Vastattu

Premium digiboksin ongelmat


Meillä on nyt ollut muutaman kuukauden premium boxi. Alkuun tuntui toimivan suht ok. Nyt viime aikoina on tullut ongelmia:

 

  • ohjelma katkeaa kesken, ja muutaman sekunnin kuluttua kuva palaa ja näkyy kanavatiedot, sama kuin olisi vaihtanut kanavaa, paitsi ettei kukaan koskenut kakeen
  • nyt tallenteiden haku on alkanut kestämään tolkuttoman kauan
  • tallenne katkeaa kesken tai jää kellottamaan lataussymbolia

 

Verkko toimii muilla laitteilla ok ja boksin diagnostiikan mukaan verkkoyhteys on ok.

 

Palautin boksin tehdasasetukset äsken. Kun menin tallenteisiin, haki paljon kauemmin tallenteita kuin normaalisti, mutta lopulta löys ne kuitenkin.

 

Onko tuohon tullut joku Apple- tyylinen hidastuspäivitys, vai mikähän mättää?

 

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 14 July 2021, 10:04

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Moi @petelius73:slight_smile: Harmi kuulla, että pulmia on ilmaantunut. Meillä ei liene syytä lähteä digibokseja hidastelemaan, keskitytään mieluummin toiminnan parantamiseen! Tehdasasetukset olitkin jo palautellut, mutta kannattaa varmuudeksi vielä sisäisen muistit alustella. Ohjetta tähän löytyy täältä. Tämän tyyppiset ongelmat usein kieltämättä liittyvät nettiyhteyteen tavalla tai toisella. Onko sinulla millainen nettiyhteys käytössä ja miten sisäverkko on järjestetty? :thinking: Jos kodin nettiyhteys kulkee useamman verkkoalaitteen kautta, kannattaa varmistaa ettei useampi näistä toimi reitittävänä, Viihde ei oikein tykkää jos välissä on ns. “tupla NAT”. 

Nettiyhteys on, ja teknisistä syistä myös tulee olemaan wi-fi. Jos laitetta ei ole tarkoitettu wi-fi:llä käytettäväksi, sitä pitäisi markkinoida ainoastaan piuhan jatkoksi liitettävänä. Vanha boksi toimi kutakuinkin moitteetta wi-fin yli.

 

Wi-fi Diagnostiikka Viihde boksissa näyttää

Laatu: 100%

Kanava/Taso: 8/-50dBm

Nopeus: 144Mbps

 

ja läppäri samasta kohtaa speedtest:

Ping 15ms

DL 74.72M

UL 9.88M

 

Eli wi-fin puolesta pitäisi olla ihan ok.

 

Äsken laitoin laitteen päälle niin starttasi aloitus näkymään, mitään ei tapahtunut kaken mistään nappulasta, hetken jökiteltyä laite boottasi itsensä ja sitten homma rokkasi. Edelleen silloin tällöin kesken lähetyksen kuva häviää muutamaksi sekunniksi ja sitten palautuu ja näyttää kanavatiedot.

 

Ja tätä ongelmaa ei esiintynyt aluksi, nyt ehkä max kuukauden ajan esiintynyt noita ongelmia.

Äsken taas katkesi leffa hetkeksi, ja kuva palasi ohjelmatietopalkin kanssa.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@petelius73 Olitko kokeillut vielä manuaalista päivitysten tarkistamista? Tuo olisi hyvä testata vielä, ohjeen tähän löydät täältä.

“Laitteesi on ajantasalla”, olin tuon jo tsekannutin mutta kävin uudelleen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

“Laitteesi on ajantasalla”, olin tuon jo tsekannutin mutta kävin uudelleen.

Aivan. Esiintyykö lähetyksen kuvan katoamisia jonkin tietyn kanavan kanssa, vai millä kanavalla tahansa? 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +1

Taisi kovo sanoa sopimuksen irti,, käy vaihtaa  myymälässä!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Taisi kovo sanoa sopimuksen irti,, käy vaihtaa  myymälässä!


Ei Elisan digibokseissa ole mitään kovoa, ne kun on siellä Elisan serverillä.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +1

Taisi kovo sanoa sopimuksen irti,, käy vaihtaa  myymälässä!


Ei Elisan digibokseissa ole mitään kovoa, ne kun on siellä Elisan serverillä.

On kai siinä joku tallennustila muisti,jonka kautta hakee/pyörittää:thinking:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Hmm, semmoinen tuli myös vielä mieleen -- tuo wifi-verkon signaali on erinomainen jos se kerran 100% pyörii, mutta ihan uteliaisuudesta jos jaat netin digiboksille hetken ajan vaikka puhelimesta, ja/tai kokeilet testin vuoksi pistää digiboksin hetkeksi verkkokaapelilla kiinni, onko mitään muutosta? Noin hyvällä wifisignaalilla digiboksin pitäisi kuitenkin pelittää kuin unelma joten olisi varmuuden vuoksi kiva rajailla myös tuota nettiyhteyttä tuossa enemmän :thinking:

“Laitteesi on ajantasalla”, olin tuon jo tsekannutin mutta kävin uudelleen.

Aivan. Esiintyykö lähetyksen kuvan katoamisia jonkin tietyn kanavan kanssa, vai millä kanavalla tahansa? 

 

Kaikilla kanavilla, ja joka päivä useamman kerran tuo esiintyy. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@petelius73 Kiitos vastauksesta, ikävä kuulla että ongelmat jatkuneet. Miten sulla tuo sisäverkko on netin osalta, kulkeeko sulla nettiyhteys useamman verkkolaitteen kautta ja onko noista useampi reitittävänä? 

Digiboksille on nyt ensi yönä asentumassa uusi päivitys. Tuon pystyy päivittämään jo nyt digiboksille tarkistamalla ohjelmistopäivitykset. Testaatko tätä myös? :)

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

“””Harmi kuulla, että pulmia on ilmaantunut. Meillä ei liene syytä lähteä digibokseja hidastelemaan, keskitytään mieluummin toiminnan parantamiseen!””””

Älä roopeg tapa mummua nauruun!:rofl: