Skip to main content
Vastattu

Määräaikaisen Elisa Viihde Premiumin irtisanominen

  • 15. huhtikuuta 2020
  • 35 kommenttia
  • 12839 katselukerrat

Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

35 kommenttia

  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 8. helmikuuta 2025
Jaakop kirjoitti:

Tervetuloa OmaYhteisöön ​@Nikolllll! Muuttotilanteessa tilannetta voidaan katsoa aina tapauskohtaisesti, jos kyseessä on Elisa Viihteen ja laajakaistan yhdistelmäsopimus 😊

Eipä näytä olevan näin. Riihimäen Elisan myymälän työntekijällä ei valtuuksia perua valheellisesti myytyä elisa viihdettä ja hän sanoi lisäksi kun peruin netin, että elisa viihteen hinta tulee kaksinkertaistumaan. Tästäkään ei missään mainintaa, että elisa viihteen hinta olisi nettisopimukseen sidoksissa. 

 

Soittivat asiakaspalvelusta ja sanoivat että ei voi perua, ei mitään pahoittelua edes siitä että valheellisesti myyty elisa viihde eikä siitä että kahdesti olette jo ottaneet markkinointikiellon pois. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 9. helmikuuta 2025

Valitettavan usein,varsinkin Elisa Viihteen markkinoinnissa ja myyntitilanteissa, törmätään vilpillisyyteen ja tietoiseen harhaanjohtamiseen. 

Mitkä mahtaavatkaan olla tämän juurisyyt?

 


Sokrates
  • 6320 kommenttia
  • 9. helmikuuta 2025
juhanski kirjoitti:

Valitettavan usein,varsinkin Elisa Viihteen markkinoinnissa ja myyntitilanteissa, törmätään vilpillisyyteen ja tietoiseen harhaanjohtamiseen. 

Mitkä mahtaavatkaan olla tämän juurisyyt?

Olisiko myynnin kasvattaminen? Ymmärtääkseni ne myyjät ovat provisiopalkalla ja lisääntynyt myynti näkyy palkkapussissa.


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 573 kommenttia
  • 10. helmikuuta 2025

Pahoittelut omalta osaltani, jos myyntitilanteet eivät ole olleet selkeitä molemmille osapuolille. Sanoisin, että asiat on huonosti kommunikoitu - eikä kyseessä ole vilpillisyyttä tai tietoisesti harhaanjohtamista myyntitilanteissa. Esimerkiksi määräaikaisuus Elisa Viihde  -palvelun osalta käydään myyntitilanteessa läpi, mutta miten se on kommunikoitu, niin voi olla eroja. 


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025
Anspandeemus kirjoitti:

Pahoittelut omalta osaltani, jos myyntitilanteet eivät ole olleet selkeitä molemmille osapuolille. Sanoisin, että asiat on huonosti kommunikoitu - eikä kyseessä ole vilpillisyyttä tai tietoisesti harhaanjohtamista myyntitilanteissa. Esimerkiksi määräaikaisuus Elisa Viihde  -palvelun osalta käydään myyntitilanteessa läpi, mutta miten se on kommunikoitu, niin voi olla eroja. 

Sinä siis ei paikalla olleena sanot asioiden olevan toisin? Oletko Elisan edustaja? Myyjä 31.12.2023 Riihimäen Elisan liikkeessä sanoi erikseen, että jos muutat etkä tarvitse enään viihdettä tuo boksi takaisin ja määräaikaisuus ei päde silloin. 
 

Nyt viime lauantaina kävin sulkemassa nettiä samassa liikkeessä, mutta myyjä ei ollut sulkenut vaikka niin ilmoitti. 
 

liikkeessä sama myyjä sanoi että hänellä ei ole valtuuksia perua viihdettä ja asiakaspalvelussa teidän työntekijä sanoi että peruminen on liikkeen asia. 
 

eli tiedoksi kaikille. Elisa ei peru sopimuksia vilpillisen myynnin vuoksi vaikka näissä omaelisan foorumiviesteissä sanovan näin olevan mahdollista.


Forum|alt.badge.img+5
  • Valmentaja
  • 139 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025
Nikolllll kirjoitti:
Anspandeemus kirjoitti:

Pahoittelut omalta osaltani, jos myyntitilanteet eivät ole olleet selkeitä molemmille osapuolille. Sanoisin, että asiat on huonosti kommunikoitu - eikä kyseessä ole vilpillisyyttä tai tietoisesti harhaanjohtamista myyntitilanteissa. Esimerkiksi määräaikaisuus Elisa Viihde  -palvelun osalta käydään myyntitilanteessa läpi, mutta miten se on kommunikoitu, niin voi olla eroja. 

Sinä siis ei paikalla olleena sanot asioiden olevan toisin? Oletko Elisan edustaja? Myyjä 31.12.2023 Riihimäen Elisan liikkeessä sanoi erikseen, että jos muutat etkä tarvitse enään viihdettä tuo boksi takaisin ja määräaikaisuus ei päde silloin. 
 

Nyt viime lauantaina kävin sulkemassa nettiä samassa liikkeessä, mutta myyjä ei ollut sulkenut vaikka niin ilmoitti. 
 

liikkeessä sama myyjä sanoi että hänellä ei ole valtuuksia perua viihdettä ja asiakaspalvelussa teidän työntekijä sanoi että peruminen on liikkeen asia. 
 

eli tiedoksi kaikille. Elisa ei peru sopimuksia vilpillisen myynnin vuoksi vaikka näissä omaelisan foorumiviesteissä sanovan näin olevan mahdollista.

Ongelma on kun jokainen asiakashan voi sanoa, että on myyty väärin sopimus ja kuitenkin asiakas on hyväksynyt sopimuksen josta määräaika käy ilmi. Elisa Viihde on aina määräaikainen, joten poikkeuksia ei ole sen suhteen.

Ikäväähän se on jos myyjä on ollut vilpillinen, mutta tästä varmaan oppii että myyjään ei ole koskaan luottaminen ja sopimus kannattaa tarkistaa mihin sitoutuu… Elämä opettaa.


Sokrates
  • 6320 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025
MultiSIMmi kirjoitti:

Ongelma on kun jokainen asiakashan voi sanoa, että on myyty väärin sopimus ja kuitenkin asiakas on hyväksynyt sopimuksen josta määräaika käy ilmi. Elisa Viihde on aina määräaikainen, joten poikkeuksia ei ole sen suhteen.

Ikäväähän se on jos myyjä on ollut vilpillinen, mutta tästä varmaan oppii että myyjään ei ole koskaan luottaminen ja sopimus kannattaa tarkistaa mihin sitoutuu… Elämä opettaa.

Toki silläkin on merkitystä saako asiakas sen sopimusvahvistuksen ennen vai jälkeen sopimuksen teon. Yleensä se sopimusvahvistus saadaan vasta jäkikäteen ja ei ne myyjät juurikaan sopimusehtoja etukäteen esittele.


Forum|alt.badge.img+5
  • Valmentaja
  • 139 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025
Sokrates kirjoitti:
MultiSIMmi kirjoitti:

Ongelma on kun jokainen asiakashan voi sanoa, että on myyty väärin sopimus ja kuitenkin asiakas on hyväksynyt sopimuksen josta määräaika käy ilmi. Elisa Viihde on aina määräaikainen, joten poikkeuksia ei ole sen suhteen.

Ikäväähän se on jos myyjä on ollut vilpillinen, mutta tästä varmaan oppii että myyjään ei ole koskaan luottaminen ja sopimus kannattaa tarkistaa mihin sitoutuu… Elämä opettaa.

Toki silläkin on merkitystä saako asiakas sen sopimusvahvistuksen ennen vai jälkeen sopimuksen teon. Yleensä se sopimusvahvistus saadaan vasta jäkikäteen ja ei ne myyjät juurikaan sopimusehtoja etukäteen esittele.

Niin, mihin sillä on loppupelissä merkitystä, siihen on kuitenkin sitoutunut jo. Pitäisi pyytää se ensin nähtäväksi, mutta kukaanhan sellaista ei tee. Joten helpoin on vain kiertää kaikki myyjät ja kojut kaukaa, muuten tulee tässä nyky-yhteiskunnassa varmasti huijatuksi jossain vaiheessa.


Sokrates
  • 6320 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025
MultiSIMmi kirjoitti:

Niin, mihin sillä on loppupelissä merkitystä, siihen on kuitenkin sitoutunut jo. Pitäisi pyytää se ensin nähtäväksi, mutta kukaanhan sellaista ei tee. Joten helpoin on vain kiertää kaikki myyjät ja kojut kaukaa, muuten tulee tässä nyky-yhteiskunnassa varmasti huijatuksi jossain vaiheessa.

Juuri näin tai tutustua tuotteen ehtoihin jo etukäteen. No itse en Elisan liikkeistä mitään osta ja toki , kun näitä tapauksia on täällä Yhteisössä ollut runsaasti vuosien varrella , niin kokemuksta on jo kertynyt myyjien metkuista.


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 135 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025

Myyjien puheisiin ei kannata luiottaa tää koskee kaikkia myyjiä ei  pelkästään eliksaa

 kaikki kannattaa  pyhytää kirjallisena niin on mustaa valkosella mitä on sovittu  myyjä voi jorista joutavia niin kauan kuin asia on paperilla koska  jos  asiaa ei ole   kirjallisena  niin asiakas ei voi todistaa mitään 

 vaikka suullinen  sopimuskin on sopimus niin  todistaa sitä ei pysty .