Skip to main content

Elisa Viihteen kuvassa tai äänessä häiriöitä

  • 12. helmikuuta 2021
  • 79 kommenttia
  • 7194 katselukerrat

Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

79 kommenttia

  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 25. maaliskuuta 2021

Vastaan nyt tähän ketjuun havaittuja PREMIUM omituisuuksia.

  1. Ääni on liian hiljainen,
  2. Ääni on jäljessä.  Pahinta se on katso nyt mutta havaittavissa tallenteissa.

         Vaikka boksin ääni on täysillä. Vaihdan lähdettä TV,DVD, Netflix, niin joutuu nostaa voluumia 10->15.

  1.  UHD 4K 60 Hz kuva nykii.
  • Asetuksissa pudota  4K / 50 hz , HD /50 /i50 hz
  1. Wlan yhteys ei ole heikko, vaan  laitteessa on laaduton wlan vastaanotin

1+2+3

=Ei jatkoon 

Premium myynnistä soitettiin ja kysyttiin että saisiko vihteeseen olla jotain urheilua tai elokuvia.

Kysyin ilmaiseksiko? Koska tuon laitteen tai lähetyksen laatu ei innosta sitoutumaan enään yhtään mihinkään.

 


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1233 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2021
==== kirjoitti:

Vastaan nyt tähän ketjuun havaittuja PREMIUM omituisuuksia.

  1. Ääni on liian hiljainen,
  2. Ääni on jäljessä.  Pahinta se on katso nyt mutta havaittavissa tallenteissa.

         Vaikka boksin ääni on täysillä. Vaihdan lähdettä TV,DVD, Netflix, niin joutuu nostaa voluumia 10->15.

  1.  UHD 4K 60 Hz kuva nykii.
  • Asetuksissa pudota  4K / 50 hz , HD /50 /i50 hz
  1. Wlan yhteys ei ole heikko, vaan  laitteessa on laaduton wlan vastaanotin

1+2+3

=Ei jatkoon 

Premium myynnistä soitettiin ja kysyttiin että saisiko vihteeseen olla jotain urheilua tai elokuvia.

Kysyin ilmaiseksiko? Koska tuon laitteen tai lähetyksen laatu ei innosta sitoutumaan enään yhtään mihinkään.

 

Moi @====! Harmi kuulla, että pulmia on Viihteen kanssa ollut, mutta ehkäpä näitä pystytään myös korjailemaan! :relaxed:

Itselläni kävi äänien kanssa vähän sama juttu, volume on täysillä mutta liian hiljainen. Asia korjautui nostamalla television omaa volumea isommaksi, jonka jälkeen digiboksilla tuon säätäminen helpottui huomattavasti. Auttaisiko sama sinullakin? :thinking:

Kuvan nykiminen johtunee ihan siitä, että suurin osa ohjelmista esimerkiksi suoratoistopalveluissa on tarjolla 50Hz taajuudella. Jos käyttöön on asetettu 60Hz mutta lähde on 50Hz, ei nuo ihan satu yksi yhteen ja pieni nykiminen on taattua.

Langaton verkko on sitten asia erikseen. :thinking: Mielestäni Premiumissa tuo on toiminut selvästi paremmin kuin esimerkiksi vanhempien digiboksimallien kanssa, mutta langattoman verkon parantamiseen on vaikea antaa yksiselitteistä ohjetta. Täältä kannattaa käydä kurkkimassa vinkit talteen langattoman yhteyden parantamiseksi!


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2021
roopeg kirjoitti:
==== kirjoitti:

Vastaan nyt tähän ketjuun havaittuja PREMIUM omituisuuksia.

  1. Ääni on liian hiljainen,
  2. Ääni on jäljessä.  Pahinta se on katso nyt mutta havaittavissa tallenteissa.

         Vaikka boksin ääni on täysillä. Vaihdan lähdettä TV,DVD, Netflix, niin joutuu nostaa voluumia 10->15.

  1.  UHD 4K 60 Hz kuva nykii.
  • Asetuksissa pudota  4K / 50 hz , HD /50 /i50 hz
  1. Wlan yhteys ei ole heikko, vaan  laitteessa on laaduton wlan vastaanotin

1+2+3

=Ei jatkoon 

Premium myynnistä soitettiin ja kysyttiin että saisiko vihteeseen olla jotain urheilua tai elokuvia.

Kysyin ilmaiseksiko? Koska tuon laitteen tai lähetyksen laatu ei innosta sitoutumaan enään yhtään mihinkään.

 

Moi @====! Harmi kuulla, että pulmia on Viihteen kanssa ollut, mutta ehkäpä näitä pystytään myös korjailemaan! :relaxed:

Itselläni kävi äänien kanssa vähän sama juttu, volume on täysillä mutta liian hiljainen. Asia korjautui nostamalla television omaa volumea isommaksi, jonka jälkeen digiboksilla tuon säätäminen helpottui huomattavasti. Auttaisiko sama sinullakin? :thinking:

Kuvan nykiminen johtunee ihan siitä, että suurin osa ohjelmista esimerkiksi suoratoistopalveluissa on tarjolla 50Hz taajuudella. Jos käyttöön on asetettu 60Hz mutta lähde on 50Hz, ei nuo ihan satu yksi yhteen ja pieni nykiminen on taattua.

Langaton verkko on sitten asia erikseen. :thinking: Mielestäni Premiumissa tuo on toiminut selvästi paremmin kuin esimerkiksi vanhempien digiboksimallien kanssa, mutta langattoman verkon parantamiseen on vaikea antaa yksiselitteistä ohjetta. Täältä kannattaa käydä kurkkimassa vinkit talteen langattoman yhteyden parantamiseksi!

 

nostamalla television omaa volumea isommaksi, jonka jälkeen digiboksilla tuon säätäminen helpottui huomattavasti. Auttaisiko sama sinullakin”

kiitos, vääntämällä potikan kaakkoon, sammuttamalla elisan boksin tai vaihdan Netflixin appille kuulevat juuri sillä sekunnilla naapurit kadun toisella puolella.

 

“mutta langattoman verkon parantamiseen on vaikea antaa yksiselitteistä ohjetta.”

Tähän on helppo ohje, helpompaa kuin ilmaveivi. 

Kirjoita läppärillä netsh niminen powershell scripti elisa boksin vieressä.

Vaihda wlan kanava 2,4 Ghz ja 5 Ghz.  katso tulokset

 

 


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2021

Ongelmat tallenteiden katselussa jatkuvat edelleen, ainakaan minun N7800-boksiin ei ole saatavilla päivityksiä. Tänään näyttäisi pätkivän enemmän kuin koskaan.

 

Tullaanko tätä hyvittämään asiakkaille mitenkään? Nyt on viime kuukaudet maksettu täyttä hintaa rikkinäisestä palvelusta. Korjaus on minusta kestänyt jo aivan liian kauan.


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2021
??? kirjoitti:

Edelleen jatkuu vastaavat ongelmat ja boksi kadottaa myös netin. Pitää ottaa sähköt pois ja laittaa takaisin, niin sen jälkeen saa taas yhteyden. Kaikki muut netti asiat pelittää suoratoistot yms. Netin nopeus n. 180 - 290 Mbps aina kun mittaa. Ja boksi kaapelilla kiinni. Rasittavan kauan jatkuneet ongelmat.

 

Jep, minulle käynyt sama pariin kertaan.


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1233 kommenttia
  • 29. maaliskuuta 2021

@jeolla @Charlie_123 moi! Onko näitä ongelmia tutkittu asiakaspalvelun kautta? Mitään yleistä vikaa pätkimiseen liittyen ei tällä hetkellä ole meneillään. Meille voi laittaa myös yksityisviestillä tarkempia tietoja, niin voidaan lähteä sitäkin kautta vikaa selvittelemään. :slight_smile:


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 15 kommenttia
  • 30. maaliskuuta 2021
roopeg kirjoitti:

@jeolla @Charlie_123 moi! Onko näitä ongelmia tutkittu asiakaspalvelun kautta? Mitään yleistä vikaa pätkimiseen liittyen ei tällä hetkellä ole meneillään. Meille voi laittaa myös yksityisviestillä tarkempia tietoja, niin voidaan lähteä sitäkin kautta vikaa selvittelemään. :slight_smile:

 

Täh? Juuri toisessa keskustelussa sanotaan että tuleva firmispäivitys vaaditaan


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2933 kommenttia
  • 30. maaliskuuta 2021
raiseraise kirjoitti:
roopeg kirjoitti:

@jeolla @Charlie_123 moi! Onko näitä ongelmia tutkittu asiakaspalvelun kautta? Mitään yleistä vikaa pätkimiseen liittyen ei tällä hetkellä ole meneillään. Meille voi laittaa myös yksityisviestillä tarkempia tietoja, niin voidaan lähteä sitäkin kautta vikaa selvittelemään. :slight_smile:

 

Täh? Juuri toisessa keskustelussa sanotaan että tuleva firmispäivitys vaaditaan

N7800 bokseja koskien ohjeistusta päivitelty joo juurikin tännepäin
 

Pahoitteluni vaihtelevasta onnistumisesta tämän ongelman viestinnän osalta :see_no_evil:


Forum|alt.badge.img+2
  • Kommentaattori
  • 38 kommenttia
  • 30. maaliskuuta 2021

3-4 kuukautta nyt jatkunut tämä pätkiminen/prosenttilaskuri-vika. Siis meillä kaikilla (en tiedä saiko premium asiakkaat homman kuntoon). Yhdeltä kuukaudelta olen saanut hyvitystä, tuskin monet muut edes sitäkään, elleivät ole jaksaneet vinkua. Eikö meillä tosiaan ole mitään keinoja saada Elisaa korjaamaan tätä vikaa? Julkisuus? Vinkki iltapäivälehdille? Karpoa ei taideta enää saada apuun… Kuluttajansuoja?

Maalaisjärjellä yksinkertaisin korjaus olisi palata aiempaan softaan, joka ainakin minulla toimi 2 vuotta ilman pätkimistä! Softaukot voivat sitten jatkaa uuden softan ihmettelyä testiympäristössä.

Ja juu, en tarvitse ohjeita tehdasasetusten palautukseen tai WLANin tarkistukseen, tiedätte kyllä varsin hyvin, että niistä tämä ei ole kiinni.

(Väärin tietysti haukkua teitä ASPAn poikia/tyttöjä, pomonnehan ovat päättäneet, ettei tämän korjauksella ole niin väliä. Meillä vain ei ole kanavaa feedbackkiin pomoillenne.)


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 30. maaliskuuta 2021
roopeg kirjoitti:

@jeolla @Charlie_123 moi! Onko näitä ongelmia tutkittu asiakaspalvelun kautta? Mitään yleistä vikaa pätkimiseen liittyen ei tällä hetkellä ole meneillään. Meille voi laittaa myös yksityisviestillä tarkempia tietoja, niin voidaan lähteä sitäkin kautta vikaa selvittelemään. :slight_smile:


En ole ollut tästä nettiyhteyden katoamisesta yhteydessä asiakaspalveluun, mutta voin palata asiaan mikäli se vielä toistuu. Tämä on tapahtunut kaksi kertaa ehkä parin kuukauden aikana ja lähtee virtajohto irroittamalla, joten se on melko pieni riesa kuvan pysähtelyyn verrattuna.


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 30. maaliskuuta 2021
KopiK kirjoitti:

3-4 kuukautta nyt jatkunut tämä pätkiminen/prosenttilaskuri-vika. Siis meillä kaikilla (en tiedä saiko premium asiakkaat homman kuntoon). Yhdeltä kuukaudelta olen saanut hyvitystä, tuskin monet muut edes sitäkään, elleivät ole jaksaneet vinkua. Eikö meillä tosiaan ole mitään keinoja saada Elisaa korjaamaan tätä vikaa? Julkisuus? Vinkki iltapäivälehdille? Karpoa ei taideta enää saada apuun… Kuluttajansuoja?

Juurihan tuolla toisessa keskustelussa sanottiin, että firmispäivitystä olisi tuloillaan. Ei tämä ole minusta missään vaiheessa vaikuttanut siltä, ettei asialle oltaisi tekemässä mitään, joskaan tiedotus ei ole pelannut ihan optimaalisesti kaikkiin eri keskusteluihin.

Itsekin softaa työkseni tekevänä sinänsä riittää ymmärrystä, että välillä ongelmien korjaaminen on pirullisen vaikeaa vaikka parhaansa tekee. Omalta osaltani häiriöt eivät onneksi ole aiheuttaneet lievää ärtymystä pahempia ongelmia. Tokikaan en pahastuisi jos ongelmista hyvitettäisiin vaikka ilmaisella vuokraleffalla.


Forum|alt.badge.img+3
  • Avulias
  • 31 kommenttia
  • 4. huhtikuuta 2021

Päivitystä boxiin odotellessa tallenteet katsottava applikaatiolla koska boxi jämähtää jokaisen tallenteen kohdalla. Kiivaammalla katsojalla hermo olisi jo mennyt. Eikö olisi helpompi palata edelliseen toimivaan firmwareen jos uutta toimivaa ei saada aikaan?


Forum|alt.badge.img
  • Oppinut
  • 46 kommenttia
  • 5. huhtikuuta 2021

Pari viikkoa sitten tuli taas aika uusia elisaviihteen sopimus ja sain lahjaksi kuukauden HBO:ta. Pettymyksekseni selaimella tarjolla oli vain 720p, joten aloin katsomaan sarjoja boxilla (N7800), mitä en ollut käyttänyt kuukausiin, joten tämä tallenne ongelma ei ollut aiemmin tullut vastaan.

Hyvin pian sain kuitenkin huomata, että noin tunnin sarjoissa aina jossain kohtaa kuva jämähti pariksi sekunniksi ja elokuvissa jämähdys oli pahimmillaan melkein 20sec. Vain yhden kerran havaitsin kun ääni jämähti ja kuva jatkoi matkaa. Myös useampia pysähdyksiä on sattunut vain yhden elokuvan aikana, jossa niitä tuli loppupuolella useita.

Lisäksi yhden kerran seuraavan jakson automaattinen aloitus alkoi jo ennen lopputekstejä ja kun poistuin kerkesin huomata, että aikajanan mukaan ohjelma olisikin kuulunut loppua. Aloitin ohjelman uudestaan ja kelasin loppuun niin pääsin ohjelman loppuun niin kuin pitikin.

Kokeilin boxin resetointia yms. , mutta eihän siitä muuta iloa ollut kuin taas tuhlata aikaa kun naputteli yli 170 turhaa kanavaa pois listalta. Lisäksi resetoinnin yhteydessä peruskanavat tulivat nyt multicastilla ja hetken ehdinkin iloita parempaa kuvanlaatua kunnes ensimmäinen ilmoitus heikosta signaalista tuli ja pian perään toinen.  Kuva pätki niin tiheään ja pahasti, että vaihdoin adaptivelle, jota olin ilmeisesti myös ennen resetointia käyttänyt. Pätkiminen loppui, mutta niin loppui hyvä kuvanlaatukin.

Toivottavasti saatte tämän vaivan pikimmiten korjattua.


freesoul
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+9
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 240 kommenttia
  • 13. huhtikuuta 2021

Elisa Viihteen Netgem N7800 -digibokseille on saatu ohjelmistopäivitys. Uusi ohjelmistoversio päivittyy digibokseille automaattisesti. Tarkemmat tiedot päivityksen (ohjelmistoversio 8.4.21-21) parannuksista löydät täältä.


  • Osallistuja
  • 18 kommenttia
  • 13. huhtikuuta 2021

Ite en jäänyt odottamaan tämän ongelman korjaamista. Tää pätkiminenhän alko ku päivitettiin edellisen kerran boxia ja sen jälkeen hyvin epämääräistä infoo. Alkutalvesta oli ongelmia viihteen tallenteiden kanssa, viime vuonna odotin puoli vuotta modeemiin päivitystä ja nyt tää helkatin pätkimine kesti pari kuukautta.  Irtisanoin viihteen ja kiinteen laajakaistan.  Pelkällä kännykkäliittymällä läppärikin tuntuu toimivan hyvin. Ainut mitä kaipaan on etätallennus mut se ei ole 40 euron arvoinen. Tarpeeksi ku on asiakkaita niin voi perseillä aina sillo tällöin. Kiitos. 


Forum|alt.badge.img+3
  • Avulias
  • 31 kommenttia
  • 13. huhtikuuta 2021

Näyttäisi päivitys tulleen boxille. Vaan samalla lailla jumittaa tallenne. Takaisin appiin joka (vielä) toimii. 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 14. huhtikuuta 2021

Uusimman päivityksen jälkeen parin tunnin katselukokemuksella ei jumitilanteita, mutta 3x kelaus elää edelleen omaa elämäänsä, eli ei pysy alkuunkaan synkassa. 3x-kelauksen lopetuksen jälkeen vetelee ääni ja kuva monta sekuntia ihan miten sattuu.


Forum|alt.badge.img+2
  • Kommentaattori
  • 32 kommenttia
  • 15. huhtikuuta 2021

Jep,tämän päivityksen jälkeen kelaukset toimii miten sattuu eikä aina stoppaa kun pitäisi.Pistäkää nyt tämä kuntoon.


Forum|alt.badge.img+2
  • Kommentaattori
  • 32 kommenttia
  • 15. huhtikuuta 2021

Ja se kello takaisin valkoiseksi,nyt siitä ei useimmiten saa mitään selvää.


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 10. kesäkuuta 2021

Avasin keskustelua ongelmista elisan kanssa mm-lätkän loppuminuuteilla pimeeksi menneestä ruudusta. Kerroin myös näistä ongelmista mistä löysin tänään tämän ketjun.

Mitään hyvitettävää ei elisan mielestä ole, vaikka viat digiboksissa olleet olemassa ja tiedossa monta kuukautta näköjään 🙄

Samat vanhat ohjeet, että digiboksi piuhalla kiinni ja jos ei niin oma moka sun kämppäs on varmaan yhtäkkiä muutamassa kuukaudessa muuttunut sellaiseksi että wifi ei siellä yhtäkkiä toimikaan... Ja toinen vaihtoehto ostaa lisää romua, mesh laite.. 

Ja sitten viimesimpänä tuli, että ota avaimet käteen palvelu ja kaveri tulee kattomaan vehkeet ja myymään taas jotain uutta varmasti edulliseen hintaan.. 

Oon ostanut ja maksan yli 40€ kuukaudessa laitteista missä wifi ja liittymästä, niin silloin niiden kyllä olettaa myös toimivan. 

Olen liian kiltti valittamaan kovinkaan usein tai paljoa, mutta nyt alkaa olemaan kuppi täynnä. Elisan asiakkaana ollut kyllä jo mm viihteen alkuajoista asti, nyt vaihto johonkin muuhun taitaa olla enää ainoa vaihtoehto.


Forum|alt.badge.img+3
  • Avulias
  • 31 kommenttia
  • 24. kesäkuuta 2021

Kokeiltu pitkästä aikaa N7800-digiboxin toimivuutta kun ei hellekään ole ongelmana. Mutta eihän se toimi sen paremmin kuin ennenkään. Taltio jämähtää ja musta ruutu eteen tämähtää. Ja kyllä, kaikki konstit on kokeiltu. Mikään ei auta. Onneksi Elisa Viihde applikaatio vielä toimii. Muuten saisikin katsella seuraavaksi kilpailijoiden tarjontaa.


  • Avulias
  • 88 kommenttia
  • 17. heinäkuuta 2021

Kuva jämähtää, ääni jatkaa matkaa ongelma tuli taas takaisin kolme päivää sitten.
Käytännössä talletteiden katselu on täysin kelvotonta pätkimisen takia noin 10-15 jälkeen katselun aloittamisesta. Sitä ennen  toimi kuukausia ongelmitta. Ongelma näyttää olevan Netgem 7700 boxin softassa tai rauta alkaa kaatuilemaan kun laite lämpenee, kodin sisälämpötila on nyt helteillä ollut 29 astetta.

Saunalahden nettiyhteydessä vika ei ole, LG TV:n Elisa Viihde sovellus toimii ongelmitta yms. Eipä Netgemiä muutoin edes tarvitsisi, mutta kelaustoiminnot toimii siinä paremmin.

 

 


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1477 kommenttia
  • 18. heinäkuuta 2021

Hmm, nämä keskustelun aloituksessa mainitut yleisemmät ongelmat on onneksi saatu jo pitkän aikaa sitten korjattua päivityksillä :thinking:  tässä pitää nyt siis erikseen selvittää vielä että mistä kiikastaa, voi olla jo ihan digiboksin iästäkin kyse. Laittaisitko meille vielä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta viestiä niin voidaan tarkemmin rajailla ongelmaa kanssasi? :slight_smile:


  • Avulias
  • 88 kommenttia
  • 18. heinäkuuta 2021
draakki kirjoitti:

Hmm, nämä keskustelun aloituksessa mainitut yleisemmät ongelmat on onneksi saatu jo pitkän aikaa sitten korjattua päivityksillä :thinking:  tässä pitää nyt siis erikseen selvittää vielä että mistä kiikastaa, voi olla jo ihan digiboksin iästäkin kyse. Laittaisitko meille vielä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta viestiä niin voidaan tarkemmin rajailla ongelmaa kanssasi? :slight_smile:


Moi, Kyllähän minullakin ongelmat tuli kuntoon aikoja sitten päivitysten jälkeen, mutta nyt tosiaan taas kuva jämähtelee ja ääni jatkaa matkaa. Katselin eilen Viihde-sovelluksella, niin se toimii hyvin. Kokeilen boxia taas kun helteet helpottaa, jos tämä liittyy boxin lämpenemiseen,ongelmat alkavat noin vartin katsomisen jälkeen.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 16 kommenttia
  • 5. elokuuta 2021

Samat ongelmat jatkuu… pitää huomenna ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Kun ei tapahdu mitään 6kk… Onko noi ongelmat syy katkaista sopimus...