Vastattu

Netgem N7700 MTV-sovelluksen ongelma


Hei. Meillä on Elisa Viihde ja N7700 digiboksi, jonka maikkarin suoratoistosovelluksen kuva on alkanut nykiä niin pahoin että se on katselukelvotonta. Tehdasasetusten palautus ja digiboksin sisäisen muistin tyhjennyt ei tuonut muutosta. Yle Areena näkyy normaalisti eikä nettiyhteyksissä ole vikaa. Mikähän neuvoksi?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi mr.TommiH 23 June 2022, 12:31

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Moikka @mr.TommiH ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Joko sait ongelmatilanteeseen apua? 🙂

Hei

Enpä valitettavasti ole apua saanut. Soitin Elisan asiakaspalveluunkin josta luvattiin että tekninen tuki soittaa heti kun ehtivät mutta eivätpä koskaan soittaneet.

Tilanne on itseasiassa jopa huonontunut siinä mielessä että nyt MTV3-kanavan kuva hajoilee vähän väliä pikselihäiriöiksi ihan live-tv:ssäkin. Tämä siis eri tyyppinen häiriö kuin se mikä ilmenee suoratoistopalvelussa.

Käyttäjätaso 7

Tuollahan on MTV-sovelluksen tiimoilta

ongelmaa ja ongelman ratkaisua:

Yleensäkin uudistukset tarjoillaan pöytään keskeneräisinä.

Olen toki yrittänyt tehdä kaikki boottaukset, muistin alustukset ym. toimenpiteet joita on ehdotettu, mutta nämä eivät ole muuttaneet tilannetta.

 

Ainoa mielenkiintoinen juttu jonka havaitsin näiden toimenpiteiden jälkeen oli se, että Nelos-konsernin kanavat, joiden ei pitäisi näkyä koska eivät jostain syystä näy mikäli ei ole käytössä Elisan verkko (en ole koskaan saanut vastausta että miksi kun olen sitä asiakaspalvelusta kysynyt) alkoivatkin näkymään ja näkyivät jonkin aikaa ihan normaalisti todistaen että mitään teknistä estettä tälle ei itseasiassa ole ja koko juttu alkoi tuntua hieman kyseenalaiselta toimelta Elisan puolelta niitä kohtaan joilla ei ole Elisan nettiyhteyttä käytössä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mr.TommiH  Tuo Nelosen kanavien näkymättömyys suorana muiden kuin Elisan verkossa oleville, ei johdu Elisasta vaan Sanoma Oystä joka omistaa nuo Nelosen kanavat, he on nimenomaan sanelleet operaattoreille nuo säännöt miksi pitää olla operaattorin oma verkko jotta Nelosen kanavat näkyy suorana. Sama sääntö on myös Telialla eli sielläkään ei näy jos on jokin muu kuin Telian oma verkko. Dna Hubilla nuo Nelosen kanavat näkyy vain jos on antennijohto Hubissa kiinni eli ei auta vaikka olisi Dnan oma netti, niin silti ei näy suorana. Varsinaista p*rseilyä Sanoma Oyltä. Anteeksi ruma sana, tosin sensuroin toki sen.

Okei, onpa käsittämätöntä enkä kykene mitenkään hahmottamaan logiikkaa tämän takana. Ihmetyttää kyllä myöskin se, että Elisan asiakaspalvelussa ei olla tiedetty tätä; voisin kuvitella että en ole ainoa joka asiaa kysyy. Ja luulisi myös että Elisan kannattaisi siinä kanavapaikan inforuudussa tämä kertoa niin syytökset eivät kohdistuisi heihin.

Ja mikähän ihme bugi sitten teki sen että kun ajoin asetukset uusiksi digiboksista niin tosiaan useamman päivän ajan Nelosen kanavat näkyivät ihan normaalisti vaikka tosiaan Telian verkossa ollaan?