Kysymys

N7700 digiboksin ongelmointi

  • 1 helmikuu 2021
  • 18 kommenttia
  • 412 katselukerrat

Käyttäjätaso 2

Miksi Elisa myy tuon digiboksin kaltaista luokatonta palsternakkaa?

1. Jos boksia ei laita päälle 5 ennen TV:n avaamista, boksi kaatuu.

2. Vaikka boksin laittaa päälle 5 minuuttia ennen tv:n avaamista niin Ylen kanaville mennessä boksi kaatuu.

3. Mitä tahansa palvelua katsoessa kuvanlaatu vaihtelee hyvästä pikselimössöön muutaman minuutin välein. HBO:lla tuo ongelma on pahin.

Eli lyhyemmin: kyseinen boksi on käyttökelvoton.

JA KYLLÄ, ON RESETOITU, OTETTU VIRTAJOHTO POIS JA LAITETTU TAKAISIN, ON LAUSUTTU MYÖS LOITSUJA TÄYDENKUUN AIKAAN, MUTTA EI AUTA.

 

EDIT / Siistitty voimasanoja ja muokattu otsikko kuvaavammaksi. Vanha otsikko: “N7700 digiboksi” . -MiikaMoi


18 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Koska hankitte tuon? Tämänhän saa nykyään päivittää uudistettuun ja parannettuun Elisa Viihde premium versioon 👌

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Koska hankitte tuon? Tämänhän saa nykyään päivittää uudistettuun ja parannettuun Elisa Viihde premium versioon 👌


Joka maksaa 5 euroa kuussa enemmän eikä silti tuo merkittävästi etuja verrattuna vanhaan. Suosittelen aloittajaa enemmänkin vaihtamaan boksinsa N7800-malliin jolloin hinta ei nouse. Tuo premium-boksi ei tosiaan tuo etuja verrattuna N7800-malliin koska ei kaikilla ole 4K-telkkaria ja lisäksi sisältöä 4K-moodissa antaa vain Netflix eikä lineaarikanavia ole vielä 4K-moodissa.

Käyttäjätaso 1

1. Jos boksia ei laita päälle 5 ennen TV:n avaamista, boksi kaatuu.

2. Vaikka boksin laittaa päälle 5 minuuttia ennen tv:n avaamista niin Ylen kanaville mennessä boksi kaatuu.

Minulla on sama 7700 boxi. Nämä voisi kuulua Pace boxin ominaisuuksiin, mutta Netgemin ei tätä pitäisi tehdä. Sanoisin, että joko laite on viallinen, piuha/TV yhteesopivuusongelma (mitä ei saisi olla) tai onko laitteen ympärillä riittävästi tilaa. Netgem käy melko lämpöisenä, niin ympärillä pitää olla tilaa ilmankierrolle.

Samaa pikselimössöä täälläkin..Alkaa mennä totaalisesti hermo!! Millon häviää äänet,millon kuva pysähtyy,millon taas latailee kesken tallenteen/areenan katsomisen. Latailun alkaessa ja ohjelman katsomisen keskeytyessä täytyy käydä alku valikossa ja kun palaa takaisin ohjelman pariin, on kuva sellaista pikselimössöä ettei ihmisistäkään saa selvää. Kyllä alan oikeesti olla täynnä näitä ongelmia...Sanotaan että rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta nyt menee kyllä raha kuin kankkulan kaivoon. Nyt on alettava toimimaan tai vaihtuu operaattori!!

Käyttäjätaso 3

Itsellä on ainoana HD-boksina N7700, siihen käyttöön se juuri ja juuri soveltuu. Sain sen kun tuttu siirtyi käyttämään tallentavaa digiboksia ja ei ole katunut. Kun SD lähetykset loppuu hankin kunnollisen HD digiboksin, mutta nyt ilman tilausta Elisa viihde N7700 boksi toimii pelkkänä perusboksina ja riittää ihan hyvin HD uutisten katsomiseen.

 

Eli miinukset N7700 boksissa:

  • huono ir vastaanotin, kaukosäädintä joutuu osoittamaan suoraan boksia kohti
  • hidas käynnistymään
  • sammuu itsestään (ei voi ottaa virransäästöä pois)
  • turha etusivu valikko, voisi mennä suoraan TV kuvaan
  • tilauksen kanssa toiminta oli vielä hitaampaa (boksi nopeutui huomattavasti kun tilaus päättyi)

Melkein mikä tahansa tallentava boksi on parempi ja jos haluaa samat + enemmän ominaisuuksia kuin Elisa viihteessä kannattaa harkita VU+ digiboksia (sen ainakin itse hankin), maksaa itsensä noin parissa vuodessa säästyneinä kk maksuina. Pelkän IPTV:n jos haluaa niin DNA:ta moni kehunut.

Käyttäjätaso 5

Samaa pikselimössöä täälläkin..Alkaa mennä totaalisesti hermo!! Millon häviää äänet,millon kuva pysähtyy,millon taas latailee kesken tallenteen/areenan katsomisen. Latailun alkaessa ja ohjelman katsomisen keskeytyessä täytyy käydä alku valikossa ja kun palaa takaisin ohjelman pariin, on kuva sellaista pikselimössöä ettei ihmisistäkään saa selvää. Kyllä alan oikeesti olla täynnä näitä ongelmia...Sanotaan että rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta nyt menee kyllä raha kuin kankkulan kaivoon. Nyt on alettava toimimaan tai vaihtuu operaattori!!

Moi @Kissaperhe ! Ikävä kuulla tästä N7700-boksin ongelmoinnista. 😥 Oletko digiboksille kokeillut vielä näitä herättelytoimia: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ ? Onko tuota pikselöintiongelmaa juurikin tallenteissa ja Yle Areenassa eikä muissa sisällöissä kuten suorilla kanavilla?

Käyttäjätaso 4

Oletkos koittanut jo vaihtoetua? Itse vaihdoin tuon kautta boxini silloisen 7700 niin 7800 malliin. Tuota vaihtoetu hommaa on vaan vaikea löytää mistään ellei siitä tiedä. Itse osuin siihen vahingossa juurikin täällä Elisan palstalla :slight_smile:  Siinä meni muutamapäivä, kun Elisa oli saanut uuden boxin perille.

MiikaMoi

Boxille on kahdesti vai kolmesti (en enää varma itekään) tehty tehdasasetustenpalautus, muutamaan otteeseen resetoitu ja johdot on irrotettu ainakin kahdesti. Mitään apua ei näistä ole ollut :( 

Kuva pikselöityy etenkin tallenteita katsottaessa. Ensin latailee hetken,käytän alkuvalikossa ja kun kuva pyörii, on se sellaista pikseliä, ettei kasvoistakaan saa mitään selvää. Kuva saattaa normalisoitua tallenteen loppuun katsottaessa. Valtavasti ärsyttää..palveluista maksat ja kuva on huonompi kuin viime vuonna hävitetyssä 10 vuotta vanhassa televisiossa.

Rokha

En ollut kuullukaan tuosta vaihtoedusta. Pitääpä kysellä tuosta. Nää ongelmat tuskin häviää itsestään eikä näemmä toimenpiteilläkään :(

Käyttäjätaso 5

MiikaMoi

Boxille on kahdesti vai kolmesti (en enää varma itekään) tehty tehdasasetustenpalautus, muutamaan otteeseen resetoitu ja johdot on irrotettu ainakin kahdesti. Mitään apua ei näistä ole ollut :( 

Kuva pikselöityy etenkin tallenteita katsottaessa. Ensin latailee hetken,käytän alkuvalikossa ja kun kuva pyörii, on se sellaista pikseliä, ettei kasvoistakaan saa mitään selvää. Kuva saattaa normalisoitua tallenteen loppuun katsottaessa. Valtavasti ärsyttää..palveluista maksat ja kuva on huonompi kuin viime vuonna hävitetyssä 10 vuotta vanhassa televisiossa.

Rokha

En ollut kuullukaan tuosta vaihtoedusta. Pitääpä kysellä tuosta. Nää ongelmat tuskin häviää itsestään eikä näemmä toimenpiteilläkään :(

Toimiiko kotosalla muut netin kautta pyörivät laitteet normaalisti? :thinking: Onko digiboksi yhdistetty nettiin langattomasti wi-fin kautta vai ethernet-kaapelilla?

Noilla N7700-digibokseilla alkaa kuitenkin ikää olevan, niin suositeltavaa toimivuuden takaamiseksi on tuo päivitys uudempaan laitteeseen eli N7800 v2 digiboksiin tai Premium N7950 -laitteeseen.

Käyttäjätaso 4

Rokha

En ollut kuullukaan tuosta vaihtoedusta. Pitääpä kysellä tuosta. Nää ongelmat tuskin häviää itsestään eikä näemmä toimenpiteilläkään :(

Paina siitä vaihtoetua? kohtaa alkuperäsessä viestissäni niin pääset katsomaan toimiiko, kyseinen sana pitäisi olla linkki kyseiselle sivulle.

MiikaMoi

Läppäri toimii netillä nopeasti ja moitteettomasti. Kännyköissä on eri netit. Boxi on liitetty kaapelilla,wifiä en ole edes uskaltanu ajatellakaan kun näin pahasti muutenkin pätkii :(

Rokha

Siitä kun klikkaa tulee vaan kuva joka ei vie mihinkään. Six kirjotin et pitää kysellä :)

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Rokha

Siitä kun klikkaa tulee vaan kuva joka ei vie mihinkään. Six kirjotin et pitää kysellä :)

 

Tuon mukaan sinulla on jo käytössä N7800, onko näin?

 

Käyttäjätaso 4

No sitten teillä on uusimmat tai tuo systeemi on lopetettu mikä olisi outoa, kun sivu kuitenkin löytyy. Tosin jos Elisa tarjoaa enää vain sitä premiumia niin voipi olla, että siinä kohtaa kaikilla on uusin mitä saa ellei maksa extra vitosta mikä olisi taas jälleen perinoutoa rahastusta. :open_mouth:

Yritin katsoa sivuilta mikä laite mulla on..löyty vaan et elisa viihde netgem digiboxilla. Onko tämä se uusin? Jos on,niin mulla ei jää muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoa tää ja ottaa jostain muualta toimiva homma. En kyllä tästä maksa kovin kauaa pidempään kun ei laite/palvelu pelitä. 

Käyttäjätaso 4

Luulis boxissa olevassa tarrassa lukevan mikä versio se on. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Yritin katsoa sivuilta mikä laite mulla on..löyty vaan et elisa viihde netgem digiboxilla. Onko tämä se uusin? Jos on,niin mulla ei jää muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoa tää ja ottaa jostain muualta toimiva homma. En kyllä tästä maksa kovin kauaa pidempään kun ei laite/palvelu pelitä. 

Olitkin jo laajasti kokeillut kaikkia eri toimenpiteitä eikä niistä ole apua niin laita meille Yksityisviestillä tarkempia tietoja niin selvitellään tuota vikaa tarkemmin. :) 

Osallistu keskusteluun