Etämyynti puhelimitse

  • 26 April 2023
  • 3 kommenttia
  • 208 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2
  • Aktiivinen keskustelija
  • 51 kommenttia

Eilen soitti ELISAn puhelinmyyjää, ja kauppasi ELISA Viihteen lisäboksia alennetulla hinnalla. En ottanut, koska en näe mokomalle mitään tarvetta. 

Enemmän harmittaa tuo puhelimitse tapahtuva myynti. Vaikka olen pyrkinyt myyntiä rajoittamaan kieltämällä suoramarkkinoinnin, vastaamalla kaikkiin kyselyihin myyntitapahtumien jälkeen, että älkää soittako ja käyttämällä Robinson rekisteriä, niin aina joskus ELISA lähestyy suoramyynnillä, joko puhelimitse tai tekstiviestein.

Entistä absurdimmaksi asian tekee se, että puhelun jälkeen tuli tekstiviestinä kysely, jossa pyydettiin arviota asiassa ‘Minulle tuli puhelun aikana tunne, että ELISA välittää minusta asiakkaana’. Koluarvosanan antamisen jälkeen tuli vielä mahdollisuus antaa palautteena asia, jota voisi parantaa.

Kun asiakas yrittää kaikin keinoin kertoa, että ei halua suoramarkkinointia, ja kun sitä siitä huolimatta tehdään, niin mikähän mahtaa olla asiakkaan tuntemus asiassa ‘ELISA välittää minusta asiakkaana’?


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7

 

Enemmän harmittaa tuo puhelimitse tapahtuva myynti. Vaikka olen pyrkinyt myyntiä rajoittamaan kieltämällä suoramarkkinoinnin, vastaamalla kaikkiin kyselyihin myyntitapahtumien jälkeen, että älkää soittako ja käyttämällä Robinson rekisteriä, niin aina joskus ELISA lähestyy suoramyynnillä, joko puhelimitse tai tekstiviestein.

 

 

Markkinointivietit tekstiviestillä ja sähköpostilla

voit kieltää itse Omaelisassa:

OmaElisa/Omat Tiedot/Viestintä:Viestintäasetukset

Puhelinmarkkinoinnin kielto hoituu asiakaspalvelussa:

 Markkinointiluvat ja asiakasviestintä - Elisa

Puhelinmarkkinointi:

Voit kieltää Elisan puhelinmarkkinoinnin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme elisa.fi/yhteydenotto  

Hyviä vaihtoehtoja esim:

Chattaa Omaelisassa

Soittakaa minulle

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

 

Käyttäjätaso 7

“kiitos mutta ei kiinnosta, hyvää päivänjatkoa hei” + punainen luuri

 

Jos myyjä on niin tökerö, että tuota lausetta ei saa työnnettyä johonkin sanaväliin, päällepuhumisesta ei sinänsä ole mitään hyötyä ja luurin korvaanlyöminen on täysin sallittua.

Myyntipuheiden kuuntelu ja vänkääminen ilman minkäänlaista ostoaikomusta on kummankin osapuolen ajan tuhlausta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Kuten @Kimblez (kiitos!) kerkesikin jo vinkkaamaan, saadaan @DV6 Elisalta tulevat markkinointipuhelut estettyä yhdellä yhteydenotolla asiakaspalveluun. 😊 Jos ei asian tiimoilta innosta soitella tai varata soittoaikaa, voit nopeasti chatata OmaElisassa Asiakaspalvelu -sivulla, mistä löytyy myös välilehti Asiakaspalvelun viestit. Tuolta Viestiarkiston kautta voi lähettää myös kirjallisen pyynnön puhelinmarkkinoinnin estämiselle, saat vastauksen joko soitolla tai sähköisesti OmaElisaan vuorokauden tai parin sisällä. 👍🏼 

Asian saa tarvittaessa hoidettua myös nopeasti Elisan someasiakaspalvelussa Facebookin tai Twitterin kautta. ✉

Osallistu keskusteluun