Elisa Viihteen kuvassa tai äänessä häiriöitä

  • 12 helmikuu 2021
  • 45 kommenttia
  • 3378 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1630 kommenttia

Elisa Viihteessä on havaittu häiriöitä osalla käyttäjistä. Häiriö ilmenee pääsääntöisesti tallenteita, livekanavia, HBO Nordicin tai vuokraamon elokuvia tai sarjoja katsellessa.

Sisältöjä katsellessa kuva tai ääni saattaa pätkiä ja pysähtyä. Ongelma poistuu, kun odotat hetken, vaihdat kanavaa tai aloitat katselun uudelleen.

Asiantuntijamme työskentelevät parhaillaan tämän katselukokemuksen hetkittäisen heikkenemän korjaamiseksi mahdollisimman pian. Korjaustoimenpiteitä on jo tehty ja häiriö on saatu rajattua.

Selvitämme asiaa edelleen ja korjaamme häiriön mahdollisimman pian. Pahoittelemme mahdollista haittaa!

Muokattu 24.2. // Asiantuntijamme ovat tehneet selvitystyötä ja korjaavia toimenpiteitä asian tiimoilta, ja häiriön vaikutuksia on saatu vähennettyä. Jatkamme aktiivisesti toimenpiteitä, kunnes nämä osaa asiakkaista ajoittain vaivaavat oireet on saatu korjattua.

Muokattu 12.3. // Pientä väliaikatiedotusta liittyen Elisa Viihteessä osalla asiakkaista esiintyneisiin hetkittäisiin häiriöihin liittyen. Selvitystyöt ovat jatkuneet ja olemme nyt tuoneet alkuviikosta Premium-digibokseille uuden päivityksen, joka auttaa häiriöihin. Muille Elisa Viihteen digibokseille päivitys on työn alla ja ilmoitamme, kun aloitamme päivitykset näille digibokseille.

Aikaisemmin kertomamme ohjeistus nettiyhteyden laadusta ja sen vakauttamisesta pätee edelleen, joten vielä kertauksena varmuuden vuoksi:  Suosittelemme varmistamaan, että esim. langaton yhteytesi toimii niin hyvin kuin mahdollista. Varmista että langaton reititin on lähellä Elisa Viihteen laitteita, eikä sen edessä ole mitään.

Ohjeita langattoman verkon laadun parantamiseen


45 kommenttia

Käyttäjätaso 2

Koskahan tää saadaan kuntoon? 

Tallenteet jämähtää,  Tv opas hidas, alkaa taas tuleen mittari täyteen koko viihdettä…...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

@Ja taas ongelmia Kannattaa käydä läpi oheisen ohjeartikkelin kohdat ja katsoa lähteekö niillä toimimaan.

Jumittaako digiboksi? Pätkiikö kuva? - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Käyttäjätaso 5

Osalla asiakkaistamme on esiintynyt hetkittäin häiriöitä Elisa Viihteen äänessä/kuvassa viime aikoina. Asiantuntijamme ovat tehneet selvitystyötä ja korjaavia toimenpiteitä asian tiimoilta, ja häiriön vaikutuksia on saatu vähennettyä.

Jatkamme aktiivisesti toimenpiteitä, kunnes nämä osaa asiakkaista ajoittain vaivaavat oireet on saatu korjattua. Kerromme täällä kun korjaus ongelmaan on tehty.

Usein pätkimiseen auttaa nettiyhteyden laadun vakauttaminen. Suosittelemme varmistamaan, että langaton nettiyhteytesi toimii niin hyvin kuin mahdollista, esimerkiksi varmistamalla että langaton reititin on lähellä Elisa Viihteen laitteita, eikä sen edessä ole mitään.

Täällä lisää ohjeita langattoman verkon laadun parantamiseen

No täällä Akaassa näyttäis korjaukset huonontaneen toimintaa.

"Osalla asiakkaistamme on esiintynyt hetkittäin häiriöitä Elisa Viihteen äänessä/kuvassa viime aikoina" 

 

Onkohan tämä häiriö sillä osalla asiakkaista jotka eivät ole ostaneet premiumia ja uusinta uutta 5G liittymää laitteineen

Käyttäjätaso 2

@Ja taas ongelmia Kannattaa käydä läpi oheisen ohjeartikkelin kohdat ja katsoa lähteekö niillä toimimaan.

Jumittaako digiboksi? Pätkiikö kuva? - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Voi h...ti

Viihde ollu jo kauan ja oppinut kyllä siihen että suurin osa ongelmista on ominaisuuksia.

 

nyt alkaa vaan oleen mitta täynnä kun kattoo lataus ympyrää….

 

Meinataankohan tätä hyvittää mitenkään????

Käyttäjätaso 2

Kokeilinpa taas kattoa tallennetta ja tuntuu että korjaukset taitaa vaan huonontaa tilannetta….

Elikkä TV2:ssa menossa oleva ohjelma jonka laitoin kesken suoran lähetyksen tallentaan.

Aloin sitten kattoon alusta….kaukosäätimen pikakelaus, “aikahyppy” ja lopulta stop napin painaminen…. napin painamisen jälkeen 15sek ennen kuin reagoi….

Voi helevetti soikoon….

Onko muilla ongelmia etenkin sub, TV5 tai Ruutua katsoessa ?? 

 

Itsellä on Elisan 100M kuitu ja uusi premium boxi. 

 

 

Onko muilla ongelmia etenkin sub, TV5 tai Ruutua katsoessa ?? 

 

Itsellä on Elisan 100M kuitu ja uusi premium boxi. 

 

 


Tämä kuvan pysähtely ja äänen häviämien on talleiteita katsottaessa ongelma. Meillä on taloyhtiökuitu ja 100 megaa tässä elisaviihteessä. Toivotaan että saavat korjattua tämän ärsyttävän ongelman

Täälläkin on ilmennyt näitä tallenteiden katselemiseen liittyviä ongelmia jo useiden viikkojen (kohta kuukausien!) ajan. Käytännössä tallenteiden katsominen on niin pätkivää, ettei sitä huvita tehdä. Noiden jo tehtyjen korjaustoimenpiteiden myötä en ole huomannut mitään parannusta.

Samaan aikaan puhelimeen on tullut useita mainosviestejä Elisalta Viihde-sopimuksen jatkamisesta tai siirtymisestä Premium-versioon. Voin todeta, että palveluntarjoajan vaihtaminen on tässä tilanteessa huomattavasti lähempänä kuin Elisa-sopimuksen uusiminen tai päivittäminen kalliimpaan.

Onko kyseessä digiboksin ohjelmisto-ongelma? (Jos ongelma on ilmestynyt boksin softapäivityksen mukana niin olisi kai jo voinut palata edelliseen toimivaan versioon?)

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Jos tätä tallenteiden ongelmia jatkuu edelleen, niin kannattaa olla ihan suoraan yhteydessä meidän vikapalveluun. Vaikeinta tässä on se, että mitään yhtä yleistä syytä ongelmiin ei ole, pulmia on erilaisia ja niihin vaikuttaa hyvinkin merkittävästi mm. käytössä olevan nettiyhteyden tyyppi ja sen toimivuuden tasaisuus.

Edelleen jatkuvat samat kuvan pysähtymisongelmat, joita ollut jo viikkokaupalla. Elisan 50/10M Korttelikuitu nettiyhteytenä, vakaa yhteys, joten ei tämä kyllä missään nimessä nettiyhteyden vakaudesta johdu. Tuli jo hankittua N7700-digiboksin korvikkeeksi Apple TV, jolla tallenteiden katselu onnistuu täysin ilman ongelmia ja tuon aikansa eläneen boksin hitautta. Kaipa se on nyt yksinkertaisesti irtisanottava tuo digiboksillinen Elisa Viihde -soppari ja vaihdettava pelkkään appisopimukseen, turha tuollaisesta on ylimääräistä maksaa. Tai sitten vaihtaa kokonaan palveluntarjoajaa.  Ja vielä kehdataan jatkuvasti kaupata Viihteen Premium-versiota kun tavallinenkaan ei toimi kunnolla.

Vantaan rekolassa myös jouduttu kuukauden verran katsomaan tv -lähetykset telkkarin oman digiboxin kautta koska jostain syystä nyt ainakin 3-4 viikkoa viihdeboxin tarjoama kuva on jotain 720p mössöä?!? Tallenteet tulee HD nä ja 200hz natiivipaneeli pelittää niinkuin menneet 5vuotta elisaviihdekäytössä.. Testattu tänään myös elisan kuitua ja koitettu löytää häröjä palveluissa routerin logeista.. ( Asus RT-AX88U).. tarkistettu kaikki ja koitettu kytkeä elisan vanha kaiketi 7700 boxi myös cat7 kaapeleilla, ei auta.. sisäverkko on 10giganen. Boxi resetoitu, päivitykset ajantasalla..  nim. Lentää kohta boxi roskiin ja irtisanotaan +10 vuotinen viihdesopimus koska tota livekuraa vaan ei voi katsoa 😕 ?! Mikä mättää Elisalla tänään kuvassa?  Kertokaa nyt ihmeessä, No- huomenna alotan soittorumban teille.. (ilmeisesti ainakin boxi testataan vaihtaa vihdepremiumiin.. 

Käyttäjätaso 5

Vantaan rekolassa myös jouduttu kuukauden verran katsomaan tv -lähetykset telkkarin oman digiboxin kautta koska jostain syystä nyt ainakin 3-4 viikkoa viihdeboxin tarjoama kuva on jotain 720p mössöä?!? Tallenteet tulee HD nä ja 200hz natiivipaneeli pelittää niinkuin menneet 5vuotta elisaviihdekäytössä.. Testattu tänään myös elisan kuitua ja koitettu löytää häröjä palveluissa routerin logeista.. ( Asus RT-AX88U).. tarkistettu kaikki ja koitettu kytkeä elisan vanha kaiketi 7700 boxi myös cat7 kaapeleilla, ei auta.. sisäverkko on 10giganen. Boxi resetoitu, päivitykset ajantasalla..  nim. Lentää kohta boxi roskiin ja irtisanotaan +10 vuotinen viihdesopimus koska tota livekuraa vaan ei voi katsoa 😕 ?! Mikä mättää Elisalla tänään kuvassa?  Kertokaa nyt ihmeessä, No- huomenna alotan soittorumban teille.. (ilmeisesti ainakin boxi testataan vaihtaa vihdepremiumiin.. 

Ikävä kuulla näistä Viihteen ongelmista. 😥 Nyt on kyllä tilannetta jo niin kattavasti rajattu että parhaiten vikaa saadaan selvitettyä tosiaan puhelimitse. Meidän vikapuolen tavoittaa asiakaspalvelun kautta puhelimitse numerosta 010190240​ (klo 8-18) tuon jälkeen puhelut yhdistyvät samasta numerosta suoraan vikapäivystykseen.

Voit myös varata tarkempien esitietojen kera takaisinsoiton suoraan vikapuolelta tätä kautta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ 📞

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Jos tätä tallenteiden ongelmia jatkuu edelleen, niin kannattaa olla ihan suoraan yhteydessä meidän vikapalveluun. Vaikeinta tässä on se, että mitään yhtä yleistä syytä ongelmiin ei ole, pulmia on erilaisia ja niihin vaikuttaa hyvinkin merkittävästi mm. käytössä olevan nettiyhteyden tyyppi ja sen toimivuuden tasaisuus.

 

Täysin selvää mistä ongelmat alkoivat. Äänet katoilevat tai kuva pysähtyy randomisti digiboxilla ethernetillä viekäkin. Kuva voi palautua muutaman sekunnin päästä mutta ääni yleensä ei. Kännykällä ja samalla yhteydellä wifillä ei mitään ongelmaa

Eli jotain on rikki N7800 digiboxilla uuden apin osalta

 

Käyttäjätaso 5

Hei, pientä väliaikatiedotusta liittyen Elisa Viihteessä osalla asiakkaista esiintyneisiin hetkittäisiin häiriöihin liittyen. Selvitystyöt ovat jatkuneet ja olemme nyt tuoneet alkuviikosta Premium-digibokseille uuden päivityksen, joka auttaa häiriöihin. Muille Elisa Viihteen digibokseille päivitys on työn alla ja ilmoitamme, kun aloitamme päivitykset näille digibokseille.

Aikaisemmin kertomamme ohjeistus nettiyhteyden laadusta ja sen vakauttamisesta pätee edelleen, joten vielä kertauksena varmuuden vuoksi: Suosittelemme varmistamaan, että langaton nettiyhteytesi toimii niin hyvin kuin mahdollista, esimerkiksi varmistamalla että langaton reititin on lähellä Elisa Viihteen laitteita, eikä sen edessä ole mitään.

Ohjeita langattoman verkon laadun parantamiseen

Hei, pientä väliaikatiedotusta liittyen Elisa Viihteessä osalla asiakkaista esiintyneisiin hetkittäisiin häiriöihin liittyen. Selvitystyöt ovat jatkuneet ja olemme nyt tuoneet alkuviikosta Premium-digibokseille uuden päivityksen, joka auttaa häiriöihin. Muille Elisa Viihteen digibokseille päivitys on työn alla ja ilmoitamme, kun aloitamme päivitykset näille digibokseille.

Aikaisemmin kertomamme ohjeistus nettiyhteyden laadusta ja sen vakauttamisesta pätee edelleen, joten vielä kertauksena varmuuden vuoksi: Suosittelemme varmistamaan, että langaton nettiyhteytesi toimii niin hyvin kuin mahdollista, esimerkiksi varmistamalla että langaton reititin on lähellä Elisa Viihteen laitteita, eikä sen edessä ole mitään.

Ohjeita langattoman verkon laadun parantamiseen

Mikä tämän uuden version numero on? Minulle ei ole saatavilla uusia päivityksiä ja boxilla näyttää olevan uusin 8.4.21-18 23.helmikuuta, onko tämä nyt se tämän viikon päivitys?

Käyttäjätaso 2

Netgem 7700. En ole katsonut Elisa Viihteen kautta pariin viikkoon mitään, mutta nyt yritin katsoa yhtä talletettua elokuvaa: Äänen/kuvan pätkimisongelma on vain pahentunut. Ennen minulla oli keskimäärin yksi äänen tai kuvan pätkäisy 45 minuutissa. Tänään sekä ääni että kuva jämähtivät ensimmäisen 20 min aikana molemmat kaksi kertaa lyhyeksi ajaksi (alle 20s). Tästä eteenpäin katsominen kävi mahdottomammaksi, kun kuva/ääni jämähti pari kertaa noin minuutiksi ja lopetin sitten leffan kesken.

Kokeilen taas parin viikon päästä. Yhteydet toimii muuten hyvin ja mm. dlsreport antaa netille arvosanan Overall A+ , BufferBloat A+  Qulity A+

Käyttäjätaso 5

Mikä tämän uuden version numero on? Minulle ei ole saatavilla uusia päivityksiä ja boxilla näyttää olevan uusin 8.4.21-18 23.helmikuuta, onko tämä nyt se tämän viikon päivitys?

@Mummis Kyllä, tuo 8.4.21-18 on uusin. Uudet ohjelmistopäivitykset ajetaan Elisa Viihteen digiboksille aina automaattisesti, eikä niitä tarvitse käydä itse erikseen päivittämässä.

Muutama päivä sitten N7800-digiboksille tulleen päivityksen jälkeen aikaisemmin useamman henkilön valittamat kuvan ja äänen ongelmat ovat vaihtuneet uudenlaiseen ongelmaan. Eli kuva ei enää pysähdy ja ääni jatka taustalla (yleisin ongelma aikaisemmin), vaan nyt ongelma ilmenee sen jälkeen, kun tallennetta kelaa eteen päin, ja tämän jälkeen jatkaa katselua. Olen huomannut ongelman etenkin silloin, kun kelaa eteen päin tallennetta hitaimmalla mahdollisella kelauksella ja sitten painaa play-nappia. Tällöin todella usein käy niin, että kuva jatkuu kyllä normaalisti oikeasta kohdasta, mutta ääni tulee jostain tulevaisuudesta, arviolta noin 10 sekunnin päästä. Tämä kuvan ja äänen epäsynkka jatkuu niin pitkään, kunnes kelaa jälleen takaisin päin ja painaa playta. Hieman on tämäkin vika rasittava kun joutuu palaamaan usein takaisin päin, että saa kuvan ja äänen tulemaan samaan aikaan oikeasta kohdasta. Tuon uusimman päivityksen jälkeen olen huomannut myös, että valikoissa liikkuminen on aikaisempaa hitaampaa ja nykivämpää.

Niin ja digiboksi on palautettu tehdasasetuksiin uusimman päivityksen jälkeen, on kaapelilla kiinni metrin päässä olevassa laajakaistamodeemissa (vanhempi Arris) ja modeemissa nopeudet kunnossa, tarkistettu vikapalvelun kanssa parisen kuukautta sitten kun alkuperäistä vikaa selvitettiin. Eli nopeus karvan alle 100/10mb.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Pistin @ArtVandelay tosta viestiä tekniikan suuntaan, katotaan jos saataisiin suorilta näillä tiedoilla jo tilanteesta vähän kiinni että mitä siellä tapahtuu :) 

Edelleen jatkuu vastaavat ongelmat ja boksi kadottaa myös netin. Pitää ottaa sähköt pois ja laittaa takaisin, niin sen jälkeen saa taas yhteyden. Kaikki muut netti asiat pelittää suoratoistot yms. Netin nopeus n. 180 - 290 Mbps aina kun mittaa. Ja boksi kaapelilla kiinni. Rasittavan kauan jatkuneet ongelmat.

Käyttäjätaso 4

Morjes @??? ja tervetuloa OmaYhteisöön :blush:

Kurja kuulla että näiden kuva- ja äänihaasteiden joukkoon on liittynyt vielä nettiongelmakin :disappointed_relieved:  sen ei pitäisi liittyä kyllä enää näihin kuva- ja ääniongelmiin, eli pitää ratkoa tuota nyt ehdottomasti lisää. Olitko kerennyt tältä sivulta jo kokeilemaan kaikki temput resetistä sisäisen muistin alustukseen? Jos mikään tuon sivun toimenpiteistä ei pure ongelmaan niin voisit laittaa meille vaikka vielä ihan yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta ja ratkotaan tätä yhdessä lisää :thumbsup_tone2:

Hei, näistä tulisi tiedottaa suoraan asiakkaalle, ei näillä forumeilla. Ei ole aikaa roikkua Elisan yhteisössä seuraamassa mikä on seuraavaksi vialla.

Mitään tietoa ei ole Elisalta tullut tästä viasta.

Käyttäjätaso 5

Hei, näistä tulisi tiedottaa suoraan asiakkaalle, ei näillä forumeilla. Ei ole aikaa roikkua Elisan yhteisössä seuraamassa mikä on seuraavaksi vialla.

Mitään tietoa ei ole Elisalta tullut tästä viasta.

Ehdinkin jo vastailla tässä toisessa keskustelussa:

mutta tähänkin ketjuun tietona: suosittelen hakemaan tuota Viihteen uusinta ohjelmistoversiota vielä manuaalisesti näiden ohjeiden mukaan:

 

Tapa 1: Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

Tapa 2: Voit tarkistaa myös kaukosäätimellä digiboksin Asetukset-valikosta onko päivityksiä saatavilla, toimi näin:

  1. Valitse digiboksin Menun Asetukset-valikosta: Asetukset > Lisäasetukset > Ohjelmistopäivitys. 
  2. Toimenpide vaatii lapsilukon PIN-koodin (4 numeroa), jos olet sen asettanut digiboksillesi.

Osallistu keskusteluun