Kotinetti ja elisaviihde, kenellä toimii katkoitta?

  • 22 November 2022
  • 19 kommenttia
  • 351 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Molemminpuolista kyllästymistä, asiakaspalvelukin jo pariin otteeseen vastannut, että kun teille on jo näitä ohjeita lähetetty ja neuvottu.

Minun virheeni ilmeisesti oli, että jos kotinettiä verrataan kiinteään nettiin - se ei katkoile. Heti alku meni huonosti. Viime hetkillä elokuvaa tai sarjaa - ei internetyhteyttä ja ohjelma poikki. Haet uudestaan ja kelaat kohtaan. Ärsyttävää.

Viime viikolla johtoa pois seinästä - neuvonne mukaan - taas sitä hiton resetointia meshiin. Digiboxin muistin alustusta ja toistamiseen ja resetointia. Toimi eiliseen asti. Nyt on häiriöitä, digiboxi vaatii internetin toimiakseen ja normaalimpaa: ei nettiyhteyttä ja pari kertaa tekstit yht’äkkiä pois.

Minä en ole yhtään tyytyväinen. Läppärin kanssa tämä nyt menisi, mutta ei tv:n.

Eläkkeestä ei ole nyt Kotinetin asennuksen jälkeen ja ennen joulua mahdollista maksaa antennista ja työstä. Eikä edes uskalla, kun ei tiedä sähkölaskujen suuruutta.

Siihen ainakaan en ole saanut vastausta, että kuinka usein nämä paska-asetukset on tehtävä, että säästyy ohjelmien kesken kaiken katkeamiselta.

Kenellekään en suosittele!


19 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Kun nyt näyttää siltä, että olet melkoisen yksin

tuon ongelman kanssa, ja alkaa olla ns. vitsit vähissä, niin

Onko mitään mahdollisuutta kysellä vaikka naapurustosta, josko

niillä tuota Kotinettiä ja Elisa viihdettä käytössä, ja miten toimii ja miten

ratkaistu, vai onko ollenkaan, jos ei oikein ole toiminut.

Sitähän voisi myös vaikka jostakin paikkakunnan Facebook- ryhmästä kysellä.

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Kun nyt näyttää siltä, että olet melkoisen yksin

tuon ongelman kanssa, ja alkaa olla ns. vitsit vähissä, niin

Onko mitään mahdollisuutta kysellä vaikka naapurustosta, josko

niillä tuota Kotinettiä ja Elisa viihdettä käytössä, ja miten toimii ja miten

ratkaistu, vai onko ollenkaan, jos ei oikein ole toiminut.

Sitähän voisi myös vaikka jostakin paikkakunnan Facebook- ryhmästä kysellä.

 

 

Asennuksen jälkeisen suurimman pettymyksen aikaan kysyin alueen faceryhmässä miten muilla toimii Elisan netti. Sain vain kaksi vastausta, kummallakin toimii. Kuten minullakin ennen kevättä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Mutta vielä typistettynä: 

Muilla siis toimii pätkimättä elisaviihde?

Kuinka usein Kotinettiä on resetoitava yms entä Elisaviihteen digiboxia. Elisaviihde toimi viisi vuotta ilman mitään tämmösiä resetointeja ja muistin alustuksia. 

Missä muutos?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Älkääkä nyt tekin hermostuko ongelmaani. Sen olen tehnyt mitä elisalta neuvottu, mutta ongelma ei häviä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

 Niin, eihän tätä pitäisi vuokrapalvelussa suuremmissa määrin sälyttää asiakkaan harteille. Saisi Elisa lähettää korjaajaa paikalle mielestäni.

 Kyllä näillä näytöillä mun mielestä pitäisi saada sopimuskin katkaista kun ei vaan lähde toimimaan. En muista oliko siitä puhetta mutta oliko sinulla mahdollisuutta kiinteään liittymään ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +10

Minullakin on viime aikoina Elisa Viihde alkanut pätkiä ja ympyrä vain pyörii ja kasvattaa prosenttilukua. Laite ilmoittaa katkenneesta nettiyhteydestä, mutta silti katsomani tallenne jää taustalle pyörimään ilman että kuva näkyy, ääni vain kuuluu.  Olen miettinyt, että voisiko johtua siitä, että talomme ympärille on rakennettu paljon uusia korkeita taloja. Käytössäni on mobiilinetti; aikaisemmin kun oli kiinteä laajakaista, näitä ongelmia ei juuri ollut. Kun tarkastan netissä yhteyden, se ilmoittaa, että ei ole ongelmia. Johtoja olen irroitellut; se auttaa vähän aikaa. Onkohan täällä linjoilla ruuhkaa vai mistä johtuu?

Käyttäjätaso 7

Sinullahan oli jo tuo aiempi ketju aiheesta

 

Viihde pätkii, kun netti ei toimi riittävän hyvin. Tämän enempää ei tarvinne pohtia Viihde-kysymystä.

Netti ei toimi riittävän hyvin, koska mobiiliverkon yhteyden ja/tai keskeneräisenä myyntiin tuotujen laitteiden toiminnassa on ongelmia. Jatkon kannalta pitäisi selvittää, onko sinun tapauksessasi kyse enemmän laitteisto- vai yhteysongelmista.

 

(valitettavasti keskusteluita lukiessa on muodostunut käsitys, että näitä uusia kotinetti-systeemejä on saatu myytyä isolla rahalla monelle sellaiselle, joiden nettiasiat olisivat tulleet riittävään tai jopa parempaan kuntoon perinteisillä keinoilla)

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Tunsin saavani teiltä ymmärrystä, yksin asuva mummo kiittää siitä. 

Joku kirjoitti oman ajatukseni: näin kalliin asennuksen pitää täyttää se mitä on luvattu, eikä laittaa mummoa asentelemaan loput. Minulle nimenomaan sanottiin, ettei enää tarvitse itse tehdä mitään.

Joku muisti aiemmat ongelmani. Vanha Huawei vaihdettiin suunnilleen samoin lupauksin zte merkkiseen ‘’markkinoiden parhaaseen’’, eroa vanhaan huihain tuskin lainkaan.

No se reititin meni palautukseen ja tuli tämä kiinteän kaistan veroinen Kotinetti!

Asiat menivät heti alussa paljon huonommiksi kuin reitittimien kanssa.

Läppärissä näkyy silloin tällöin offline-tila edelleen, mutta ei se haittaa. No yhtenä yönä (mummo unettomana katsoo cmoren sarjoja läppäriltä) yhteys kokonaan poikki, muistaakseni sunnuntai. Ja maanantainahan olikin jo taas tv:ssä niitä kivoja terveisiä; että digiboxi vaatii internetyhteyden jne jne näitä pari kertaa ja pari kertaa tekstit häipyy sarjan lopussa.

Juu soita omagurulle. Se ei ole minulle mielekäs vaihtoehto. Kun saan vastauksen kirjoitettuna, se säilyy ja on omassa rauhassa helpommin miellettävissä. Neuvojissa kun on niin kovasti eroja. Yleensä on elisalta ollut mukavia ja rauhallisia ne jotka ovat minulle soittaneet ja neuvoneet. Mutta oli yksi, hyvää varmaan tarkoitti, mutta kun puhelu meni siihen, että hän neuvoi prepaidin lataamista! Kun 37 vuotinen työsopimukseni päättyi, hankin prepaidin - en tykkää soittaa enkä tykkää olla tavoitettavissa 24 h - mutta tottavie osaan ladata puheaikani. Vaikka sen yhden kerran vuodessa kun tulee muistutus, että jos ostasit ettei katkee.

Tässä on nyt kaikkinensa niin suurta vääryyttä kuluttajaa kohtaan, että pirullisena akkana en periksi anna! 

Elisankin täytyy pitää sen, minkä lupaa!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +10

Minulle tulee myös näitä herjoja kesken tallenteiden katselun, että digiboxi vaatii internetyhteyden. Aina se vie oman aikansa, että pääsee jatkamaan kesken jäänyttä tallenetta. Pikakelaus toimii myös huonosti; kuva ei välillä liiku lainkaan ja ympyrä prosenttilukukeskellä pyörii. Kuitenkin tietokone toimii, esim. sähköpostit ym. eli vian täytyy olla digiboxissa. Minun boxini on N7800. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Ok! Juuri äsken ajattelinkin, että vika on näissä elisan myymissä laitteissa - jopa niissä, mitkä on saaneet parhaat arvosanat jossain.

Nythän minullakin suurin harmistus hermojenrasitus on elisaviihteen toimivuus eli sen puute.

Kysellään jatkuvasti että ootko tehny nopeustestin. No juu ja aina ja kirjannut ylös ja lähettänyt viestinä asiakaspalveluun - eikä koskaan mitään vikaa siinä. Kotinetin asentaja mittasi talonkulmalla ja kaikki oli niin pööfekt ku olla voi! Meshin möllykkä vaan ei toiminut ja taas sai mummo ohjeita että sitä irti ja siitä painat! Ei ollut julkaisukelpoisia mummon ajatukset, ei!

Tänne ei ole tullut korkeita rakennuksia, masto on lähellä. Jne jne.

Ja minä yritän jankuttaa, että kun muutos huonompaan tapahtui keväällä niin jotain kyllä on tapahtunut teidän viihteessänne tai yhteyksissänne.

Läppäristä (tuli pääsiäiseksi) jo tein reklamaation ja se oli kaksi kertaa takuuhuollossa - kun nettihän elisalla toimii niinko junan vessa.

On toiminut juu, täällä omakotialueella neljä vuotta ja sitä ennen kolmisen kilometrin päässä pienkerrostalossa. Siellä minulla tosin oli putkiremonttiin asti kiinteä - ihan oikea kiinteä yhteys. Ei mitään valittamista.

Nyt on ja paljon.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Elisankin täytyy pitää sen, minkä lupaa!

Olet siis tehnyt jo useamman vikailmoituksen? Sitten seuraava askel on reklamaatio ja kaupan purku.

PS. Jos Huawei ja Zte ovat markkinoiden parhaita, niin sitten 1980-luvulla Lada ja Škoda olivat samoin parhaat autot.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Elisankin täytyy pitää sen, minkä lupaa!

Olet siis tehnyt jo useamman vikailmoituksen? Sitten seuraava askel on reklamaatio ja kaupan purku.

PS. Jos Huawei ja Zte ovat markkinoiden parhaita, niin sitten 1980-luvulla Lada ja Škoda olivat samoin parhaat autot.

Reklamaatio ainoastaan chromebookista. Ei edes reitittimista ja vanha huihai kyllä toimi tähän kevääseen. Valitettavasti tarvitsen nettiä yhteydenpitoon ja paljon muuhun ja tietysti television katseluun, täällä kun melkein heti muuttoni jälkeen antenni ei enää toiminut.

Tosin olen tästäkin ratkaisusta jo ottanut yhteyttä edunvalvojaani, kun en millään enää jaksaisi itse tapella suurempien kanssa.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +10

Tapahtuipa taas tänä aamuna katsoessani kanavaa 503 ja lukiessani samalla lehteä tietokoneelta kaikki pysähtyi muutamaksi minuutiksi ja sitten taas jatkui. Diagnoosi ilmoitti, että välityspalvelinta ei löydy. Mistä ihmeestä tämä ärsyttävä asia johtuu? Käytössäni on siis mobiililaajakaista ja olen jo katunut, että hankin tällaisen, koska tämä toimii paljon epäluotettavammin kuin aikaisempi kiinteä laajakaista ja hintakin on kalliimpi. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Tapahtuipa taas tänä aamuna katsoessani kanavaa 503 ja lukiessani samalla lehteä tietokoneelta kaikki pysähtyi muutamaksi minuutiksi ja sitten taas jatkui. Diagnoosi ilmoitti, että välityspalvelinta ei löydy. Mistä ihmeestä tämä ärsyttävä asia johtuu? Käytössäni on siis mobiililaajakaista ja olen jo katunut, että hankin tällaisen, koska tämä toimii paljon epäluotettavammin kuin aikaisempi kiinteä laajakaista ja hintakin on kalliimpi. 

No ni! Eli vika on yleinen, vaikka joku ensimmäiseksi kommentoi, että kun tunnut olevan yksin ongelman kanssa! En iloitse muiden ongelmista, mutta selkiyttää omaa tilannetta. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Kotinetistä luin muualta erään käyttäjän purkausta: ei ole toiminut niinkään hyvin kuin minulla tämän pari viikkoa. On korttia (?) vaihdettu useampaan otteeseen jne.

Se siitä tulevaisuuden vempeleestä ja lupauksistsa, ei ole tulossakaan mitään luotettavampaa ja eikä tarvitse kymmeneen vuoteen murehtia nettiyhteyksiä.

Paksuja valheita!

Käyttäjätaso 7

Tapahtuipa taas tänä aamuna katsoessani kanavaa 503 ja lukiessani samalla lehteä tietokoneelta kaikki pysähtyi muutamaksi minuutiksi ja sitten taas jatkui. Diagnoosi ilmoitti, että välityspalvelinta ei löydy. Mistä ihmeestä tämä ärsyttävä asia johtuu? Käytössäni on siis mobiililaajakaista ja olen jo katunut, että hankin tällaisen, koska tämä toimii paljon epäluotettavammin kuin aikaisempi kiinteä laajakaista ja hintakin on kalliimpi. 

No ni! Eli vika on yleinen, vaikka joku ensimmäiseksi kommentoi, että kun tunnut olevan yksin ongelman kanssa! En iloitse muiden ongelmista, mutta selkiyttää omaa tilannetta. 

Ehkä ilmaisin asian epäymmärrettävästi.

Eli, tunnut olevan yksin oman ongelmasi kanssa.

Etkä suinkaan yksin ainoana moisten ongelmien kanssa painiva

ilman tyydyttävää ratkaisua.

Samanmoisia ongelmiahan on enempi ja vähempi, mutta

jotkut on saatu varmaan ratkaistuakin tavalla , tai toisella.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Moi@äitiliini! Ikävä kuulla, että ongelmat jatkuvat. 😑 Laitatko meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi , että voidaan asiaa tarkemmin katsoa sitä kautta. 😊

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Moi@äitiliini! Ikävä kuulla, että ongelmat jatkuvat. 😑 Laitatko meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi , että voidaan asiaa tarkemmin katsoa sitä kautta. 😊

Juu. Sit kun jaksan taas kuunnella selityksiänne. ‘’mittaa nopeus’’ ja linkki siihen. No on jo ja aina riittävät. Oletko resetoinut? Oletko alustanut muistin? jne jne

Keskustelussa käy nyt jo ilmi se, että muillakin on elisaviihteen kanssa samoja ongelmia, päivityspylpyrää, ohjelmien katkeamista kesken, sanoituksien puuttumista. Niin että missäkö ohjelmissa? Pikkasen vaikea selvittää samalta illalta useampaa ohjelmaa. Normikanavilta ei enää tule minulle katsottavaa kuin aamutv ja luonto-ohjelmia joskus, englantilaiset sarjat vähentyneet tai katson ne areenasta. Cmore on suorapalveluna nyt käytössä britboxin takia. Elisaviihteen kautta näkymä ei ole niin katsojaystävällinen kuin läppärillä. Ei voi laittaa suosikkeja, kuten viaplaylla - minkä ohjelmatarjonta ei kiinnosta enää vähääkään. 

Edelleen ja uudelleen: ensin vika uudessa chromebookissa, kahden takuukorjauksen jälkeen ei. Sen jälkeen kesällä alkoivat ongelmat tv-lähetyksissä eli elisaviihteessä. Yritettiin uutta ihmeellisen loistavaa zte reititinsä, ei mitään eroa vanhaan huihaihin. Palautukseen ja tuli Kotinetti. Ensimmäiset päivät huonompia kuin missään reitittimessä ikinä. Toimin ohjeidenne mukaan - niin minunhan ei enää pitänyt tarvita tehdä mitään, kaikki hoituu nyt ja netti toimii. No ei toiminut. Heti. Elisaviihde digibokxi alustettu kahteen kertaan kun kerta ei riittänyt. Ja resetoitu ja sitä ja tätä.

Tällä hetkellä läppäriin pari kertaa päivässä offline-tila, ei haittaa käyttöä, ilmoitus näkyy ja yhteys palautuu.

Elisaviihteen kanssa isoimmat ongelmat - mutta kuten vastauksista huomaatte, niitä on muillakin.

Käyttäjätaso 7

Keskustelussa käy nyt jo ilmi se, että muillakin on elisaviihteen kanssa samoja ongelmia,

Kuten jo aiemmin totesin, kyseessä ei ole Viihteen ongelma vaan nettiyhteyden ongelma.

Tämä siitä huolimatta, että sinä itse huomaat ongelman lähinnä Viihteen käytön yhteydessä ja “siedät” sen muussa netin käytössä.

Viihteen ongelma ja vika olisi siinä tapauksessa, jos Viihde tökkisi hyvällä nettiyhteydellä.

Osallistu keskusteluun