Elisa Viihteen kuvassa tai äänessä häiriöitä

  • 12 helmikuu 2021
  • 12 kommenttia
  • 800 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1702 kommenttia

Elisa Viihteessä on havaittu häiriöitä osalla käyttäjistä. Häiriö ilmenee pääsääntöisesti tallenteita, livekanavia, HBO Nordicin tai vuokraamon elokuvia tai sarjoja katsellessa.

Sisältöjä katsellessa kuva tai ääni saattaa pätkiä ja pysähtyä. Ongelma poistuu, kun odotat hetken, vaihdat kanavaa tai aloitat katselun uudelleen.

Asiantuntijamme työskentelevät parhaillaan tämän katselukokemuksen hetkittäisen heikkenemän korjaamiseksi mahdollisimman pian. Korjaustoimenpiteitä on jo tehty ja häiriö on saatu rajattua.

Selvitämme asiaa edelleen ja korjaamme häiriön mahdollisimman pian. Pahoittelemme mahdollista haittaa!

Muokattu 24.2. // Asiantuntijamme ovat tehneet selvitystyötä ja korjaavia toimenpiteitä asian tiimoilta, ja häiriön vaikutuksia on saatu vähennettyä. Jatkamme aktiivisesti toimenpiteitä, kunnes nämä osaa asiakkaista ajoittain vaivaavat oireet on saatu korjattua.


12 kommenttia

Käyttäjätaso 2

Koskahan tää saadaan kuntoon? 

Tallenteet jämähtää,  Tv opas hidas, alkaa taas tuleen mittari täyteen koko viihdettä…...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

@Ja taas ongelmia Kannattaa käydä läpi oheisen ohjeartikkelin kohdat ja katsoa lähteekö niillä toimimaan.

Jumittaako digiboksi? Pätkiikö kuva? - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Käyttäjätaso 4

Osalla asiakkaistamme on esiintynyt hetkittäin häiriöitä Elisa Viihteen äänessä/kuvassa viime aikoina. Asiantuntijamme ovat tehneet selvitystyötä ja korjaavia toimenpiteitä asian tiimoilta, ja häiriön vaikutuksia on saatu vähennettyä.

Jatkamme aktiivisesti toimenpiteitä, kunnes nämä osaa asiakkaista ajoittain vaivaavat oireet on saatu korjattua. Kerromme täällä kun korjaus ongelmaan on tehty.

Usein pätkimiseen auttaa nettiyhteyden laadun vakauttaminen. Suosittelemme varmistamaan, että langaton nettiyhteytesi toimii niin hyvin kuin mahdollista, esimerkiksi varmistamalla että langaton reititin on lähellä Elisa Viihteen laitteita, eikä sen edessä ole mitään.

Täällä lisää ohjeita langattoman verkon laadun parantamiseen

No täällä Akaassa näyttäis korjaukset huonontaneen toimintaa.

"Osalla asiakkaistamme on esiintynyt hetkittäin häiriöitä Elisa Viihteen äänessä/kuvassa viime aikoina" 

 

Onkohan tämä häiriö sillä osalla asiakkaista jotka eivät ole ostaneet premiumia ja uusinta uutta 5G liittymää laitteineen

Käyttäjätaso 2

@Ja taas ongelmia Kannattaa käydä läpi oheisen ohjeartikkelin kohdat ja katsoa lähteekö niillä toimimaan.

Jumittaako digiboksi? Pätkiikö kuva? - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Voi h...ti

Viihde ollu jo kauan ja oppinut kyllä siihen että suurin osa ongelmista on ominaisuuksia.

 

nyt alkaa vaan oleen mitta täynnä kun kattoo lataus ympyrää….

 

Meinataankohan tätä hyvittää mitenkään????

Käyttäjätaso 2

Kokeilinpa taas kattoa tallennetta ja tuntuu että korjaukset taitaa vaan huonontaa tilannetta….

Elikkä TV2:ssa menossa oleva ohjelma jonka laitoin kesken suoran lähetyksen tallentaan.

Aloin sitten kattoon alusta….kaukosäätimen pikakelaus, “aikahyppy” ja lopulta stop napin painaminen…. napin painamisen jälkeen 15sek ennen kuin reagoi….

Voi helevetti soikoon….

Onko muilla ongelmia etenkin sub, TV5 tai Ruutua katsoessa ?? 

 

Itsellä on Elisan 100M kuitu ja uusi premium boxi. 

 

 

Onko muilla ongelmia etenkin sub, TV5 tai Ruutua katsoessa ?? 

 

Itsellä on Elisan 100M kuitu ja uusi premium boxi. 

 

 


Tämä kuvan pysähtely ja äänen häviämien on talleiteita katsottaessa ongelma. Meillä on taloyhtiökuitu ja 100 megaa tässä elisaviihteessä. Toivotaan että saavat korjattua tämän ärsyttävän ongelman

Täälläkin on ilmennyt näitä tallenteiden katselemiseen liittyviä ongelmia jo useiden viikkojen (kohta kuukausien!) ajan. Käytännössä tallenteiden katsominen on niin pätkivää, ettei sitä huvita tehdä. Noiden jo tehtyjen korjaustoimenpiteiden myötä en ole huomannut mitään parannusta.

Samaan aikaan puhelimeen on tullut useita mainosviestejä Elisalta Viihde-sopimuksen jatkamisesta tai siirtymisestä Premium-versioon. Voin todeta, että palveluntarjoajan vaihtaminen on tässä tilanteessa huomattavasti lähempänä kuin Elisa-sopimuksen uusiminen tai päivittäminen kalliimpaan.

Onko kyseessä digiboksin ohjelmisto-ongelma? (Jos ongelma on ilmestynyt boksin softapäivityksen mukana niin olisi kai jo voinut palata edelliseen toimivaan versioon?)

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Jos tätä tallenteiden ongelmia jatkuu edelleen, niin kannattaa olla ihan suoraan yhteydessä meidän vikapalveluun. Vaikeinta tässä on se, että mitään yhtä yleistä syytä ongelmiin ei ole, pulmia on erilaisia ja niihin vaikuttaa hyvinkin merkittävästi mm. käytössä olevan nettiyhteyden tyyppi ja sen toimivuuden tasaisuus.

Edelleen jatkuvat samat kuvan pysähtymisongelmat, joita ollut jo viikkokaupalla. Elisan 50/10M Korttelikuitu nettiyhteytenä, vakaa yhteys, joten ei tämä kyllä missään nimessä nettiyhteyden vakaudesta johdu. Tuli jo hankittua N7700-digiboksin korvikkeeksi Apple TV, jolla tallenteiden katselu onnistuu täysin ilman ongelmia ja tuon aikansa eläneen boksin hitautta. Kaipa se on nyt yksinkertaisesti irtisanottava tuo digiboksillinen Elisa Viihde -soppari ja vaihdettava pelkkään appisopimukseen, turha tuollaisesta on ylimääräistä maksaa. Tai sitten vaihtaa kokonaan palveluntarjoajaa.  Ja vielä kehdataan jatkuvasti kaupata Viihteen Premium-versiota kun tavallinenkaan ei toimi kunnolla.

Osallistu keskusteluun