Premiumin ohjelmaopas lagii

  • 3 March 2021
  • 5 kommenttia
  • 118 katselukerrat

Ohjelmaopas jää välillä ”kellottamaan” kanavatietoja. Tämä toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti ja oikeassa yläkulmassa ritariässämäinen ”tiimalasi” vemputtaa edes takas. Tiedot tulee jos jaksaa odottaa, mutta jumittaa käyttöliittymän ihanasti. Todettu ainakin kahdessa kotitaloudessa sama. Saiskohan tämän korjattua, kiitti. 


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Ohjelmaopas jää välillä ”kellottamaan” kanavatietoja. Tämä toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti ja oikeassa yläkulmassa ritariässämäinen ”tiimalasi” vemputtaa edes takas. Tiedot tulee jos jaksaa odottaa, mutta jumittaa käyttöliittymän ihanasti. Todettu ainakin kahdessa kotitaloudessa sama. Saiskohan tämän korjattua, kiitti. 



Moikka @s-am-i ja tervetuloa OmaYhteisöön! Alkuun suosittelen testaamaan tästä linkistä löytyvät toimenpiteet läpi. Jos ongelma näistä huolimatta jatkuu, lisäätkö asiakasnumerosi profiiliisi niin katsotaan tilannetta tarkemmin? :slight_smile:

Nämä temput on tehty: premium on kiinni mukana tulleella kaapelilla hdmi:ssä ja 1G eth:ssa cat6 kaapelilla, bootattu, resetoitu tehdasasetuksiin jne.

Tämä on toistettavissa helposti.

  1. Valitse mikä tahansa kanava (paitsi MTV3 HD)
  2. Valitse ohjelmaopas/guide 
  3. Ohjelmaopas latautuu normaalisti
  4. Valitse MTV3 HD (voi olla että muillakin kanavilla sama)
  5. Valitse ohjelmaopas/guide 
  6. Ohjelmatiedot valuuuu…..hitaa-astiii….
  7. Ja boksi aivan kuallu sen aikaa

Tämä sama ilmiö toistettavissa ainakin kahdessa n. 50km toisistaan olevassa premium boksissa. Boot ja resetointi ei vaikuttanut millään tavalla, paitsi saa tuunata taas kaikki HD-kanavat...ääh. Ohessa kuva...ja ei...en katso kyseistä ohjelmaa :grin:

 

@s-am-i onko tallennussääntöjä käytössä?

Tuolla omat kokemukset N7800 boksin osalta noiden tallennussääntöjen vaikutuksesta ohjelmaoppaan tahmeuteen.

@s-am-i onko tallennussääntöjä käytössä?

Tuolla omat kokemukset N7800 boksin osalta noiden tallennussääntöjen vaikutuksesta ohjelmaoppaan tahmeuteen.

Kokeiltu. Melkein kaikki deletoitu, n. 10 jäi jäljelle. Sama jatkuu,

 

Enemmän tämä vaikuttaa backend ongelmalta, joku siellä on nyt pullonkaula. Myös tuon logiikka tuntuu boxissa olevan “hölmö”, näyttäisi siltä että ohjelmaopas haetaan verkon kautta joka kerta kun kanavaa vaihdetaan ja ohjelmaopas valitaan uudelleen. Ei siinä mitään jos toimisi, kyllä verkkoon liikennettä mahtuu. Palvelun täytyy vaan vastata ajallaan. Etenkin tuntuu nuo ylen kanavien tietojen haku kestävän.

 

Olkoon nyt ongelma missä vaan niin tahmaaminen on ärsyttävä ominaisuus.

Kyllä tällä tosiaan näyttäisi olevan jonkinlainen vaikutus, mutta ei tämä boksista näyttäisi olevan kiinni. Joku siellä backendissä tätä hidastaa, ja tähän ei boksin resetointi auta. Se on tehty tänään kahdesti ja muisti alustettu myös kahdesti em. muutosten jälkeen. 

Osallistu keskusteluun