Kysymys

Puuttuva tekstitys alueuutiskanavilla

  • 5 October 2022
  • 5 kommenttia
  • 132 katselukerrat

Jo jonkin aikaa ns. alueuutiskanavilta on puuttunut tekstitys. Esim.jos haluan katsoa Novostin. panen digiboksin kanavalle 1, sitten käännän sen kanavalle 904 Pirkanmaan uutisia varten ja sitten taas ykköselle Ihmeiden äärellä -sarjaa varten.

Aikaisemmin riitti, kun laittoi digiboksin 904:lle: kaikki TV 1:n ohjelmat, oli niissä tekstitystä tai ei, saattoi katsoa samalta kanavalta.

Meillä on kaksi N7800-digiboksia, toinen ethernet-johdolla, toinen langattomasti liitetty.Kummatkin boksit on resetoitu, tehdasasetukset haettu,sisäinen muisti tyhjennetty, modeemi resetoitu. Mistään ei ole ollut apua

Autistiselle sisarelleni tv on erityisen tärkeä, eikä hän itse pysty vaihtamaan moninumeroiselle kanavalle. Kun ei alueuutisia voi ajastaakaan, minun on hoidettava kanavanvaihdot viiden ja kuuden aikoihin hänen puolestaan. Toivottavasti ongelma saadaan korjattua ( alueuutisten ajastusmahdollisuuskin olisi myös toivottavaa).


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7

 Kokeile vielä kanavahakua.

Kanavahaku digiboksin MENU-valikosta: Asetukset > TV-signaali ja laatu > Automaattinen     kanavahaku (antenni/kaapeli)

Josko jotain vaikutusta.

Voithan kokeilla myös ns. Virtabuuttiakin:

Ote aikaisemmasta ketjusta:

“Ota digiboksista virtajohto irti ja paina digiboksin virtanappi pohjaan, jatka napin painamista kunnes olet saanut virtajohdon napakasti takaisin kiinni. Voit vapauttaa virtapainikkeen parin sekunnin kuluttua johdon asettamisen jälkeen, mutta ei ennen kun johto on paikoillaan.”

 

 

Kiitos vaan neuvosta, mutta valitettavasti virtabuuttauksesta ei ollut apua. Unohdin myös kirjoittaa, että digibokseja ei ole yhdistetty antenniin vaan niillä katsotaan vain iptv-kanavia, joten kanavahausta ei ole mitään hyötyä. Antenni kyllä löytyy talon katolta, mutta se on jouduttu suuntaamaan sellaiseen lähettimeen, josta tulee väärät alueuutiset.

Muuten kaikki iptv-kanavat toimivat kuten pitääkin, vain 900-alkuisilta puuttuu tekstitys. Aikaisemmin teksti näkyi niiltäkin. 

Käyttäjätaso 7

Ylen ykköskanavan tekstit puuttuu hyvinkin usein klo. 17 jälkeen

pelkkää televisiotakin katsellessa ja se korjaantuu

useimmiten kanavahaulla.

Kannattaa kyllä ottaa yhteyttä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat. (Botti häipyy, kun vaan useammin yrittää)

Soittakaa minulle.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Numerossa voi tehdä myös vikailmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Voit laittaa myös yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi :lle.

Lisää omaan profiiliisi asiakasnumero jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kyselen tästä hieman tarkemmin, palailemme asiaan!

Käyttäjätaso 6

Saatiin kuittaus, että nämä olisivat nyt korjattu! Tekstitykset toimivat nyt normaalisti 😊

Osallistu keskusteluun