Skip to main content
Vastaus

N7950 digiboksin kuva pätkii jatkuvasti

  • March 25, 2023
  • 3 kommenttia
  • 799 katselukerrat

N7950 digiboksin kuva pätkii lähes koko ajan. Pientä helpotusta saa, kun käyttää johtoa vähän aikaa irti, mutta kohta palaa taas. Tilanne pahentunut pikku hiljaa talven aikana ja tänään kokeilin päivittää "väkisin", eli painoin boksin virtanappia pohjassa samalla kun laitoin virtakaapelin kiinni. Päivitys tuli ja lopputuloksena pätkiminen mielestäni paheni.

 

Pätkiminen siis tapahtuu niin, että kuva näkyy 5 sekuntia, 1.5s mustana, 5s kuvaa, 1.5s mustana. Tätä jatkuu pari minuuttia ja sitten kuva näkyy oikein jonkin aikaa ja sitten alkaa taas pätkiminen. Tämän päivän pakkopäivityksen jälkeen sykli muuttui 5s kuvaa, 3s mustaa, 5s kuvaa, 3s mustaa. Ja on ihan sama mitä tekee eli katsooko suoratoistoa tai onko valikossa tai YLE1 tai nelosta. Koko ajan pätkii. Television kautta kun katsoo jotain, niin ei pätki, eli liittyy boksiin.

 

Olisiko boksi noin vuoden vanha ja ns premium laatua :)

 

 

EDIT 25.3.2023 // muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi -draakki

 

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi PauliM007

Joo sain vinkkejä Facebook messengerin kautta ja hdmi - kaapelin ja tv:n hdmi portin vaihto toiseen auttoi pätkimiseen.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

  • March 25, 2023

N7950 digiboksin kuva pätkii lähes koko ajan. Pientä helpotusta saa, kun käyttää johtoa vähän aikaa irti, mutta kohta palaa taas. Tilanne pahentunut pikku hiljaa talven aikana ja tänään kokeilin päivittää "väkisin", eli painoin boksin virtanappia pohjassa samalla kun laitoin virtakaapelin kiinni. Päivitys tuli ja lopputuloksena pätkiminen mielestäni paheni.

 

Pätkiminen siis tapahtuu niin, että kuva näkyy 5 sekuntia, 1.5s mustana, 5s kuvaa, 1.5s mustana. Tätä jatkuu pari minuuttia ja sitten kuva näkyy oikein jonkin aikaa ja sitten alkaa taas pätkiminen. Tämän päivän pakkopäivityksen jälkeen sykli muuttui 5s kuvaa, 3s mustaa, 5s kuvaa, 3s mustaa. Ja on ihan sama mitä tekee eli katsooko suoratoistoa tai onko valikossa tai YLE1 tai nelosta. Koko ajan pätkii. Television kautta kun katsoo jotain, niin ei pätki, eli liittyy boksiin.

 

Olisiko boksi noin vuoden vanha ja ns premium laatua :)

 

 

Tuolla ketjussa samaa vaivaa:

täällä boxi N7950 pätkii

 

Kannattaa ottaa yhteyttä

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

 Lähetä viesti Facebookissa  Arkisinja viikonloppuisinkin 8-21
 Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin ja viikonloppuisinkin  8-21 

Chat. (Botti häipyy, kun vaan useammin yrittää)

Soittakaa minulle.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Numerossa voi tehdä myös vikailmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Jos vika on Boksissa, niin

Digiboksissahan on takuu, niin kauan,

kuin sopimus voimassa.

 

 


 


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • March 27, 2023

N7950 digiboksin kuva pätkii lähes koko ajan. Pientä helpotusta saa, kun käyttää johtoa vähän aikaa irti, mutta kohta palaa taas. Tilanne pahentunut pikku hiljaa talven aikana ja tänään kokeilin päivittää "väkisin", eli painoin boksin virtanappia pohjassa samalla kun laitoin virtakaapelin kiinni. Päivitys tuli ja lopputuloksena pätkiminen mielestäni paheni.

 

Pätkiminen siis tapahtuu niin, että kuva näkyy 5 sekuntia, 1.5s mustana, 5s kuvaa, 1.5s mustana. Tätä jatkuu pari minuuttia ja sitten kuva näkyy oikein jonkin aikaa ja sitten alkaa taas pätkiminen. Tämän päivän pakkopäivityksen jälkeen sykli muuttui 5s kuvaa, 3s mustaa, 5s kuvaa, 3s mustaa. Ja on ihan sama mitä tekee eli katsooko suoratoistoa tai onko valikossa tai YLE1 tai nelosta. Koko ajan pätkii. Television kautta kun katsoo jotain, niin ei pätki, eli liittyy boksiin.

 

Olisiko boksi noin vuoden vanha ja ns premium laatua :)

 

 

EDIT 25.3.2023 // muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi -draakki

 

 

Moikka @PauliM007 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊

@Kimblez jakoikin yhteydenottokanavat asian ripeään hoitamiseen. Saitko asian jo hoitoon? 🤗


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • Vastaus
  • April 6, 2023

Joo sain vinkkejä Facebook messengerin kautta ja hdmi - kaapelin ja tv:n hdmi portin vaihto toiseen auttoi pätkimiseen.