Skip to main content

Onko muilla tätä ongelmaa kun laittaa ohjelman tallennukseen ja katsoo sitä tallennuksessa olevaa ohjelmaa boksilla (”time shifting”). Resoluutio vaihtelee ja kuva pysähtelee ja ääni pätkii. Tämä vika on ollut jatkuvaa jo muutaman viikon.

Onko muilla tätä ongelmaa kun laittaa ohjelman tallennukseen ja katsoo sitä tallennuksessa olevaa ohjelmaa boksilla (”time shifting”). Resoluutio vaihtelee ja kuva pysähtelee ja ääni pätkii. Tämä vika on ollut jatkuvaa jo muutaman viikon.

Kokeile kommervenkkejä. (N7950, N7800, N7700)

Jumittaako digiboksi

Esim.

Manuaalinen digiboksin ohjelmistopäivityksen tarkistaminen. Ns. virtabuutti:

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

Digiboksin sisäisen muistin alustus:

  1. Valitse digiboksin Menun Asetukset-valikosta: Asetukset > Lisäasetukset > Alusta sisäinen muisti.
  2. Toimenpide vaatii lapsilukon PIN-koodin (4 numeroa), jos olet sen asettanut digiboksillesi.

Tehdasasetusten palautus. (Mallin mukaan)

Voihan olla, että jotakin yleisempääkin vikaa,(ainakin joillakin), mutta

voihan tehdä vaikka vika/häiriöilmoituksen, niin selviää.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h.

Vuoden jokaisena päivänä. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle /Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset

 


Asiasta tehty vikailmoitus Elisalle ja ongelma selvityksessä.


Asiasta tehty vikailmoitus Elisalle ja ongelma selvityksessä.

Toivon mukaan selviää piakkoin.


Täällä samaa ongelmaa ollut jo muutaman viikon ajan. N7800 boxi. Lemmen viemää sarjaa katsoessa Avalta Time siftingillä. Kuva näkyy hetken, alkaa pätkiä, menee mustaksi ja vain äänet ja tekstitykset jää. Sama esim kolmosen tanssii Tähtien kanssa ohjelman kohdalla. Joutuu katsoa suorana :(


Ja samat ongelmat jatkuu. Boxi ja kaapeli reititin buutattu. Boxista tyhjätty välimuisti. Puhelimella saman tallenteen katsominen onnistuu normaalisti. Koska tästä voi alkaa vaatia hinnan alennusta? EDIT: nyt tallenne (lemmen viemää) on ns valmistunut pilveen (klo 17.49), ei mitään ongelmaa, ei pätki, ei tule mustaa ruutua. Ongelma on siis Time shiftingin kanssa, ainakin kolmosen/avan ohjelmissa, ja imenomaan boxilla. Elisa, testatkaa kiitos, ja toistakaa sama ongelma. 


Ja samat ongelmat jatkuu. Boxi ja kaapeli reititin buutattu. Boxista tyhjätty välimuisti. Puhelimella saman tallenteen katsominen onnistuu normaalisti. Koska tästä voi alkaa vaatia hinnan alennusta? EDIT: nyt tallenne (lemmen viemää) on ns valmistunut pilveen (klo 17.49), ei mitään ongelmaa, ei pätki, ei tule mustaa ruutua. Ongelma on siis Time shiftingin kanssa, ainakin kolmosen/avan ohjelmissa, ja imenomaan boxilla. Elisa, testatkaa kiitos, ja toistakaa sama ongelma. 

Oletko tehnyt tuosta vikailmoituksen Elisalle? Olin kuulemma ainoa joka oli ilmoittanut tuosta kuvan resoluution vaihtelusta. Saivat sen kuitenkin boksin logitiedoista selville, että näin oli tapahtunut. Sen jälkeen ei ole mitään asiasta kuulunut. Johtuuko sitten siitä että N7800 boksi on sen verran vanhaa mallia, ettei siihen enää kannata Elisan mielestä panostaa vaan pitäisi vaihtaa boksi uudempaan.


Ja samat ongelmat jatkuu. Boxi ja kaapeli reititin buutattu. Boxista tyhjätty välimuisti. Puhelimella saman tallenteen katsominen onnistuu normaalisti. Koska tästä voi alkaa vaatia hinnan alennusta? EDIT: nyt tallenne (lemmen viemää) on ns valmistunut pilveen (klo 17.49), ei mitään ongelmaa, ei pätki, ei tule mustaa ruutua. Ongelma on siis Time shiftingin kanssa, ainakin kolmosen/avan ohjelmissa, ja imenomaan boxilla. Elisa, testatkaa kiitos, ja toistakaa sama ongelma. 

Oletko tehnyt tuosta vikailmoituksen Elisalle? Olin kuulemma ainoa joka oli ilmoittanut tuosta kuvan resoluution vaihtelusta. Saivat sen kuitenkin boksin logitiedoista selville, että näin oli tapahtunut. Sen jälkeen ei ole mitään asiasta kuulunut. Johtuuko sitten siitä että N7800 boksi on sen verran vanhaa mallia, ettei siihen enää kannata Elisan mielestä panostaa vaan pitäisi vaihtaa boksi uudempaan.

En ole tehnyt vikailmoitusta. Ilmeisesti täytyy, koska jossain kohtaa tulen vaatimaan kuukausimaksu alennusta koska myyty palvelu ei toimi oikein.


Ja verkon nopeus on riittävä ? Osaako elisalaiset kertoa miten timeshift käytänössä toimii koska paikallisesti ei mitään tallenneta ? Vai tallennetaanko timeshifting tapauksessa ?


100M kaapelinetti. Tähmä

Ja verkon nopeus on riittävä ? Osaako elisalaiset kertoa miten timeshift käytänössä toimii koska paikallisesti ei mitään tallenneta ? Vai tallennetaanko timeshifting tapauksessa ?

100M kaapelinetti on tähän asti riittänyt useamman vuoden ajan. Nyt on tapahtunut jotain, joka ei ole täältä päästä kiinni. Menee taas TTK pätkien jälkijunassa. 


@Vimakela Laitatko tietoihisi asiakasnumerosi tai digiboksin MAC-osoitteesi, se auttaa vianselvitystä. Kiitos!

“Timeshifting” eli katselu kesken tallennuksen ei tallenna boksille mitään, vaan toisto tapahtuu verkon yli kuten tallenteita muuten katsoessa.

 


@Vimakela Laitatko tietoihisi asiakasnumerosi tai digiboksin MAC-osoitteesi, se auttaa vianselvitystä. Kiitos!

“Timeshifting” eli katselu kesken tallennuksen ei tallenna boksille mitään, vaan toisto tapahtuu verkon yli kuten tallenteita muuten katsoessa.

 

Lisätty as nro tietoihin. Minulta löytyy myös video tarvittaessa, mutta en liitä sitä tähän yksityisyyden vuoksi.

 

Ville


Kiitos!

Aloittaja @juke on BETA-ryhmäläinen ja hänen boksillaan ei ole sama ohjelmistoversio kuin tuotannossa. @Vimakela sen sijaan käyttää tavallista tuotantoboksia.

Tutkimme asiaa, mutta suosittelisin boksille tehdasasetusten palautusta.


Kiitos!

Aloittaja @juke on BETA-ryhmäläinen ja hänen boksillaan ei ole sama ohjelmistoversio kuin tuotannossa. @Vimakela sen sijaan käyttää tavallista tuotantoboksia.

Tutkimme asiaa, mutta suosittelisin boksille tehdasasetusten palautusta.

Olenko siis edelleen Beta-ryhmässä? Luulin, että se on lopetettu jo aikoja sitten, kun täältäkään ei enää Beta-ryhmää löydy 🤔


Beta-ryhmän keskustelu taitaa olla suljettu: https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-netgem-n7700-ja-n7800-betaryhmae-37

Mutta N7800-betalaiset ovat edelleen beta-ryhmässä kuten ennenkin ja saavat ennen muita ohelmistopäivityksiä digibokseilleen.


Boxin reset auttoi toistaiseksi tänään. Raportoin miten jatkossa.


Ongelmaa ei ole ollut nyt enää resetin jälkeen.


Hyvä juttu, kiitos päivityksestä!


Osallistu keskusteluun