Eilen soitti ELISAn puhelinmyyjää, ja kauppasi ELISA Viihteen lisäboksia alennetulla hinnalla. En ottanut, koska en näe mokomalle mitään tarvetta.
Enemmän harmittaa tuo puhelimitse tapahtuva myynti. Vaikka olen pyrkinyt myyntiä rajoittamaan kieltämällä suoramarkkinoinnin, vastaamalla kaikkiin kyselyihin myyntitapahtumien jälkeen, että älkää soittako ja käyttämällä Robinson rekisteriä, niin aina joskus ELISA lähestyy suoramyynnillä, joko puhelimitse tai tekstiviestein.
Entistä absurdimmaksi asian tekee se, että puhelun jälkeen tuli tekstiviestinä kysely, jossa pyydettiin arviota asiassa ‘Minulle tuli puhelun aikana tunne, että ELISA välittää minusta asiakkaana’. Koluarvosanan antamisen jälkeen tuli vielä mahdollisuus antaa palautteena asia, jota voisi parantaa.
Kun asiakas yrittää kaikin keinoin kertoa, että ei halua suoramarkkinointia, ja kun sitä siitä huolimatta tehdään, niin mikähän mahtaa olla asiakkaan tuntemus asiassa ‘ELISA välittää minusta asiakkaana’?