Skip to main content
Vastaus

Netgem N7950 tökkii

  • October 13, 2025
  • 5 kommenttia
  • 111 katselukerrat

Moi,

Kyseinen boksi on alkanut jäätyilemään ja oikkuilemaan viime kuukausina. Väillä vaan jäätyy, eikä tottele mitään, välillä tallenteita ei pääse katsomaan. Joskus ihan vaan ei suostu käynnistymään. 

On wifillä yhteydessä, mutta se pelaa hyvin. Mitään muuta verkkoa kuormittavaa ei ole ollut samaan aikaan käytössä, joten se ei ole syynä. Tehdasasetusten palauttaminen usein auttanut, mutta ei sekään kivaa ole jos ilta alkaa toistuvasti näin. 

Aluksi luulin että onko kaukosäätimen paristot loppuneet, kun ei tottele käskyjä, mutta uudet paristotkaan eivät auta. 

Onko muilla ollut samankaltaisia vikoja, ja miten ne on hoidettu ? Kiitti jo etukäteen vastauksista. 

EDIT: 14.10.2025 // Muokattu digiboksin malli oikein otsikkoon. - eepuska

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Kokeile kuitenkin verkkokaapelilla, josko toimii.

Tuolta kommervenkkejä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/viihde-laitteiden-uudelleenkaynnistys/

Esim.

Manuaalinen digiboksin ohjelmistopäivityksen tarkistaminen. Ns. virtabuutti:

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

Digiboksissahan on takuu, niin kauan kuin sopimus voimassa.

Tee vika/häiriöilmoitus

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Tai:  Omaelisa Tuki/Varaa soittoaika/Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

5 kommenttia

  • Vastaus
  • October 13, 2025

Kokeile kuitenkin verkkokaapelilla, josko toimii.

Tuolta kommervenkkejä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/viihde-laitteiden-uudelleenkaynnistys/

Esim.

Manuaalinen digiboksin ohjelmistopäivityksen tarkistaminen. Ns. virtabuutti:

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

Digiboksissahan on takuu, niin kauan kuin sopimus voimassa.

Tee vika/häiriöilmoitus

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Tai:  Omaelisa Tuki/Varaa soittoaika/Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • October 13, 2025

Kiitti vinkeistä. Tein virtabuutin ja boksi haki kyllä päivityksen. Kokeillaan verkkokaapelilla kans, jos nämä auttaisi. 

Jos ei niin olen yhteydessä asiakaspalveluun, jos saadaan vaihdettua boksi uuteen. 


  • October 13, 2025

Kiitti vinkeistä. Tein virtabuutin ja boksi haki kyllä päivityksen. Kokeillaan verkkokaapelilla kans, jos nämä auttaisi. 

Jos ei niin olen yhteydessä asiakaspalveluun, jos saadaan vaihdettua boksi uuteen. 

Ole hyvä. Toivottavasti lutviutuu.


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 14, 2025

Tulen utelemaan, että auttoiko päivitysten haku ja netin yhdistys verkkokaapelilla tähän tilanteeseen?😊 

Tervetuloa yhteisöön ​@SnoopyXX !💙


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • October 18, 2025

Verkkokaapelia en saanutkaan kytkettyä, sillä en saa jaettua signaalia useaan pistokkeeseen kotona. Sen ei kyllä pitäisi ollakkaan ongelmana, koska usean vuoden toiminut näin ja wifi vahva boksin sijaintipaikassa muutenkin. 

Tämä ongelmahan ei ole ollut päivittäistä, vaan muutaman kerran kuussa tyyppinen juttu. Pari iltaa sitten hävisi kaikki palvelut, ja tehdasasetusten palauttamisen jälkeen oli tarjolla pelkkä sininen ruutu. Tosin silloin ongelma taisi olla laajempi, sillä kännykkäsovelluksella oli myös mahdoton päästä palveluihin. 

Muuten boksi ehkä nopeutui jonkin verran päivityksen jälkeen.