Vastattu

Iäkkäälle myyty Elisa Viihde Premium (JKL Seppä)

  • 19 July 2023
  • 22 kommenttia
  • 765 katselukerrat

Kuten pari muutakin täältä löytyvää keskustelua ovat valottaneet, nyt osui oman läheisen kohdalle pakkomyyty Elisa Viihde Premium.

 

Isoisäni 86 v. meni heinäkuun 2023 alussa Sepän Elisa-liikkeeseen saatuaan tekstiviestin, että puhelinliittymäetu on päättymässä. Tältä reissultaan hän kuitenkin palasi mukanaan Elisa Viihde boxi ja 24kk määräaikainen sopimus. Hänellä on aivoinfarktitaustaa ja lääkityksiä, mutta ei ole mitenkään holhouksen alainen. Kuitenkaan hänellä ei ole mitään ymmärrystä digiasioista eikä netistä ylipäänsä. Hänellä ei olisi minkäänlaisia edellytyksiä kyetä käyttämään palvelua. Hän osaa laittaa television päälle ja katsoa sieltä peruskanavia.

 

Pöyristyin lapsenlapsena tästä toiminnasta ja kun kysyin papaltani miten tähän päädyttiin, hän sanoi että se myyjä siellä niin nopeasti kliksutteli ja alkoi esitellä ja jotenkin hänelle tuli sellainen kuva että kuuluu siihen puhelinliittymään se palvelu. Ei oikein ymmärtänyt mitä siellä selitettiin ja mistä edes on kyse, että kuulemma paljon urheilua näkyy sitten.

 

Hän yritti sitten käydä meidän omaisten kanssa asiaa puituaan isäni kanssa kauppaa liikkeessä purkamassa, jossa oli kuitenkin todettu että ei mitään perusteita sopimuksen purkuun. Asian huono käsittely jäi vaivaamaan ja olin vielä itse yhteydessä asiakaspalveluun, jossa sanottiinkin että kyllähän asiattomia kauppoja välillä tapahtuu ja tapauskohtaisesti näitä tarkistetaan. Minut on nyt valtuutettu isoisäni kanssa hoitamaan Elisan asioita ja odottelen puhelua kyseisestä liikkeestä, joskin melko skeptisenä.

 

Oletteko olleet lähiaikoina vastaavassa tilanteessa, kenelle pitää soittaa, että pääsemme tästä epäeettisesti hyvän kauppatavan vastaisesti kaupatusta sopimuksesta eroon? 

 

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 19 July 2023, 15:04

Katso alkuperäinen viesti

22 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Ilmeisesti nämä asiat jää aina edelleen puheen ja pahottelujen asteelle. Edelleen neuvon itse vanhuksia kiertämään operaattorien putiikit kaukaa. Omalle äidilleni sanoin, että niihin puljuihin ei tarvitse mennä ja liittymä asioissa itse voin auttaa, kun kerran operaattorit myy liikkeissään väkisin asioita mitä ei tarvitse.

 

Toivottavasti saatte purettua sopimuksen, koska ilmeisesti vahaa ihmistä taas käytetty hyväksi. 

Ota yhteyttä Elisan asiakaspalveluun. Muista nyt ulkoonta niitä, mutta netistä löytää. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tässä asiakaspalvelun yhteystiedot:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelun puh. 010 190 240​

Jos määräaikaisuus on päättynyt niin sen voi irtisanoa myös Omaelisassa https://verkkoasiointi.elisa.fi

Käyttäjätaso 7

Kuten pari muutakin täältä löytyvää keskustelua ovat valottaneet, nyt osui oman läheisen kohdalle pakkomyyty Elisa Viihde Premium.

Isoisäni 86 v. meni heinäkuun 2023 alussa Sepän Elisa-liikkeeseen saatuaan tekstiviestin, että puhelinliittymäetu on päättymässä. Tältä reissultaan hän kuitenkin palasi mukanaan Elisa Viihde boxi ja 24kk määräaikainen sopimus.

Oletteko olleet lähiaikoina vastaavassa tilanteessa, kenelle pitää soittaa, että pääsemme tästä epäeettisesti hyvän kauppatavan vastaisesti kaupatusta sopimuksesta eroon? 

 

 

Ota vaan yhteyttä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vaihtoehtoja vastaisenkin varalle:

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Kyllähän samanmoisissa tapauksissa kaupat on saatu

purettua ja asia hoitunut parhain päin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +7

Tämmösestä pitäs tehdä joukkokanne KKV:lle koska ei Elisa ota koskaan opikseen koska se jää vain puheen ja pahoittelun tasolle niin jos se auttaa että KKV näpäyttää Elisaa.

Käyttäjätaso 7

Ilmeisesti nämä asiat jää aina edelleen puheen ja pahottelujen asteelle. Edelleen neuvon itse vanhuksia kiertämään operaattorien putiikit kaukaa. Omalle äidilleni sanoin, että niihin puljuihin ei tarvitse mennä ja liittymä asioissa itse voin auttaa, kun kerran operaattorit myy liikkeissään väkisin asioita mitä ei tarvitse.

Meillä on tuuria, että sukulaiset on niin pihiä porukkaa, että eivät taatusti suostu ottamaan mitään ylimääräistä, mikä maksaa yli 2 … eiku 0,2 e/kk. Ovat myös hyvin oppineet lauseen “meillä X hoitaa nämä asiat”. Ja kun liittymätkin on siirretty aikaa sitten maapallo-operaattorille, ei ole mitään syytä keskustella ainakaan liittymämyyjien kanssa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Tämmösestä pitäs tehdä joukkokanne KKV:lle koska ei Elisa ota koskaan opikseen koska se jää vain puheen ja pahoittelun tasolle niin jos se auttaa että KKV näpäyttää Elisaa.

Tilanteet hoidetaan asiakaspalvelussa loppuun saakka, mutta ei niistä tänne useinkaan tulla erikseen kertomaan valitettavasti. 🤔 Kolikolla on kääntöpuoli ja myyntitilanteessa on aina asiakas sekä myyjä, joten tänne saadaan se yleensä vain se toinen näkökulma tilanteesta esille. Tämän vuoksi sitten asiakaspalvelun kautta saadaan asiakkaan asia tutkittavaksi ja ratkaistavaksi.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Ilmeisesti nämä asiat jää aina edelleen puheen ja pahottelujen asteelle. Edelleen neuvon itse vanhuksia kiertämään operaattorien putiikit kaukaa. Omalle äidilleni sanoin, että niihin puljuihin ei tarvitse mennä ja liittymä asioissa itse voin auttaa, kun kerran operaattorit myy liikkeissään väkisin asioita mitä ei tarvitse.

Meillä on tuuria, että sukulaiset on niin pihiä porukkaa, että eivät taatusti suostu ottamaan mitään ylimääräistä, mikä maksaa yli 2 … eiku 0,2 e/kk. Ovat myös hyvin oppineet lauseen “meillä X hoitaa nämä asiat”. Ja kun liittymätkin on siirretty aikaa sitten maapallo-operaattorille, ei ole mitään syytä keskustella ainakaan liittymämyyjien kanssa.

Ymmärrän. 😊 Toki sieltä maapallo-operaattoriltakin saadaan numeronsiirto normaalisti toteutettua. 🤔

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

On todellakin hyvä idea siirtää puhelinliittymät sellaiselle operaattorille, jolla ei edes ole määräaikaisia sopimuksia tarjolla. Säästyy täysin liittymien ”päivittämiseen” liittyviltä riskeiltä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

On todellakin hyvä idea siirtää puhelinliittymät sellaiselle operaattorille, jolla ei edes ole määräaikaisia sopimuksia tarjolla. Säästyy täysin liittymien ”päivittämiseen” liittyviltä riskeiltä.

Naulan kantaan. 😊 Ei löydy määräaikaisia puhelinliittymiä Elisalta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Elisalta löytyy kuitenkin määräaikainen Viihde. Ja tässä tapauksessa puhelinliittymää on käytetty vipuvartena Viihde-sopimukselle.

Kun vaihtaa liittymän G- tai M-operaattoreille, ei päädy itse vipuvarreksi.

Käyttäjätaso 7

Naulan kantaan. 😊 Ei löydy määräaikaisia puhelinliittymiä Elisalta.

Mutta valitettavasti Elisan, Telian ja DNA:n hinnat ovat nykyisin määräaikaisia, mikä aiheuttaa turhaa vaivaa kaikille osapuolille ja pakottaa olemaan yhteydessä myyjiin 1-2 vuoden välein.

Erityisesti vanhusten liittymät kannattaa parkkeerata operaattorille, jolla on järkevät listahinnat, vaikka ne olisi jopa muutaman sentin kalliimmat kuin parhaat tiskinalustarjoukset isoilta operaattoreilta.

Kolmen ison listahinnat ovat nykyisin lähinnä huono vitsi...

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Elisalta löytyy kuitenkin määräaikainen Viihde. Ja tässä tapauksessa puhelinliittymää on käytetty vipuvartena Viihde-sopimukselle.

Kun vaihtaa liittymän G- tai M-operaattoreille, ei päädy itse vipuvarreksi.

Elisa Viihde on määräaikainen se on totta. Tosin kuten aiemmin kirjoitin myös tässä on tosin vain se toinen näkökulma tilanteesta, joten ei voida yleistää vipuvartena käyttämisenä. 🤔

Asiakaspalveluun on siis jo kerran soitettu, josta tekivät ilmeisesti reklamaation kyseiseen liikkeeseen - minulle sanottiin, että sieltä sitten soitetaan takaisin viikon sisään. Ottaen huomioon, että liikkeen kanssakin tätä on jo yritetty hoitaa, olen erittäin skeptinen tulevan puhelun sisällöstä.. 

 

Puhelinliittymän etuhinnan päättyminen tässä juurikin syy miksi liikkeeseen ylipäänsä mentiin, isoisälleni ei ollut silloin eikä ole edelleenkään ymmärrystä siitä, mitä Elisa viihde käytännössä edes tarkoittaa - joten aikamoinen vipuvarsi oli tosiaan käytössä. Toivoisi kaikkien ikäihmisten saavan luottamusta herättävää palvelua mutta näinpä se toive osoitettiin vääräksi. 

Käyttäjätaso 7

Asiakaspalveluun on siis jo kerran soitettu, josta tekivät ilmeisesti reklamaation kyseiseen liikkeeseen - minulle sanottiin, että sieltä sitten soitetaan takaisin viikon sisään. Ottaen huomioon, että liikkeen kanssakin tätä on jo yritetty hoitaa, olen erittäin skeptinen tulevan puhelun sisällöstä.. 

 

 

Uskon kyllä, että asia lutviutuu hyvinkin kuntoon,

mutta voithan kokeilla vielä paria

kirjallista vaihtoehtoa:

Sähköinen yhteydenottolomake

Pyydä vastaus ehdottomasti sähköpostiin.

Toinen:

asiakaspalvelu.liittymat@elisa.fi

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Provikkapalkka liikkeiden myyjillä “pakottaa” helpolla samaan, kuin kotiin tulevilla remppamyyjillä, eli puhumalla yritetään puoliväkisin saada kaupaksi jotain. Oli se sitten kattoremppa tai viemäriremppa tai vaikkapa Elisa Viihde.

Osalta myyjistä puuttuu valitettavasti moraali.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Provikkapalkka liikkeiden myyjillä “pakottaa” helpolla samaan, kuin kotiin tulevilla remppamyyjillä, eli puhumalla yritetään puoliväkisin saada kaupaksi jotain. Oli se sitten kattoremppa tai viemäriremppa tai vaikkapa Elisa Viihde.

Osalta myyjistä puuttuu valitettavasti moraali.

Eipä nuilla myynneillä pitkälle pötkitä. 🤔 Tarpeeseen myyminen on aina se mitä halutaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Työtänsähän ne myyjät tekee myymälöissä sekä standeillä. Toki jotkut ajattelee sitä pakkomyyntinä, mutta itse en sitä pakkomyyntinä koe millään tavalla ja varsinkaan silloin jos asiakas alkaa myös sitten keskustelemaan myyjän kanssa sen jälkeen, kun myyjä on sanottavansa sanonut.

 

Toki vanhemmille ihmisille voisi miettiä maalaisjärjellä, että onko asiakas kyseisen palvelun tarpeessa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Työtänsähän ne myyjät tekee myymälöissä sekä standeillä. Toki jotkut ajattelee sitä pakkomyyntinä, mutta itse en sitä pakkomyyntinä koe millään tavalla ja varsinkaan silloin jos asiakas alkaa myös sitten keskustelemaan myyjän kanssa sen jälkeen, kun myyjä on sanottavansa sanonut.

 

Toki vanhemmille ihmisille voisi miettiä maalaisjärjellä, että onko asiakas kyseisen palvelun tarpeessa.

Riippuu varmaan ihmisestä tuo. Itse en voi sietää myyjien kysymyksiä mikäs liittymä sulla on jne. mitäs se niille kuuluu. Jos kaipaan jotain kysyn kyllä ihan itse ja otan yhteyksiä. Kaikki toisinpäin tapahtuva on pakkomyyntiä, koska ihan oikeesti tuskin silloin sitä tarvitsen ja kyseessä on heräteostos.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Työtänsähän ne myyjät tekee myymälöissä sekä standeillä. Toki jotkut ajattelee sitä pakkomyyntinä, mutta itse en sitä pakkomyyntinä koe millään tavalla ja varsinkaan silloin jos asiakas alkaa myös sitten keskustelemaan myyjän kanssa sen jälkeen, kun myyjä on sanottavansa sanonut.

 

Toki vanhemmille ihmisille voisi miettiä maalaisjärjellä, että onko asiakas kyseisen palvelun tarpeessa.

Riippuu varmaan ihmisestä tuo. Itse en voi sietää myyjien kysymyksiä mikäs liittymä sulla on jne. mitäs se niille kuuluu. Jos kaipaan jotain kysyn kyllä ihan itse ja otan yhteyksiä. Kaikki toisinpäin tapahtuva on pakkomyyntiä, koska ihan oikeesti tuskin silloin sitä tarvitsen ja kyseessä on heräteostos.

Riippuu tosiaan ihmisestä. 🙂 Miusta on itsestä ainakin vaivaannuttavan tuntusta, jos tilanteessa, jossa itse olen jotain mennyt ostamaan ja myyjä ei ole kiinnostunut miten käytän laitetta, että hän voi neuvoa tai tarjota jotain mitä mahdollisesti tarvitsen. Tulee ihan mieleen varaosatiskillä asioiminen. 🤔

Käyttäjätaso 7

Riippuu tosiaan ihmisestä. 🙂 Miusta on itsestä ainakin vaivaannuttavan tuntusta, jos tilanteessa, jossa itse olen jotain mennyt ostamaan ja myyjä ei ole kiinnostunut miten käytän laitetta, että hän voi neuvoa tai tarjota jotain mitä mahdollisesti tarvitsen. Tulee ihan mieleen varaosatiskillä asioiminen. 🤔

Ihmisten osaaminen toki on erilaista.

Kaikki varmaankin osaavat uuden SIM-kortin ostaa ja ei siinä tapauksessa tarvita Viihteen tai muun tyrkytystä. Jos menee ostamaan vaativampaa laitetta ja ei itsellä ole tiedossa , mikä olisi sopiva , niin silloin kysytään myyjältä ja sen päälle ei sitten enää kaivata muuta.

Sitten on se joukko , jotka tietävät , mitä haluavat ja vain ostavat haluamansa. Silloin yleensä myyjän tyrkytys vain ärsyttää. No itse en mene myymälään , vaan ostan netistä. Tähän asti se on toiminut ok.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Riippuu tosiaan ihmisestä. 🙂 Miusta on itsestä ainakin vaivaannuttavan tuntusta, jos tilanteessa, jossa itse olen jotain mennyt ostamaan ja myyjä ei ole kiinnostunut miten käytän laitetta, että hän voi neuvoa tai tarjota jotain mitä mahdollisesti tarvitsen. Tulee ihan mieleen varaosatiskillä asioiminen. 🤔

Ihmisten osaaminen toki on erilaista.

Kaikki varmaankin osaavat uuden SIM-kortin ostaa ja ei siinä tapauksessa tarvita Viihteen tai muun tyrkytystä. Jos menee ostamaan vaativampaa laitetta ja ei itsellä ole tiedossa , mikä olisi sopiva , niin silloin kysytään myyjältä ja sen päälle ei sitten enää kaivata muuta.

Sitten on se joukko , jotka tietävät , mitä haluavat ja vain ostavat haluamansa. Silloin yleensä myyjän tyrkytys vain ärsyttää. No itse en mene myymälään , vaan ostan netistä. Tähän asti se on toiminut ok.

Jepjep. 😊 Meitä on erilaisia ja myönnän itsekin, että tietynlaisia tuotteita ostaessa minullakin on ennakkoluuloja ja epäilys, ettei myyjä tiedä asioista enempää kuin minä itse. Tällaisissa tilanteissa saattaa myyjän kartoitus ja tarjoukset tuntua tyrkytykseltä itsestäkin. 😎

Tekniikan Maailman toimittajan Joonas Gustavssoniin kolumni 23.5.2023:

  • “Ja kun jokin aika takaperin soittelin Elisalle saadakseni kalliiksi käyneen nettisopimukseni laskua pienemmäksi, se kyllä onnistui helposti. Sitä ennen parikymppiä maksavalle kuukausiliittymälleni tarjottiin kyllä vaihtoehdoksi yli 500 euron 5g-modeemia asennuksineen. Sen jälkeen sain ampua vielä alas tarjoukset puhelinliittymästä, striimauspalveluista ja tietoturvapaketista…

    Kaikista näistä kohtaamisista minulle asiakkaana jäi paha maku. Ollessani puhelimessa Elisan kanssa tunsin melkein velvollisuudekseni kuunnella tarjouksen toisensa perään, koska olin aluksi saanut niin hyvää palvelua varsinaisen asiani hoidossa. Jos olisin taipunut, puhelun tarkoitus olisi samalla mennyt ihan plörinäksi – tavoite oli säästää, ei menettää rahaa.”

Osallistu keskusteluun