Vastattu

Elisa viihteen pakotettu irtisanominen

  • 4 November 2022
  • 9 kommenttia
  • 498 katselukerrat

Hei,

olen äskettäin peruuttanut peruutusajan (14 vrk) puitteissa etätilauksena tilaamani viihde premiumin. Jo viikon sisällä alkuperäisestä tilauksesta alkoi Elisalta tulla tekstiviesteinä vaatimuksia premium viihteen käyttöönotosta vanhan viihde-palvelun irtisanomisuhalla. Ellen siis nouda uutta viihde-boxia ja ota sitä käyttöön.

Olen tämän tilauksen perunut yrittämällä ensin tuloksetta ottaa chatin kautta yhteyttä ja sen jälkeen asioimalla liikkeessänne ja tehnyt peruutuksen siellä 14 vrk sisällä alkuperäisestä etätilauksesta. Liikkeessänne vakuutettiin asian olevan kunnossa (tilaus peruutettu ja vanha viihdepalvelu voimassa). Edelleen teiltä kuitenkin tulee tämänkin jälkeen viestejä ja vaatimuksia palauttaa kohta 10v. vanha viihdeboxi alkuperäisine tarvikkeineen ja palvelun olevan päättynyt

En ole siis missään vaiheessa irtisanonut viihdepalvelua, mutta teiltä tulee edelleen vaatimuksia palauttaa voimassa olevaan palveluun (teidan mukaanne irtisanottuun palveluun) liittyvät laitteet. Mitä vielä minun pitää tehdä, että lopetatte tämän jatkuvan painostuksen? Elisan liikkeessä asialle ei voitu mitään tehdä ja näitä mukamas irtisanomisviestejä teiltä edelleen kuitenkin tulee.

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 5 November 2022, 10:36

Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Hei,

olen äskettäin peruuttanut peruutusajan (14 vrk) puitteissa etätilauksena tilaamani viihde premiumin. Jo viikon sisällä alkuperäisestä tilauksesta alkoi Elisalta tulla tekstiviesteinä vaatimuksia premium viihteen käyttöönotosta vanhan viihde-palvelun irtisanomisuhalla. Ellen siis nouda uutta viihde-boxia ja ota sitä käyttöön.

Olen tämän tilauksen perunut yrittämällä ensin tuloksetta ottaa chatin kautta yhteyttä ja sen jälkeen asioimalla liikkeessänne ja tehnyt peruutuksen siellä 14 vrk sisällä alkuperäisestä etätilauksesta. Liikkeessänne vakuutettiin asian olevan kunnossa (tilaus peruutettu ja vanha viihdepalvelu voimassa). Edelleen teiltä kuitenkin tulee tämänkin jälkeen viestejä ja vaatimuksia palauttaa kohta 10v. vanha viihdeboxi alkuperäisine tarvikkeineen ja palvelun olevan päättynyt

En ole siis missään vaiheessa irtisanonut viihdepalvelua, mutta teiltä tulee edelleen vaatimuksia palauttaa voimassa olevaan palveluun (teidan mukaanne irtisanottuun palveluun) liittyvät laitteet. Mitä vielä minun pitää tehdä, että lopetatte tämän jatkuvan painostuksen? Elisan liikkeessä asialle ei voitu mitään tehdä ja näitä mukamas irtisanomisviestejä teiltä edelleen kuitenkin tulee.

 

Kysäise vaan OmaElisan Chatista. Avoinna tänään klo. 17 saakka

Eiköhän selviä.

Nytkin fyysinen henkilö paikalla.

Mutta, jos Botti, niin kysy siltä vaikka: Viihde peruutus.

Valitset jonkun Botin ehdottaman vaihtoehdon,

käväiset sivulla, tulet takaisin.

Vastaat oliko hyötyä, kysymykseen: Ei.

Sen jälkeen pääset halutessasi asakaspalvelijan pakeille jonoon.

Jono vetää yleensä hyvin.

 

 

 

Voiko tämän palvelun lopetta ihan ite. 

Voiko tämän palvelun lopetta ihan ite. 

Voi  OmaElisasta käydä irtisanomassa, jos määräaikaisuus on päättynyt. 

Siis vain tämän keskustelupalstan?

Käyttäjätaso 7

Siis vain tämän keskustelupalstan?

Yhteisötunnusta ei voi itse sulkea. Laita yksityisviestiä asiasta @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä sulkemaan.

Alkuperäinen viesti oli ehkä turhan vaiherikkaasti kerrottu. Mutta tapahtumaketju on tällä hetkellä:

  • 19.10. puhelinmyynnin yhteydessä tilasin viihde premiumin. Sovittu toimitus Elisan myymälään. Ei ollut sovittu erityistä noutoaikaa
  • tilaus tehtynä keskiviikkona, lähetyksestä tuli nopeasti noutoilmoitus ja tilaus noudettavissa jo torstaina 
  • jo parin päivän sisällä alkoi Elisalta tulla kehotuksia noutaa lähetys. En ollut ao. viikonloppuna kuitenkaan kotona/paikkakunnalla, eikä ollut sovittu mitään tällaisesta aikataulusta
  • kun en ollut “vielä” maanantainakaan noutanut lähetystä (alle viikon sisällä tilauksesta), tuli Elisalta viihdepalvelun irtisanomisuhkauksia, ellen heti nouda lähetystä. Tässä vaiheessa totesin, ettei “parannettu” viihdepalvelu ehkä kiinnostakaan. Päätin olla noutamatta lähetystä
  • olin saman tien Elisan chatiin yhteydessä, jossa ei vastattu, joten annoin myös sähköpostiosoitteeni yhteydenottoa varten. Elisa ei ottanut koskaan yhteyttä
  • n. samaan aikaan vanha Elisa viihdepalvelu irtisanottiin Elisan toimesta ja vaadittiin palauttamaan kaikki ~8v. ikäiset alkuperäiset tarvikkeet, ml. hdmi -kaapeli. (Millä te muuten selvitätte, että teille palautettu kaapeli on alkuperäinen, vai onko vain asiakkaan kiusaamista tämäkin?). Irtisanomisuhkauksia tuli useita tekstiviesteinä ja sähköpostilla
  • tässä vaiheessa asioin (14 vrk sisällä alkuperäisestä puhelinmyyntitilauksesta) Elisan myymälässä, jossa todettiin, että on tapahtunut virhe, mutta myymälässä ei voida tehdä mitään. Premium -tilaus kuitenkin on peruttu asiakkaan toimesta ja vanha sopimus on voimassa. Jos irtisanomisviestejä edelleen tulee, niin sain ohjeeksi, että “soita asiakaspalveluun. Chat tai myymälä ei ole ratkaisu”
  • tämän jälkeen sain laskun, jossa vanhan kaapeli- ja viihdepalvelun lisäksi Elisa laskutti erikseen lisää palveluista, joita ei koskaan ole tilattu tai otettu käyttöön. (Vanha kaapeli+viihde + uusi kaapelisopimus)
  • soitin asiakaspalveluun, jossa annettiin ohjeeksi maksaa vain aiemman alkuperäisen sopimuksen mukainen hinta ja sopimus ja laskutus korjataan Elisan toimesta
  • nyt useampi viikko edellisen ohjeen jälkeen omaelisassa näkyy edelleen, että en ole maksanut laskua
  • pitääkö koko sopimus irtisanoa, ettei tarvitse asiakkaana tehdä tuntikausia töitä yhden Elisan toimesta sössityn tilauksen johdosta? Tämä koskee useita muitakin tilauksia, kuin kaapeliliittymää ja vanhaa viihdepalvelua. Mutta jos kerran toimittajaa ei yhtään kiinnosta...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Alkuperäinen viesti oli ehkä turhan vaiherikkaasti kerrottu. Mutta tapahtumaketju on tällä hetkellä:

  • 19.10. puhelinmyynnin yhteydessä tilasin viihde premiumin. Sovittu toimitus Elisan myymälään. Ei ollut sovittu erityistä noutoaikaa
  • tilaus tehtynä keskiviikkona, lähetyksestä tuli nopeasti noutoilmoitus ja tilaus noudettavissa jo torstaina 
  • jo parin päivän sisällä alkoi Elisalta tulla kehotuksia noutaa lähetys. En ollut ao. viikonloppuna kuitenkaan kotona/paikkakunnalla, eikä ollut sovittu mitään tällaisesta aikataulusta
  • kun en ollut “vielä” maanantainakaan noutanut lähetystä (alle viikon sisällä tilauksesta), tuli Elisalta viihdepalvelun irtisanomisuhkauksia, ellen heti nouda lähetystä. Tässä vaiheessa totesin, ettei “parannettu” viihdepalvelu ehkä kiinnostakaan. Päätin olla noutamatta lähetystä
  • olin saman tien Elisan chatiin yhteydessä, jossa ei vastattu, joten annoin myös sähköpostiosoitteeni yhteydenottoa varten. Elisa ei ottanut koskaan yhteyttä
  • n. samaan aikaan vanha Elisa viihdepalvelu irtisanottiin Elisan toimesta ja vaadittiin palauttamaan kaikki ~8v. ikäiset alkuperäiset tarvikkeet, ml. hdmi -kaapeli. (Millä te muuten selvitätte, että teille palautettu kaapeli on alkuperäinen, vai onko vain asiakkaan kiusaamista tämäkin?). Irtisanomisuhkauksia tuli useita tekstiviesteinä ja sähköpostilla
  • tässä vaiheessa asioin (14 vrk sisällä alkuperäisestä puhelinmyyntitilauksesta) Elisan myymälässä, jossa todettiin, että on tapahtunut virhe, mutta myymälässä ei voida tehdä mitään. Premium -tilaus kuitenkin on peruttu asiakkaan toimesta ja vanha sopimus on voimassa. Jos irtisanomisviestejä edelleen tulee, niin sain ohjeeksi, että “soita asiakaspalveluun. Chat tai myymälä ei ole ratkaisu”
  • tämän jälkeen sain laskun, jossa vanhan kaapeli- ja viihdepalvelun lisäksi Elisa laskutti erikseen lisää palveluista, joita ei koskaan ole tilattu tai otettu käyttöön. (Vanha kaapeli+viihde + uusi kaapelisopimus)
  • soitin asiakaspalveluun, jossa annettiin ohjeeksi maksaa vain aiemman alkuperäisen sopimuksen mukainen hinta ja sopimus ja laskutus korjataan Elisan toimesta
  • nyt useampi viikko edellisen ohjeen jälkeen omaelisassa näkyy edelleen, että en ole maksanut laskua
  • pitääkö koko sopimus irtisanoa, ettei tarvitse asiakkaana tehdä tuntikausia töitä yhden Elisan toimesta sössityn tilauksen johdosta? Tämä koskee useita muitakin tilauksia, kuin kaapeliliittymää ja vanhaa viihdepalvelua. Mutta jos kerran toimittajaa ei yhtään kiinnosta...

Laitatko asiasta @extext yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle niin tutkitaan tilannetta tarkemmin. Kiitos!

Päivitys: lopputuloksena siitä, että olen ajallaan (14 vrk sisällä) perunut etänä tilatun viihde premium tilauksen, on karhulasku Elisalta.

Tämän ehkäisemiseksi tekemäni viimeisin toimenpiteeni oli:

soitin asiakaspalveluun, jossa annettiin ohjeeksi maksaa vain aiemman alkuperäisen sopimuksen mukainen hinta ja sopimus ja laskutus korjataan Elisan toimesta

Eli ei ole korjattu sopimusta Elisalla. “Yllätys”. Nyt karhutaan luonnollisesti tuota “maksamatonta” osaa. Tätä ei ole saatu korjattua chatissä, myymälässä, asiakaspalvelussa tai omaelisassa. Arvioitu asiakkaan tekemä työ tähän asti: 5h. Vähennättekö joltain laskulta tämän työn? (oman  tuntihintanne mukaisesti riittää).

Ilmoittakaa, kun Elisan virheestä johtuva ylimääräinen ja Elisan itsensä sellaiseksi tunnustama laskutus on korjattu ja karhukirje on peruttu. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Emme voi laskutus- tai sopimusasioita käsitellä julkisesti. 

Laitatko meille siis yksityisviestiä, niin päästään asia katsomaan läpi. Se onnistuu täältä: https://yhteiso.elisa.fi/members/omayhteisoe-tiimi-95702 

Osallistu keskusteluun