Vastattu

kuva pätkii

  • 29 January 2021
  • 4 kommenttia
  • 942 katselukerrat

Terve, 2-3 kuukautta sitten päivitin viihteen Premium malliseksi. Nyt on noin kuukauden päivät vaivannut seuraavat ongelmat: katselessa lähetystä netin kautta niin päivittäin ruutu välillä pimenee hetkeksi tai sitten kuva pysähtyy. Pysähtyminen korjautuu vaihtamalla hetkeksi toiselle kanavalle joskus ei sekään auta. Toisinaan kuvan laatu heikkenee todella huonoksi joka korjaantuu jälleen vaihtamalla hetkeksi toiselle kanavalle. Olen hakenut kanavat uudelleen digiboksiin sekä palauttanut siihen tehdasasetukset. Myös modeemiin olen resetoinut mutta ei nuo toimenpiteet ole auttaneet. Että mikä neuvoksi?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ 31 January 2021, 14:27

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +1

Täysin samat ongelmat omassa premium boxissa sekä vanhempieni boxissa. Tehdasasetukset palautin ja netti antaa lähes täydet nopeudet ja on verkkopiuhalla kiinni.

 

Samat viat täällä ja samat "korjaukset" tehty. Urheilut on joutunut katsomaan Viaplayn puolelta jonkun aikaa koska ei tuo vaan toimi. Nettiähän tässä varmasti syytetään mutta sillä samalla netillä kyllä pystyy Viaplayn puolelta katsomaan UHD-lähetyksiä vaivatta joten aika selvää on missä se vika on eli Elisalla.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Jos olette tehneet sivulta https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ ohjeistetut toimenpiteet niin sitten suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ jotta saadaan noi ongelmat tarkempaan selvitykseen. :) 

Ongelma lähetyksen pätkimisessä on ratkaistu.

Otin yhteyttä ohjeen mukaan asiakaspalveluun josta vastattiin heti. Pyysivät tekemään nopeusmittauksen laitteella joka on kiinni netissä kaapelilla. Mittarina käytin Elisan nettimittaria joka antoi tuloksen latausnopeus 42 Megaa vaikka sopimuksen mukaan nopeus piti olla 100 Megaa. Myönsivät että nopeus alhainen. Kaapeli jolla digiboxi ja modeemi on yhdessä on tyypiltään Cat 5e joka elisan mukaan pitää vähintään olla. Asentaja tuli käymään parin päivän päästä ja mittasi että kaapeli joka tulee taloon niin siinä nopeus 98 Megaa. Meillä vuonna 2000 valmistunut talo ja joka huoneessa on puhelinpistoke ja yhdessä paikassa kaikki yhdistetty talokaapeliin. Asentaja purki liitoksesta muut pois paitsi sen missä on modeemi kiinni. Nopeus nousi 96 Megaan tällä tavalla ja ainakin toistaiseksi toiminut oikein.