Vastattu

Häiriö kylmänä oikeassa laidassa

  • 23 October 2021
  • 7 kommenttia
  • 235 katselukerrat

Käyttäjätaso 2

Onkohan 4v vanha N7800 kohta kuolemassa, kun käynnistyksen jälkeen muutaman minuutin ajan ruudun oikea puoli näkyy kahtena, ks.kuva. Lämmittyään häiriö katoaa. Joka käynnistys samanlainen, mutta ei koskaan tule lämpimänä.

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Lautturi 29 October 2021, 13:39

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Onkohan 4v vanha N7800 kohta kuolemassa, kun käynnistyksen jälkeen muutaman minuutin ajan ruudun oikea puoli näkyy kahtena, ks.kuva. Lämmittyään häiriö katoaa. Joka käynnistys samanlainen, mutta ei koskaan tule lämpimänä.

 


Hmm, no tuopas erikoista. Onhan tuo mahdollista että digiboksi alkaa vetämään ns. viimeisiään. Kannattaa kuitenkin vielä kokeilla nämä toimenpiteet ja testata toistuuko ongelma toisella HDMI-kaapelilla toisesta HDMI-portista.

Käyttäjätaso 2

Ei vaikutusta reseteillä eikä toisella HDMI-kaapelilla toiseen TV:n HDMI-porttiin. Videoresoluution/-asetusten vaihdolla ei vaikutusta. 7 minuutin lämpenemisen jälkeen katoaa itsestään.

No, jos ei muuta korjausta ole, niin jätän boxin aina päälle, tuo kun ei koskaan tule muuta kuin kylmäkäynnistyksessä.

Käyttäjätaso 4

Ei vaikutusta reseteillä eikä toisella HDMI-kaapelilla toiseen TV:n HDMI-porttiin. Videoresoluution/-asetusten vaihdolla ei vaikutusta. 7 minuutin lämpenemisen jälkeen katoaa itsestään.

No, jos ei muuta korjausta ole, niin jätän boxin aina päälle, tuo kun ei koskaan tule muuta kuin kylmäkäynnistyksessä.

Toki jos alkaa ihan mahdottomaksi menemään niin hikaise vain niin laitetaan tarvittaessa uutta boksia tulemaan 🙂

Käyttäjätaso 2

Tämä on nyt pahentunut niin, että on 95% käynnistyksistä ja kestää 8-10min ajan sekä on myös alkanut tulla kesken katselun, siis myös lämpimänä, ks. video 10s kohdalta eteenpäin.

Mitäs kautta voin anoa uutta boxia? Kuten edellä mainitsin, kaapelin ja portin vaihdot ei auta.

https://www.dropbox.com/s/semzmcfgyktq9wp/2022-01-06%2008.46.14.mp4?dl=0

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Soitat vaikka heti Elisan asiakaspalveluun ja vikapalveluun ja jätät vikailmoituksen. Tai kyllä tämän palstankin kautta hoituu kunhan sulla asiakasnumero profiilissa ja arkena on Elisalaiset töissä.

 

Vikapalveluun soitossa ne tyrkyttää premiumia, mutta sun ei tarvi edes ottaa uutta määräaikaisuutta, koska viihdeboksi on takuunalainen aina kun siitä Elisalle maksaa. 

Käyttäjätaso 2

OK. As.no on profiilissa. Katotaan ensin jos tätä kautta joku reagoi.

Käyttäjätaso 4

Kiitos tiedosta 👍 Postitamme sinulle uuden digiboksin.

Osallistu keskusteluun