Skip to main content
Vastattu

Netgem N7950 digiboxi simahtaa

  • 22. syyskuuta 2024
  • 4 kommenttia
  • 223 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelija
  • 7 kommenttia

Netgem digiboxi on viime päivinä alkanut kadottaa illalla wifi-verkkoyhteyden kesken suoratoistopalvelun katsomisen. Tietokoneet, printteri ja puhelin toimivat kaiken aikaa ja boxikin on toiminut moitteettomasti usean vuoden ajan. Boxin herättely “simahtamisen” jälkeen ja yhteyden muodostaminen ei onnistu tavanomaisin keinoin (virtanapin painaminen 5 kertaa, virtakaapelin irroittaminen, reitittien sammuttaminen). Seuraavana aamuna yhteys SAATTAA taas toimia, myös suoratoisto, joten mieleen tulee verkon ylikuormittuminen. Onko se mahdollista kun reitittimen (Zyxel VMG 3925) pitäisi automaattisesti vaihtaa kaistaa ruuhkatilanteessa? Lisäksi mietityttää voiko verkko ylikuormittua alueella, jossa kohtalaisen väljästi rivi- ja omakotitaloja.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi error404

Jos digiboksi ei suostu yhdistämään edes ollenkaan wifiin, niin usein noissa kyllä on jokin muu juttu ollut takana 🤔 Kannattaa olla meidän häiriöpuolelle melkeinpä yhteydessä, niin tutkaillaan tarkemmin 🔍

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

4 kommenttia

error404
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 363 kommenttia
  • Vastaus
  • 24. syyskuuta 2024

Jos digiboksi ei suostu yhdistämään edes ollenkaan wifiin, niin usein noissa kyllä on jokin muu juttu ollut takana 🤔 Kannattaa olla meidän häiriöpuolelle melkeinpä yhteydessä, niin tutkaillaan tarkemmin 🔍


Forum|alt.badge.img+1
  • Avulias
  • 14 kommenttia
  • 24. syyskuuta 2024

Toimiiko kaapelilla?


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 20. joulukuuta 2024

N7950 pätkii.

On kokeiltu kaikki kommervenkit, virtapois/päälle, päivitykset, mutta ei auta. Lähes päivittäin kanavalla kun kanavalla hetkittäin ääni kuuluu, mutta kuva seisahtuneena ja päin vastoin. Välillä taas sekä ääni, että tekstitys häviää. useita kertoja illassa. Olisiko aika digi-boxin vaihtoon vai missä vika. Pätkivä 300mb mobiilinetti käytössä. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 20. joulukuuta 2024

N7950-boxi on toiminut ongelmitta vuosikausia. Boxin ja reitittimen etäisyys n. 3 metriä ja näiden välillä näköyhteys. Ensimmäinen häriö iski muutama viikko sitten. Wifi yhteyden temppuiluun auttoi laitteen palauttaminen tehdasasetuksiin, mutta onnea ei kestäny kauan. Muutama päivä sitten ruutu pimeni tallennetun ohjelman katselun aikana. Virran katkaisemin laitteesta ja reitittimestä ei auttanut. Tehdasasetuksiin palauttamisen jälkeen laite toimi jonkun aikaa (virtakytkinen 5 painallusta) yhteys. Tämän jälkeen sain wifi-yhteyden toimimaan osittain. Yrittäessäni vielä kerran ajaa laitetta tehdasasetuksiin en päässyt asetuksiin siis kirjoittamaan salausavainta yms. Lähetin soittopyynnön Elisan asiakaspalveluun. Puhelimitse kävimme samat voimisteluliikkeet läpi. Lopputulos oli, että sain uuden reitittimen. Asiakaspalvelija osasi asiansa.

 


Osallistu keskusteluun