Vastattu

Onko ok huijata 80-vuotias ostamaan 2-vuoden määräaikainen sopimus Elisa Viihde Premiumia ilman että häneltä on oikeasti kartoitettu sen tarvetta ?

  • 16 toukokuu 2021
  • 10 kommenttia
  • 426 katselukerrat

Hei,

80-vuotiaalle, hieman dementoituneelle anopilleni myytiin Elisa Viihde Premium määräaikainen sopimus. Hän ei selkeästi ole ymmärtänyt mitä hänelle on myyty ja vasta kolmannen laskun jälkeen huomannut että ko. palvelusta on häntä myös laskutettu. Summa on ollut 24,90 euroa, palvelusta jota hän ei osaa edes itse ottaa käyttää ja hänellä ei ole palveluun vaadittavaa teknologiaa. Hän oli myös erikseen sanonut että ei halua mitään maksullista palvelua. Hän on nyt pyytänyt määräaikasuuden perumista, mutta tähän ei ole Elisan myymälässä suostuttu, vaikka selkeästi asiakkaalle on myyty hänelle sopimaton palvelu (tarvekartoitus mennyt ihan metsään myyntitilanteessa) ? 

Mitä mieltä yhteisö on tällaisesta toiminnasta ?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 17 toukokuu 2021, 09:57

Moi kaikille!

@OkbyOk olikin meille laittanut yksityisviestiä, joten käydään tapahtunut läpi hänen kanssaan.

Tässä nyt yleisesti vielä, meille on ehdottomasti tärkeää se, että sopimus käydään läpi sillä tavalla että asiakas ymmärtää mitä sopimus koskee. Kiitos, että ohjeistitte aloittajaa olemaan meihin yhteydessä, niin voidaan tilanne käydä tarkemmin läpi.

Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Mitä mieltä yhteisö on tällaisesta toiminnasta ?

Ei ole ainoa tapaus ja tällainen on suoraan sanoen ihan p*****stä. Näyttää olevan ihan tarkoituksellista rahastusta Elisalta.

Laita yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi :lle asiasta. Kerro asiakastiedot ja perustele sekä vaadi sopimuksen purkua. On näitä määräaikaisia sopimuksia aiemminkin purettu tapauskohtaisesti.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Yllättävän usein saa täällä lukea tällaista eikä siihen oikeasti taida olla Elisan puolelta puututtu ainakaan tarpeeksi tehokkaasti, kun jatkuvasti tällaista tapahtuu. Mielenkiintoisinta tässä on se miten monta höynäytettyä maksaa moisesta, kun ei ole ketään asian selvittämiseksi.

 

Ihmisten pitäisi kiertää Elisa shopitit kaukaa, ettei vaan tule huijatuiksi. Koska Elisa oikeasti puuttuu tähän vai onko tässä oikeasti niin hyvät tulot, että ei ahneuksissaan kiinnosta. :money_mouth::thinking:

Käyttäjätaso 7

Ihmisten pitäisi kiertää Elisa shopitit kaukaa, ettei vaan tule huijatuiksi. Koska Elisa oikeasti puuttuu tähän vai onko tässä oikeasti niin hyvät tulot, että ei ahneuksissaan kiinnosta. :money_mouth::thinking:

Niinpä.

Olen täällä yhteisössä pyörinyt yli kymmenen vuotta ja koko ajan on näitä tapauksia ollut. Joka kerta elisalaiset lupaavat korjata asian , mutta mitään muuta ei tapahdu kuin , että ko. tapauksen myyjälle ilmeisesti lähetetään nuhtelut. Muuten toiminta jatkuu entisellään.

Olen taipuvainen kallistumaan tuolle ahneuden kannalle ja toiminnan muuttaminen pitäisi lähteä myynnin päättäjistä. Myyjä tekevät mitä esimiehet käskevät.

Käyttäjätaso 3

Asiahan on niin, että yhtiö on sellainen, kuin sen johtaja, oli sitten pienempi, tai isompi firma.

Käyttäjätaso 4

Noist jokaisesta huijaustapauksesta pitää ilmoittaa kuluttaja-asiamiehelle niin voi olla et tulee rangaistus niiltä kun ne on saanu tarpeeksi niitä.

Elisan toimintaympäristöön ja strategiaan (https://elisa.fi/yhtiotieto/tietoa-elisasta/missiomme-ja-arvomme/) kuuluu jollain tavalla - jota ei avata myös yo kuva. Jotenkin tuntuu siltä, että pääpaino on myydä ikääntyvälle väestölle palveluita joita he eivät tarvitse. Tämänkin ketjun tapauksesta pitäisi tehdä ilmoitus kuluttajansuoja-asiamiehelle sekä myös lähettää Elisan ko palvelusektorin johtoryhmän jäsenelle sähköposti tapahtuneesta.

Käyttäjätaso 3

Elisan toimintaympäristöön ja strategiaan (https://elisa.fi/yhtiotieto/tietoa-elisasta/missiomme-ja-arvomme/) kuuluu jollain tavalla - jota ei avata myös yo kuva. Jotenkin tuntuu siltä, että pääpaino on myydä ikääntyvälle väestölle palveluita joita he eivät tarvitse. Tämänkin ketjun tapauksesta pitäisi tehdä ilmoitus kuluttajansuoja-asiamiehelle sekä myös lähettää Elisan ko palvelusektorin johtoryhmän jäsenelle sähköposti tapahtuneesta.


Se johtoryhmän jäsen viis veisaa, vaikka lähettäisi kuinka monta sähköpostia. Partaansa se vaan nauraa.

Elisan toimintaympäristöön ja strategiaan (https://elisa.fi/yhtiotieto/tietoa-elisasta/missiomme-ja-arvomme/) kuuluu jollain tavalla - jota ei avata myös yo kuva. Jotenkin tuntuu siltä, että pääpaino on myydä ikääntyvälle väestölle palveluita joita he eivät tarvitse. Tämänkin ketjun tapauksesta pitäisi tehdä ilmoitus kuluttajansuoja-asiamiehelle sekä myös lähettää Elisan ko palvelusektorin johtoryhmän jäsenelle sähköposti tapahtuneesta.


Se johtoryhmän jäsen viis veisaa, vaikka lähettäisi kuinka monta sähköpostia. Partaansa se vaan nauraa.

Omalla kohdalla aspa kieltäytyi muuttamasta palveluja, mutta sähköposti jr:n jäsenelle tuotti tulosta ja päivää viestin lähettämisen jäljeen aspa otti yhteyttä ja teki haluamani muutokset.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Moi kaikille!

@OkbyOk olikin meille laittanut yksityisviestiä, joten käydään tapahtunut läpi hänen kanssaan.

Tässä nyt yleisesti vielä, meille on ehdottomasti tärkeää se, että sopimus käydään läpi sillä tavalla että asiakas ymmärtää mitä sopimus koskee. Kiitos, että ohjeistitte aloittajaa olemaan meihin yhteydessä, niin voidaan tilanne käydä tarkemmin läpi.

Hei Tämä tosiaan hoidettiin aspan osalta todelle mallikkaasti. Jatkan tyytyväisenä Elisan asiakkaana.

 

 

 

 

 

 

Osallistu keskusteluun