Vastattu

Palauttamaton Elisa Viihteen digiboksi

  • 24 August 2023
  • 8 kommenttia
  • 728 katselukerrat

Miksi minulta veloitetaan 65 e palauttamattomasta digiboxista kun liittymäsopimuksessa lukee että palvelun mukana toimitetaan päätelaite (digiboksi), jonka kautta pal-
velun toiminteita voi käyttää. Palvelun mukana toimitettava päätelaite 
tulee palauttaa Elisalle, mikäli palvelusopimus päättyy kuuden (6) kuu-
kauden kuluessa sen voimaantulosta. Mun soppari oli voimassa monta vuotta.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JV0600 24 August 2023, 19:18

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Elisa viihde Premiumin digiboxit on aina palautettava.

 

Netgem N7950

Käyttäjätaso 7

Miksi minulta veloitetaan 65 e palauttamattomasta digiboxista kun liittymäsopimuksessa lukee että palvelun mukana toimitetaan päätelaite (digiboksi), jonka kautta pal-
velun toiminteita voi käyttää. Palvelun mukana toimitettava päätelaite 
tulee palauttaa Elisalle, mikäli palvelusopimus päättyy kuuden (6) kuu-
kauden kuluessa sen voimaantulosta. Mun soppari oli voimassa monta vuotta.

Kyseessähän näyttää olevan Premium digiboksi.

(Vanhempia mallejahan ei tarvitsekaan palauttaa.)

Noinhan se menee:

Elisa Viihde -laitteiden palautus

Mikäli sinulla Elisa Viihde Premium -palvelu, sen mukana toimitettavat laitteet on palautettava sopimuksen päättyessä takaisin Elisalle palvelun ehtojen mukaisesti. Palauttamattomista Elisa Viihde Premium -laitteista veloitamme hinnaston mukaisen korvauksen.

Elisan ja Saunalahden asiakaspalveluhinnasto

 

Elisa Viihde Premium -palveluun sisältyvän päätelaitteen korvaushinta 65,00 €

 

Ettei jää epäselvyyttä asian tiimoilta, niin

voithan kysäistä asiakaspalvelusta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

 Jos po. sopimus olisi ollut Elisa Viihde, ilman myöhemmin myyntiin tullutta premium-versiota, niin Elisan Viihde-palvelun sopimusehdoissa mainitaan muun muassa seuraavat kaksi eri sopimusehtoa: 

A)  ENNEN 15.3.2017 TEHDYT SOPIMUKSET

ELISA VIIHDE -PALVELUN PALVELUKUVAUS JA ERITYISEHDOT 2.5.2018

 

B) 15.3.2017 JÄLKEEN TEHDYT SOPIMUKSET

ELISA VIIHDE -PALVELUN PALVELUKUVAUS JA ERITYISEHDOT 1.1.2019

 

Kummassakin sopimuksessa (A ja B) on tämä sama kohta:

ELISA VIIHDE -PALVELUN ERITYISEHDOT

Kohta: ”4. Palvelun mukana toimitettavat laitteet ja palvelun käytön edellytykset

Palvelun mukana toimitetaan päätelaite (digiboksi), jonka kautta palvelun toiminteita voi käyttää. Palvelun mukana toimitettava päätelaite tulee palauttaa Elisalle, mikäli palvelusopimus päättyy kuuden (6) kuukauden kuluessa sen voimaantulosta. Palvelun mukana toimitettavat laitteet toimivat normaalisti osana Palvelua ja ….”.

 

Kuten Kimblez ehdottaa, yhteys asiakaspalveluun.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ainakin aiemmin oli niin että vain Premium-boksi piti palauttaa mutta ei esim. Viihde Classicin boksia (N7700 ja N7800), en tiedä onko asianlaita nyttemmin muuttunut mutta olettaisin että kyse aloittajan tapauksessa on nimenomaan Premium-boksista.

Lisäys: kyllähän sen Premium-boksinkin voi itsellään pitää mutta silloin pitää maksaa Elisalle tuo 65 euroa.

Käyttäjätaso 7

Ainakin aiemmin oli niin että vain Premium-boksi piti palauttaa mutta ei esim. Viihde Classicin boksia (N7700 ja N7800), en tiedä onko asianlaita nyttemmin muuttunut.

 

Ei ole muuttunut. Vanhempia malleja ei tarvitse palauttaa.

Käyttäjätaso 1

Veloittavat silti vaikka palautettu. Minulla on Elisa myymälästä saatu kuittaus leimalla palautuksesta. Silti uusimmassa laskussa veloitettu boksista. Saa nähdä pääseekö asiakaspalveluun läpi ennen eräpäivää. 

Käyttäjätaso 7

Veloittavat silti vaikka palautettu. Minulla on Elisa myymälästä saatu kuittaus leimalla palautuksesta. Silti uusimmassa laskussa veloitettu boksista. Saa nähdä pääseekö asiakaspalveluun läpi ennen eräpäivää. 

Chatissa hoituu kätevästi:

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Jos on Botti, niin kirjoita viestikenttään esim.Digiboksi, tai

Digiboksin palautus.

Käväiset jollakin Botin esittämällä sivulla ja heti takaisin.

Vastaa kysymykseen: Oliko hyötyä: Ei.

Nyt pääset halutessasi asiakaspalvelijan pakeille.

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Veloittavat silti vaikka palautettu. Minulla on Elisa myymälästä saatu kuittaus leimalla palautuksesta. Silti uusimmassa laskussa veloitettu boksista.

Pahoittelut.

Tässä on tapahtunut prosessissa jokin virhe ja myymäläpalautuksen kuittaus ei ole päätynyt perille asti järjestelmiin.

Myymälöihin palautuneet laitteet kirjaantuvat palautetuksi vasta kun lähetys kuittaantuu keskusvarastolle palautuneeksi.

Osallistu keskusteluun