Vastattu

Elisa Viihteen irtisanominen kesken määräajan

  • 16 September 2023
  • 55 kommenttia
  • 1090 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

55 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Minusta Viihteen myyminen määräakaisena mobiili-liittymiin pitäisi kieltää , koska se ei siellä oikein toimi ja on vähintäänkin asiakkaan aktiivisuuden varassa saada toimimaan.

Käyttäjätaso 1

Mulle piisais sekin että operaattorin voi vaihtaa toiseen, jos viihde sillä toimii. Mutta jos siitä tulee yhtään lisäongelmaa, täällä on hyvin potentiaalinen mtt potilas…

Noinhan se on.

Jos rahanmeno on kynnyskysymys , niin suosittelen kokeilemaan nettiä toisen operaattorin prepaidilla. Jos Viihde toimii sillä tyydyttävästi , niin Elisan netin voi irtisanoa 14 vrk irtisanomisajalla ja ottaa siltä toimivalta kuukausilaskutteisen liittymän.

Toki toimimaton liittymä on huijaus ja se on väärin.

Niinpä. Lupaavat myyntitilanteessa yhtä ja toista. Eikä tässä nyt kuitenkaan ihan ensimmäistä kertaa olla asialla. Meidän puolesta faktat kerrottiin ja Elisasta vakuuttivat että toimii. Ja toimikin aiemmin. Vaan ei enää. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Minusta Viihteen myyminen määräakaisena mobiili-liittymiin pitäisi kieltää , koska se ei siellä oikein toimi ja on vähintäänkin asiakkaan aktiivisuuden varassa saada toimimaan.

No sempä takia se myydäänkin erikseen ja asiakas hoitaa netin miten haluaa. En edelleen pysty ymmärtämään miten näitä määräaikaisia sopimuksia ihmiset yleensä tekee, mutta hyvää bisnestä tuo on kun kerta kauppa käy.

Jo pelkästään sen sopimuskaudenaikana varmaan moni muuttaakin ja netti voi vaihtua ja sen kautta tulee sitten lisää ongelmia.

Mobiilinetti nyt on muutenkin sellainen, että yleensä jonkun aikaa (varsinkin täällä syrjäseuduilla) toimii ja sitten ruuhkautuu ja jäädään odottamaan taas päivityksiä verkkoon.

Myyjän sanaan nyt ei kannata luottaa yhtään, niin säästyy paljolta :)

Käyttäjätaso 7

Niinpä. Lupaavat myyntitilanteessa yhtä ja toista. Eikä tässä nyt kuitenkaan ihan ensimmäistä kertaa olla asialla. Meidän puolesta faktat kerrottiin ja Elisasta vakuuttivat että toimii. Ja toimikin aiemmin. Vaan ei enää. 

Kuten tämänkin ketjun keskusteluista käy selvästi ilmi , niin Elisa sysää lupauksista huolimatta vastuun palvelun toimivuudesta asiakkaalle vedoten mobiiliverkon ailahtelevaisuuteen. Vakioohje on , että testaa toisen operaattorin yhteydellä ja se on vastuunpakoilua. Kuitenkin se toimivuusvelvoite on palvelun toimittajalla , ei asiakkaalla. Ei sopimuksissa myöskään velvoiteta asiakasta testaamaan kaikkien operaattoreiden yhteyksillä. Jos tähän asiakkaat aina tyytyvät , niin se vain päästää palvelun toimittajan vastuistaan eikä mikään korjaannu koskaan.

Jos Viihde olisi tuote , joka toimii ilman nettiä , niin tilanne olisi toinen , mutta kun ei toimi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

@Minna136 jos osaamista löytyy itseltä tai lähipiiristä, kannattaa katsoa mitä LTE-taajuuksia reititin käyttää ja jos on useampia, voisi koittaa LTE800-taajuuden laittaa pois päältä, se kun kuuluu parhaiten ja ruuhkautuu herkimmin.

Jos puhelin tukee VoLTE/VoWifiä, voisi koittaa toimivuutta mobiilireitittimen wifin yli.

Käyttäjätaso 7

@Minna136 jos osaamista löytyy itseltä tai lähipiiristä, kannattaa katsoa mitä LTE-taajuuksia reititin käyttää ja jos on useampia, voisi koittaa LTE800-taajuuden laittaa pois päältä, se kun kuuluu parhaiten ja ruuhkautuu herkimmin.

Jos puhelin tukee VoLTE/VoWifiä, voisi koittaa toimivuutta mobiilireitittimen wifin yli.

Toki kaikenlaista virittelyä voi tehdä , jos viitseliäisyyttä ja osaamista riittää.

Taisi aloittaja tuossa aiemmin todeta , että kyllä se Viihde aikaisemmin toimi. Kun varmaankaan mitään muutoksia asiakas ei ole tehnyt , niin minun veikkaus on , että Elisa on tehnyt verkkomuutoksia ja mahdollisesti tukiaseman suuntauksia , taajuuksia jne. on järjestelty uusiksi , jonka seurauksena asiakkaan käyttöpaikalla kuuluvuus on heikentynyt sekä kaiken lisäksi tukiaseman kuormitus on kasvanut. Nämä asiat kuuluvat yksiselitteisesti operaattorin vastuulle.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

@Minna136 jos osaamista löytyy itseltä tai lähipiiristä, kannattaa katsoa mitä LTE-taajuuksia reititin käyttää ja jos on useampia, voisi koittaa LTE800-taajuuden laittaa pois päältä, se kun kuuluu parhaiten ja ruuhkautuu herkimmin.

Jos puhelin tukee VoLTE/VoWifiä, voisi koittaa toimivuutta mobiilireitittimen wifin yli.

Toki kaikenlaista virittelyä voi tehdä , jos viitseliäisyyttä ja osaamista riittää.

Taisi aloittaja tuossa aiemmin todeta , että kyllä se Viihde aikaisemmin toimi. Kun varmaankaan mitään muutoksia asiakas ei ole tehnyt , niin minun veikkaus on , että Elisa on tehnyt verkkomuutoksia ja mahdollisesti tukiaseman suuntauksia , taajuuksia jne. on järjestelty uusiksi , jonka seurauksena asiakkaan käyttöpaikalla kuuluvuus on heikentynyt sekä kaiken lisäksi tukiaseman kuormitus on kasvanut. Nämä asia kuuluvat yksiselitteisesti operaattorin vastuulle.

Mitä käytännössä haet tuolla "operaattorin vastuulla"? Jos sieltä tulee latausta pääsääntöisesti se 5 megaa, niin sopimusehdot täyttyy ja jos ei tule asiakkaalla on oikeus irtisanoa netti. No kun se ei ole määräaikainen, niin se onnistuisi muutenkin. Operaattori on tällä pessyt kätensä asiasta.

Sellaista "vastuuta" että joku operaattori olisi velvollinen rakentamaan vaikka lisää kapasiteettia tai suuntaamaan antenneja uudestaan ei varmaankaan missään ole koskaan paperilla lukenut…

Se Viihde sopimus on edelleen irrallinen nettitisopimuksesta, joten sitä ei vaan voi tuohon kuvioon sotkea osallisena. 

Täydellisessä maailmassa myyjä tietäisi mistä puhuu, eikä koittaisi valheilla kasvattaa myyntiä ja nettikin toimisi joka kolkassa. Sellaista vaan ei tule tapahtumaan ikinä. (Ainakaan ensimmäistä kohtaa).

 

Käyttäjätaso 7

@Minna136 jos osaamista löytyy itseltä tai lähipiiristä, kannattaa katsoa mitä LTE-taajuuksia reititin käyttää ja jos on useampia, voisi koittaa LTE800-taajuuden laittaa pois päältä, se kun kuuluu parhaiten ja ruuhkautuu herkimmin.

Jos puhelin tukee VoLTE/VoWifiä, voisi koittaa toimivuutta mobiilireitittimen wifin yli.

Toki kaikenlaista virittelyä voi tehdä , jos viitseliäisyyttä ja osaamista riittää.

Taisi aloittaja tuossa aiemmin todeta , että kyllä se Viihde aikaisemmin toimi. Kun varmaankaan mitään muutoksia asiakas ei ole tehnyt , niin minun veikkaus on , että Elisa on tehnyt verkkomuutoksia ja mahdollisesti tukiaseman suuntauksia , taajuuksia jne. on järjestelty uusiksi , jonka seurauksena asiakkaan käyttöpaikalla kuuluvuus on heikentynyt sekä kaiken lisäksi tukiaseman kuormitus on kasvanut. Nämä asia kuuluvat yksiselitteisesti operaattorin vastuulle.

Mitä käytännössä haet tuolla "operaattorin vastuulla"? Jos sieltä tulee latausta pääsääntöisesti se 5 megaa, niin sopimusehdot täyttyy ja jos ei tule asiakkaalla on oikeus irtisanoa netti. No kun se ei ole määräaikainen, niin se onnistuisi muutenkin. Operaattori on tällä pessyt kätensä asiasta.

Sellaista "vastuuta" että joku operaattori olisi velvollinen rakentamaan vaikka lisää kapasiteettia tai suuntaamaan antenneja uudestaan ei varmaankaan missään ole koskaan paperilla lukenut…

Se Viihde sopimus on edelleen irrallinen nettitisopimuksesta, joten sitä ei vaan voi tuohon kuvioon sotkea osallisena. 

Täydellisessä maailmassa myyjä tietäisi mistä puhuu, eikä koittaisi valheilla kasvattaa myyntiä ja nettikin toimisi joka kolkassa. Sellaista vaan ei tule tapahtumaan ikinä. (Ainakaan ensimmäistä kohtaa).

 

Niin siis tarkoitin ja kirjoitinkin edellä , että kun operaattori tekee muutoksia tukiasemiin , niin ei se ole mitenkään harvinaista , että jossakin paikassa , missä netti aiemmin toimi se ei enää toimikaan. Niinhän ne antennien suuntauksien ym. muutokset yleensä vaikuttavat. Ne muutokset ja korjaukset ovat operaattorin vastuulla. Vai onko sinusta oikein , että operaattorin toimien seurauksena asiakkaan netti lakkaa toimimasta tai ainakin merkittävästi heikentyy.

Mitä taas tulee noihin mobiililiittymien miniminopeuksiin , niin se 4G:n 5 Mbit/s tai 5G:n 10 Mbit/s voi hyvinkin toteutua normaalissa netinkäytössä ja näin ollen päällisin puolin sopimusehdot täyttyy. No se ei kuitenkaan ole ihan koko totuus , sillä Viihteen liikenne on aikakriittistä videota , joka vaatii aika tasaista bittivirtaa ja alkaa pätkimään varsin helposti bufferoinnista huolimatta. Varsin usein täälläkin tulee esille tapauksia , missä asiakas kertoo , että netin nopeus on mittausten mukaan reippaasti yli 100 Mbit/s , mutta Viihde ei toimi siitä huolimatta. Mobiiliverkossa näitä tapauksia kyllä riittää , missä viipeet on mitä on ja vaihtelu suurta.

Käyttäjätaso 1

@Minna136 jos osaamista löytyy itseltä tai lähipiiristä, kannattaa katsoa mitä LTE-taajuuksia reititin käyttää ja jos on useampia, voisi koittaa LTE800-taajuuden laittaa pois päältä, se kun kuuluu parhaiten ja ruuhkautuu herkimmin.

Jos puhelin tukee VoLTE/VoWifiä, voisi koittaa toimivuutta mobiilireitittimen wifin yli.

Nämäkin kokeiltu 👍

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

@Minna136 jos osaamista löytyy itseltä tai lähipiiristä, kannattaa katsoa mitä LTE-taajuuksia reititin käyttää ja jos on useampia, voisi koittaa LTE800-taajuuden laittaa pois päältä, se kun kuuluu parhaiten ja ruuhkautuu herkimmin.

Jos puhelin tukee VoLTE/VoWifiä, voisi koittaa toimivuutta mobiilireitittimen wifin yli.

Toki kaikenlaista virittelyä voi tehdä , jos viitseliäisyyttä ja osaamista riittää.

Taisi aloittaja tuossa aiemmin todeta , että kyllä se Viihde aikaisemmin toimi. Kun varmaankaan mitään muutoksia asiakas ei ole tehnyt , niin minun veikkaus on , että Elisa on tehnyt verkkomuutoksia ja mahdollisesti tukiaseman suuntauksia , taajuuksia jne. on järjestelty uusiksi , jonka seurauksena asiakkaan käyttöpaikalla kuuluvuus on heikentynyt sekä kaiken lisäksi tukiaseman kuormitus on kasvanut. Nämä asia kuuluvat yksiselitteisesti operaattorin vastuulle.

Mitä käytännössä haet tuolla "operaattorin vastuulla"? Jos sieltä tulee latausta pääsääntöisesti se 5 megaa, niin sopimusehdot täyttyy ja jos ei tule asiakkaalla on oikeus irtisanoa netti. No kun se ei ole määräaikainen, niin se onnistuisi muutenkin. Operaattori on tällä pessyt kätensä asiasta.

Sellaista "vastuuta" että joku operaattori olisi velvollinen rakentamaan vaikka lisää kapasiteettia tai suuntaamaan antenneja uudestaan ei varmaankaan missään ole koskaan paperilla lukenut…

Se Viihde sopimus on edelleen irrallinen nettitisopimuksesta, joten sitä ei vaan voi tuohon kuvioon sotkea osallisena. 

Täydellisessä maailmassa myyjä tietäisi mistä puhuu, eikä koittaisi valheilla kasvattaa myyntiä ja nettikin toimisi joka kolkassa. Sellaista vaan ei tule tapahtumaan ikinä. (Ainakaan ensimmäistä kohtaa).

 

Niin siis tarkoitin ja kirjoitinkin edellä , että kun operaattori tekee muutoksia tukiasemiin , niin ei se ole mitenkään harvinaista , että jossakin paikassa , missä netti aiemmin toimi se ei enää toimikaan. Niinhän ne antennien suuntauksien ym. muutokset yleensä vaikuttavat. Ne muutokset ja korjaukset ovat operaattorin vastuulla. Vai onko sinusta oikein , että operaattorin toimien seurauksena asiakkaan netti lakkaa toimimasta tai ainakin merkittävästi heikentyy.

Mitä taas tulee noihin mobiililiittymien miniminopeuksiin , niin se 4G:n 5 Mbit/s tai 5G:n 10 Mbit/s voi hyvinkin toteutua normaalissa netinkäytössä ja näin ollen päällisin puolin sopimusehdot täyttyy. No se ei kuitenkaan ole ihan koko totuus , sillä Viihteen liikenne on aikakriittistä videota , joka vaatii aika tasaista bittivirtaa ja alkaa pätkimään varsin helposti bufferoinnista huolimatta. Varsin usein täälläkin tulee esille tapauksia , missä asiakas kertoo , että netin nopeus on mittausten mukaan reippaasti yli 100 Mbit/s , mutta Viihde ei toimi siitä huolimatta. Mobiiliverkossa näitä tapauksia kyllä riittää , missä viipeet on mitä on ja vaihtelu suurta.

Ei se oikein tai milläänlailla reilua ole, että operaattorin vaikka suuntaamalla antenneja uudelleen toisilta kärsii netti. Sitä vaan ei ole taidettu missään kieltää tai sanktioida, joten se voi vaan tapahtua ja aika hankala mitään asialle on asiakkaan tehdä.

Olen kerran jatkuvalla valittamisella saanut yhteen katvepaikkaan Elisan suuntaamaan antenneja uudelleen ja toimivan netin aikaan. Kääntäpuolena saattoi sitten olla, että se oli joltain toiselta pois.

Pointti tässä koko jutussa oli se että sopimusehdot on tehty aina niin että asiakkaalla ei ole kauheasti oikeuksia ja irtisanomiset vaikeita vedoten oikeastaan mihinkään, sekä operaattorin vastuut minimissään. Ainoa varma tapa on se ettei kirjoita nimeään mihinkään määräaikaiseen soppariin.

Elisan boxista ei ole omia tutkimuksia, mutta Kilpailijan boxia olen tutkinut sen verran, että suorissalähetyksessä se käytti aika tasaisesti nettiä jatkuvasti, mutta esim tallenteissa se puskuroi reilusti ja välillä oli netin lataus nollaa. Eli periaatteessa saattoi vaikka netti pätkästä välillä, niin tallenne silti pyöri jouhevasti. Aika paljon on siis kiinni toteutuksesta miten hitaassa tai ei niin vakaassa netissä toimii laite.

Käyttäjätaso 7

Jep.

Mukavaa , että olemme @JJJku samaa mieltä siitä , että ei nuo sopimusehdot ole asiakkaan puolella. No sekään ei ole ole pitkän päälle toivottavaa , että asiakkaat vain nielevät kaiken mukisematta , sillä ei sillä mikään ikinä muutu. No eiköhän tämä sopimusasia ole tällä erää jo pureskeltu ja sitä varmaan jatketaan jossakin toisessa ketjussa joskus …..

Itselläni on ollut kaikkien kolmen operaattorin boksit useampia vuosia aiemmin , mutta ei ole enää ja ihan hyvästä syystä. No eipä ole ensimmäistäkään määräaikaista sopimustakaan enää…

Nimimerkillä “kokemusta on digibokseista”. 😉

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Jep.

Mukavaa , että olemme samaa mieltä siitä , että ei nuo sopimusehdot ole asiakkaan puolella. No sekään ei ole ole pitkän päälle toivottavaa , että asiakkaat vain nielevät kaiken mukisematta , sillä ei sillä mikään ikinä muutu. No eiköhän tämä somimusasia ole tällä erää jo pureskeltu ja sitä varmaan jatketaan jossakin toisessa ketjussa joskus …..

Itselläni on ollut kaikkien kolmen operaattorin boksit useampia vuosia aiemmin , mutta ei ole enää ja ihan hyvästä syystä. No eipä ole ensimmäistäkään määräaikaista sopimustakaan enää…

Nimimerkillä “kokemusta on digibokseista”. 😉

Aina kannattaa tosiaan kokeilla irtisanomista, jos on ongelmia, mutta valitettavasti yleensä näissä ketjuissa kerrotut/keksityt syyt eivät vaan oikeuta irtisanomiseen, kun ne sopimusten ehdot on niin laitettu.

Määräaikaiset sopparit poistuu varmaan tarjonnasta vasta kun ihmiset ei niitä tee, mutta kun se joku piirre kuluttajissa saa liian usein niihin lappuihin sen nimen kirjoittamaan, niin ei auta jälkikäteen kuin kirota ja kärsiä useissa ongelma tilanteissa.

Omasta mielestä nämä kaikki isot operaattorit on luotettavuudessa ja toiminnassaan (varsinkin myynnissä) ihan sitä yritysten pohjasakkaa.

Käyttäjätaso 7

Eipä se määräaikaisuus ole Elisan pääasiallinen myyntiargumentti. Joillekin asiakkaille asia valkenee vasta paljon myöhemmin ja jotkut eivät vaan välitä.

Kuinkahan suuri niiden “myöhäisheränneiden” osuus oikein on??

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

..

Itselläni on ollut kaikkien kolmen operaattorin boksit useampia vuosia aiemmin , mutta ei ole enää ja ihan hyvästä syystä. No eipä ole ensimmäistäkään määräaikaista sopimustakaan enää…

Nimimerkillä “kokemusta on digibokseista”. 😉

Vähän Off-topicia mutta minulla on kokemusta kolmen toimijan IPTV-bokseista, siis Maxivision, DNA ja elisa ja kaikki toimineet ihan hyvin. Maxivision ei enää ole käytössä johtuen kanavavalikoiman suppeudesta, itse boksi kyllä toimi hyvin. Telian boksia en ole kokeillut enkä aio kokeillakaan, muita suppeampi kanavavalikoima siiinäkin.

No joo, ei liity itse aiheeseen, kunhan vain sanoin ettei kaikki ole tyytymättömiä Elisan ja Dnan bokseihin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Minusta Viihteen myyminen määräakaisena mobiili-liittymiin pitäisi kieltää , koska se ei siellä oikein toimi ja on vähintäänkin asiakkaan aktiivisuuden varassa saada toimimaan.

Olet oikeassa ja oikeastaan koko mobiilihypetys on ihan sieltä ja syvältä, asiakkaille pitäisi myydä kiinteän verkon kaistaa eikä mitään mobiilia. Mobiili sopii liikkuvaan käyttöön kyllä, niinhän sen nimikin sanoo mutta ei pysyvämpään kotikäyttöön. Ja koska useimmat katsoo Viihdettä kotona, pitäisi kotoa löytyä myös ihan oikea kiinteä laajakaista. Vain kiinteä antaa tasaisen ja vakaan laadun netille jotta IPTV-palvelut toimii kunnolla.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

..

Itselläni on ollut kaikkien kolmen operaattorin boksit useampia vuosia aiemmin , mutta ei ole enää ja ihan hyvästä syystä. No eipä ole ensimmäistäkään määräaikaista sopimustakaan enää…

Nimimerkillä “kokemusta on digibokseista”. 😉

Vähän Off-topicia mutta minulla on kokemusta kolmen toimijan IPTV-bokseista, siis Maxivision, DNA ja elisa ja kaikki toimineet ihan hyvin. Maxivision ei enää ole käytössä johtuen kanavavalikoiman suppeudesta, itse boksi kyllä toimi hyvin. Telian boksia en ole kokeillut enkä aio kokeillakaan, muita suppeampi kanavavalikoima siiinäkin.

No joo, ei liity itse aiheeseen, kunhan vain sanoin ettei kaikki ole tyytymättömiä Elisan ja Dnan bokseihin.

Kysymys lienee siitä ettet saa niitä haluamiasi erikoiskanavia ilman noita boxeja ja sen takia olet valmis niistä maksamaan? Vai IPTV:kö on se juttu, jos huoneessa ei ole antennirasiaa saatavilla? Muussa tapauksessa en tiedä miksi ne haluat saada tuota kautta ja niin ettei niitä voi edes tallentaa ja perusmaksu on järjetön. Mutta aina joku on tyytyväinen valintaansa.

DNA:n boxi ja palvelu maksoi 10€/kk. Elisalla tarjoavat samaa yli tuplahinnalla. Kummassakaan tapauksessa en nähnyt mitään syytä maksaa tuollaista kuukausihintaa käytönnössä ei mistään lisästä itselle.  Kuitenkin täytyy olla vielä operaattoriboxin lisäksi joku toinen laite, että voi katsoa edes kaikkia yleisimpiä suoratoistopalveluita (joita saa muutaman tilattua jo pelkän turhan operaattoriboxin kuukausimaksulla). 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Minusta Viihteen myyminen määräakaisena mobiili-liittymiin pitäisi kieltää , koska se ei siellä oikein toimi ja on vähintäänkin asiakkaan aktiivisuuden varassa saada toimimaan.

Olet oikeassa ja oikeastaan koko mobiilihypetys on ihan sieltä ja syvältä, asiakkaille pitäisi myydä kiinteän verkon kaistaa eikä mitään mobiilia. Mobiili sopii liikkuvaan käyttöön kyllä, niinhän sen nimikin sanoo mutta ei pysyvämpään kotikäyttöön. Ja koska useimmat katsoo Viihdettä kotona, pitäisi kotoa löytyä myös ihan oikea kiinteä laajakaista. Vain kiinteä antaa tasaisen ja vakaan laadun netille jotta IPTV-palvelut toimii kunnolla.

Erikoinen ajatus tuokin, kukahan sen kiinteän kaistan vedon minullekkin maksaisi, jos ei järvenpoikki 4-5 km kukaan sitä vedä (jota kautta vanhoina hyvinäaikoina on tullut puhelinkaapeli alueelle.), niin maata pitkin on ehkä 12 km kuidulle matkaa. Eli en tule koskaan sitä saamaan/tilaamaan. On se hyvä että saa edes sen mobiilinetin ja IPTV sekä nykyään lähinnä suoratoistopalveluita katsonut jo 2010 vuodesta mobiilin kautta. Kyllä se jossain siis toimii kohtuullisesti sekin. Ja elämää on kehä 3 ulkopuolellakin.

Käyttäjätaso 7

..

Itselläni on ollut kaikkien kolmen operaattorin boksit useampia vuosia aiemmin , mutta ei ole enää ja ihan hyvästä syystä. No eipä ole ensimmäistäkään määräaikaista sopimustakaan enää…

Nimimerkillä “kokemusta on digibokseista”. 😉

Vähän Off-topicia mutta minulla on kokemusta kolmen toimijan IPTV-bokseista, siis Maxivision, DNA ja elisa ja kaikki toimineet ihan hyvin. Maxivision ei enää ole käytössä johtuen kanavavalikoiman suppeudesta, itse boksi kyllä toimi hyvin. Telian boksia en ole kokeillut enkä aio kokeillakaan, muita suppeampi kanavavalikoima siiinäkin.

No joo, ei liity itse aiheeseen, kunhan vain sanoin ettei kaikki ole tyytymättömiä Elisan ja Dnan bokseihin.

Meillä molemmilla on kiinteä netti ja IPTV toimii kiinteässä verkossa multicastilla paljon luotettavammin.

Mitä Elisan IPTV:hen tulee , niin myyntimerkonomit halusivat lisää potentiaalista asiakaskantaa ja systeemi muutettiin unicastiksi , joka toimii myös mobiiliverkossa ja myös operaattorista riippumatta toisin kuin multicast eikä operaattorit edes päässeet yksimielisyyteen multicastin siirrosta verkkojen välillä edes kiinteissä liittymissä. No kaupanpäällisinä saatiin huonompi luotettavuus.

Semmoista se kaupallisuus teettää. Ei ne merkonomit toimivuutta ajattele , vaan ryntäilevät euronkuvat silmissä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

eikä operaattorit edes päässeet yksimielisyyteen multicastin siirrosta verkkojen välillä edes kiinteissä liittymissä.

Ei pelkästään näinkään. On myös olemassa käsite "kielletty yhteistyö" operaattoreiden välillä, jota viranomaistahot tarkasti vahtivat, että kukaan ei siihen syyllisty. Sanktiot ovat isoja, samoin mahdollinen mainehaitta.

Mobiiliverkon käyttäjiä on enemmän, kuin kiinteän ja videota katsovat "kaikki". Mobiilin päätelaitteet eivät vieläkään tue multicastia, saattaa kertoa siitä, että aika on ajanut tarpeen ohi.

Unicast kuormittaa verkkoa, mutta jatkuvasti keksitään uusia pakkaustapoja kaistantarpeen pienentämiseksi.

Tarkkoja lukuja ei ole antaa, mutta verkossa liikkuu kertaluokkaa enemmän Youtubea, Netflixiä, Areenaa ja Tiktokia kuin IPTV-lähetysten striimejä. Niistä se kuorma ja "ruuhka" verkkoon tulee. Kaikki unicastia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

..

Itselläni on ollut kaikkien kolmen operaattorin boksit useampia vuosia aiemmin , mutta ei ole enää ja ihan hyvästä syystä. No eipä ole ensimmäistäkään määräaikaista sopimustakaan enää…

Nimimerkillä “kokemusta on digibokseista”. 😉

Vähän Off-topicia mutta minulla on kokemusta kolmen toimijan IPTV-bokseista, siis Maxivision, DNA ja elisa ja kaikki toimineet ihan hyvin. Maxivision ei enää ole käytössä johtuen kanavavalikoiman suppeudesta, itse boksi kyllä toimi hyvin. Telian boksia en ole kokeillut enkä aio kokeillakaan, muita suppeampi kanavavalikoima siiinäkin.

No joo, ei liity itse aiheeseen, kunhan vain sanoin ettei kaikki ole tyytymättömiä Elisan ja Dnan bokseihin.

Kysymys lienee siitä ettet saa niitä haluamiasi erikoiskanavia ilman noita boxeja ja sen takia olet valmis niistä maksamaan? Vai IPTV:kö on se juttu, jos huoneessa ei ole antennirasiaa saatavilla? Muussa tapauksessa en tiedä miksi ne haluat saada tuota kautta ja niin ettei niitä voi edes tallentaa ja perusmaksu on järjetön. Mutta aina joku on tyytyväinen valintaansa.

DNA:n boxi ja palvelu maksoi 10€/kk. Elisalla tarjoavat samaa yli tuplahinnalla. Kummassakaan tapauksessa en nähnyt mitään syytä maksaa tuollaista kuukausihintaa käytönnössä ei mistään lisästä itselle.  Kuitenkin täytyy olla vielä operaattoriboxin lisäksi joku toinen laite, että voi katsoa edes kaikkia yleisimpiä suoratoistopalveluita (joita saa muutaman tilattua jo pelkän turhan operaattoriboxin kuukausimaksulla). 

Erikoiskanavat on yksi syy, netin kautta peruskanavien tallennus toinen syy. Ja maksullisiakin kanavia pystyy tallentamaan, ei verkkoon vaan paikallisesti. Keinoja en ala tässä mainostamaan kuitenkaan. IPTV:ssä on sekin hyvä puoli että sen mukana noita maksukanavia saa sinnekin minne ei kaapeli kanna. Dnan boksilla ainakin saa yleisimpiä suoratoistopalveluita koska se toimii Androidilla, Elisallakin tosin osa suoratoistopalveluista mutta ei niin paljoa kuin Dnalla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

..

Itselläni on ollut kaikkien kolmen operaattorin boksit useampia vuosia aiemmin , mutta ei ole enää ja ihan hyvästä syystä. No eipä ole ensimmäistäkään määräaikaista sopimustakaan enää…

Nimimerkillä “kokemusta on digibokseista”. 😉

Vähän Off-topicia mutta minulla on kokemusta kolmen toimijan IPTV-bokseista, siis Maxivision, DNA ja elisa ja kaikki toimineet ihan hyvin. Maxivision ei enää ole käytössä johtuen kanavavalikoiman suppeudesta, itse boksi kyllä toimi hyvin. Telian boksia en ole kokeillut enkä aio kokeillakaan, muita suppeampi kanavavalikoima siiinäkin.

No joo, ei liity itse aiheeseen, kunhan vain sanoin ettei kaikki ole tyytymättömiä Elisan ja Dnan bokseihin.

Meillä molemmilla on kiinteä netti ja IPTV toimii kiinteässä verkossa multicastilla paljon luotettavammin.

Mitä Elisan IPTV:hen tulee , niin myyntimerkonomit halusivat lisää potentiaalista asiakaskantaa ja systeemi muutettiin unicastiksi , joka toimii myös mobiiliverkossa ja myös operaattorista riippumatta toisin kuin multicast eikä operaattorit edes päässeet yksimielisyyteen multicastin siirrosta verkkojen välillä edes kiinteissä liittymissä. No kaupanpäällisinä saatiin huonompi luotettavuus.

Semmoista se kaupallisuus teettää. Ei ne merkonomit toimivuutta ajattele , vaan ryntäilevät euronkuvat silmissä.

On mulla se unicastikin toiminut ihan hyvin, jos ei toimisi niin lopettaisin koko palvelun.

Käyttäjätaso 7

..

Itselläni on ollut kaikkien kolmen operaattorin boksit useampia vuosia aiemmin , mutta ei ole enää ja ihan hyvästä syystä. No eipä ole ensimmäistäkään määräaikaista sopimustakaan enää…

Nimimerkillä “kokemusta on digibokseista”. 😉

Vähän Off-topicia mutta minulla on kokemusta kolmen toimijan IPTV-bokseista, siis Maxivision, DNA ja elisa ja kaikki toimineet ihan hyvin. Maxivision ei enää ole käytössä johtuen kanavavalikoiman suppeudesta, itse boksi kyllä toimi hyvin. Telian boksia en ole kokeillut enkä aio kokeillakaan, muita suppeampi kanavavalikoima siiinäkin.

No joo, ei liity itse aiheeseen, kunhan vain sanoin ettei kaikki ole tyytymättömiä Elisan ja Dnan bokseihin.

Meillä molemmilla on kiinteä netti ja IPTV toimii kiinteässä verkossa multicastilla paljon luotettavammin.

Mitä Elisan IPTV:hen tulee , niin myyntimerkonomit halusivat lisää potentiaalista asiakaskantaa ja systeemi muutettiin unicastiksi , joka toimii myös mobiiliverkossa ja myös operaattorista riippumatta toisin kuin multicast eikä operaattorit edes päässeet yksimielisyyteen multicastin siirrosta verkkojen välillä edes kiinteissä liittymissä. No kaupanpäällisinä saatiin huonompi luotettavuus.

Semmoista se kaupallisuus teettää. Ei ne merkonomit toimivuutta ajattele , vaan ryntäilevät euronkuvat silmissä.

On mulla se unicastikin toiminut ihan hyvin, jos ei toimisi niin lopettaisin koko palvelun.

Annas kun arvaan , että kiinteällä yhteydellä.

Mobiiliverkot tässä se varsinainen ongelma on.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

..

Itselläni on ollut kaikkien kolmen operaattorin boksit useampia vuosia aiemmin , mutta ei ole enää ja ihan hyvästä syystä. No eipä ole ensimmäistäkään määräaikaista sopimustakaan enää…

Nimimerkillä “kokemusta on digibokseista”. 😉

Vähän Off-topicia mutta minulla on kokemusta kolmen toimijan IPTV-bokseista, siis Maxivision, DNA ja elisa ja kaikki toimineet ihan hyvin. Maxivision ei enää ole käytössä johtuen kanavavalikoiman suppeudesta, itse boksi kyllä toimi hyvin. Telian boksia en ole kokeillut enkä aio kokeillakaan, muita suppeampi kanavavalikoima siiinäkin.

No joo, ei liity itse aiheeseen, kunhan vain sanoin ettei kaikki ole tyytymättömiä Elisan ja Dnan bokseihin.

Kysymys lienee siitä ettet saa niitä haluamiasi erikoiskanavia ilman noita boxeja ja sen takia olet valmis niistä maksamaan? Vai IPTV:kö on se juttu, jos huoneessa ei ole antennirasiaa saatavilla? Muussa tapauksessa en tiedä miksi ne haluat saada tuota kautta ja niin ettei niitä voi edes tallentaa ja perusmaksu on järjetön. Mutta aina joku on tyytyväinen valintaansa.

DNA:n boxi ja palvelu maksoi 10€/kk. Elisalla tarjoavat samaa yli tuplahinnalla. Kummassakaan tapauksessa en nähnyt mitään syytä maksaa tuollaista kuukausihintaa käytönnössä ei mistään lisästä itselle.  Kuitenkin täytyy olla vielä operaattoriboxin lisäksi joku toinen laite, että voi katsoa edes kaikkia yleisimpiä suoratoistopalveluita (joita saa muutaman tilattua jo pelkän turhan operaattoriboxin kuukausimaksulla). 

Erikoiskanavat on yksi syy, netin kautta peruskanavien tallennus toinen syy. Ja maksullisiakin kanavia pystyy tallentamaan, ei verkkoon vaan paikallisesti. Keinoja en ala tässä mainostamaan kuitenkaan. IPTV:ssä on sekin hyvä puoli että sen mukana noita maksukanavia saa sinnekin minne ei kaapeli kanna. Dnan boksilla ainakin saa yleisimpiä suoratoistopalveluita koska se toimii Androidilla, Elisallakin tosin osa suoratoistopalveluista mutta ei niin paljoa kuin Dnalla.

Juu pystyy tallentamaan maksukanavia, kuten pystyy suoratoistopalveluitakin, ei vaan kaikilta onnistu. Android-pohjaisille operaattoriboxeille on saatavilla kaikki samat sovellukset kuin muillekin AndroidTV/Google TV laitteille (kunhan ovat ajantasalla, jota yleensä ei ole), mutta valitettavasti näiden ohjelmistot on pilattu operaattorien toimesta muutenkin ja ne ei toimi kuten kuuluisi. Idea siis koko laitteesta menee siihen.

Elisa Viihde maksaisi nyt 24 kk sopimus: Kokonaishinta 551,76 €. Ei kiitos pitäisi saada aikapaljon ominaisuuksia mukaan ja palveluita, että olisi hintansa väärti!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

..

Itselläni on ollut kaikkien kolmen operaattorin boksit useampia vuosia aiemmin , mutta ei ole enää ja ihan hyvästä syystä. No eipä ole ensimmäistäkään määräaikaista sopimustakaan enää…

Nimimerkillä “kokemusta on digibokseista”. 😉

Vähän Off-topicia mutta minulla on kokemusta kolmen toimijan IPTV-bokseista, siis Maxivision, DNA ja elisa ja kaikki toimineet ihan hyvin. Maxivision ei enää ole käytössä johtuen kanavavalikoiman suppeudesta, itse boksi kyllä toimi hyvin. Telian boksia en ole kokeillut enkä aio kokeillakaan, muita suppeampi kanavavalikoima siiinäkin.

No joo, ei liity itse aiheeseen, kunhan vain sanoin ettei kaikki ole tyytymättömiä Elisan ja Dnan bokseihin.

Kysymys lienee siitä ettet saa niitä haluamiasi erikoiskanavia ilman noita boxeja ja sen takia olet valmis niistä maksamaan? Vai IPTV:kö on se juttu, jos huoneessa ei ole antennirasiaa saatavilla? Muussa tapauksessa en tiedä miksi ne haluat saada tuota kautta ja niin ettei niitä voi edes tallentaa ja perusmaksu on järjetön. Mutta aina joku on tyytyväinen valintaansa.

DNA:n boxi ja palvelu maksoi 10€/kk. Elisalla tarjoavat samaa yli tuplahinnalla. Kummassakaan tapauksessa en nähnyt mitään syytä maksaa tuollaista kuukausihintaa käytönnössä ei mistään lisästä itselle.  Kuitenkin täytyy olla vielä operaattoriboxin lisäksi joku toinen laite, että voi katsoa edes kaikkia yleisimpiä suoratoistopalveluita (joita saa muutaman tilattua jo pelkän turhan operaattoriboxin kuukausimaksulla). 

Erikoiskanavat on yksi syy, netin kautta peruskanavien tallennus toinen syy. Ja maksullisiakin kanavia pystyy tallentamaan, ei verkkoon vaan paikallisesti. Keinoja en ala tässä mainostamaan kuitenkaan. IPTV:ssä on sekin hyvä puoli että sen mukana noita maksukanavia saa sinnekin minne ei kaapeli kanna. Dnan boksilla ainakin saa yleisimpiä suoratoistopalveluita koska se toimii Androidilla, Elisallakin tosin osa suoratoistopalveluista mutta ei niin paljoa kuin Dnalla.

Juu pystyy tallentamaan maksukanavia, kuten pystyy suoratoistopalveluitakin, ei vaan kaikilta onnistu. Android-pohjaisille operaattoriboxeille on saatavilla kaikki samat sovellukset kuin muillekin AndroidTV/Google TV laitteille (kunhan ovat ajantasalla, jota yleensä ei ole), mutta valitettavasti näiden ohjelmistot on pilattu operaattorien toimesta muutenkin ja ne ei toimi kuten kuuluisi. Idea siis koko laitteesta menee siihen.

Elisa Viihde maksaisi nyt 24 kk sopimus: Kokonaishinta 551,76 €. Ei kiitos pitäisi saada aikapaljon ominaisuuksia mukaan ja palveluita, että olisi hintansa väärti!

Minulla ei ole autoa, en matkustele tai käy ravintoloissa tms. joten tv on minulle sellainen harrastus johon satsaan. Jokainen saa toki laittaa rahansa mihin haluaa, minä laitan sen tv-kanaviin ja -palveluihin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

..

Itselläni on ollut kaikkien kolmen operaattorin boksit useampia vuosia aiemmin , mutta ei ole enää ja ihan hyvästä syystä. No eipä ole ensimmäistäkään määräaikaista sopimustakaan enää…

Nimimerkillä “kokemusta on digibokseista”. 😉

Vähän Off-topicia mutta minulla on kokemusta kolmen toimijan IPTV-bokseista, siis Maxivision, DNA ja elisa ja kaikki toimineet ihan hyvin. Maxivision ei enää ole käytössä johtuen kanavavalikoiman suppeudesta, itse boksi kyllä toimi hyvin. Telian boksia en ole kokeillut enkä aio kokeillakaan, muita suppeampi kanavavalikoima siiinäkin.

No joo, ei liity itse aiheeseen, kunhan vain sanoin ettei kaikki ole tyytymättömiä Elisan ja Dnan bokseihin.

Meillä molemmilla on kiinteä netti ja IPTV toimii kiinteässä verkossa multicastilla paljon luotettavammin.

Mitä Elisan IPTV:hen tulee , niin myyntimerkonomit halusivat lisää potentiaalista asiakaskantaa ja systeemi muutettiin unicastiksi , joka toimii myös mobiiliverkossa ja myös operaattorista riippumatta toisin kuin multicast eikä operaattorit edes päässeet yksimielisyyteen multicastin siirrosta verkkojen välillä edes kiinteissä liittymissä. No kaupanpäällisinä saatiin huonompi luotettavuus.

Semmoista se kaupallisuus teettää. Ei ne merkonomit toimivuutta ajattele , vaan ryntäilevät euronkuvat silmissä.

On mulla se unicastikin toiminut ihan hyvin, jos ei toimisi niin lopettaisin koko palvelun.

Annas kun arvaan , että kiinteällä yhteydellä.

Mobiiliverkot tässä se varsinainen ongelma on.

Niin totta puhut. Mobiilihypetys mennyt vähän yli ja sitä tarjotaan sinnekin minne ei pitäisi.

Osallistu keskusteluun