Skip to main content

”Kanavalistaasi päivitetään”


Elisa-boksin ohjelmistopäivityksen jälkeen, kun tv:n ja boksin avaa päivän ensimmäisen kerran, tulee ilmoitus ”kanavalistaasi päivitetään”. Päivittämisessä menee minuutti-pari jonka aikana mitään kanavaa ei pysty katsomaan. Onkohan tämä pysyvä ominaisuus vai onko toiveita että siitä pääsee joskus eroon? 😄

Kiinnitetty vastaus

6. kesäkuuta 2022

Totta, tuo riippuu itseasiassa siitä, oliko boksi päällä edellisen kanavapäivityksen ajankohdan aikana. Kun boksi on päällä, päivitys tehdään taustalla eikä se näy käyttäjälle lainkaan.

Jos boksi ei ollut päällä, niin kanavapäivitys tehdään boksia seuraavan kerran käynnistettäessä ja silloin näytetään tuo ilmoitus.

Päivityksen ei kuitenkaan pitäisi kestää minuutteja, vaan noin 20-30 sekuntia.

 

 

Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

33 kommenttia

  • 4592 kommenttia
  • 5. kesäkuuta 2022

Kokeile avuksi helpointa keinoa:

Käynnistä digiboksisi uudelleen ottamalla laitteesta virtajohto irti noin minuutin ajaksi, kytke virtajohto tämän jälkeen takaisin kiinni ja odota, että digiboksi on käynnistynyt.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 638 kommenttia
  • 5. kesäkuuta 2022

Kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Näin käy jos boksi on käyttämättä yli vuorokauden. Tuossa ei itseasiassa ole muutettu mitään, vain lisätty tuo ilmoitus selkeyden vuoksi.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 5. kesäkuuta 2022
BK_viihde kirjoitti:

Kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Näin käy jos boksi on käyttämättä yli vuorokauden. Tuossa ei itseasiassa ole muutettu mitään, vain lisätty tuo ilmoitus selkeyden vuoksi.

Ihan samaan tahtiin ollaan tv:tä katseltu kuin ennen, mutta aiemmin kanavat aukesi samantien - nyt joutuu odottamaan.


Forum|alt.badge.img+15
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 298 kommenttia
  • 5. kesäkuuta 2022
BK_viihde kirjoitti:

Kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Näin käy jos boksi on käyttämättä yli vuorokauden. Tuossa ei itseasiassa ole muutettu mitään, vain lisätty tuo ilmoitus selkeyden vuoksi.

 

Ilmoitus kyllä näkyy vaikka meillä ei boksi ole juuri koskaan vuorokautta käyttämättä.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 638 kommenttia
  • 6. kesäkuuta 2022
Kiinnitetty vastaus

Totta, tuo riippuu itseasiassa siitä, oliko boksi päällä edellisen kanavapäivityksen ajankohdan aikana. Kun boksi on päällä, päivitys tehdään taustalla eikä se näy käyttäjälle lainkaan.

Jos boksi ei ollut päällä, niin kanavapäivitys tehdään boksia seuraavan kerran käynnistettäessä ja silloin näytetään tuo ilmoitus.

Päivityksen ei kuitenkaan pitäisi kestää minuutteja, vaan noin 20-30 sekuntia.

 

 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 13 kommenttia
  • 16. kesäkuuta 2022
Juxxu kirjoitti:
BK_viihde kirjoitti:

Kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Näin käy jos boksi on käyttämättä yli vuorokauden. Tuossa ei itseasiassa ole muutettu mitään, vain lisätty tuo ilmoitus selkeyden vuoksi.

Ihan samaan tahtiin ollaan tv:tä katseltu kuin ennen, mutta aiemmin kanavat aukesi samantien - nyt joutuu odottamaan.

Saman huomannu ite kun boxin aukasee, välillä kelannu et onks boxi paskana. ei ennen ollu tämmöst ongelmaa. Tehkää nyt jotain sille asialle.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 17 kommenttia
  • 19. kesäkuuta 2022

Täälläkin Premium-boksi on viime päivinä "päivittänyt kanavalistaa" melkein aina käynnistäessä. On/off rumbaa, virtajohtoa irti jne. Näinhän PREMIUMin on varmasti tarkoitus toimia  eikö vaan...

Korjatkaa ongelma, kiitos.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 638 kommenttia
  • 19. kesäkuuta 2022

Kanavalistan päivittyminen ei ole vikatilanne ja listan päivittyminen kannattaa odotella loppuun asti.

Miksi joudut irroittelemaan virtajohtoa? Eikö kanavalista päivity edes odottelemalla?


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 17 kommenttia
  • 19. kesäkuuta 2022
BK_viihde kirjoitti:

Kanavalistan päivittyminen ei ole vikatilanne ja listan päivittyminen kannattaa odotella loppuun asti.

Miksi joudut irroittelemaan virtajohtoa? Eikö kanavalista päivity edes odottelemalla?

Ei päivity. En tosin ole kokeillut odottaa tuntia kauempaa...

Virta pois ja päälle muutaman kerran, niin on päässyt kanaville. 


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 638 kommenttia
  • 20. kesäkuuta 2022

Mitä tuossa tarkalleen tapahtuu? “Kanavalistaasi päivitetään”-teksti pysyy esillä, eikä kanavat toimi?


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 17 kommenttia
  • 20. kesäkuuta 2022
BK_viihde kirjoitti:

Mitä tuossa tarkalleen tapahtuu? “Kanavalistaasi päivitetään”-teksti pysyy esillä, eikä kanavat toimi?

 

Juuri noin. Ei se nyt sentään joka kerta tapahdu, mutta tällainen tilanne oli eilen aamulla ja muutama päivä aiemmin. 


Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 323 kommenttia
  • 20. kesäkuuta 2022

Tämä tapahtuu tosiaan 3 kertaa peräkkäin ennen kuin pääsee katsomaan kanavia..

Kun avaa premium digiboksin niin tulee “kanavalista päivitettään” ja kun sen odottaa ja kun se teksti on hävinnyt kun painaa ok näppäintä tulee sama teksti uudestaan ja kun odottaa sen ja sitten painaa takaisin päin painiketta tulee sama teksti kolmannen kerran ja sitten kanava on 1 kanavalla eikä sillä kanavalla jota oli katsonut kun oli sammuttanut digiboksin.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 638 kommenttia
  • 21. kesäkuuta 2022

Halukkaat voivat kokeilla uudempaa ohjelmistoversiota, missä tätä toiminnallisuutta on hiukan muutettu. Digiboksin MAC minulle yksityisviestinä.

 

Lisäys 15.7: Ei enää testausta tätä kautta.


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 21. kesäkuuta 2022
SaJaM kirjoitti:

Täälläkin Premium-boksi on viime päivinä "päivittänyt kanavalistaa" melkein aina käynnistäessä. On/off rumbaa, virtajohtoa irti jne. Näinhän PREMIUMin on varmasti tarkoitus toimia  eikö vaan...

Korjatkaa ongelma, kiitos.

Ihan sama tilanne myös täällä.


  • Avulias
  • 16 kommenttia
  • 23. kesäkuuta 2022

Minulla on myös tämä ongelma. Johtuuko siitä että antennijohto ei ole kytkettynä? Käytän boksia pelkästään IPTV:nä. 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 17 kommenttia
  • 26. kesäkuuta 2022

Edelleen sama ongelma. Odotatteko Elisassa raamatullisia ihmetekoja vai aietteko korjata asian?

Muistutan, että kyseessä on tuote ja palvelu josta asiakkaat maksavat teille.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 638 kommenttia
  • 27. kesäkuuta 2022

Jos kanavalistan päivittymisestä tuleva ilmoitus esiintyy useita kertoja päivässä tai listan pävittymisessä menee useita minuutteja, listan päivittymisessä on joku häiriö ja suosittelisin kokeilemaan tässä tapauksessa tehdasasetusten palautusta.

Muutoin olen tarjonnut tuossa ylempänä uudempaa ohjelmistoversiota halukkaille kokeiluun.


  • Avulias
  • 2 kommenttia
  • 27. kesäkuuta 2022

Sama vika täälläkin. Välillä menee parissa minuutissa ohi ja välillä saa sitten odotella ikuisuuden. Alkaa tuntumaan siltä että pitää kohta vaihtaa palveluntarjoajaa


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 17 kommenttia
  • 27. kesäkuuta 2022

Liittyykö uusi versio nimen omaan tässä ketjussa käsiteltyyn ongelmaan? Miksi "halukkaille kokeiluun" eikä varsinaisesti kaikille käyttöön? 

Inhoan syvästi kaikenlaista asentelua ja säätämistä enkä toisaalta mikään teleasentaja olekaan. Mutta se on mulla ominaisuus, ei vika.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 638 kommenttia
  • 27. kesäkuuta 2022

Uusimmassa softaversiossa on korjauksia nimenomaan tähän kanavalistan latautumiseen teidän tässä keskustelussa raportoimienne havaintojen pohjalta.

Joten olisi todella hyödyllistä tietoa kuulla, toistuvatko ongelmat tuolla versiolla.

Softaversioiden päätyminen tuotantoon kaikille asiakkaille ei tapahdu hetkessä. 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 13 kommenttia
  • 28. kesäkuuta 2022
BK_viihde kirjoitti:

Uusimmassa softaversiossa on korjauksia nimenomaan tähän kanavalistan latautumiseen teidän tässä keskustelussa raportoimienne havaintojen pohjalta.

Joten olisi todella hyödyllistä tietoa kuulla, toistuvatko ongelmat tuolla versiolla.

Softaversioiden päätyminen tuotantoon kaikille asiakkaille ei tapahdu hetkessä. 

Eilen ladattu uus ohjelmisto,vuorokauden ja ekan käynnistyksen jälkeen ei ole havaittavissa mitään ongelmia. Eikä ollut kanavalistaa päivitetään vaan lähti suoraan tulille.👍


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 28. kesäkuuta 2022

Harvinaisen ärsyttävä ominaisuus haluttu loppukäyttäjille. Alkaa äkkiä harmittamaan odotellessa minuutteja tuota päivittymistä. Äkkiä päivitys jakoon jos se tuntuu auttavan..


  • Avulias
  • 16 kommenttia
  • 29. kesäkuuta 2022

Huomasin vielä sellaisen "ominaisuuden", että vaikka muut napit ovat "lukossa" kanavalistan päivityksen aikaan, toimii silti kanavien selaus alas ja ylös. Kun niitä painelee menee boksi tuhannen solmuun ja käynnistyksessä ollut kanava jää päälle niin että sen äänet kuuluvat muidenkin kanavien taustalla. Tallenteiden päälle tulee ko. kanavan kuvakin. Tähän auttaa vain virtajohdon tuuletus. Eikö tätä uutta testifirmistä voisi laittaa jakoon betaryhmään kun sellainen kerran on olemassa? 


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 30. kesäkuuta 2022

Samaa vikaa täälläkin, kanavalistaa päivitetään ja vain "koti" ja "asetukset" valikko saatavilla. Pitää kaikenlisäksi vielä itse käydä hakemassa kanavat uudelleen, koska tuo kanavaluetteloasi päivitetään ei häviä muuten ollenkaan.

Alkaa olemaan aika hintava palvelu, koska näin epävakaa... 


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 30. kesäkuuta 2022

Jo jonkin aikaa ollut täälläkin tuo "ominaisuus" jossa kanavalistaa haetaan joka päivä eikä sinä aikana toimi kuin suoratoistot.

Toisinaan toipuu muutamassa minuutissa, toisinaan pitää itse hakea kanavat uudelleen että pääsee katsomaan telkkaria.

Toisinaan on kaikki ylälaidan välilehdet näkyvissä, toisinaan vain "koti" ja "asetukset".

Voisi poistaa tämän ominaisuuden ja mieluiten melko vilkkaasti.