Vastattu

Nelonen median kanavat katosivat

  • 20 heinäkuu 2019
  • 24 kommenttia
  • 902 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti

Iltaa!
Olipas "mukava" huomata, että yhtäkkiä illan aikana Elisa viihteestä (Telia netti) on kadonnut kaikki Nelonen median kanavat. Tämä 500-sarjalaisten näkyminen vain Elisan verkossa oli jo tiedossa, mutta kuten kuvasta näkyy, nyt ovat kadonneet myös aiemmilta kanavapaikoilta. Tämä kaikki tietysti ilman mitään tiedotetta asiasta. Klo 18 aikaan näkyi vielä ihan normaalisti. Näinkö Elisa yrittää saada lisää laajakaista-asiakkaita? Pitäisi ottaa tuplahinnalla puolet talokaistan nopeudesta, jotta voisi reaaliajassa katsoa kaikkia kanavia. Elisan onni on, että Telia TV ei toimi senkään vertaa ja asiakaspalvelu heillä on sieltä mihin aurinko ei paista.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi mikalin 21 heinäkuu 2019, 12:45

Boksi on todennäköisesti vaihtanut ohjelmalähteen itsestään kaapelista/antennista nettiversioon. Asian voi tarkistaa menemällä tuossa alaosassa näkyvässä infopalkissa oikeassa reunassa olevaan rattaaseen ja siellä kohdassa ”Ohjelmalähde” näkyy mitä kautta kanava tulee. Jos siellä lukee IP Adaptive tai IP Multicast niin kanava tulee netin kautta ja sen voi vaihtaa siitä takaisin antenniin tai kaapeliin.

Tämähän se todennäköinen on koska tuossa näkyy pilvi ja play joka tarkoittaa IP-Adaptivea.
Heikko antennisignaali voi olla syynä vaihtumiseen.
Katso alkuperäinen viesti

24 kommenttia

Boksi on todennäköisesti vaihtanut ohjelmalähteen itsestään kaapelista/antennista nettiversioon. Asian voi tarkistaa menemällä tuossa alaosassa näkyvässä infopalkissa oikeassa reunassa olevaan rattaaseen ja siellä kohdassa ”Ohjelmalähde” näkyy mitä kautta kanava tulee. Jos siellä lukee IP Adaptive tai IP Multicast niin kanava tulee netin kautta ja sen voi vaihtaa siitä takaisin antenniin tai kaapeliin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Boksi on todennäköisesti vaihtanut ohjelmalähteen itsestään kaapelista/antennista nettiversioon. Asian voi tarkistaa menemällä tuossa alaosassa näkyvässä infopalkissa oikeassa reunassa olevaan rattaaseen ja siellä kohdassa ”Ohjelmalähde” näkyy mitä kautta kanava tulee. Jos siellä lukee IP Adaptive tai IP Multicast niin kanava tulee netin kautta ja sen voi vaihtaa siitä takaisin antenniin tai kaapeliin.

Tämähän se todennäköinen on koska tuossa näkyy pilvi ja play joka tarkoittaa IP-Adaptivea.
Heikko antennisignaali voi olla syynä vaihtumiseen.
Kiitos paljon avusta, syy on varmasti eilen täysin puuttuneessa antennisignaalissa
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Hei @Rrrixu! Ikävä kuulla, että kanavat ovat kadonneet :(
Yleistä vikatilannetta meillä ei ole tiedossa ja ilmeisesti yhteisön avustuksella sait asian jo kuntoon. Jotta ongelma ei enää toistuisi kannattaa varmuuden vuoksi tehdä digiboksille nämä toimenpiteet niin kanavat eivät jatkossa enää katoa.
Käyttäjätaso 7
Jotta ongelma ei enää toistuisi kannattaa varmuuden vuoksi tehdä digiboksille nämä toimenpiteet niin kanavat eivät jatkossa enää katoa.
No jopas nyt. 😀

Vaikka miten tekisi noita tehdasasetustenpalautuksia , niin se apu on hyvin lyhytaikainen. Se teidän digiboksi hukkailee kanavia ja muuttaa listojen järjestystä ja siihen ei ole lopullista korjausta tullut ja tuskin ikinä tuleekaan.

Siis ei kannata lupailla sellaista mikä ei pidä paikkaansa.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Jotta ongelma ei enää toistuisi kannattaa varmuuden vuoksi tehdä digiboksille nämä toimenpiteet niin kanavat eivät jatkossa enää katoa.No jopas nyt. 😀


Vaikka miten tekisi noita tehdasasetustenpalautuksia , niin se apu on hyvin lyhytaikainen. Se teidän digiboksi hukkailee kanavia ja muuttaa listojen järjestystä ja siihen ei ole lopullista korjausta tullut ja tuskin ikinä tuleekaan.

Siis ei kannata lupailla sellaista mikä ei pidä paikkaansa.


Totta. Vähän mahtipontinen muotoilu minulta.

Viat totta kai voivat toistua ja tätä kanavien hukkaamista on ollut liikkeellä kuten kerroit. Toistaiseksi mitään yleistä vikatilannetta ei kuitenkaan enää ole ja vika on saatu paikennettua ja päivityksen myötä toivottavasti myös pysyvästi taklattua. Idea ei ole kuitenkaan se, että digiboksia täytyy jatkuvasti palautella tehdasasetuksille.
Käyttäjätaso 7
Idea ei ole kuitenkaan se, että digiboksia täytyy jatkuvasti palautella tehdasasetuksille.
Niin eihän se varmaan mikää tarkoitus ole , mutta valitettavasti se on realiteetti ollut ainakin tähän saakka. Jos nyt ei ihan jatkuvasti , niin ainakin liian usein.

Itselläni on tavallinen digiboksi ollut käytössä noin viisi vuotta ja kertaakaan ei ole tarvinnut palautella mitään ja kanavatkin se etsii takaisin ihan itse , mikäli lähetinvikojen vuoksi niitä putoaa pois tilapäisesti
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Idea ei ole kuitenkaan se, että digiboksia täytyy jatkuvasti palautella tehdasasetuksille.Niin eihän se varmaan mikää tarkoitus ole , mutta valitettavasti se on realiteetti ollut ainakin tähän saakka. Jos nyt ei ihan jatkuvasti , niin ainakin liian usein.


Jooh, joitain tapauksia on kohdalle tullut joissa liikaa noita joutunut tekemään 😞 Toisaalta myös hyvä muistaa että on meillä myös asiakkaita joilla ei mitään ongemia ilmene, itsekään en muista milloin viimeksi olisin joutunut vian vuoksi palauttelemaan tehdasasetuksia omalleni 🙂

Tilanteet ja tapaukset siis vaihtelevat, toki koitamme noihin havaittuihin digiboksin ongelmiin aina saada avun päivityksillä viimeistään
Käyttäjätaso 7
Tilanteet ja tapaukset siis vaihtelevat, toki koitamme noihin havaittuihin digiboksin ongelmiin aina saada avun päivityksillä viimeistään
Niinpä.

Olen tätä keskustelua seurannut jo useamman vuoden ja aina vain se jatkuu. 😄

Olisiko aika tehdä se lopullinen korjaus eikä vain yrittää??
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Tilanteet ja tapaukset siis vaihtelevat, toki koitamme noihin havaittuihin digiboksin ongelmiin aina saada avun päivityksillä viimeistäänNiinpä.

Olen tätä keskustelua seurannut jo useamman vuoden ja aina vain se jatkuu. 😄


Olisiko aika tehdä se lopullinen korjaus eikä vain yrittää??

Sitä kohden, sitä kohden 😅 Ja jos nyt objektiivisemmin katsoo niin on tuossa vuosien saatossa paljon saatu aikaiseksi ja ainakin oman kokemuksen mukaan noi ongelmatkin vähentyneet päivitysten myötä 🙂
Käyttäjätaso 7
Sitä kohden, sitä kohden 😅 Ja jos nyt objektiivisemmin katsoo niin on tuossa vuosien saatossa paljon saatu aikaiseksi ja ainakin oman kokemuksen mukaan noi ongelmatkin vähentyneet päivitysten myötä :)
Joo ja ne pitäisi olla jo aikaa sitten loppuneet.😊

Minulla oli noin viisi vuotta Viihde boksilla ja koko ajan lauloitte tuota samaa virttä. Nyt olen käyttänyt muuta kuin Elisan digiboksia toiset viisi vuotta ja osaltani ongelmat loppuivat kuin veitsellä leikaten vaihdon jälkeen.

Oletteko ihan tosissanne sitä mieltä , että kymmenen vuotta ei vielä ole tarpeeksi aikaa hoitaa asiat kuntoon??
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Sitä kohden, sitä kohden 😅 Ja jos nyt objektiivisemmin katsoo niin on tuossa vuosien saatossa paljon saatu aikaiseksi ja ainakin oman kokemuksen mukaan noi ongelmatkin vähentyneet päivitysten myötä :)Joo ja ne pitäisi olla jo aikaa sitten loppuneet.😊


Minulla oli noin viisi vuotta Viihde boksilla ja koko ajan lauloitte tuota samaa virttä. Nyt olen käyttänyt muuta kuin Elisan digiboksia toiset viisi vuotta ja osaltani ongelmat loppuivat kuin veitsellä leikaten vaihdon jälkeen.

Oletteko ihan tosissanne sitä mieltä , että kymmenen vuotta ei vielä ole tarpeeksi aikaa hoitaa asiat kuntoon??

Ohan tossa kymmenessä vuodessa paljon saatu uusia ominaisuuksia ja muita muutoksia myös kuvioon mukaan, eli ongelmatkin elää kehityksen mukana 😕 Ainakaan itse en muista että mikään ongelma olisi noin pitkää aikaa elänyt eli korjailtu on kyllä sitä mukaa kun uusia ongelmia on ilmennyt. Toki jos oltaisiin jääty kymmenen vuoden takaiseen tilanteeseen eikä tuotu mitään muutoksia mukaan niin eiköhän palvelukin olisi kaikkinensa erittäin stabiili, nyt kuitenkin tuodaan peruskanavia netin yli, käytellään WLANia nettiin, toimitaan muidenkin operaattoreiden yhteyksillä, hallinnoidaan tallenteita kännykällä ja katsellaan silläkin ohjelmia, jne 🙂 Omasta mielestäni ainakin kehittyminen on ollut vain positiivista kohden ja paljon uusia ominaisuuksia tullut tänä aikana 🙂 Eli vähän silläkin riskillä että jotain ongelmia ilmenee on tuotu asiakkaidenkin toivomia uudistuksia ja ominaisuuksia tarjolle ettei jäätäisi kehityksessä polkemaan paikoilleen
Käyttäjätaso 7

Ohan tossa kymmenessä vuodessa paljon saatu uusia ominaisuuksia ja muita muutoksia myös kuvioon mukaan, eli ongelmatkin elää kehityksen mukana 😕 Ainakaan itse en muista että mikään ongelma olisi noin pitkää aikaa elänyt eli korjailtu on kyllä sitä mukaa kun uusia ongelmia on ilmennyt. Toki jos oltaisiin jääty kymmenen vuoden takaiseen tilanteeseen eikä tuotu mitään muutoksia mukaan niin eiköhän palvelukin olisi kaikkinensa erittäin stabiili, nyt kuitenkin tuodaan peruskanavia netin yli, käytellään WLANia nettiin, toimitaan muidenkin operaattoreiden yhteyksillä, hallinnoidaan tallenteita kännykällä ja katsellaan silläkin ohjelmia, jne 🙂 Omasta mielestäni ainakin kehittyminen on ollut vain positiivista kohden ja paljon uusia ominaisuuksia tullut tänä aikana 🙂 Eli vähän silläkin riskillä että jotain ongelmia ilmenee on tuotu asiakkaidenkin toivomia uudistuksia ja ominaisuuksia tarjolle ettei jäätäisi kehityksessä polkemaan paikoilleen

Jassoo. 😀😊

Hiukan minua alkaa jo naurattaa tuo saivartelu.

Siis onko niin , että ei sen palvelun stabiliudella ole niin väliä kunhan vain joukkoon lisätään uusia epästabiileja ominaisuuksia? Taitaa teidän (ja valitettavan monen muunkin puulaakin) tarkoitus vain kerätä rahaa puolikuntoisilla palveluilla.

Mielestäni laitteet pitäisi ensin laittaa kuntoon ennenkuin aletaan lisätä ominaisuuksia ja sitten yksi kerrallaan kuntoon ja vasta sitten seuraava lisäys.

No näin ei ole tapahtunut ja siksi sanoin sen Viihteen irti jo ajat sitten , enkä ole katunut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tarkoitukseni ei ole saivarrella, pahoitteluni 😔 Tottakai stabiiliudella on väliä, siksihän sitä kohden töitä tehdään 🙂 Yritin vain perustella sitä, miksi 10 vuotta vanhassa palvelussa ilmenee ognelmia, en tarkoittanut lakaista niitä maton alle. Tottakai testaamme toimivuuksia, mutta kuten varmasti olet oppinut täällä - ja muutenkin - niin ympäristömuuttujia on huomattava määrä eli aina välillä yllätyksiä pääsee muodostumaan (ja tiedän että osa ylläreistä on ollut sellaisia että olisi pitänyt jäädä seulaan ennen julkistusta).

Itselläni Viihde säilyisi kotona vaikka en olisikaan talossa töissä, sen verran olen tykästynyt ominaisuuksiin mitä palvelu on tarjonnut ja miten paljon se on omaa taloutta telkkarin katselun osalta helpottanut (etätallennus kännykällä, jatkuva tallennus, ohjelmakirjastot yms yhdellä laskulla laajakaistan kanssa, jne). Siksipä tuonkin myös positiivisia kulmia esiin tuosta, ihan omalla kokemuksella kuten myös sinullakin pohjaa mielipiteet kokemuksiin - valitettavasti vain ei yhtä mukaviin.

Työni puolesta joudun myös tarvittaessa oikaisemaan noissa asioissa, esimerkiksi tuon kanavien katoilun ja listan järjestyksen sekoilun osalta; Itse alkuperäinen ongelma mikä täälläkin nosti päätään valitettavan pitkään ja aktiivisesti on korjattu ja tapaukset mitä on nyt vastaan tullut ovat johtuneet muusta syystä vaikkakin ongelma itsessään on sama käyttäjän kokemana. Toisin sanoen kyseessä on siis vain oire ja tautina toimii joku muu ja nykyiset tapaukset ovat toisen taudin aiheuttamia.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Jassoo. 😀😊

Hiukan minua alkaa jo naurattaa tuo saivartelu.

Siis onko niin , että ei sen palvelun stabiliudella ole niin väliä kunhan vain joukkoon lisätään uusia epästabiileja ominaisuuksia? Taitaa teidän (ja valitettavan monen muunkin puulaakin) tarkoitus vain kerätä rahaa puolikuntoisilla palveluilla.

Mielestäni laitteet pitäisi ensin laittaa kuntoon ennenkuin aletaan lisätä ominaisuuksia ja sitten yksi kerrallaan kuntoon ja vasta sitten seuraava lisäys.

No näin ei ole tapahtunut ja siksi sanoin sen Viihteen irti jo ajat sitten , enkä ole katunut.


Onhan sillä merkitystä, että palvelu toimii stabiilisti 🙂 Elisa Viihteellä on pitkä historia takanaan ja on aika paljon kehittynyt kymmenen vuoden aikana. Tietysti, jos on itse aikanaan ollut palveluun tyytymätön niin ei se tarkoita sitä, etteikö palvelu tässä välissä olisi kehittynyt mihinkään suuntaan. Pyrimme jatkossakin varmistamaan kokonaisvaltaisen, helpon, käyttöturvallisen sekä luotettavan vaihtoehdon asiakkaillemme 🙂
Käyttäjätaso 7
Tarkoitukseni ei ole saivarrella, pahoitteluni 😔 Tottakai stabiiliudella on väliä, siksihän sitä kohden töitä tehdään 🙂 Yritin vain perustella sitä, miksi 10 vuotta vanhassa palvelussa ilmenee ognelmia, en tarkoittanut lakaista niitä maton alle. Tottakai testaamme toimivuuksia, mutta kuten varmasti olet oppinut täällä - ja muutenkin - niin ympäristömuuttujia on huomattava määrä eli aina välillä yllätyksiä pääsee muodostumaan (ja tiedän että osa ylläreistä on ollut sellaisia että olisi pitänyt jäädä seulaan ennen julkistusta).

Itselläni Viihde säilyisi kotona vaikka en olisikaan talossa töissä, sen verran olen tykästynyt ominaisuuksiin mitä palvelu on tarjonnut ja miten paljon se on omaa taloutta telkkarin katselun osalta helpottanut (etätallennus kännykällä, jatkuva tallennus, ohjelmakirjastot yms yhdellä laskulla laajakaistan kanssa, jne). Siksipä tuonkin myös positiivisia kulmia esiin tuosta, ihan omalla kokemuksella kuten myös sinullakin pohjaa mielipiteet kokemuksiin - valitettavasti vain ei yhtä mukaviin.

Työni puolesta joudun myös tarvittaessa oikaisemaan noissa asioissa, esimerkiksi tuon kanavien katoilun ja listan järjestyksen sekoilun osalta; Itse alkuperäinen ongelma mikä täälläkin nosti päätään valitettavan pitkään ja aktiivisesti on korjattu ja tapaukset mitä on nyt vastaan tullut ovat johtuneet muusta syystä vaikkakin ongelma itsessään on sama käyttäjän kokemana. Toisin sanoen kyseessä on siis vain oire ja tautina toimii joku muu ja nykyiset tapaukset ovat toisen taudin aiheuttamia.



Jassoo. 😀😊







Hiukan minua alkaa jo naurattaa tuo saivartelu.

Siis onko niin , että ei sen palvelun stabiliudella ole niin väliä kunhan vain joukkoon lisätään uusia epästabiileja ominaisuuksia? Taitaa teidän (ja valitettavan monen muunkin puulaakin) tarkoitus vain kerätä rahaa puolikuntoisilla palveluilla.

Mielestäni laitteet pitäisi ensin laittaa kuntoon ennenkuin aletaan lisätä ominaisuuksia ja sitten yksi kerrallaan kuntoon ja vasta sitten seuraava lisäys.

No näin ei ole tapahtunut ja siksi sanoin sen Viihteen irti jo ajat sitten , enkä ole katunut.
Onhan sillä merkitystä, että palvelu toimii stabiilisti 🙂 Elisa Viihteellä on pitkä historia takanaan ja on aika paljon kehittynyt kymmenen vuoden aikana. Tietysti, jos on itse aikanaan ollut palveluun tyytymätön niin ei se tarkoita sitä, etteikö palvelu tässä välissä olisi kehittynyt mihinkään suuntaan. Pyrimme jatkossakin varmistamaan kokonaisvaltaisen, helpon, käyttöturvallisen sekä luotettavan vaihtoehdon asiakkaillemme :)


No niin , taisin sohaista "muurahaispesää" , kun ihan kaksin kappalein tuli vastinetta. Tokihan minä sen ymmärrän , että teidän pitää virkanne puolesta puolustaa yhtiönne tuotetta.

Sitäkään en kiistä etteikö palveluun olisi vuosien varrella tullut myös uutta , mutta on sieltä myös poistunut paljon asiakkaille tärkeitä ominaisuuksia ja stabiili se ei ole ollut oikein koskaan eikä ole vieläkään. No mutta ei hätää , minulla on stabiili palvelu (tosin ei Elisan) ja en murehti muiden ongelmia sen enempää , kunhan vain kommentoin tilannetta ja ihmettelen asioiden tilaa , kun kymmenessä vuodessa ei saada stabiiliksi.

Edit: Tosin sen verran pitää sanoa , että ei tämä pelkästään Elisan ongelma ole , vaan muutkin yhtiöt toimivat samalla tavalla. Itsekin tuotekehityksen parissa vuosikymmenet toimineena tiedän kokemuksesta , että tuotteet työnnetään enemmän tai vähemmän keskeneräisinä asiakkaille , jolla rahoitetaan tuotekehitystä ja asiakkaita käytetään ilmaisena testipenkkinä. Tosin ei asiakkailta yleensä mitään kysytä tai ei edes kerrota , että tuote vaatii vielä hiukan "viilausta".

Myyntimerkonoomeja ei kiinnosta pennin vertaa toimiiko tuote kunhan se menee kaupaksi ja tuottaa rahaa.
Mulla samanlainen ongelma kuin alkuperäisessä viestissä, mutta se ero ettei ruudussa näy mitään rattaan kuvaa siinä oikeassa alareunassa. Eli aika vaikea vaihtaa sitä ohjelmalähdettä. Mitäs sitten pitäisi tehdä?
Painatko kanavalla ok-nappia vai sitä jolla näkee ohjelmasta lisätietoa? Muistaakseni tuo ratas ei näy siinä näkymässä jossa näkyy ohjelman tiedot vaan pitää nimenomaan painaa ok-nappia.
En kyllä ok-nappia painamalla tai mitenkään muutenkaan saa esiin mitään ratasta tuolla kyseisellä kanavalla.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
En kyllä ok-nappia painamalla tai mitenkään muutenkaan saa esiin mitään ratasta tuolla kyseisellä kanavalla.

Jos tuosta kanavasta on duplikaatti (eli löytyy sekä IPTV-kanavana että antenni-/kaapelikanavana) niin kannattaa kokeilla vielä, toistuuko ongelma duplikaattikanavalla myös.
Sain toimimaan resetoimalla laitteen. Toivottavasti ei ongelma toistu kovin usein.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Sain toimimaan resetoimalla laitteen. Toivottavasti ei ongelma toistu kovin usein.

Kiva kuulla 🙂 Toivotaan täällä samaa 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Meillä teki tänään ihan saman. Kun boksin laittoi päälle, se halusi tehdä kanavahaun uudestaan. Tämän jälkeen ilmoitti ettei mitään Nelonen median kanavia voi katsella reaaliajassa ilman Elisan internet-yhteyttä.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Meillä teki tänään ihan saman. Kun boksin laittoi päälle, se halusi tehdä kanavahaun uudestaan. Tämän jälkeen ilmoitti ettei mitään Nelonen median kanavia voi katsella reaaliajassa ilman Elisan internet-yhteyttä.

Onko vika edelleen päällä ja toimivatko aikaisemmin normaalisti? Oletko kokeillut jo palauttaa tehdasasetukset digiboksille?

Osallistu keskusteluun