Skip to main content
Vastattu

Premium-boksi pätkii kaikilla kanavilla


Forum|alt.badge.img+1

Premium-boksi pätkii ärsyttävästi kuvaa ja ääntä satunnaisesti, eli pimenee täysin pariksi sekunniksi.

  • Nettiyhteys ETH kautta, WLAN ei käytössä
  • Nettiyhteys mitattuna 1000/100Mbps
  • Boksi → 4K AV-vahvistin → 4K töllö
  • Boksi asetuksella 3840x2160 p60, vaihto 1920x1080 ei vaikuta
  • CEC ei käytössä
  • Sama HDMI-kaapeli ja AV-vahvistimen input ei pätki toisella laitteella koitettuna (Shield Pro)
  • Ei havaittu mitään logiikkaa kanavissa / nipuissa, tapahtuu kaikilla eli viittaisi laitteeseen eikä kavavaan/nippuun
  • Tapahtuu myös valikossa
  • Tehdasresetoitu
  • Muisti alustettu
  • Firmis 8.4.21-41

Lisäksi tuntuisi siltä että tämä olisi selkeästi lisääntymään päin ja vielä siinä määrin että pian on tatti otsassa. Yksilövika? Vaihto?

Laitteet vielä, kaikki päivitettynä uusimpiin firmiksiin:

  • AV-vahvistin Onkyo TX-NR686
  • Töllö Sony XR-77A80J

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Lautturi

TeeJiiTeppo kirjoitti:

Päivitys tehty, oli 8.4.21-43 nyt uudessa versiossa 8.4.23-18. Melko tuoreesti pistetty jakeluun, boksi oli eilen tarkistanut päivitykset eikä niitä ollut. Vai onko päivitys aktivoitu vasta tämän keissin perusteella tänään?

Katsellaan tilannetta uudella firmiksellä :)

TeeJiiTeppo kirjoitti:

Ensivaikutelma on enemmänkin kuin hyvä. Nelisen tuntia zäppäillyt kanavia, pyörinyt valikoissa jne eli hyvinkin aktiivista käyttöä, eikä yhtään pätkimistä, vilkkumista eikä muutakaan. 

Villi veikkaus on että olisi tehty muutoksia siihen kuinka laite puskuroi kanavia, olisi melko tukeva mielikuva myös siitä että kanavia vaihdettaessa uuden kanavan kuva tulisi selkeästi nopeammin ja nyt siis jää päälle eikä pätkäise.

Katsotaan tilannetta viikon-parin päästä vielä.

 

Hienoa, että toimii! Tätä päivitystä ei ole vielä kaikille saatavilla vaan halusimme nyt kokeilla tämän sinun ongelman kohdalla auttaisiko tämä. Vaikuttaa siltä, että auttoi! Hihkaise kuitenkin tähän ketjuun jos vielä jotain tämän saralla vastaan tulee 👍😎

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

39 kommenttia

tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2088 kommenttia
  • 11. elokuuta 2021

miksipremium ku sullon shieldi  ?


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 11. elokuuta 2021
tontze kirjoitti:

miksipremium ku sullon shieldi  ?

MIten sillä noi kaikki kanavat saa katottua? Tolla Elisa Viihde-apilla tuu kun jokunen kanava ja nekin pikseleinä. 

Vai onko joku viraapeli-appi jossain?


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2088 kommenttia
  • 11. elokuuta 2021

Okei, mullei itselläni ole kumpaakaan, mutta olen ymmärtänyt että appissa pitäs olla sama toiminnallisuus kuin boxissakin?


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1754 kommenttia
  • 12. elokuuta 2021

@TeeJiiTeppo Oletko kokeillut onko tuota pätkimistä jos ottaa testimielessä tuon vahvistimen pois välistä ja kytkee boksin suoraan telkkariin? 


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3834 kommenttia
  • 12. elokuuta 2021

Mun mielestä tuollainen räpsyminen kuulostaa HDCP-ongelmalta.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2946 kommenttia
  • 12. elokuuta 2021
sakarialanne kirjoitti:

Mun mielestä tuollainen räpsyminen kuulostaa HDCP-ongelmalta.

Samaa mietin. Toi ilman vahvistinta testi sen myötä helpoin kohta mistä lähteä liikkeelle, ei olisi ensimmäinen kerta kun vahvistin välissä sekoittaa toimivuutta.

Jos se on tosta kiinni, niin yleensä ratkennut ihan sillä että kytkee boksin suoraan telkkariin ja ohjaa telkkarin ulostulon vahvistimellepäin


Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 570 kommenttia
  • 13. elokuuta 2021
TeeJiiTeppo kirjoitti:

Premium-boksi pätkii ärsyttävästi kuvaa ja ääntä satunnaisesti, eli pimenee täysin pariksi sekunniksi.

  • Nettiyhteys ETH kautta, WLAN ei käytössä
  • Nettiyhteys mitattuna 1000/100Mbps
  • Boksi → 4K AV-vahvistin → 4K töllö
  • Boksi asetuksella 3840x2160 p60, vaihto 1920x1080 ei vaikuta
  • CEC ei käytössä
  • Sama HDMI-kaapeli ja AV-vahvistimen input ei pätki toisella laitteella koitettuna (Shield Pro)
  • Ei havaittu mitään logiikkaa kanavissa / nipuissa, tapahtuu kaikilla eli viittaisi laitteeseen eikä kavavaan/nippuun
  • Tapahtuu myös valikossa
  • Tehdasresetoitu
  • Muisti alustettu
  • Firmis 8.4.21-41

Lisäksi tuntuisi siltä että tämä olisi selkeästi lisääntymään päin ja vielä siinä määrin että pian on tatti otsassa. Yksilövika? Vaihto?

Laitteet vielä, kaikki päivitettynä uusimpiin firmiksiin:

  • AV-vahvistin Onkyo TX-NR686
  • Töllö Sony XR-77A80J

Antenni johto irti digiboksin ja antennipistokkeen väliltä ja yhteys wlanilla tai langallisesti digiboksiin. Ei pätki ainakaan mulla kuvat näin, mutta jos laitan antennijohdon niin heti pätkii


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2088 kommenttia
  • 13. elokuuta 2021
LucasChristian kirjoitti:
TeeJiiTeppo kirjoitti:

Premium-boksi pätkii ärsyttävästi kuvaa ja ääntä satunnaisesti, eli pimenee täysin pariksi sekunniksi.

  • Nettiyhteys ETH kautta, WLAN ei käytössä
  • Nettiyhteys mitattuna 1000/100Mbps
  • Boksi → 4K AV-vahvistin → 4K töllö
  • Boksi asetuksella 3840x2160 p60, vaihto 1920x1080 ei vaikuta
  • CEC ei käytössä
  • Sama HDMI-kaapeli ja AV-vahvistimen input ei pätki toisella laitteella koitettuna (Shield Pro)
  • Ei havaittu mitään logiikkaa kanavissa / nipuissa, tapahtuu kaikilla eli viittaisi laitteeseen eikä kavavaan/nippuun
  • Tapahtuu myös valikossa
  • Tehdasresetoitu
  • Muisti alustettu
  • Firmis 8.4.21-41

Lisäksi tuntuisi siltä että tämä olisi selkeästi lisääntymään päin ja vielä siinä määrin että pian on tatti otsassa. Yksilövika? Vaihto?

Laitteet vielä, kaikki päivitettynä uusimpiin firmiksiin:

  • AV-vahvistin Onkyo TX-NR686
  • Töllö Sony XR-77A80J

Antenni johto irti digiboksin ja antennipistokkeen väliltä ja yhteys wlanilla tai langallisesti digiboksiin. Ei pätki ainakaan mulla kuvat näin, mutta jos laitan antennijohdon niin heti pätkii

Ilmeisesti Ns. maalenkki ongelma, vaihtoehto on ostaa antennijohdon väliin galvaaninen erotin.


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 16. elokuuta 2021

Hyviä ajatuksia täällä, tosin ei edistystä.

  • Antennijohtoa ei ole käytössä, kanavat netillä
  • pätkii suoraan töllöön kytkettynäkin
  • Maalenkki pitäisi olla käytännössä mahdoton, kaikkien sähköt tulevat yhdestä pisteestä
  • Tontze, appissa ei ole samoja toiminnallisuuksia

MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1297 kommenttia
  • 16. elokuuta 2021
TeeJiiTeppo kirjoitti:

Hyviä ajatuksia täällä, tosin ei edistystä.

  • Antennijohtoa ei ole käytössä, kanavat netillä
  • pätkii suoraan töllöön kytkettynäkin
  • Maalenkki pitäisi olla käytännössä mahdoton, kaikkien sähköt tulevat yhdestä pisteestä
  • Tontze, appissa ei ole samoja toiminnallisuuksia

Onko tuossa Sonyn TV:ssä mitään HDMI CEC-asetuksia esim. Sony Bravia Sync nimellä?

Jos television asetuksia tutkii niin löytyykö sieltä mitään tämän sivun ehdottomaa: https://www.sony.com/electronics/support/articles/00161073 ? Pystyisiktö testiksi noita HDMI-ominaisuuksia TV:stä muuttaa?

 

Noista sakarialanne mainitsemista HDCP-ongelmista on enemmän keskustelua tässä ketjussa: 

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 20. lokakuuta 2021

Päivitetääs tätä vähäsen kun on lisää dataa

  • Kyseessä ei ole AV-vahvistimen tai televiosion HDMI/CEC/HDPC-ongelma, rajattu koskemaan vain Elisan boksia, kaikki muut liitetyt laitteet toimivat ok
  • Töllössä siis CEC kokeiltu pois ja päällä, ei vaikutusta
  • Vahvin viite siitä että kyseessä on nimenomaan boksi on se että täydellisen tehdasresetin jälkeen pätkiminen on selkeästi vähempää muutaman päivän
  • Tuota tehdasresettiä ei elmokaan tee parin päivän jälkeen ja sorttaa kaikkia kanavia, piilottele turhia jne, eli ei ole pysyvä ratkaisu

Seuraava steppi on AV-vaffarin vaihtuminen kunhan noita piiripulallisia joskus saisivat tehtaalta ulos, katsotaan tilannetta uuden vaffarin kanssa uudelleen. Olen kyllä silti aika lähellä pyytämässä boksin vaihtoa.


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2088 kommenttia
  • 20. lokakuuta 2021

Oletko vaihdellut hdmi kaapelia ? Jotta rajaisit vian, vie boxi vaikka kaverin telkkariin kiinni. Jos siellä pätkii niin taitaa olla aika selvää missä vika on ..


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 20. lokakuuta 2021

On vaihdettu sekin ristiin. Teki tätä myös edellisellä töllöllä.


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2088 kommenttia
  • 20. lokakuuta 2021
TeeJiiTeppo kirjoitti:

On vaihdettu sekin ristiin. Teki tätä myös edellisellä töllöllä.

Boxi vaihtoon. Eikös tämä nyt ole aika selkeä tapaus ? @OmaYhteisö-tiimi 


Lautturi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 992 kommenttia
  • 21. lokakuuta 2021
tontze kirjoitti:
TeeJiiTeppo kirjoitti:

On vaihdettu sekin ristiin. Teki tätä myös edellisellä töllöllä.

Boxi vaihtoon. Eikös tämä nyt ole aika selkeä tapaus ? @OmaYhteisö-tiimi 

 

Itse asiassa! Ei ole vielä täysin selvä tapaus 😎 Soittelin tästä eteenpäin meidän Viihdevelhoille ja heiltä löytyi vielä tälle digiboksille sellainen päivitys jonka tulisi korjata juuri tuon kaltaisia räpsymisiä pois.

 

@TeeJiiTeppo Tekisitkö digiboksin asetuksista päivityksen niin saadaan uutta ohjelmistoversiota sisuksiin 👍 Katsotaan edistyykö tämän jälkeen asia. Jos ei, niin sitten onkin syytä miettiä uutta digiboksia.


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 21. lokakuuta 2021

Päivitys tehty, oli 8.4.21-43 nyt uudessa versiossa 8.4.23-18. Melko tuoreesti pistetty jakeluun, boksi oli eilen tarkistanut päivitykset eikä niitä ollut. Vai onko päivitys aktivoitu vasta tämän keissin perusteella tänään?

Katsellaan tilannetta uudella firmiksellä :)


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2088 kommenttia
  • 21. lokakuuta 2021
TeeJiiTeppo kirjoitti:

Päivitys tehty, oli 8.4.21-43 nyt uudessa versiossa 8.4.23-18. Melko tuoreesti pistetty jakeluun, boksi oli eilen tarkistanut päivitykset eikä niitä ollut. Vai onko päivitys aktivoitu vasta tämän keissin perusteella tänään?

Katsellaan tilannetta uudella firmiksellä :)

TToivottavasti auttaa!


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 21. lokakuuta 2021

Ensivaikutelma on enemmänkin kuin hyvä. Nelisen tuntia zäppäillyt kanavia, pyörinyt valikoissa jne eli hyvinkin aktiivista käyttöä, eikä yhtään pätkimistä, vilkkumista eikä muutakaan. 

Villi veikkaus on että olisi tehty muutoksia siihen kuinka laite puskuroi kanavia, olisi melko tukeva mielikuva myös siitä että kanavia vaihdettaessa uuden kanavan kuva tulisi selkeästi nopeammin ja nyt siis jää päälle eikä pätkäise.

Katsotaan tilannetta viikon-parin päästä vielä.


Lautturi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 992 kommenttia
  • Vastaus
  • 22. lokakuuta 2021
TeeJiiTeppo kirjoitti:

Päivitys tehty, oli 8.4.21-43 nyt uudessa versiossa 8.4.23-18. Melko tuoreesti pistetty jakeluun, boksi oli eilen tarkistanut päivitykset eikä niitä ollut. Vai onko päivitys aktivoitu vasta tämän keissin perusteella tänään?

Katsellaan tilannetta uudella firmiksellä :)

TeeJiiTeppo kirjoitti:

Ensivaikutelma on enemmänkin kuin hyvä. Nelisen tuntia zäppäillyt kanavia, pyörinyt valikoissa jne eli hyvinkin aktiivista käyttöä, eikä yhtään pätkimistä, vilkkumista eikä muutakaan. 

Villi veikkaus on että olisi tehty muutoksia siihen kuinka laite puskuroi kanavia, olisi melko tukeva mielikuva myös siitä että kanavia vaihdettaessa uuden kanavan kuva tulisi selkeästi nopeammin ja nyt siis jää päälle eikä pätkäise.

Katsotaan tilannetta viikon-parin päästä vielä.

 

Hienoa, että toimii! Tätä päivitystä ei ole vielä kaikille saatavilla vaan halusimme nyt kokeilla tämän sinun ongelman kohdalla auttaisiko tämä. Vaikuttaa siltä, että auttoi! Hihkaise kuitenkin tähän ketjuun jos vielä jotain tämän saralla vastaan tulee 👍😎


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2021

Nyt uskaltaa jo sanoa että pistäkäähän tuo firmis jakeluun jollei jo ole laitettu. Yhtään pätkintää ei ole koettu, käytännössä ollaan vihdoinkin tilanteessa “kaikki toimii”. Pitää tosin huomauttaa että en käytä tallennuksiä vaan tuo on puhtaasti kanavien tuijotteluun. 

Mutta juu, hyvin rokkaa. Älkää päivittäkö tätä rikki :)


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 24. marraskuuta 2021

Minulla täysin sama ongelma firmiksellä 8.4.21-43, onko mahdollista saada tuo uusi firmis jakeluun?


Lautturi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 992 kommenttia
  • 24. marraskuuta 2021
teeesalo kirjoitti:

Minulla täysin sama ongelma firmiksellä 8.4.21-43, onko mahdollista saada tuo uusi firmis jakeluun?

Tuo kyseinen firmis on vielä beta vaiheessa joten ei ole toistaiseksi yleisessä jakelussa. Jos lisäät kuitenkin asiakasnumeron profiiliisi ja huikkaat tänne kun olet näin tehnyt niin voidaan edistää asiaa täältä käsin 👍


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 24. marraskuuta 2021

Nyt olisi asikasnumero lisätty profiiliin


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1478 kommenttia
  • 25. marraskuuta 2021

Huippuhomma, pistettiin @teeesalo tulemaan uutta firmistä sinullekin :slight_smile:  saat sen automaattisesti ensi yönä kun boksi päivittelee, mutta jos haluat nyt jo heti illasta testata toimivuutta niin usein pelkkä virtajohdon tuuletus hetkeksi irti boksista riittää, tai voit vielä erikseen tehdä ns. “flashbootin” näillä toimenpiteillä:

Ota ensin digiboksista virtajohto irti, ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (mennee n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimman päivityksen. :slight_smile:

Toivottavasti saadaan piakkoin tämä firmis kaikille jakoon automaatiolla, silitellään siitä viimeisiä ryppyjä pois :blush:


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 29. marraskuuta 2021

Kiitos, nyt tuntuu toimivan ilman pätkimistä.


Osallistu keskusteluun