Vastattu

HDCP-ongelmaa


Hei,

 

Minulla on HDCP ongelma television ja elisaviihde digiboksin kanssa. Silloin tällöin en pysty katsomaan mitään TV kanavaa, koska digiboksi herjaa että minulla ei ole HDCP yhteensopiva televisio. Uskon, että sama ongelma vaikuttaa myös Netflix, Viaplay ja HBO suoratoisto palveluihin.

 

Vanha televisio on Philips 49PUT4900/12 vm 2015.

 

Luin toisesta ketjusta, että voitte lähettää erilaisen firmwaren minun elisa digiboksi laitteeseen, jolloin tuota herjaa ei pitäisi tulla? Tässä ketju, jota luin: 

 

Muokkaus: Lisäsin asiakasnumeron ja MAC-osoitteen profiiliini.

 

Terveisin,

Henkka

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi BK_viihde 23 August 2021, 09:58

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

28 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Moikka @jhenrui ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Laitettiin tuoretta päivitystä tulemaan digiboksille. Irroitatko digiboksista virtajohdon hetkeksi, niin pitäisi sen jälkeen asentua :slight_smile:


Jos ei lähde jostain syystä tuolla virtajohdon irroituksella asentumaan uusi päivitys, palauta digiboksi tehdasasetuksille. Jos vastaavaa temppuilua vielä esiintyy, niin kannattaa tarkistaa television ohjelmistopäivitykset ja toisen HDMI-portin testaus.  :thumbsup:

Moi,

Uusi päivitys asentui näppärästi eilen eikä ongelmia ilmennyt enää eilisen aikana ja toivoin jo, että vika olisi korjattu tällä. Tänään aamusta kuitenkin tuli taas sama ongelma “Tämän sisällön toistaminen vaatii HDCP-tuen”.

Palautin digiboksin tehdasasetuksille ja vaihdoin HDMI porttia telkkarista. Nämä eivät kuitenkaan auttaneet.. Olen jo aiemmin (n. 1kk sitten) päivittänyt telkkarin ohjelmiston ja tarkistin, että se ei ole muuttunut siitä.

Mitä voisi tehdä seuraavaksi? Digiboksi vaihdettiin myös alku vuodesta, kun tilasin tämän Elisa viihde premium palvelun.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

No voi pahus! Nyt en suorilta osaa antaa sinulle vastausta tähän, joten selvitelläänpä asiaa ja palataan pian! :slight_smile:

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@jhenrui Sellanen kysymys vielä, että olitkos testannut toisella HDMI kaapelilla? Onko vaikutusta?

@jhenrui Sellanen kysymys vielä, että olitkos testannut toisella HDMI kaapelilla? Onko vaikutusta?

Kokeilin eri HDMI kaapelilla ja telkkarin eri HDMI paikkoja, ei vaikutusta. :/ Telkkarissa 3 HDMI paikkaa, jotka on kaikki kokeiltu.

Tällä hetkellä käytän läppäriä netflixin ja viaplayn katsomiseen, vaikka ne on tilattu elisaviihteen mukana. Läppärin olen kytkenyt telkkarin HDMI paikkaan ja se toimii moitteettomasti.

En ymmärrä miksi tämä HDCP ongelma tulee vain elisaviihde digiboksin kanssa. Lisäksi, aiemminhan tätä ongelmaa ei ollut (v. 2019) vaikka käytössä oli elisaviihde digiboksi ja sama telkkari. Ongelma alkoi vasta v. 2020.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Toistuuko ongelma päivittäin? Ja jos ongelma päällä, tuleeko kaikilta kanavilta tuota HDCP-virheilmoitusta?

Miten tilanne ratkeaa eli kuinka pääset taas katsomaan kanavia?

Ongelma toistuu silloin tällöin, joskus useammin ja joskus harvemmin.. Välillä ongelma on päällä monta päivää putkeen, toisinaan taas ongelmaa ei ole esimerkiksi 1-2 päivään.

Kaikilta kanavilta tulee sama herja, HDCP ei ole yhteensopiva tms.. Ja silloin, kun tämä ongelma tulee niin myöskään suoratoistopalvelut kuten viaplay ja netflix eivät toimi. Silloin taas, kun tätä ongelmaa ei tule niin nuo palvelut toimii. Olen huomannut suoran yhteyden tämän HDCP ongelman ja näiden palvelujen kesken.

Tilanne ratkeaa “itsestään” kuin taianomaisesti, kun digiboksi on suljettuna ja avaan sen uudelleen “X” ajan päästä tai vaikka seuraavana päivänä. Mitään tarkkaa aikaa ei ole, eikä mitään hyväksi todettua fixiä. Yleensä näissä tämän tyyppisissä ongelmissa on joku syy ja seuraus ja mahdollisuus korjata ongelma jollain tavalla, mutta tähän en ole sellaista löytänyt.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@jhenrui Tuli mieleen sellainen, että onko sulla jotain vahvistinta/soundbaria tai vastaavaa yhdistettynä Viihteen digiboksiin? Onko mitään eroa toimivuudessa silloin jos testaat ilman tuollaista laitetta?

@jhenrui Tuli mieleen sellainen, että onko sulla jotain vahvistinta/soundbaria tai vastaavaa yhdistettynä Viihteen digiboksiin? Onko mitään eroa toimivuudessa silloin jos testaat ilman tuollaista laitetta?

Moi, hyvä pointti, mutta mulla ei ole kytkettynä mitään muuta tuohon järjestelmään kuin viihde digiboksi ja telkkari. Siinä välissä ei ole mitään muita laitteita. Netti tulee suoraan seinästä digiboksiin RJ45 liittimestä ja cat5 piuhalla. Antenni tulee myös suoraan seinästä digiboksiin, vaikka sitä ei ilmeisesti edes tarvitsisi liittää, koska kaikki toimii netin kautta. Ilman nettiä mikään digiboksissa ei tunnu toimivan.. 

Telkkarin toiseen hdmi reikään olen kytkenyt läppärin, koska tosiaan viihteen digiboksi toimii satunnaisesti ja siksi pääasiassa käytän läppäriä. Tuntuu vaan tyhmältä maksaa digiboksista ja käyttää ominaisuuksia läppärin kautta, enkä voi katsoa suoria lähetyksiä telkkarista.. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

@jhenrui Tuli mieleen sellainen, että onko sulla jotain vahvistinta/soundbaria tai vastaavaa yhdistettynä Viihteen digiboksiin? Onko mitään eroa toimivuudessa silloin jos testaat ilman tuollaista laitetta?

Moi, hyvä pointti, mutta mulla ei ole kytkettynä mitään muuta tuohon järjestelmään kuin viihde digiboksi ja telkkari. Siinä välissä ei ole mitään muita laitteita. Netti tulee suoraan seinästä digiboksiin RJ45 liittimestä ja cat5 piuhalla. Antenni tulee myös suoraan seinästä digiboksiin, vaikka sitä ei ilmeisesti edes tarvitsisi liittää, koska kaikki toimii netin kautta. Ilman nettiä mikään digiboksissa ei tunnu toimivan.. 

Telkkarin toiseen hdmi reikään olen kytkenyt läppärin, koska tosiaan viihteen digiboksi toimii satunnaisesti ja siksi pääasiassa käytän läppäriä. Tuntuu vaan tyhmältä maksaa digiboksista ja käyttää ominaisuuksia läppärin kautta, enkä voi katsoa suoria lähetyksiä telkkarista.. 


Onko sulla myös antennipiuha kiinni ? Ettei olis maalenkki ongelmaa kuten tässä toisessa threadissa  veikkasin myös, kokeile ilman antennijohtoa, tai hommaa galvaaninen erotin antennin johtoon niin katkeaa tuo antennina toimiva maalenkki joka aiheuttaa kaikenlaista kivaa laitteisiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Kyse on melkoisen varmasti juuri tuosta PUT4900-sarjan televisiosta, juuri tuolla mallimerkinnällä olevien Philipsien kanssa on ollut useita erilaisia yhteensopivuusongelmia Viihteen digiboksien kanssa. Ratkaisua ei valitettavasti ole nyt tarjolla.

@BK_viihde tehkää pari tarjousta vaikka yv:llä uudesta telkkarista (min. 50", max. 65") mihin tämä digiboksi käy varmasti niin päivitetään laitteisto niin etten maksa turhaan tästä elisaviihteestä :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

@BK_viihde tehkää pari tarjousta vaikka yv:llä uudesta telkkarista (min. 50", max. 65") mihin tämä digiboksi käy varmasti niin päivitetään laitteisto niin etten maksa turhaan tästä elisaviihteestä :) 


Löydät sopivan telkkarin niin saat seuraavat ongelmat ;D

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Aloittajan televisio on nyt minulla testattavana ja saan toistettua HDCP-ongelmat niin N7800 kuin N7950-boksillakin. Selvitämme asiaa.

Vian esiintyessä television sammutus ja uudelleenkäynnistys näyttäisi korjaavan tilanteen. Tämä siis vihjeeksi muille vastaavaan ongelmaan ainakin jos kyseessä Philips TV.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Ongelma on nyt paikallistettu ja vika korjaantuu tulevissa ohjelmistopäivityksissä.

Jos sinulla on Philipsin PUT4900-sarjan televisio ja ongelmia esiintyy niin ota yhteyttä, laitetaan jo etukäteen sinulle korjaava päivitys.

Moi, milloin tulee uusi päivitys boxille N7800

Juuri nyt menee ”aamun avaus” pieleen kun ei TV näy 😟

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Mikä televisio sinulla on? Tapahtuuko näin joka aamu?

Ei onneksi joka aamu ole näin tuskainen. 😆

 

Boxia buutattu versio on 8.4.21.30

Tv Samsung Ue70ku6072 versio 1234.2 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Ymmärsinkö nyt oikein, että sinulla ei viihde toimi nyt lainkaan? Vai oliko ongelmaa vain aamusta? Kuinka usein tätä ongelmaa esiintyy?

Boksillasi on varmaankin ohjelmistoversio 8.4.21-43. Se on nykyinen tuotantoversio.

Elisa Viihde toimii taasen. On satunnaista tämä Hdcp virhe. Se on ikävä ilmestyessään, kun ei voi edes tallenteita katsella. TV pelastaa tuolloin, että voi ne aamun uutiset katsella. 

Versio tietty uusin 8.4.21-43

Samsung TV:stä on Anynet+(HDMI-CEC) asetus off teidän elokuisten ohjeistuksen mukaan.

Eilen ja tänäänkin näemmä on vielä TV puolella HD kanavatkin kuralla (taloyhtiö tai antennipiuha asia), joten SD kanavilla mentiin. Ei mennyt aamun uutiset ihan ohi.

Huomenta

Tuttu HDCP ongelma tervehtii jälleen 🤔 

Aamu-TV katsotaan siis TV:n kautta. Toivottavasti illalla pääsee Elisa Viihteeseen käsiksi. Nyt rn tee mitään boksilla, aika hoitanee.

Onko tämän ongelman juurisyy selvinnyt, että miksi korjauksista huolimatta tätä ilmenee?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

@RipsaK2021 :lle laitettu testiin uudempi ohjelmistoversio.

Nyyh 😟 HDCP on taas täällä. 
ilta pilalla, kun ei voi tallenteita katsella. 
Harmi en osaa tähän puhelimen videota liittää, mutta noin 20 sekunnin välein on musta ruutu ja vain kun source on Elisa Viihde, ei TV puolella.
Plus tuttu ”Tämän sisällön toistaminen vaatii HDCP-tuen”

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Ymmärsinkö oikein, että boksi toimi kuitenkin normaalisti kuukauden ajan? Pystyisitkö kokeilemaan toista HDMI-kaapelia?

Hei, tokihan jälleen yö korjasi tilanteen. 
Mutta mikä ihme tuota aiheuttaa? 
Ja siis toimi koko tämän ajan han hyvin.