Skip to main content
Vastattu

Kun katsoo tallennuksessa olevaa tallennetta boksilla resoluutio vaihtelee ja kuva ja ääni pysähtelee

  • 27. syyskuuta 2024
  • 17 kommenttia
  • 403 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+5
  • Avulias
  • 65 kommenttia

Onko muilla tätä ongelmaa kun laittaa ohjelman tallennukseen ja katsoo sitä tallennuksessa olevaa ohjelmaa boksilla (”time shifting”). Resoluutio vaihtelee ja kuva pysähtelee ja ääni pätkii. Tämä vika on ollut jatkuvaa jo muutaman viikon.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi juke

Asiasta tehty vikailmoitus Elisalle ja ongelma selvityksessä.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

17 kommenttia

  • 4746 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2024
juke kirjoitti:

Onko muilla tätä ongelmaa kun laittaa ohjelman tallennukseen ja katsoo sitä tallennuksessa olevaa ohjelmaa boksilla (”time shifting”). Resoluutio vaihtelee ja kuva pysähtelee ja ääni pätkii. Tämä vika on ollut jatkuvaa jo muutaman viikon.

Kokeile kommervenkkejä. (N7950, N7800, N7700)

Jumittaako digiboksi

Esim.

Manuaalinen digiboksin ohjelmistopäivityksen tarkistaminen. Ns. virtabuutti:

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

Digiboksin sisäisen muistin alustus:

  1. Valitse digiboksin Menun Asetukset-valikosta: Asetukset > Lisäasetukset > Alusta sisäinen muisti.
  2. Toimenpide vaatii lapsilukon PIN-koodin (4 numeroa), jos olet sen asettanut digiboksillesi.

Tehdasasetusten palautus. (Mallin mukaan)

Voihan olla, että jotakin yleisempääkin vikaa,(ainakin joillakin), mutta

voihan tehdä vaikka vika/häiriöilmoituksen, niin selviää.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h.

Vuoden jokaisena päivänä. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle /Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset

 


Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 65 kommenttia
  • Vastaus
  • 28. syyskuuta 2024

Asiasta tehty vikailmoitus Elisalle ja ongelma selvityksessä.


  • 4746 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2024
juke kirjoitti:

Asiasta tehty vikailmoitus Elisalle ja ongelma selvityksessä.

Toivon mukaan selviää piakkoin.


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2024

Täällä samaa ongelmaa ollut jo muutaman viikon ajan. N7800 boxi. Lemmen viemää sarjaa katsoessa Avalta Time siftingillä. Kuva näkyy hetken, alkaa pätkiä, menee mustaksi ja vain äänet ja tekstitykset jää. Sama esim kolmosen tanssii Tähtien kanssa ohjelman kohdalla. Joutuu katsoa suorana :(


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 3. lokakuuta 2024

Ja samat ongelmat jatkuu. Boxi ja kaapeli reititin buutattu. Boxista tyhjätty välimuisti. Puhelimella saman tallenteen katsominen onnistuu normaalisti. Koska tästä voi alkaa vaatia hinnan alennusta? EDIT: nyt tallenne (lemmen viemää) on ns valmistunut pilveen (klo 17.49), ei mitään ongelmaa, ei pätki, ei tule mustaa ruutua. Ongelma on siis Time shiftingin kanssa, ainakin kolmosen/avan ohjelmissa, ja imenomaan boxilla. Elisa, testatkaa kiitos, ja toistakaa sama ongelma. 


Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 65 kommenttia
  • 3. lokakuuta 2024
Vimakela kirjoitti:

Ja samat ongelmat jatkuu. Boxi ja kaapeli reititin buutattu. Boxista tyhjätty välimuisti. Puhelimella saman tallenteen katsominen onnistuu normaalisti. Koska tästä voi alkaa vaatia hinnan alennusta? EDIT: nyt tallenne (lemmen viemää) on ns valmistunut pilveen (klo 17.49), ei mitään ongelmaa, ei pätki, ei tule mustaa ruutua. Ongelma on siis Time shiftingin kanssa, ainakin kolmosen/avan ohjelmissa, ja imenomaan boxilla. Elisa, testatkaa kiitos, ja toistakaa sama ongelma. 

Oletko tehnyt tuosta vikailmoituksen Elisalle? Olin kuulemma ainoa joka oli ilmoittanut tuosta kuvan resoluution vaihtelusta. Saivat sen kuitenkin boksin logitiedoista selville, että näin oli tapahtunut. Sen jälkeen ei ole mitään asiasta kuulunut. Johtuuko sitten siitä että N7800 boksi on sen verran vanhaa mallia, ettei siihen enää kannata Elisan mielestä panostaa vaan pitäisi vaihtaa boksi uudempaan.


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 4. lokakuuta 2024
juke kirjoitti:
Vimakela kirjoitti:

Ja samat ongelmat jatkuu. Boxi ja kaapeli reititin buutattu. Boxista tyhjätty välimuisti. Puhelimella saman tallenteen katsominen onnistuu normaalisti. Koska tästä voi alkaa vaatia hinnan alennusta? EDIT: nyt tallenne (lemmen viemää) on ns valmistunut pilveen (klo 17.49), ei mitään ongelmaa, ei pätki, ei tule mustaa ruutua. Ongelma on siis Time shiftingin kanssa, ainakin kolmosen/avan ohjelmissa, ja imenomaan boxilla. Elisa, testatkaa kiitos, ja toistakaa sama ongelma. 

Oletko tehnyt tuosta vikailmoituksen Elisalle? Olin kuulemma ainoa joka oli ilmoittanut tuosta kuvan resoluution vaihtelusta. Saivat sen kuitenkin boksin logitiedoista selville, että näin oli tapahtunut. Sen jälkeen ei ole mitään asiasta kuulunut. Johtuuko sitten siitä että N7800 boksi on sen verran vanhaa mallia, ettei siihen enää kannata Elisan mielestä panostaa vaan pitäisi vaihtaa boksi uudempaan.

En ole tehnyt vikailmoitusta. Ilmeisesti täytyy, koska jossain kohtaa tulen vaatimaan kuukausimaksu alennusta koska myyty palvelu ei toimi oikein.


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2135 kommenttia
  • 6. lokakuuta 2024

Ja verkon nopeus on riittävä ? Osaako elisalaiset kertoa miten timeshift käytänössä toimii koska paikallisesti ei mitään tallenneta ? Vai tallennetaanko timeshifting tapauksessa ?


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 6. lokakuuta 2024

100M kaapelinetti. Tähmä

tontze kirjoitti:

Ja verkon nopeus on riittävä ? Osaako elisalaiset kertoa miten timeshift käytänössä toimii koska paikallisesti ei mitään tallenneta ? Vai tallennetaanko timeshifting tapauksessa ?

100M kaapelinetti on tähän asti riittänyt useamman vuoden ajan. Nyt on tapahtunut jotain, joka ei ole täältä päästä kiinni. Menee taas TTK pätkien jälkijunassa. 


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 616 kommenttia
  • 7. lokakuuta 2024

@Vimakela Laitatko tietoihisi asiakasnumerosi tai digiboksin MAC-osoitteesi, se auttaa vianselvitystä. Kiitos!

“Timeshifting” eli katselu kesken tallennuksen ei tallenna boksille mitään, vaan toisto tapahtuu verkon yli kuten tallenteita muuten katsoessa.

 


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 7. lokakuuta 2024
BK_viihde kirjoitti:

@Vimakela Laitatko tietoihisi asiakasnumerosi tai digiboksin MAC-osoitteesi, se auttaa vianselvitystä. Kiitos!

“Timeshifting” eli katselu kesken tallennuksen ei tallenna boksille mitään, vaan toisto tapahtuu verkon yli kuten tallenteita muuten katsoessa.

 

Lisätty as nro tietoihin. Minulta löytyy myös video tarvittaessa, mutta en liitä sitä tähän yksityisyyden vuoksi.

 

Ville


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 616 kommenttia
  • 7. lokakuuta 2024

Kiitos!

Aloittaja @juke on BETA-ryhmäläinen ja hänen boksillaan ei ole sama ohjelmistoversio kuin tuotannossa. @Vimakela sen sijaan käyttää tavallista tuotantoboksia.

Tutkimme asiaa, mutta suosittelisin boksille tehdasasetusten palautusta.


Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 65 kommenttia
  • 7. lokakuuta 2024
BK_viihde kirjoitti:

Kiitos!

Aloittaja @juke on BETA-ryhmäläinen ja hänen boksillaan ei ole sama ohjelmistoversio kuin tuotannossa. @Vimakela sen sijaan käyttää tavallista tuotantoboksia.

Tutkimme asiaa, mutta suosittelisin boksille tehdasasetusten palautusta.

Olenko siis edelleen Beta-ryhmässä? Luulin, että se on lopetettu jo aikoja sitten, kun täältäkään ei enää Beta-ryhmää löydy 🤔


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 616 kommenttia
  • 7. lokakuuta 2024

Beta-ryhmän keskustelu taitaa olla suljettu: https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-netgem-n7700-ja-n7800-betaryhmae-37

Mutta N7800-betalaiset ovat edelleen beta-ryhmässä kuten ennenkin ja saavat ennen muita ohelmistopäivityksiä digibokseilleen.


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 7. lokakuuta 2024

Boxin reset auttoi toistaiseksi tänään. Raportoin miten jatkossa.


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 15. lokakuuta 2024

Ongelmaa ei ole ollut nyt enää resetin jälkeen.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 616 kommenttia
  • 15. lokakuuta 2024

Hyvä juttu, kiitos päivityksestä!


Osallistu keskusteluun