Elisa Viihteen kuvassa tai äänessä häiriöitä

  • 12 February 2021
  • 79 kommenttia
  • 6999 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

79 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Samat ongelmat jatkuu… pitää huomenna ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Kun ei tapahdu mitään 6kk… Onko noi ongelmat syy katkaista sopimus...

Ikävä kuulla ongelmien jatkumisesta. :slight_frown: Tarkoitatko tarkemmin tässä ketjussa johon olit osallitunut keskusteltua tekstityshäiriötä: 

Valitettavasti tilanne on edelleen sama kuin draakki on tuohon ketjuun kertonut. Vastaus on kiinnitetty ketjun alkuun.

Käyttäjätaso 3

Hmm, nämä keskustelun aloituksessa mainitut yleisemmät ongelmat on onneksi saatu jo pitkän aikaa sitten korjattua päivityksillä :thinking:  tässä pitää nyt siis erikseen selvittää vielä että mistä kiikastaa, voi olla jo ihan digiboksin iästäkin kyse. Laittaisitko meille vielä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta viestiä niin voidaan tarkemmin rajailla ongelmaa kanssasi? :slight_smile:


Moi, Kyllähän minullakin ongelmat tuli kuntoon aikoja sitten päivitysten jälkeen, mutta nyt tosiaan taas kuva jämähtelee ja ääni jatkaa matkaa. Katselin eilen Viihde-sovelluksella, niin se toimii hyvin. Kokeilen boxia taas kun helteet helpottaa, jos tämä liittyy boxin lämpenemiseen,ongelmat alkavat noin vartin katsomisen jälkeen.


Käynnistin Elisa Viihteen taas muutaman viikon jälkeen ja Netgem on toiminut nyt ongelmitta.  Mitään softapäivityksiä, resetointia yms. en ole tehty. Ainoastaan töpseliä tuulettanut, mutta se ei auttanut niinä hellepäivinä kun ääni tai kuva jämähtää ongelma oli päällä. Silloin ohjelmia oli mahdoton katsoa Ainoa ero kotiolosuhteissa on, että huoneiston sisälämpötila on 5 astetta alhaisempi. Kotiverkko on toiminut koko ajan hyvin muilla laitteilla. Olisiko Netgem herkkä lämmölle, kun siinä ei ole puhallinta? laitteen ympärillä on kyllä tilaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Hmm, nämä keskustelun aloituksessa mainitut yleisemmät ongelmat on onneksi saatu jo pitkän aikaa sitten korjattua päivityksillä :thinking:  tässä pitää nyt siis erikseen selvittää vielä että mistä kiikastaa, voi olla jo ihan digiboksin iästäkin kyse. Laittaisitko meille vielä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta viestiä niin voidaan tarkemmin rajailla ongelmaa kanssasi? :slight_smile:


Moi, Kyllähän minullakin ongelmat tuli kuntoon aikoja sitten päivitysten jälkeen, mutta nyt tosiaan taas kuva jämähtelee ja ääni jatkaa matkaa. Katselin eilen Viihde-sovelluksella, niin se toimii hyvin. Kokeilen boxia taas kun helteet helpottaa, jos tämä liittyy boxin lämpenemiseen,ongelmat alkavat noin vartin katsomisen jälkeen.


Käynnistin Elisa Viihteen taas muutaman viikon jälkeen ja Netgem on toiminut nyt ongelmitta.  Mitään softapäivityksiä, resetointia yms. en ole tehty. Ainoastaan töpseliä tuulettanut, mutta se ei auttanut niinä hellepäivinä kun ääni tai kuva jämähtää ongelma oli päällä. Silloin ohjelmia oli mahdoton katsoa Ainoa ero kotiolosuhteissa on, että huoneiston sisälämpötila on 5 astetta alhaisempi. Kotiverkko on toiminut koko ajan hyvin muilla laitteilla. Olisiko Netgem herkkä lämmölle, kun siinä ei ole puhallinta? laitteen ympärillä on kyllä tilaa.


Hyvä juttu että ei ole nyt pätkinyt! Jos ongelmaa esiintyy vielä, niin laitahan viestiä. Digiboksin lämpeneminen jonkin verran on normaalia, digibokseissa on ns. passiivinen jäähdytys, eli käytännössä digiboksin kotelo päästää lämmön läpi. Eihän tuo digiboksi kuitenkaan ihan tulikuumaksi saa mennä, silloin on jotain pielessä. Eihän tuo digiboksi ole ihan tulikuumaksi vetänyt? 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Elisa Viihde on  yksi suuri ongelma! :sob: Ennen tätä “kehittynyttä” langatonta yhteyttä kuva oli hyvä vanhassakin telkkarissa, eikä kuva pysähdellyt. Katsoi jokin aika sitten Netflixiltä jotain melko tummasävyistä elokuvaa. Kuva oli ihan s…..n huono! Ihan kuin olisi siirrytty ajassa taaksepäin, jonnekin 1970-luvulle, jolloin ensi kertaa tutustuin väritelevisioon. Pakko tunnustaa, että minua alkoi jo naurattaa tämä Elisan touhu.

Ja tämä teksti-tv-hässäkkä, minä en ainakaan uskalla ropeltaa enää yhtään mitään kanavahakuja, koska voin hukata ne kaikki (t. 76-v mummo). Minusta Elisan kuuluisi tehdä nämä hommat. Minä  en uskonut saavani näin huonoa kuvaa, puuttuvaa teksti-tv:tä ja surkeata asiakaspalvelua.

Jos olisin aikoinaan ollut tekniikasta kiinnostunut, olisin toki mennyt sitä opiskelemaan. En odottanut, että vanhoilla päivilläni konttaan vähän väliä  laitteiden takana!

Näyttää Elisan ongelmat jatkuvan.

Tallenteissa ääni katoaa useita kertoja tunnin aikana.

Otin yhteyttä asiakaspalveluun, ohje oli resetoida reititin, palauttaa Elisaboxin tehdasasetukset ja alustaa muisti. Samalla todettiin nettiyhteyden toimivan huonosti. Kun asiaa hoitava taho otti yhteyttä niin yhteys oli kokonaan poikki. Asentaja kävi vaihtamassa parikaapelin jossain jolloin yhteys palasi mutta oli hidas. Reitittimen resetoinnin jälkeen netin nopeus oli +30M. Resetoin Elisaboxin uudelleen ja alustin muistin. Ääni häviää edelleen. Tämä ongelma alkoi Vallilaan muuton jälkeen 9.8. Samoilla laitteilla ja johdoilla tallenteet toimivat Nummelassa normaalisti.

Ongelman täytynee olla Elisa päässä tai reitittimen softassa vaikka se on päivitetty viimeisimpään versioon.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Näyttää Elisan ongelmat jatkuvan.

Tallenteissa ääni katoaa useita kertoja tunnin aikana.

Otin yhteyttä asiakaspalveluun, ohje oli resetoida reititin, palauttaa Elisaboxin tehdasasetukset ja alustaa muisti. Samalla todettiin nettiyhteyden toimivan huonosti. Kun asiaa hoitava taho otti yhteyttä niin yhteys oli kokonaan poikki. Asentaja kävi vaihtamassa parikaapelin jossain jolloin yhteys palasi mutta oli hidas. Reitittimen resetoinnin jälkeen netin nopeus oli +30M. Resetoin Elisaboxin uudelleen ja alustin muistin. Ääni häviää edelleen. Tämä ongelma alkoi Vallilaan muuton jälkeen 9.8. Samoilla laitteilla ja johdoilla tallenteet toimivat Nummelassa normaalisti.

Ongelman täytynee olla Elisa päässä tai reitittimen softassa vaikka se on päivitetty viimeisimpään versioon.

Koskeeko ongelma nimenomaan pelkästään tallenteita vai ootko huomannut, että live kanavilla ois samanlaista ongelmaa?

Käyttäjätaso 1

Ongelma koskee ainoastaan tallenteita, uusia sekä vanhoja. Elisaviihten kautta katsottavat livelähetykset kuuluvat normaalisti.

Tallenteita katsoessa saa kelailla takaspäin vähän väliä kun ääni jatkaa, mutta kuva pysähtyy.

Taitaa olla kokeilun arvoista katsoa onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen.

 

Käyttäjätaso 1

Koska vikaa esiintyy useammalla käyttäjällä niin vika on Elisassa mutta eivät jostain syystä korjaa vikaa.

Jos uusi modeemi ei tuo apua niin lienee aiheellista 

lopettaa tämäkin Elisan "palvelu" 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

@Valtov @Mrela77 oletteko ollut ihan meidän vikapalveluun asiasta yhteydessä, mitä sieltä sanottiin? :thinking: Kyllähän tuo vika selvästi on, joka täytyy korjata. Yleisempää häiriötä ei ole ainakaan tällä hetkellä tuon osalta tiedossa. Vika-asioissa saa näppärästi varailtua soittopyynnön vaikkapa täältä:slight_smile:

@Valtov @Mrela77 oletteko ollut ihan meidän vikapalveluun asiasta yhteydessä, mitä sieltä sanottiin? :thinking: Kyllähän tuo vika selvästi on, joka täytyy korjata. Yleisempää häiriötä ei ole ainakaan tällä hetkellä tuon osalta tiedossa. Vika-asioissa saa näppärästi varailtua soittopyynnön vaikkapa täältä:slight_smile:

Aika moni täälläkin asiasta maininnut. Vai onko vika käyttäjäkohtainen. Sama vika, nyt jo varmaankin puhutaan ominaisuudesta, pyörinyt palstoilla, ilman ratkaisua.

Mikä on “yleisempää”? Kaikki eivät vaivaudu etsimään vikaa tai eivät oleta sen olevan Elisan päässä, vaan omassa nettiyhteydessä, joten eivät ehkä kehtaa valittaa.

Meille saa asiantuntija tulla käymään ja katsomaan, mistä Elisan osa-alueesta vika muodostuu. Ja sen lystinhän Elisa maksaa mielellään, että asiakastyytyväisyys säilyy.

Täällä toi kuvan jatkaminen ja äänen pysähtyminen lakkasi jokunen kuukausi sitten, mutta uutena ongelmana on tullut satunnaisesti se, että kuva jatkaa, mutta ääni häviää tallenteita katsoessa. Tilanne ratkeaa sillä, että kelaa vähän taakse päin, tällöin ääni palaa taas. Tämä ongelma on ilmennyt uusimpien boksin päivitysten jälkeen. Resetit ja kaikki on tehty, laite kiinni modeemissa puolen metrin piuhalla jne. Premium kyseessä.

Käyttäjätaso 1

Minulla n x viikkoa sitten alkanut tämä ääni ongelma: tallennetta katsoessa ääni vain häviää. Palaa takaisin kun pysäyttää tallenteen ja aloittaa uudestaan katsomaan (samasta kohdasta) . Eilenkin jouduin tekemään sen kolme kertaa yhden ohjelman aikana. Mitähän asialle voisi tehdä?

Käyttäjätaso 1

Et voi tehdä mitään, vika on todennäköisesti Elisan nettiyhteydessä tai taloyhtiössä. Edellisessä asunnossa ongelmaa ei ollut, uudessa asunnossa on. Nyt ollaan oltu 2,5kk Espanjassa, ongelmaa ei ole. Sama ongelma on todennäköisesti usealla Elisan asiakkaalla mutta he eivät viitsi ilmoittaa asiasta.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Minulla n x viikkoa sitten alkanut tämä ääni ongelma: tallennetta katsoessa ääni vain häviää. Palaa takaisin kun pysäyttää tallenteen ja aloittaa uudestaan katsomaan (samasta kohdasta) . Eilenkin jouduin tekemään sen kolme kertaa yhden ohjelman aikana. Mitähän asialle voisi tehdä?

Suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme häiriön selvittämiseksi. Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 010 190 240 tai voit varata soitopyyntöä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Hyvinkäällä jotain ongelmaa yleisemminkin? Minulla premium-boksi ja tallenteiden katsominen on tuskaa! Kuva on taas suoraan 70-luvulta, pysähteleekin, ääni häviää. Onko TAAS tämän upean ja mahtavan langattoman yhteyden syytä? Jota EN olisi edes tarvinnut enkä halunnut!:weary:

Pitääkö tässä tulla kohta toimeen ilman televisiota, kun tällaisia vikoja ilmenee? Itse katson lähes kaiken tallennuksen kautta, mutta nyt ei voi! Uutisistakin hävisi ääni kokonaan.

MIKÄ on vikana?

Mummo, joka ei ole tv-asentaja.

Käyttäjätaso 1

Tuo on yleinen ongelma joka esiintyy varsinkin klo 18 ja 22 välillä sekä viikonloppuisin.  Johtuu siitä että Elisa ei ole investoinut tarpeeksi joten verkko on ylikuormittunut ja näin ollen varsinaista vikaa jonka voisi korjata ei ole. Kannattaa vaihtaa Moi mobiilin jos käytät 4G tai 5G yhteyttä. Jos on ADSL2 yhteys niin siirry esim DNA:n valokuituun jos mahdollista. Minulla sama modeemi toimi myöt valokuituverkossa ethernet-liittimwn kautta.

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Kiitos sinulle vastauksestasi, Valtov. Jottain kyllä tarttis tehrä. Harmittaa tuo pakollinen vaihto mobiiliin. Kiinteä verkko toimi oikein hyvin. Nyt kun kello on jo yli puolenyön, on kuvanlaatu jo parempi. Areenassa oli myös katkoksia pari tuntia sitten. Tosi kiva katsella hämärää kuvaa vielä vuonna 2022. Ennenvanhaan kuvaa sai sentään parannettua siirtelemällä antennijohtoa pitkin seinää, sellainen voisi olla vanha/uusi innovaatio Elisallekin?

Käyttäjätaso 1

Pakollinen vaihto mobiiliin? Miten tuon perustelivat?

Tilaa Moi mobiilin 4G simmi rajattomalla datalla ja irtisano Elisan mobiili. Elisa Viihde on sovelluksena selkeä ja toimiva, joten sitä ei kannattane vaihtaa vaihtamisen ilosta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Hyvinkäällä jotain ongelmaa yleisemminkin? Minulla premium-boksi ja tallenteiden katsominen on tuskaa! Kuva on taas suoraan 70-luvulta, pysähteleekin, ääni häviää. Onko TAAS tämän upean ja mahtavan langattoman yhteyden syytä? Jota EN olisi edes tarvinnut enkä halunnut!:weary:

Pitääkö tässä tulla kohta toimeen ilman televisiota, kun tällaisia vikoja ilmenee? Itse katson lähes kaiken tallennuksen kautta, mutta nyt ei voi! Uutisistakin hävisi ääni kokonaan.

MIKÄ on vikana?

Mummo, joka ei ole tv-asentaja.

Kiitos sinulle vastauksestasi, Valtov. Jottain kyllä tarttis tehrä. Harmittaa tuo pakollinen vaihto mobiiliin. Kiinteä verkko toimi oikein hyvin. Nyt kun kello on jo yli puolenyön, on kuvanlaatu jo parempi. Areenassa oli myös katkoksia pari tuntia sitten. Tosi kiva katsella hämärää kuvaa vielä vuonna 2022. Ennenvanhaan kuvaa sai sentään parannettua siirtelemällä antennijohtoa pitkin seinää, sellainen voisi olla vanha/uusi innovaatio Elisallekin?

Pahoittelut ongelmasta. Oletko tehnyt nopeustestiä esim. tietokoneella elisa.fi/nopeustesti -sivun kautta, millaisia nopeuksia olet saanut? Onko vastaavaa ongelmia esiintynyt useimminkin? Jos tuntuu että vastaavaa ongelmaa esiintyy aina suunnilleen samoihin aikoihin vuorokaudesta, voi kyseessä olla esimerkiksi verkon ruuhkautuminen. Voit myös lisätä asiakasnumerosi profiiliisi, niin voimme tarkemmin katsoa tilannetta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@Apuaa1 - pieni lisäys aiempaan viestiini. Eilen meillä oli juurikin tallenteiden kanssa häiriötilanne eilen illalla:

https://elisa.fi/asiakastiedotteet/tiedote/?otsikko=korjattu-hairio-elisan-viihde-palvelussa-4.1.-klo-2050-2250&id=51755026637738&tag=corporate.elisa.fi%3Adisturbance%2Celisa.fi%3Adisturbance

Onko ongelmaa vielä esiintynyt?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Ongelma tosiaan hävisi (ainakin toistaiseksi?), ja tallenteet näkyivät pätkimättä ja normaalin kuvan kera johonkin keskiyön tunteihin saavuttaessa. Areenan toiminnassahan esiintyi samaa häiriötä myös. Eräs vastaajahan esitti, ettei Elisa säästösyistä saa ongelmaa kokonaan poistumaan, onko oikeasti totta?

Jos noin on, minulle ainoa toimiva ratkaisu on, että tyydyn jättämään koko Elisa Viihteen. Kunhan voin, kun siihenkin on kahlittu tietyn ajan vielä. Hermoja säästääkseni, olen jo sen verran iäkäskin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Pakollinen vaihto mobiiliin? Miten tuon perustelivat?

Tilaa Moi mobiilin 4G simmi rajattomalla datalla ja irtisano Elisan mobiili. Elisa Viihde on sovelluksena selkeä ja toimiva, joten sitä ei kannattane vaihtaa vaihtamisen ilosta. 

Valtov, sinulla on termit hallussa. Samaa en voi kehua itsestäni, en ole tekniikkamummoja.  Nämä alkaa mennä 70 lähestyvällä yli hilseen. Ei olekaan ihme, ettei kellään tuntemallani naispuolisella ikätoverilla ole koko Viihdettä. Olisi ollut viisasta olla sekaantumatta siihen minunkin… Aivot kun ei vaan enää toimi edes niin kuin nuorempana, töissä käydessä.

Olen jossain keskustelussa viime keväällä ehkä kirjoittanutkin tästä pakollisesta vaihdosta langattomaan. Toivottavasti muistan oikein: Elisalta tuli kirje, jossa kerrottiin, että alueellani vanhat kaapelit kaivetaan ylös ja on siirryttävä langattomaan yhteyteen. Tavalliselle mummolle tämä vaikutti oudolta, mutta minkäs teet?  Välillä sain myös ristiriitaista tietoa, myymälästä ja asiakaspalvelustakin. Että kuitenkin OLISI ollut mahdollista säilyttää kiinteä yhteys.:fearful: Mutta olin jo saanut sen “laatikon” ja vaivalla Gurun opastuksella (kalliilla hinnalla) toimimaan.

Käyttäjätaso 1

Ei se varmaan iästä kiinni ole, pitää vain olla kiinnostunut ja tutkia asioita. Itse olen 66v "nuori" ja olen onnistunut aina saamaan laitteet toimimaan ilman omaguruja. Toivottavasti kyseessä oli vain häiriö ja yhteys on riittävän nopea Elisa Viihteelle.

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Ei se varmaan iästä kiinni ole, pitää vain olla kiinnostunut ja tutkia asioita. Itse olen 66v "nuori" ja olen onnistunut aina saamaan laitteet toimimaan ilman omaguruja. Toivottavasti kyseessä oli vain häiriö ja yhteys on riittävän nopea Elisa Viihteelle.

 

Niinpä, vaikka olen käyttänyt töissä ollessa tietokonetta jo aika kauan, ei senkään sisältö kiinnosta yhtään. Kunhan toimii, no meillä oli omat atk-ihmiset onneksi sitä varten eikä niitä koneita saanutkaan sen kummemmin asennella. Olen sinua vanhempi ja nainen ja on se ainakin tässä ikäluokassa yleisempää, että jos talossa on se uros, niin hän hoitaa tekniikkapuolen. Näin on ainakin tutuilla pariskunnilla. Kaikki kunnia niille naisille, joita tekniikan ongelmat kiinnostaa. Minua ei. Haluan vaan, että laite toimii ja voin katsoa telkkarista kunnollista kuvaa.  Selkäinvalidin konttailu telkan takana saisi jo riittää.

Nyt vielä odotellaan Elisalta toimia sen kaipaamamme teksti-tv:n palauttamiseksi, aikaa on mennyt. Vai unohtuiko se jo?

Osallistu keskusteluun