Kuten pari muutakin täältä löytyvää keskustelua ovat valottaneet, nyt osui oman läheisen kohdalle pakkomyyty Elisa Viihde Premium.
Isoisäni 86 v. meni heinäkuun 2023 alussa Sepän Elisa-liikkeeseen saatuaan tekstiviestin, että puhelinliittymäetu on päättymässä. Tältä reissultaan hän kuitenkin palasi mukanaan Elisa Viihde boxi ja 24kk määräaikainen sopimus. Hänellä on aivoinfarktitaustaa ja lääkityksiä, mutta ei ole mitenkään holhouksen alainen. Kuitenkaan hänellä ei ole mitään ymmärrystä digiasioista eikä netistä ylipäänsä. Hänellä ei olisi minkäänlaisia edellytyksiä kyetä käyttämään palvelua. Hän osaa laittaa television päälle ja katsoa sieltä peruskanavia.
Pöyristyin lapsenlapsena tästä toiminnasta ja kun kysyin papaltani miten tähän päädyttiin, hän sanoi että se myyjä siellä niin nopeasti kliksutteli ja alkoi esitellä ja jotenkin hänelle tuli sellainen kuva että kuuluu siihen puhelinliittymään se palvelu. Ei oikein ymmärtänyt mitä siellä selitettiin ja mistä edes on kyse, että kuulemma paljon urheilua näkyy sitten.
Hän yritti sitten käydä meidän omaisten kanssa asiaa puituaan isäni kanssa kauppaa liikkeessä purkamassa, jossa oli kuitenkin todettu että ei mitään perusteita sopimuksen purkuun. Asian huono käsittely jäi vaivaamaan ja olin vielä itse yhteydessä asiakaspalveluun, jossa sanottiinkin että kyllähän asiattomia kauppoja välillä tapahtuu ja tapauskohtaisesti näitä tarkistetaan. Minut on nyt valtuutettu isoisäni kanssa hoitamaan Elisan asioita ja odottelen puhelua kyseisestä liikkeestä, joskin melko skeptisenä.
Oletteko olleet lähiaikoina vastaavassa tilanteessa, kenelle pitää soittaa, että pääsemme tästä epäeettisesti hyvän kauppatavan vastaisesti kaupatusta sopimuksesta eroon?