Skip to main content

Milä olisi oikea kytkentä,  Samsung tv + Samsung soundbar + elisa Viihdeboxi. 

Milä olisi oikea kytkentä,  Samsung tv + Samsung soundbar + elisa Viihdeboxi. 

Tuolla ketjussa parikin vaihtoehtoa:

Elisa Viihde Premiumin digiboksin liittäminen

Ensimmäinen:

“ Soundbarin Toslinkillä (optinen kaapeli) kiinni telkkariin ja digiboksi HDMI:llä telkkarissa. Tämä sen vuoksi että jos tulee käyteltyä jotain muutakin laitetta telkkarilla kuin vain digiboksia niin äänet tulee silloin aina soundbarin kautta.”

Toinen:

“Elisaboksi on HDMI:llä kiinni Soundbarissa ja soundbar HDMI ARC-liitännästä telkkarin HDMI ARCiin.

HDMI CEC-toiminnon ansiosta kaikki kolme laitetta pelaavat yhteen Elisaboksin kaukosäätimellä.

Telkkarin ja soundbarin välinen ARC-yhteys on kaksisuuntainen joten telkkuun liitetyt Chromecastit ja konsolit syöttävät äänen soundbarille yhtä lailla.”


Kiitoksia todella selkeistä ohjeista , mutta mikähän vielä olis neuvoksi,  siihen,  että kun laitan dikiboxin kaukosäätimestä kaikki päälle, niin joudun sammuttamaan kokonaan virrat pois, koska ensin tulee lukemaan tv:n näyttöön, ei signaalia, mutta laitan heti uudestaan taas virrat päälle, niin näkyy  normaalisti, eli ollut jo pitempään tämä ongelma, olen siis aina sammuttanut ekan kerran jälkeen, ja uudestaan päälle. Mutta jos aamulla ensimmäisen kerran laitan päälle toimii heti, mutta päivemmällä täytyy aina laittaa pari kertaa niin toimii normaalisti.  Koittakaa saada jotain tolkkua tästä sepustuksesta.


Kiitoksia todella selkeistä ohjeista , mutta mikähän vielä olis neuvoksi,  siihen,  että kun laitan dikiboxin kaukosäätimestä kaikki päälle, niin joudun sammuttamaan kokonaan virrat pois, koska ensin tulee lukemaan tv:n näyttöön, ei signaalia, mutta laitan heti uudestaan taas virrat päälle, niin näkyy  normaalisti, eli ollut jo pitempään tämä ongelma, olen siis aina sammuttanut ekan kerran jälkeen, ja uudestaan päälle. Mutta jos aamulla ensimmäisen kerran laitan päälle toimii heti, mutta päivemmällä täytyy aina laittaa pari kertaa niin toimii normaalisti.  Koittakaa saada jotain tolkkua tästä sepustuksesta.

Kokeile tuolta kommervenkkejä:

Esim.

  • Digiboksin sisäisen muistin alustus:
  1. Valitse digiboksin Menun Asetukset-valikosta: Asetukset > Lisäasetukset > Alusta sisäinen muisti.
  2. Toimenpide vaatii lapsilukon PIN-koodin (4 numeroa), jos olet sen asettanut digiboksillesi.
  • Manuaalinen digiboksin ohjelmistopäivityksen tarkistaminen. (Ns. Virtabuutti.)

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

  • Digiboksin tehdasasetusten palautus:
  1. Paina digiboksin virtapainiketta viisi kertaa peräkkäin.
  2. Uusimmassa Premium-mallissa N7950 virtapainike on iso painike digiboksin vasemmassa reunassa. Mallissa N7800 virtapainike on vasemmassa reunassa nimellä Reset. Mallissa N7700 virtapainike löytyy digiboksin edestä.

Elisa Viihde plus -tv-boksilla omat ohjeet:

Elisa Viihde Plus -palvelun ohjeet

 

 

 


Moikka jälleen,  ei auttanut edellä mainitut toimenpiteet, nytkin taas yön jälkeen kaikki toimii yhdellä aukaisulla, mutta kun  sammutan, niin jälleen täytyy tehdä käynnistys kaksi kertaa, jotta toimii normaalisti. Olen  myös vaihtanut uudempia hdm-piuhoja.


Moikka jälleen,  ei auttanut edellä mainitut toimenpiteet, nytkin taas yön jälkeen kaikki toimii yhdellä aukaisulla, mutta kun  sammutan, niin jälleen täytyy tehdä käynnistys kaksi kertaa, jotta toimii normaalisti. Olen  myös vaihtanut uudempia hdm-piuhoja.

Siitähän voi tehdä vaikka vika/häiriöilmoituksen, niin selviää.

(Digiboksissahan on takuu, niin kauan, kuin sopimus voimassa)

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus (muut)

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset> Elisa viihde


Erityiset kiitokset  kimblez:lle asiantuntevista neuvoista, ja halukkuudesta auttaa toisia saamaan laitteita toimimaan, myös kiitoksia palstanpitäjille ym: lle tämä palsta on monipuolinen apu monelle. Vielä en ole saanut toimimaan kunnolla, voi olla että vika löytyy myös tv:n ( 2v ) yhteyksissäkin, mutta näillä mennään!!!


Erityiset kiitokset  kimblez:lle asiantuntevista neuvoista, ja halukkuudesta auttaa toisia saamaan laitteita toimimaan, myös kiitoksia palstanpitäjille ym: lle tämä palsta on monipuolinen apu monelle. Vielä en ole saanut toimimaan kunnolla, voi olla että vika löytyy myös tv:n ( 2v ) yhteyksissäkin, mutta näillä mennään!!!

Ole hyvä.

Kysäise vaikka samsungin tuesta, niin voi hyvinkin selvitä.

https://www.samsung.com/fi/support/contact/#contactinfo

Live chattikin on.

Live Chat

Ma-pe | 08:00 - 20:00
La - Su | 10:00 - 15:00

WhatsAppikin

 


Osallistu keskusteluun