika jännä ehdotus esim. tilanteessa, jossa täysin täysivaltaisella järkevällä aikuisella ihmisellä vain korvat ja puhe eivät toimi. 


eepuska
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+9
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 14, 2025

No jopas on ollut botti tiukalla linjalla! Botin tulisi kyllä ilmoittaa ruuhkasta, mutta pitämällä chatin auki jäät linjalle ja asiakaspalvelijan tulisi saapua keskusteluun kun sinun paikkasi jonossa tulee vastaan.🤔


  • October 14, 2025

Ei onnistunut. Chatissa oli robotti, joka totesi että ei onnistu. Kun pyysin yhdistämän ihmiselle, niin ilmoitti että on ruuhkaa ja jätti asian siihen. Kun pyysin uudestaan, niin sama homma. Ja robotti jankutti vaan, että ei voi irtisanoa suoraan vaan ainoastaan puhelulla. Vihjaili vielä jossain yhteydessä netti ja puhelinliittymien irtisanomisella, joka kyllä alkaa hetki hetkeltä tuntua oikein hyvältä idealta.

Kun kysyin että miten esim. kuuro ihminen voi asioida, niin ehdotti edunvalvontasopimusta, mikä taas on aika jännä ehdotus esim. tilanteessa, jossa täysin täysivaltaisella järkevällä aikuisella ihmisellä vain korvat ja puhe eivät toimi. 

Viihteen irtisanomiskyselyssä Chatissa

Bottihan ehdottaa soittamista tuohon maksuttomaan numeroon  0800 96 020, mutta

kun jatkaa kirjoittamalla: Irtisanon asiakaspalvelussa, niin pääsee heti jonoon asiakaspalvelijalle irtisanomaan Viihteen, (Jos ei ruuhkaa.)

Helpoimmin onnistuu kirjoittamalla: Asiakaspalvelu, niin pääsee jonoon irtisanomaan.

 

 


  • Keskustelija
  • October 14, 2025

Miksi tuo on noin hankalaa? Ja miksi botti ei anna ohjeita kirjalliseen irtisanomiseen vaan nimenomaan sanoo, että se ei ole mahdollista?

Kuitenkin lähtevä asiakas saattaisi palata joskus, jos kokisi asioinnin helpoksi. Nyt on nimittäin sellainen olo, että ei enää ikinä sitten kun tästä joskus pääsen eroon. Ja tosiaan kyse on vain yhden palvelun irtisanomisesta. Tyytyväinen asiakas jäisi ja voisi päivittää muita liittymiä, ostaa laitteita jne. Mutta nyt kun yhden sopimuksen päättämisen osalta asiointi on tehty mahdollisimman hankalaksi, niin on houkutus lähteä kokonaan muualle, vaikka takana on vuosikymmenten asiakkuus ja koko perheen kaikki liittymät Elisalla... Toistaiseksi. 


  • October 14, 2025

Miksi tuo on noin hankalaa? Ja miksi botti ei anna ohjeita kirjalliseen irtisanomiseen vaan nimenomaan sanoo, että se ei ole mahdollista?

Kuitenkin lähtevä asiakas saattaisi palata joskus, jos kokisi asioinnin helpoksi. Nyt on nimittäin sellainen olo, että ei enää ikinä sitten kun tästä joskus pääsen eroon. Ja tosiaan kyse on vain yhden palvelun irtisanomisesta. Tyytyväinen asiakas jäisi ja voisi päivittää muita liittymiä, ostaa laitteita jne. Mutta nyt kun yhden sopimuksen päättämisen osalta asiointi on tehty mahdollisimman hankalaksi, niin on houkutus lähteä kokonaan muualle, vaikka takana on vuosikymmenten asiakkuus ja koko perheen kaikki liittymät Elisalla... Toistaiseksi. 

Erinomaisen hyvä vaihtoehto on laittaa OmaElisan kautta viestiä, niin viihteen irtisanomisessa, kuin muissakin asioissa. Vastaus tulee parissa päivässä.

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

 


  • Keskustelija
  • October 15, 2025

Kiitokset Kimblez noista hienoista ohjeista. 


Ihaa-na
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 15, 2025

Miksi tuo on noin hankalaa? Ja miksi botti ei anna ohjeita kirjalliseen irtisanomiseen vaan nimenomaan sanoo, että se ei ole mahdollista?

Kuitenkin lähtevä asiakas saattaisi palata joskus, jos kokisi asioinnin helpoksi. Nyt on nimittäin sellainen olo, että ei enää ikinä sitten kun tästä joskus pääsen eroon. Ja tosiaan kyse on vain yhden palvelun irtisanomisesta. Tyytyväinen asiakas jäisi ja voisi päivittää muita liittymiä, ostaa laitteita jne. Mutta nyt kun yhden sopimuksen päättämisen osalta asiointi on tehty mahdollisimman hankalaksi, niin on houkutus lähteä kokonaan muualle, vaikka takana on vuosikymmenten asiakkuus ja koko perheen kaikki liittymät Elisalla... Toistaiseksi. 

Osa palveluista on irtisanottavissa itsepalvelussa, mutta osa tosiaan vaatii yhteydenoton asiakaspalveluun. Taustalla lienee se, että Elisalla halutaan tietää taustalla olevia syitä palvelusta luopumiselle ja monesti osataan auttaa esim. teknisissä ongelmissa. Viihteen osalta on vielä sekin, että siinä pitää muistaa kertoa palautusohjeet Viihteelle ja ylipäätään se että se tulee palauttaa. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Aktiivinen keskustelija
  • October 15, 2025

Miksi tuo on noin hankalaa? Ja miksi botti ei anna ohjeita kirjalliseen irtisanomiseen vaan nimenomaan sanoo, että se ei ole mahdollista?

Kuitenkin lähtevä asiakas saattaisi palata joskus, jos kokisi asioinnin helpoksi. Nyt on nimittäin sellainen olo, että ei enää ikinä sitten kun tästä joskus pääsen eroon. Ja tosiaan kyse on vain yhden palvelun irtisanomisesta. Tyytyväinen asiakas jäisi ja voisi päivittää muita liittymiä, ostaa laitteita jne. Mutta nyt kun yhden sopimuksen päättämisen osalta asiointi on tehty mahdollisimman hankalaksi, niin on houkutus lähteä kokonaan muualle, vaikka takana on vuosikymmenten asiakkuus ja koko perheen kaikki liittymät Elisalla... Toistaiseksi. 

Osa palveluista on irtisanottavissa itsepalvelussa, mutta osa tosiaan vaatii yhteydenoton asiakaspalveluun. Taustalla lienee se, että Elisalla halutaan tietää taustalla olevia syitä palvelusta luopumiselle ja monesti osataan auttaa esim. teknisissä ongelmissa. Viihteen osalta on vielä sekin, että siinä pitää muistaa kertoa palautusohjeet Viihteelle ja ylipäätään se että se tulee palauttaa. 

 

Jos asiakas voisi irtisanoa palvelun verkossa täyttämällä ja lähettämällä siitä asianmukaisen lomakkeen voi hän siinä halutessaan kertoa myös syyn/syyt tähän. Mikäli syyt ovat teknisissä ongelmissa voi Elisa kontaktoida asiakasta neuvotellakseen/sopiakseen mahdollisesta jatkosta.

Elisan lähettäessä asiakkaalle kirjallisen vahvistuksen irtisanomisesta voi sen mukaan laittaa laitteiden palautusohjeet.

Ei tämä saa olla sen vaikeampaa!

 

 


Ihaa-na
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 15, 2025

 

Jos asiakas voisi irtisanoa palvelun verkossa täyttämällä ja lähettämällä siitä asianmukaisen lomakkeen voi hän siinä halutessaan kertoa myös syyn/syyt tähän. Mikäli syyt ovat teknisissä ongelmissa voi Elisa kontaktoida asiakasta neuvotellakseen/sopiakseen mahdollisesta jatkosta.

Elisan lähettäessä asiakkaalle kirjallisen vahvistuksen irtisanomisesta voi sen mukaan laittaa laitteiden palautusohjeet.

Ei tämä saa olla sen vaikeampaa!

 

 

Mahdollisimman helpoksi ja sujuvaksi tuokin halutaan tehdä niin asiakkaan kuin yrityksenkin kannalta. Suoraan sanottuna aika harva tulee enää availleeksi mahdollisia tilaus- tai irtisanomisvahvistuksia (vaikka pitäisi) ja tämä sitten aiheuttaa omalta osaltaan väärinymmärryksiä ja panikointia.

Elisa Viihde on sen verran iso ja tietyllä tapaa kompleksisempi palvelu, että se omastakin mielestä täytyis aina hoitaa sulki aspan kanssa. Muistan kun aikanaan sen pystyi OmaElisassa itse irtisanomaan, ei asiakkaat enää vastanneet puhelimeen kun haluttiin selvittää oliko tarkoitus esim. jättää suoratoistopalvelut silti voimaan ja että oliko laitteen palauttaminen selkeä. Siitä oli suoraan sanottuna enemmän haittaa kuin hyötyä kummallekin taholle.


Forum|alt.badge.img+2
  • Aktiivinen keskustelija
  • October 15, 2025

 

Jos asiakas voisi irtisanoa palvelun verkossa täyttämällä ja lähettämällä siitä asianmukaisen lomakkeen voi hän siinä halutessaan kertoa myös syyn/syyt tähän. Mikäli syyt ovat teknisissä ongelmissa voi Elisa kontaktoida asiakasta neuvotellakseen/sopiakseen mahdollisesta jatkosta.

Elisan lähettäessä asiakkaalle kirjallisen vahvistuksen irtisanomisesta voi sen mukaan laittaa laitteiden palautusohjeet.

Ei tämä saa olla sen vaikeampaa!

 

 

Mahdollisimman helpoksi ja sujuvaksi tuokin halutaan tehdä niin asiakkaan kuin yrityksenkin kannalta. Suoraan sanottuna aika harva tulee enää availleeksi mahdollisia tilaus- tai irtisanomisvahvistuksia (vaikka pitäisi) ja tämä sitten aiheuttaa omalta osaltaan väärinymmärryksiä ja panikointia.

Elisa Viihde on sen verran iso ja tietyllä tapaa kompleksisempi palvelu, että se omastakin mielestä täytyis aina hoitaa sulki aspan kanssa. Muistan kun aikanaan sen pystyi OmaElisassa itse irtisanomaan, ei asiakkaat enää vastanneet puhelimeen kun haluttiin selvittää oliko tarkoitus esim. jättää suoratoistopalvelut silti voimaan ja että oliko laitteen palauttaminen selkeä. Siitä oli suoraan sanottuna enemmän haittaa kuin hyötyä kummallekin taholle.

Siinä irtisanomislomakkeessa asiakas voi ruksia mitä suoratoistopalveluja hän haluaa jättää käyttöönsä vai irtisanotaanko kaikki.

Lomakkeessa itsessään voi olla jo ohjeet mitä pitää palauttaa ja miten pitää palauttaa. Silloin asiakas kuittaa ne lukeneensa ja ymmärtäneensä. 

Se on niin helppoa jos vain halutaan sen niin olevan.