N7950 digiboxi ei käynnisty

  • 23 maaliskuu 2021
  • 10 kommenttia
  • 249 katselukerrat

Terve,

Muutaman kuukauden käytössä ollut digiboksi ei suostu käynnistymään. Olen koittanut irroitella kaikki johdot pariin otteeseen ja vaihtanut paristot kaukosäätimeen. Mitään ei tapahdu. Kun virtajohdon kytkee digiboksiin kiinni, niin sininen valo vilkkuu muutaman kerran jonka jälkeen loppuu. Olen koittanut myös resetoida boksia mutta pimeänä pysyy. Onko boksi siis vaihdon tarpeessa vai olisiko jotain vinkkejä pömpelin henkiin herättämiseksi?


10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Moro @Eevee694 ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Jopas nyt jotakin :O Jääkö toi boksin sininen valo siis palamaan kiinteästi ja menee  punaiseksi kun siitä pistää virtoja päälle ja pois? Ootko testannut vielä vaihtaa HDMI johtoa toiseen koloon telkassa ja/tai toista HDMI johtoa boksin ja telkan välille? Mitä telkkari sanoo kun valkkaat että näyttäisi tuota boksin tarjoamaa kuvaa?

Kiitos!

Sininen valo vilkkuu muutaman kerran, jonka jälkeen jää vain himmeä sininen valo, joka johtuu siitä että laitteessa on virtajohto kiinni. Punaista valoa ei ole missään vaiheessa näkynyt. On kokeiltu eri hdmi-piuhallakin, mutta tuloksetta. Telkkari ei tunnista laitetta mitenkään, joten taitaa olla laite död.

Käytin digiboksia Elisakaupassa, jossa eivät saaneet heräteltyä boksia sen paremmin kuin itsekään. Huollosta pitäisi tulla yhteydenotto enkä usko että tässä auttaa muu kuin uusi boksi vanhan tilalle. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Hyvä että yhteydenotto on sovittu, hoituiko asia jo sitä kautta eteenpäin? :slight_smile:

Ei ole vielä yhteydenottoa kuulunut.

Käyttäjätaso 2

Ei ole vielä yhteydenottoa kuulunut.

Siinähän on elinikäinen takuu niin helppo ratkaisu on käydä Elisa kaupassa boksin kanssa et he testaa sen siellä nii saat uuden jos on rikki 👌

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Ei ole vielä yhteydenottoa kuulunut.

Siinähän on elinikäinen takuu niin helppo ratkaisu on käydä Elisa kaupassa boksin kanssa et he testaa sen siellä nii saat uuden jos on rikki 👌

 

Saattavat testata, mutta ei sieltä mukaan mitään vaihto boksia saa.

Ei ole vielä yhteydenottoa kuulunut.

Siinähän on elinikäinen takuu niin helppo ratkaisu on käydä Elisa kaupassa boksin kanssa et he testaa sen siellä nii saat uuden jos on rikki 👌

 

Saattavat testata, mutta ei sieltä mukaan mitään vaihto boksia saa.

Juurikin näin. Testasivat ja laittoivat huoltoon viestiä. Soisi tietysti että huollostakin otettaisiin suht ripeään yhteyttä.

Puolitoista viikkoa kulunut eikä huollosta ole kuulunut mitään. Joo, onhan tässä pyhiä ollut välissä, mutta ei kovin vahvaa asiakaspalvelua Elisalta. Täytynee tänään lähteä liikkeeseen uudestaan asioimaan.

Käyttäjätaso 3

Ns. ”ikuisia” tai ”elinikäisiä” takuita on lähinnä pidettävä pelkkinä markkinointikeinoina eikä varsinaisina takuusitoumuksina. Tällaisten takuiden markkinointi ei yleensä ole kuluttajansuojalain mukaista.

Huoltoon yhteyden ottamisen jälkeen kahdessa päivässä vaihtodigiboksi kotona ja homma kunnossa. Vanha laatikko lähti huoltoon paluupostina tutkittavaksi.

Osallistu keskusteluun