Skip to main content
Kiinnitetty keskusteluMTV-muutos

Muutos MTV:n kanavien katselussa 13.5.2026 alkaen


Näytä ensimmäinen kirjoitus

367 kommenttia

Sokrates
  • June 7, 2026

No, ei se antennin asennus mitään rakettitiedettä ole, jos muu verkko on kunnossa.

Suurin juttu ehkä signaalin kuljetus keskukselle asti, mutta sekin menee vaikkapa ethernet tai valokuidun läpi käyttäen nykyisiä kaapeleitä.

Näillä hinnoilla kuoletusaika on se pari vuotta kuten olen tässä jo todennut.

Joo ei se antennin asennus mitään rakettitiedettä ole eikä kukaan ole sellaista väittänytkään. Kaikki mikä maksaa ja jota ei ole etukäteen taloyhtiön budjetissa huomioitu , ottaa oman aikansa ja silloin ei mitään tapahdu heti. No lätkän MM-kisat oli ja meni , joten taitaa se isompi tuska olla toistaiseksi ohi. Meillä ei kyllä maikkarin kanavia normaalisti katsella juuri ollenkaan , vaikka kyllä ne näkyy.

PS. Esittäisin kainon toivomuksen kirjoittajille , että editoikaa lainauksianne ja jättäkää sinne vain se , mitä kommentoitte. Jos lainaus on koko sivun mittainen , niin se vaikeuttaa huomattavasti keskustelun seuraamista. Kiitos!


Forum|alt.badge.img+4
  • Avulias
  • June 7, 2026

No, ei se antennin asennus mitään rakettitiedettä ole, jos muu verkko on kunnossa.

Suurin juttu ehkä signaalin kuljetus keskukselle asti, mutta sekin menee vaikkapa ethernet tai valokuidun läpi käyttäen nykyisiä kaapeleitä.

Näillä hinnoilla kuoletusaika on se pari vuotta kuten olen tässä jo todennut.

Joo ei se antennin asennus mitään rakettitiedettä ole eikä kukaan ole sellaista väittänytkään. Kaikki mikä maksaa ja jota ei ole etukäteen taloyhtiön budjetissa huomioitu , ottaa oman aikansa ja silloin ei mitään tapahdu heti. No lätkän MM-kisat oli ja meni , joten taitaa se isompi tuska olla toistaiseksi ohi. Meillä ei kyllä maikkarin kanavia normaalisti katsella juuri ollenkaan , vaikka kyllä ne näkyy.

PS. Esittäisin kainon toivomuksen kirjoittajille , että editoikaa lainauksianne ja jättäkää sinne vain se , mitä kommentoitte. Jos lainaus on koko sivun mittainen , niin se vaikeuttaa huomattavasti keskustelun seuraamista. Kiitos!

 

Kyllä se tuska valitettavasti jatkuu niiden osalta, joilla se kanava ei näy eikä osaamista ole, varsinkin jos niitä on vaikka parikymmentä prosenttia omistajista. Ovat tässä varmaan jo kuukauden sitä kanavan palautusta odottaneet, mutta on käynyt selväksi, että sellaista ei nähtävästi Elisan toimesta tapahtu. 


Osa toki ongelmansa ratkaissut sukulaisten tai naapureiden avulla, mutta tuskin kaikki. Asian ratkaisu siis käytännössä seuraavassa yhtiökokouksessa, jos Elisa ei tätä kanavaa kykene kerran palauttamaan toimivaksi. ​​​​​​

 

Eero


Sokrates
  • June 7, 2026

Asian ratkaisu siis käytännössä seuraavassa yhtiökokouksessa, jos Elisa ei tätä kanavaa kykene kerran palauttamaan toimivaksi. ​​​​​​

Siltähän se tilanne näyttää ja onneksi meillä ei olla pelkästään Elisan varassa missään asiassa. Varapalvelut on kaikkeen tarpeelliseen.


Forum|alt.badge.img+4
  • Avulias
  • June 7, 2026

Asian ratkaisu siis käytännössä seuraavassa yhtiökokouksessa, jos Elisa ei tätä kanavaa kykene kerran palauttamaan toimivaksi. ​​​​​​

Siltähän se tilanne näyttää ja onneksi meillä ei olla pelkästään Elisan varassa missään asiassa. Varapalvelut on kaikkeen tarpeelliseen.

 

No, riippuvuudet purkautuu viimeistään vuodessa. harva haluaa maksaa tuplasti varautumisesta. Onhan tämä muuten hyvin toiminut, mutta tämä show vei uskottavuuden.

 

Kantapään ja kukkaron kautta oppi menee nopeiten perille.

 

Eero


Sokrates
  • June 7, 2026

No, riippuvuudet purkautuu viimeistään vuodessa. harva haluaa maksaa tuplasti varautumisesta. Onhan tämä muuten hyvin toiminut, mutta tämä show vei uskottavuuden.

Jotkut riippuvuudet purkautuu joskus ja toiset taas ei.

Esimerkiksi kriittisten laiterikkojen osalta kannattaa miettiä , että maksaako käyttökatkos enemmän kuin varalaite.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+25
  • Elisalainen
  • June 7, 2026

Onhan tämä muuten hyvin toiminut, mutta tämä show vei uskottavuuden.

 

Muistutattekoon, että tämän “shown” aloitti MTV yksipuolisesti irtisanomalla vuosikausia voimassa olleen sopimuksen.

Kaapeli-tv-asiakas voi edelleen tilata Elisa Viihde Minin MTV3, Ava, Sub -kanavien sisältöjen katsomiseksi veloituksetta.

 


Forum|alt.badge.img+4
  • Avulias
  • June 7, 2026

Onhan tämä muuten hyvin toiminut, mutta tämä show vei uskottavuuden.

 

Muistutattekoon, että tämän “shown” aloitti MTV yksipuolisesti irtisanomalla vuosikausia voimassa olleen sopimuksen.

Kaapeli-tv-asiakas voi edelleen tilata Elisa Viihde Minin MTV3, Ava, Sub -kanavien sisältöjen katsomiseksi veloituksetta.

 

Elisa ja MTV hoitakoot keskenäiset riitansa keskenään. Elisan KTV asiakas on Elisan asiakas, ei MTV3 asiakas.

 

Ei niitä mummeleita viihteet auta, kun ei nappia painamalla näy telkkarissa. 

 

Eero


Sokrates
  • June 7, 2026

Muistutattekoon, että tämän “shown” aloitti MTV yksipuolisesti irtisanomalla vuosikausia voimassa olleen sopimuksen.

Oliko sopimus toistaiseksi voimassa oleva vai tarkistetaanko sopimusehtoja ja hintaa  määrävälein?

PS: Oma kokemukseni vastaavista yritysten välisistä sopimuksista on , että ei ne mitään ikuisuussopimuksia ole , vaan kyllä ehdoissa on tarkistuspisteitä , missä asioita neuvotellaan uudelleen. Tässä tapauksessa myös toinen sopimusosapuoli lienee vaihtunut ja mitä se sitten tarkoittaa.


Forum|alt.badge.img+8

Itse en osaa sanoa toimiiko sisäantenni kodissani kun asun Tampereel ja tos Pyynikinharjun vieressä joka on erittäin korkea et se estää päälähettimen signaalin joka on Teiskossa. Toki tossa Pyynikinharjun päällä on Digitan Pyynikin täytelähetin joka on suunnattu sinne jonka toi harju on blokannu ton päälähettimen signaalin.

Sama asia on myös matkapuhelinverkossa. Tukiasemia on tiheästi että missään kohtaan harjua ei ole katvealueita ja kuuluisi koko ajan hyvin.


Sokrates
  • June 8, 2026

Itse en osaa sanoa toimiiko sisäantenni kodissani kun asun Tampereel ja tos Pyynikinharjun vieressä joka on erittäin korkea et se estää päälähettimen signaalin joka on Teiskossa. Toki tossa Pyynikinharjun päällä on Digitan Pyynikin täytelähetin joka on suunnattu sinne jonka toi harju on blokannu ton päälähettimen signaalin.

Digitan Tampereen päälähetin on kartan mukaan tosiaan Teiskossa. Sen lisäksi täytelähettimiä on Pyynikillä ja Nokialla. Kyllä se Pyynikin harju on katettu aika hyvin kuuluvuuden suhteen.

https://www.digita.fi/verkkojen-saatavuus/antennitvn-kartta-ja-saatavuus/

Ei muuta kuin kokeilemaan. Ei sellainen UHF-alueen sisäantenni ihan maltaita maksa.

https://www.puuilo.fi/nedis-sisaantenni-vahvistimella-26db-uhf-vhf-lte700?srsltid=AfmBOoqp4-OPb6DS0FlFUuz4eACaL99lIlRl6X5HrZm-C-nGY0uFLYp2


Hubii
Forum|alt.badge.img+7
  • Avulias
  • June 8, 2026

Itse en osaa sanoa toimiiko sisäantenni kodissani kun asun Tampereel ja tos Pyynikinharjun vieressä joka on erittäin korkea et se estää päälähettimen signaalin joka on Teiskossa. Toki tossa Pyynikinharjun päällä on Digitan Pyynikin täytelähetin joka on suunnattu sinne jonka toi harju on blokannu ton päälähettimen signaalin.

Digitan Tampereen päälähetin on kartan mukaan tosiaan Teiskossa. Sen lisäksi täytelähettimiä on Pyynikillä ja Nokialla. Kyllä se Pyynikin harju on katettu aika hyvin kuuluvuuden suhteen.

https://www.digita.fi/verkkojen-saatavuus/antennitvn-kartta-ja-saatavuus/

Ei muuta kuin kokeilemaan. Ei sellainen UHF-alueen sisäantenni ihan maltaita maksa.

https://www.puuilo.fi/nedis-sisaantenni-vahvistimella-26db-uhf-vhf-lte700?srsltid=AfmBOoqp4-OPb6DS0FlFUuz4eACaL99lIlRl6X5HrZm-C-nGY0uFLYp2

Kannattaa katsoa ilmansuunta lähettimelle lähimmästä mastosta ja laittaa illunan lähelle.. itsellä on noin kilometri mestauskallion lähettimeen ja tosin sateella kyllä pätkii ja kerrostaloja on edessä joka vaimentaa signaalia


  • OmaYhteisön luottojäsen
  • June 12, 2026

Tuollaista:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/01ac7c09-88e9-4e25-bba1-50f20261e385

Lukija sai Elisan kaapeli-tv:stä täysmääräisen 11,90 euron kuukausilaskun ja päätti reklamoida asiasta, koska tv:ssä ei tällä hetkellä näy MTV:n kolmea kanavaa. Ennen sitä hän oli lukenut Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeen, jossa kerrottiin mahdollisesta oikeudesta hinnanalennukseen.

Elisan asiakaspalvelussa asia ratkaistiin noin 15 minuutissa, kun asiakaspalvelija kertoi lukijalle poikkeuksellisesti hyvittävänsä laskusta puuttuvien kanavien osuuden.

Lukija ei usko siihen, että hän sai asiakaspalvelussa poikkeuksellista kohtelua, koska asiakaspalvelijalla oli heti laskukaava valmiina hyvitystä varten. Kuukausilaskun summasta hyvitettiin 1,49 euroa. Se saatiin jakamalla kuukausihinta kanavakohtaiseksi hinnaksi. Yhdelle kanavalle tuli hinnaksi reilut 49 senttiä, mikä kerrottiin kolmella.

Lukijan mukaan asiakaspalvelija kiisti hyvityksen olevan Elisan yleinen ohje. Lukija oli tyytyväinen ratkaisuun, mutta kysyi samalla, saako toukokuun laskusta takautuvasti hyvitystä. Hänen mielestään samaa laskukaavaa pitäisi käyttää myös toukokuussa niiltä päiviltä, jolloin MTV:n kanavat eivät näkyneet.

Tähän vaatimukseen asiakaspalvelijan vastaus oli kieltävä, koska lasku oli jo maksettu. Sitten lukija kysyi, mitä tulisi tehdä, jos katkos on yhä heinäkuun laskun aikaan voimassa.

Elisalta sanottiin, että laskusta voi reklamoida ja soittaa asiakaspalveluun uudestaan.

Asiakaspalvelija ohjeisti vähentämään puhelussa sovitun summan kesäkuun e-laskusta itse.

 


Forum|alt.badge.img+8
  • Valmentaja
  • June 12, 2026

Tänään tuli virallisesti kuukausi täyteen kun Maikkarin kanavat on ollu pimeänä neuvotteluiden vuoksi. Tekeekö Elisa ja MTV ennätyksen ja neuvottelut kestää pidempään kuin Norjassa keissi Telia ja TV2?


Sokrates
  • June 13, 2026

Tänään tuli virallisesti kuukausi täyteen kun Maikkarin kanavat on ollu pimeänä neuvotteluiden vuoksi. Tekeekö Elisa ja MTV ennätyksen ja neuvottelut kestää pidempään kuin Norjassa keissi Telia ja TV2?

Saapas nähdä. Tuo neuvottelu on ollut käynnissä jo ymmärtääkseni viime vuoden lopulta saakka , mutta palvelukatkos vasta kuukauden.

Enpä laittaisi ropoakaan veikkaukseen katkoksen kestosta.


Forum|alt.badge.img+7
  • Avulias
  • June 17, 2026

 

 

Kaapeli-tv-asiakas voi edelleen tilata Elisa Viihde Minin MTV3, Ava, Sub -kanavien sisältöjen katsomiseksi veloituksetta.

 

Eikös toi mini Viihde ole maksuton vain kuukauden osalta? Mites sen jälkeen? 


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+25
  • Elisalainen
  • June 17, 2026

 

 

Kaapeli-tv-asiakas voi edelleen tilata Elisa Viihde Minin MTV3, Ava, Sub -kanavien sisältöjen katsomiseksi veloituksetta.

 

Eikös toi mini Viihde ole maksuton vain kuukauden osalta? Mites sen jälkeen? 

Sitten voi halutessaan tilata uuden ilmaiskuukauden. Olemme myös lähettäneet tilaajille tekstiviestejä ja pyytäneet siihen vastaamaan, jos haluavat tekemäänsä tilaustaan veloituksetta jatkaa.


Forum|alt.badge.img+7
  • Avulias
  • June 17, 2026

 

 

Kaapeli-tv-asiakas voi edelleen tilata Elisa Viihde Minin MTV3, Ava, Sub -kanavien sisältöjen katsomiseksi veloituksetta.

 

Eikös toi mini Viihde ole maksuton vain kuukauden osalta? Mites sen jälkeen? 

Sitten voi halutessaan tilata uuden ilmaiskuukauden. Olemme myös lähettäneet tilaajille tekstiviestejä ja pyytäneet siihen vastaamaan, jos haluavat tekemäänsä tilaustaan veloituksetta jatkaa.

OK. No toihan on sitten hyvä asia. Tuosta Elisan omasta viestistä voi moni saada väärän kuvan: “ Tarjoamme Elisan kaapeli-TV:n asiakkaille sovelluksen, Elisa Viihde Minin, maksutta kuukauden ajaksi. Tarjous on uusille Elisa Viihde Mini -asiakkaille.”