Skip to main content

kuva kuin perunasta

  • July 20, 2025
  • 6 kommenttia
  • 216 katselukerrat

Ylen kanavien kuvan laatu heittelee. Välillä kuva on ihan normi, mutta useammin se näyttää kuin olisi perunalla kuvattu. Eikä tunnu epg toimivan kunnolla, jumittaa vaikka kuinka kauan ennen kuin saa selattua tai vaihdettua kanavaa. Mahtaako kellään olla mitään ideoita millä saisi kuntoon? Tehdasasetukset on jo kokeiltu palauttaa.

 

Giganen netti niin ei pitäisi siitä olla kiinni.

6 kommenttia

Ihaa-na
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+10
  • OmaYhteisön moderaattori
  • July 21, 2025

Uskoisin, että katsot netin yli telkkaria elikkäs et antennin/kaapelin kautta? Oireiden perusteella veikkaisin, että ongelmaa on boksin vastaanottamassa nettisignaalissa. Oliko sulla Viihde verkkopiuhalla kiinni reitittimessä kuitenkin? Se nyt olisi ainakin vianrajausmielessä hyvä olla ja lisäksi voit koittaa palauttaa reitittimellekin tehdasasetukset. Täältä löytyy seikkaperäisemmin ja kattavammin ohjeita ongelmatilanteisiin. 🛠


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • July 21, 2025

Jeps, netin yli katsotaan ja narulla on kiinni. Tehdasasetuksiakin on koitettu tehdä. Netgem7950 boksi ja ohjelmisto versiokin varmaan aika uusi. Tai ei ainakaan löydä uudempaa.


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • July 21, 2025

Jeps, netin yli katsotaan ja narulla on kiinni. Tehdasasetuksiakin on koitettu tehdä. Netgem7950 boksi ja ohjelmisto versiokin varmaan aika uusi. Tai ei ainakaan löydä uudempaa.

Onko sulla mobiilinetti vai kiinteän verkon netti? Mobiilinetissä tahtoo olla välillä ruuhkaa joka voi aiheuttaa kuvan puuroutumista, siksi olis parempi käyttää kiinteää nettiä jos vaan mahdollista.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • July 22, 2025

Kiinteällä gigasella mennään, eipä pitäisi olla kaistasta kiinni. Alkaa vaikuttaa siltä sitä tuo kyseinen boksi ollut jo sen aikaa että alkaa vanhuus iskeä. Ratkaisua pitää odotella Elisan puolelta tai miettiä muita palveluntarjoajia. Onhan tuota samaa ongelmaa ollut jo vuosia, kun näitä keskusteluja lukee. 


  • Tulokas
  • July 23, 2025

Minulla ihan sama juttu Ylen kanavilla premiumboksin (netgem) kautta. Vähän väliä menee suttuiseksi kuva. Boksi päivitetty ja palautettu tehdasasetukset, gigan yhteys johdolla. Mikään ei auta. Yle areenan kautta ei mitään ongelmaa. Tämä on alkanut nyt kesän aikana. Aukaisemmin ja Keväällä ei ole ollut ongelmia. Mitään muutosta ei ole infrassa tapahtunut.


  • July 23, 2025

Voi tehdä vaikka vika/häiriöilmoituksen.

Boksissahan on takuu niin kauan, kuin sopimus voimassa.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Tai:  Omaelisa Tuki/Varaa soittoaika/Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset